abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:17:11 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92036197
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je kijkt je ogen uit hè, daar. Vond overigens de rest ook wel leuk. De slangen/spinnen/kameleons/varkens etc. Ik hou er alleen niet van dat ze vogels, krokodillen en apen verkopen...
Zelfde zou je door kunnen trekken naar de reptielen en vissen. :)

Wat betreft de apen en krokodillen ben ik het met je eens.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_92048050
Ik ben eens bij iemand geweest die een aap had.
Dat beest stonk en was serieus eng! Keihard tegen zo'n stalen kooi aan vliegen en schreeuwen enzo..

Normaal liep ie los in huis, maar met bezoekers erbij werd ie gek..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92048245
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik denk dat het dit monster was, brr:

http://www.dailymail.co.u(...)acks-coral-reef.html
Ik heb vannacht over dat ding gedroomd. -O-
Wat een vies ding.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:56:23 #29
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92049354
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben eens bij iemand geweest die een aap had.
Dat beest stonk en was serieus eng! Keihard tegen zo'n stalen kooi aan vliegen en schreeuwen enzo..

Normaal liep ie los in huis, maar met bezoekers erbij werd ie gek..
Apen zijn geen huisdieren. Dat mogen ze van mij serieus streng gaan verbieden, vooral mensapen kunnen levensgevaarlijk worden. Wat was het voor aap?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_92069017
Normaal was dat beestje blijkbaar heel lief, maar hij had het gewoon niet op bezoekers, omdat het zijn terrein was.. Maar ik vind een aapje ook geen huisdier. Die horen lief in het wild te zitten O+

Wat voor aap het was weet ik niet. In me hoofd heb ik iets met kapucijn hangen, maar dat weet ik niet meer zeker. Was toen ook nog maar een jaar of 8-10, dus ik vond de aap interessant en heel eng tegelijkertijd
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92161672
Vanavond heb ik foto's van ECHTE mini platy's.
Van die speldenknoppen groot! :D

Helaas heb ik geen Macro lens, dus uberscherp zijn ze niet, maar wel leuk om te zien wat ik weer uit me 600liter bak heb gevist :P
Prrrrttt
pi_92162830
ik wil in mn 60/30/40 bak de pH gaan sturen door RO water. installatie heb ik al, maar hoe pak ik het aan? gewoon steeds wat water verwisselen met RO water totdat de gewenste pH (6.8) bereikt is en ondertussen de KH in de gaten houden?
pi_92164777
Toch moet je enigsinds opletten hiermee..
Naast je KH flink in de gaten houden, moet je je NO3/PO4 waardes gaan meten. Want bij osmose water zijn deze 0. Je moet dus zelf alle stoffen gaan toevoegen, terwijl er nog wel wat in kraanwater zit.

Opzich als je een 1:1 mengverhouding pakt, zou je zodoende je PH heel stabiel kunnen blijven op langer termijn. Wellicht de verhouding op een gegeven moment veranderen, en meer osmose water gaan gebruiken dan kraanwater. Hou iig de waterwaardes goed in gaten, als mede je planten en levende haven.

In een reeds draaiende bak zou ik het gewoon beetje voor beetje gaan verversen met osmose gemengd met kraanwater. Niet teveel in 1 keer, maar gewoon heel geleidelijk aan. Dan zal het naar mijn inziens geen probleem worden.
Prrrrttt
pi_92169121
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Toch moet je enigsinds opletten hiermee..
Naast je KH flink in de gaten houden, moet je je NO3/PO4 waardes gaan meten. Want bij osmose water zijn deze 0. Je moet dus zelf alle stoffen gaan toevoegen, terwijl er nog wel wat in kraanwater zit.

Opzich als je een 1:1 mengverhouding pakt, zou je zodoende je PH heel stabiel kunnen blijven op langer termijn. Wellicht de verhouding op een gegeven moment veranderen, en meer osmose water gaan gebruiken dan kraanwater. Hou iig de waterwaardes goed in gaten, als mede je planten en levende haven.

In een reeds draaiende bak zou ik het gewoon beetje voor beetje gaan verversen met osmose gemengd met kraanwater. Niet teveel in 1 keer, maar gewoon heel geleidelijk aan. Dan zal het naar mijn inziens geen probleem worden.
Gezien het feit dat ik er echt niks van snap, houd ik me maar weg van dergelijke installaties. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92169339
het is een al draaiende bak, waar voorheen enkel garnalen in zaten. ik heb er nu M. ramirezi electric blue in zitten, bij de garnalen, en die hebben toch een iets zuurder milieu nodig dan wat het nu is. niet gemeten, maar dat moet een pH zijn van 7.5. Ik wil op deze kleine bak geen CO2 installatie zetten, bovendien is voor het kweken zachter water ook een plus. vandaar mn keuze.

