Zelfde zou je door kunnen trekken naar de reptielen en vissen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kijkt je ogen uit hè, daar. Vond overigens de rest ook wel leuk. De slangen/spinnen/kameleons/varkens etc. Ik hou er alleen niet van dat ze vogels, krokodillen en apen verkopen...
Ik heb vannacht over dat ding gedroomd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk dat het dit monster was, brr:
http://www.dailymail.co.u(...)acks-coral-reef.html
Apen zijn geen huisdieren. Dat mogen ze van mij serieus streng gaan verbieden, vooral mensapen kunnen levensgevaarlijk worden. Wat was het voor aap?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben eens bij iemand geweest die een aap had.
Dat beest stonk en was serieus eng! Keihard tegen zo'n stalen kooi aan vliegen en schreeuwen enzo..
Normaal liep ie los in huis, maar met bezoekers erbij werd ie gek..
Gezien het feit dat ik er echt niks van snap, houd ik me maar weg van dergelijke installaties.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Toch moet je enigsinds opletten hiermee..
Naast je KH flink in de gaten houden, moet je je NO3/PO4 waardes gaan meten. Want bij osmose water zijn deze 0. Je moet dus zelf alle stoffen gaan toevoegen, terwijl er nog wel wat in kraanwater zit.
Opzich als je een 1:1 mengverhouding pakt, zou je zodoende je PH heel stabiel kunnen blijven op langer termijn. Wellicht de verhouding op een gegeven moment veranderen, en meer osmose water gaan gebruiken dan kraanwater. Hou iig de waterwaardes goed in gaten, als mede je planten en levende haven.
In een reeds draaiende bak zou ik het gewoon beetje voor beetje gaan verversen met osmose gemengd met kraanwater. Niet teveel in 1 keer, maar gewoon heel geleidelijk aan. Dan zal het naar mijn inziens geen probleem worden.
Het heeft wel wat weg van de scheikundeles van vroeger.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik er echt niks van snap, houd ik me maar weg van dergelijke installaties.
vooral de relatie tussen pH, KH en CO2 gehalte is leuk om te leren als je scheikunde interessant vindquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het heeft wel wat weg van de scheikundeles van vroeger.
misschien vind ik het interessant omdat ik het gestudeerd hebquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik was vroeger niet echt een uitblinker in scheikunde
pics!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:37 schreef stoeltafel het volgende:
Straks me zeeaquarium ophalen, spannend.
Je hebt niet wat veeleisende planten staan?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef Byte_Me het volgende:
het is een al draaiende bak, waar voorheen enkel garnalen in zaten. ik heb er nu M. ramirezi electric blue in zitten, bij de garnalen, en die hebben toch een iets zuurder milieu nodig dan wat het nu is. niet gemeten, maar dat moet een pH zijn van 7.5. Ik wil op deze kleine bak geen CO2 installatie zetten, bovendien is voor het kweken zachter water ook een plus. vandaar mn keuze.
maar ik ga idd gewoon dagelijks een paar liter omwisselen, en dan de rest in de gaten houden. NO3 PO4 maak ik me nooit zo druk om. meet ik tegenwoordig nooit meer, geen problemen met algen. leuk als je begint met aquaria, ik deed het vroeger ook zo, maar na 15 jaar doe ik het gewoon uit de losse pols
niet te veel voeren, op tijd water verversen, profito erbij, nooit problemen eigenlijk.
Dan helemaal jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:31 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
misschien vind ik het interessant omdat ik het gestudeerd heb
die amano bakken vind ik ook prachtig, maar ik heb het wel eens geprobeerd en ik kan het niet. ben niet creatief/artistiek genoeg of zo. bovendien is het op die foto's natuurlijk zo dat dat een momentopname is, voor en na de foto ziet de bak er vast anders uit. verlichting, filtering, verwarming, etc. maar het zijn idd wel ontzettend mooie bakken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Kreator het volgende:
Ik zit al weken te zoeken naar een leuke inrichting..
Prachtig, vind ik dan hè:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat vind ik dus ook. Prachtig. Soms iets té minimalistisch, daar zou ik zelf wat meer mee doen. Maar qua design en 'strakheid' vd inrichting is dat wel wat ik zoek.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:37 schreef Byte_Me het volgende:
die amano bakken vind ik ook prachtig, maar ik heb het wel eens geprobeerd en ik kan het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |