abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2011 @ 21:19:43 #31
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_92098306
*O* Even juichen voor Maarten hoor *O*
Het ziet er naar uit dat zindelijk worden niet héél lang meer gaat duren, vandaag een aantal keer een plasje gedaan. Vanavond was het niet echt een plas te noemen, eerder drie druppels perste hij eruit om maar de wc door te kunnen trekken O+
De luier is nog wel tussendoor nat, dus we laten het nog even zo en gewoon een aantal keer per dag naar de wc laten gaan, als we toch de luier verschonen. En ik zit al te denken aan zo'n luierbroekje. Maar dan moet ik eerst maar eens gewoon ondergoed gaan kopen voor Maarten.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_92098430
Go Maarten! Goed man !!

Hier gaan de luierbroekjes gewoon onder de rompers hoor.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:28:51 #33
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_92099107
Het lijkt me zo lastig Bodpa, als Maarten naar de wc is geweest en dan weer al die knoopjes gaat vastmaken... Maar misschien is dat alleen mijn gevoel maar en moet ik het maar eens proberen met die broekjes...
pi_92112234
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:29 schreef Grijs het volgende:

[..]

Als ze 's ochtends zo laat wakker is, slaan we het middagslaapje over en gaat ze (gewoon) rond 7 uur naar bed.
Als ze 's middags een middagslaapje doet (op de dagen dat ze er wel vroeg uit moet) dan slaapt ze vaak ongeveer van 14.00 tot 17.00 uur en gaat ze 's avonds iets later naar bed (rond 20.00 uur).
En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))
pi_92112248
Ow en Maarten, goed zeg!!
  maandag 31 januari 2011 @ 08:44:34 #36
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_92112453
Maarten, wat goed zeg *O* ^O^

Hier vanmorgen een sjaggi peuter. Gisterenavond ook al er onrustig met slapen gaan en vanmorgen, voor zijn doen, erg vroeg om 6:20 uur wakker. De laatste twee hoektanden zijn aan het doorkomen en dus de schuldigen... ik ben blij dat ik vandaag mag/kan gaan werken eigenlijk. Al was hij op de fiets wel stil, thuis om alles huilen..
Make love, not war ☮
pi_92113248
Ik heb hier al vrij lang gewoon ondergoed, dat vind ik gewoon leuker :P
Ergens overgegaan toen hij anderhalf was ofzo denk ik?

Hier wilde meneer vanmorgen geen luier aan, nou prima, hij is zich er totaal nog niet bewust van en rent nu dus in alleen een onderbroekje, sokken en een trui rond.
Tot u toe één plas, een hele grote _O-

Mama!!!!!
-- Ja?
Ik poep :S
-- poep?
Nee niete poep, nat! Heeeeeuw nat!
-- ja,, ik zie het :+ Zullen even op het potje gaan zitten?
:Y (kwam natuurlijk iks meer :P )
-- Zullen we een schone onderbroek aandoen? :)
:Y

Nou, het scheelt me wel een boel was, zo'n klein onderbroekje is veel kleiner dan een luier _O-
  maandag 31 januari 2011 @ 13:57:40 #38
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92121212
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 08:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))
Dat zou ik misschien nog kunnen uitproberen, maar dan moet ze geen middagslaapje doen (anders krijgt ze geen avondeten). Wordt wel erg lastig met avondeten dan...

En een paar kindjes die bijna zindelijke zijn! Knap, hoor!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 31 januari 2011 @ 14:01:08 #39
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_92121339
Hmm, kennelijk is hier de middagslaap weer terug, ik ben benieuwd hoelang ze dat nog volhoudt. Ben ik niet gewend, een paar uur voor mijzelf op de dag... :+

Maarten! Wat goed! *O*

Ik doe momenteel niet zoveel met zindelijkheidstrainig, behalve vragen of ze op de wc wil of niet. Meestal is het antwoord ' :N '.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_92121978
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:28 schreef Marie79 het volgende:
Het lijkt me zo lastig Bodpa, als Maarten naar de wc is geweest en dan weer al die knoopjes gaat vastmaken... Maar misschien is dat alleen mijn gevoel maar en moet ik het maar eens proberen met die broekjes...
Yup, da's waar. Die man van ons heeft nauwelijks billen, dus met alleen een boxer erover zakt het luierbroekje een pietsie van zijn gat waardoor af en toe net zijn puntje over de rand komt. En dan heeft hij dus een nat hemd + broek.
Hij vindt een boxer wel superstoer: "ondejjbjjoe pappa!" Als pappa thuiskomt trekt hij ook meteen zijn eigen kleren uit om te laten zien dat hij een boxer aan heeft en wordt er driftig aan pappa's broek gesjord, even checken of pappa ook een boxer draagt. _O-