maar ik ga idd gewoon dagelijks een paar liter omwisselen, en dan de rest in de gaten houden. NO3 PO4 maak ik me nooit zo druk om. meet ik tegenwoordig nooit meer, geen problemen met algen. leuk als je begint met aquaria, ik deed het vroeger ook zo, maar na 15 jaar doe ik het gewoon uit de losse pols :P

niet te veel voeren, op tijd water verversen, profito erbij, nooit problemen eigenlijk.
pi_92169366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ik er echt niks van snap, houd ik me maar weg van dergelijke installaties. :P
Het heeft wel wat weg van de scheikundeles van vroeger.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_92169518
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het heeft wel wat weg van de scheikundeles van vroeger.
vooral de relatie tussen pH, KH en CO2 gehalte is leuk om te leren als je scheikunde interessant vind :P
de stikstofcyclus ook wel, maar die kun je eigenlijk niet sturen.
pi_92169550
Ik was vroeger niet echt een uitblinker in scheikunde :@
pi_92169974
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik was vroeger niet echt een uitblinker in scheikunde :@
misschien vind ik het interessant omdat ik het gestudeerd heb :X
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:31:37 #40
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_92170000
Aquarium is over! :)

En het idee voor een kweekstelling begint toch weer te kriebelen :@
pi_92170125
Oeh een Beta - man. :D
pi_92175681
Straks me zeeaquarium ophalen, spannend.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:16:11 #43
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_92180255
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef Byte_Me het volgende:
het is een al draaiende bak, waar voorheen enkel garnalen in zaten. ik heb er nu M. ramirezi electric blue in zitten, bij de garnalen, en die hebben toch een iets zuurder milieu nodig dan wat het nu is. niet gemeten, maar dat moet een pH zijn van 7.5. Ik wil op deze kleine bak geen CO2 installatie zetten, bovendien is voor het kweken zachter water ook een plus. vandaar mn keuze.

maar ik ga idd gewoon dagelijks een paar liter omwisselen, en dan de rest in de gaten houden. NO3 PO4 maak ik me nooit zo druk om. meet ik tegenwoordig nooit meer, geen problemen met algen. leuk als je begint met aquaria, ik deed het vroeger ook zo, maar na 15 jaar doe ik het gewoon uit de losse pols :P

niet te veel voeren, op tijd water verversen, profito erbij, nooit problemen eigenlijk.
Je hebt niet wat veeleisende planten staan?

Ik heb nogal een flinke plantenbak, maar als daar de FE te laag is zie je het binnen no-time aan de planten terug. Uberhaupt als er te weinig voedingsstoffen in zitten, zie ik aan sommige planten binnen een week dat ze het minder goed doen.. Maar tegenwoordig gaat het hier aardig uit de losse pols. Althans; ik doe er iedere week evenveel profito + ferro in, en verder niks (behalve waterwissels). En dat gaat goed. Iets of wat aan alg groeit er wel, maar dat komt door het af en toe teveel voeren.. Maargoed, het is voor mij in orde. Eens per 2 weken even keer het ruitje schoonvegen en dan is het weer helder.

Kheb een testset van 120 euro staan, en slechts 2 keer voor mezelf gebruikt en 3 keer voor andere mensen haha. Nu weet ik waar op te letten, en doe ik het ook uit de losse pols. Leer je vanzelf denk ik zo. Maargoed, als je bak eenmaal stabiel is valt het ook allemaal wel mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:31 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

misschien vind ik het interessant omdat ik het gestudeerd heb :X
Dan helemaal ja :D
Prrrrttt
pi_92181061
ik heb wel veel planten in mn aquaria, omdat ik van mening ben dat dat goed is voor het water, maar het zou best kunnen dat het makkelijke zijn. javamos en javavaren groeit als een tierelier, crypto doet het goed, amazonezwaardplant ook, tenellus ook, ludwigia repens ook. verder weet ik uit mn hoofd niet wat er in staat.
pi_92184333
Ik ken ook niet alle namen van alle planten uit mijn aqua :P
Maar bij sommige is het te merken of het snelgroeiers zijn of niet.

Veel planten in het aquarium is ook zeker gezond, dat ben ik zeker met je eens :D
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 februari 2011 @ 10:07:51 #47
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92211820
Ik heb niet zoveel met planten in de bak. Hoe minder, hoe mooier vind ik.
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 februari 2011 @ 10:17:21 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92212065
Ik zit al weken te zoeken naar een leuke inrichting..

Prachtig, vind ik dan hè:

pi_92212756
quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef Kreator het volgende:
Ik zit al weken te zoeken naar een leuke inrichting..

Prachtig, vind ik dan hè:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
die amano bakken vind ik ook prachtig, maar ik heb het wel eens geprobeerd en ik kan het niet. ben niet creatief/artistiek genoeg of zo. bovendien is het op die foto's natuurlijk zo dat dat een momentopname is, voor en na de foto ziet de bak er vast anders uit. verlichting, filtering, verwarming, etc. maar het zijn idd wel ontzettend mooie bakken.

ben van plan om zoiets een keer te proberen:

en dan garnalen erin. heb al een mooi stukje hout ervoor en javamos is ook geen probleem.
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 februari 2011 @ 10:43:46 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92212960
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:37 schreef Byte_Me het volgende:
die amano bakken vind ik ook prachtig, maar ik heb het wel eens geprobeerd en ik kan het niet.
Ja, dat vind ik dus ook. Prachtig. Soms iets té minimalistisch, daar zou ik zelf wat meer mee doen. Maar qua design en 'strakheid' vd inrichting is dat wel wat ik zoek.

Zit hier veel te lezen:
http://www.miroshaki.nl/

Tis wel veel werk, maar het resultaat mag er zijn. Heb je niet zo'n oerhollandse lelijke bonte verzameling van 2000 verschillende kleuren planten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')