quote:
Op woensdag 2 februari 2011 08:42 schreef DJMO het volgende:succes vandaag Appelsap

en karin ook
Jan gaat vandaag niet naar bed heb ik besloten. ondanks geen slaapje gisteren was meneer om
tien over half zeven klaarwakker

ik heb het nog weten te rekken tot tien voor acht door gewoon half mee te spelen en te knuffelen, maar om tien voor acht kwam Jan me een paar sokken brengen

(overigens nog clever ook, want z'n vaders sokken en de mijne liggen door elkaar heen). Dat was toch wel hét sein om eruit te komen
ik wil hem afleren dat hij me niet hoeft mee te trekken, of als ik niet meteen meega, in m'n buik loopt te meppen. Tips anyone? Ik zeg al constant: niet trekken, dat kan nu gewoon niet, je kunt me zeggen wat er is (meteen een beetje uitdaging om te gaan praten, maar vooralsnog werkt het niet

) en dan ga ik heus wel met je mee.
Dat vind ik uitslapen

Seb is soms (vaak in het weekend) om half zes wakker. Iemand ooit het begin van Zeppelin gezien? Dat mens is GEEN goed begin van je dag
Doordeweeks moeten we hem om zeven uur wakker gaan maken. Hij gaat nu om kwart voor acht naar bed en dat werkt perfect. Hij slaapt smiddags nog soms 1 uur en soms 3 uur. Regelmaat is zo belangrijk voor hem dus zoveel we kunnen houden we vast aan vaste tijden.
Over dat meetrekken, dat doet Seb ook wel. Maar zegt er dan ook nog bij 'mama KOM HIER!' Geloof dat ik mezelf een beetje hoor

Ik probeer nou dat hij gaat zeggen, mama wil je even komen. Het heeft nog weinig effect
Ik leg hem vaak even uit dat het even niet kan of betrek hem bij wat ik aan het doen ben. Koken of de was doen. Of ik ga even mee om hem weer aan het spelen te zetten, vaak wil hij iets laten zien waar hij enthousiast over is.
Slaan doet hij niet, maar Jan kan zich ook nog niet zo goed uitdrukken natuurlijk. Kan me voorstellen dat dat enorm frustrerend is voor hem en dat hij daarom gaat slaan. De tip van Miss sly lijkt me een goede. En dat vooral consequent volhouden