Hij draagt meestal rompers trouwens, lijkt me nog zo lekker warm. :@
pi_92133076
Ik kreeg een brief van mijn 1ste keus basisschool dat ze ingeschreven staat en een plekje heeft *O*
Wat gaat de tijd toch snel :o
  maandag 31 januari 2011 @ 18:40:04 #42
12913 GreatWhiteSilence
pi_92133744
Gefeliciteerd! :D Hoe oud is ze dan, Pvoesss? Ik heb me er niet in verdiept, ver van mijn bedshow... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_92134488
mei 2008 dus nu ruim 2,5.
Op sommige plekken ben je met 2jaar al laat met inschrijving :o
Dus ik was bang dat we te laat waren :X maar gelukkig niet *O*
pi_92136233
Lol hier is helemaal geen "wachtlijst" ofzo, Mirte is ruim 3 en die hebben we vorige week ingeschreven :). Maar goed, dat ligt er natuurlijk ook aan waar je woont denk ik...
Fake it till you make it...
  maandag 31 januari 2011 @ 19:35:50 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_92136727
Ik kan me voorstellen dat je in Amsterdam wel flinke wachtlijsten kunt hebben, of als er een écht goede school in een bijvoorbeeld middelgrote plaats is, waar iedere ouder zijn kind op wil hebben? :?
  maandag 31 januari 2011 @ 19:49:42 #46
114177 Diaan73
pi_92137664
Bij ons hoef je pas in te schrijven in het jaar dat je kind 3 jaar is geworden. Dus begin volgend jaar mogen wij Lennon gaan inschrijven.

Pvoess fijn dat X ingeschreven is.
Make love, not war ☮
pi_92139370
Wij hebben dana al ingeschreven voor ze 2 werd :@
Ik wou zeker weten dat ze terecht kon op de school van onze keus..en dat is dus ook gelukt :')
pi_92139630
Dit hier is de brede school in wording..
Het geeft extra activiteiten na school en is heel klein, knus en geborgen.
ook krijgen ze vanaf het begin muziek, drama etc
pi_92140872
je kan bij ons kiezen tussen de christelijke of de openbare. naar ik begrepen heb van vriendinnen is het hier gebruikelijk dat je zo als kindlief 3 wordt/is ongeveer, bij allebei gaat kijken en informeren. hier is het vaak nogal afhankelijk van in welke hoek van het dorp je woont en waar de vriendjes/familie gaat. heel veel verschil is er niet. de openbare is wat "vrijer" dan de christelijke, maar veel scheelt het niet heb ik begrepen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 31 januari 2011 @ 21:21:47 #50
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_92144147
Wat ik hier begreep, is dat we Maarten pas in hoeven te schrijven in 2012, dat is het jaar dat hij 4 wordt (in november).

*O* Een voorzichtige jompel erbij, vanavond ook een grote drol op de wc gedraait!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:10:43 #51
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_92161041
Ik ga zometeen maar weer eens zwemmen met de kleine dames! Zin in !
En school komt ook hier dichtbij. 16 mei worden ze verwacht !
pi_92161295
16 mei al :D Hebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
pi_92162528
Even een vraagje. Tyler slaapt altijd 's middags minstens 1,5 uur, vaak meer.
Nu gaan we hem opgeven voor de psz. Hij zal dan pas na de zomervakantie heen gaan.
Dus wie weet slaapt hij dan niet meer, of minder. (Kim sliep toen ze ruim 3 was nog vaak overdag)
Zouden jullie dan een ochtend en een middag doen? (had Kim ook)
Of 1 of 2 ochtenden.
Morgen hoor ik of hij logopedie nodig heeft. Op dit moment kijkt hij Teletubbies, vind hij fantastisch!
Net had hij de hamertje tik te pakken en een lol dat hij had. Ik iets minder met mn wattenhoofd (4 uur slaap is weinig, maar dat kwam niet door Tyler)
pi_92162734
Ingrid, zo gaat het bij ons:
R. slaapt ook nog 's middags min. 1 tot 1,5 uur. Maar zij gaat wel gewoon 1 ochtend en 1 middag in de week naar de psz. 's Middags is ze iets rustiger en observeert ze meer vertelde de juf. Ik ben die dag altijd aan het werk en dus brengt onze gastouder haar er heen. Ik heb wel aangegeven dat ze dan misschien iets vroeger kan eten zodat ze van tevoren nog even kan slapen maar dit lukt niet altijd.
Juf van de psz gevraagd of het nodig is om haar op de middagen thuis te houden maar dat was niet nodig zei ze.
Ik zou hem gewoon opgeven en dan kijk je tegen die tijd hoe het is met zijn slaapje.

Hamertje tik is hier ook favo op het moment!

[ Bericht 0% gewijzigd door flowerbox op 01-02-2011 10:03:14 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 09:55:17 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92162735
Jan gaat twee ochtenden heen, van kwart voor negen tot kwart voor twaalf, en zodra ik 'm gehaald heb, is het eten en naar bed.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:59:36 #56
114177 Diaan73
pi_92162825
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Make love, not war ☮
pi_92162885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:59 schreef Diaan73 het volgende:
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:08:39 #58
114177 Diaan73
pi_92162996
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:02 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier. :)
Tegenwoordig mogen ze ook al vanaf 2 jaar...dat vind ik ook nog wel wat jong. Bij Twan mocht het vanaf 2 jaar en 3 maanden en bij mn nichtjes vanaf 2 jaar en 6 maanden. De leeftijd gaat steeds meer terug lijkt het wel.

Ow en Ingrid, wat Flowerbox zegt mbt Tyler: gewoon kijken hoe het gaat... :Y
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 10:14:49 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92163115
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92163144
selene mocht vanaf 2 jaar en dan starten ze in groep 1, wat enkel de ochtenden heeft. vanaf groep 2 is het dan een ochtend en een middag, maar bij ons op de psz is een hoekje in het speelhuisje ingericht met matrasjes waar kindjes die moe zijn eventjes kunnen gaan liggen. ze doet trouwens tegenwoordig best een flinke tuk 's middags: van half 2 tot meestal een uurtje of 4!

gewoon proberen, gaat het niet lekker, dan geef je dat dan toch gewoon aan ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')