abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93550087
Wat is je beweegreden om het wel te doen? En wat is je setup?
Als het een beetje zwaar is zou ik het afraden en voor een extra accu gaan... Klinkt rigoreus, ik heb er zelf ook altijd een beetje afstand van gehouden..
Maar nu ik er 2 extra achterin heb merk ik pas het verschil.. Én dat is aardig groot :)
pi_93550332
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:33 schreef robertzone het volgende:
Wat is je beweegreden om het wel te doen? En wat is je setup?
Als het een beetje zwaar is zou ik het afraden en voor een extra accu gaan... Klinkt rigoreus, ik heb er zelf ook altijd een beetje afstand van gehouden..
Maar nu ik er 2 extra achterin heb merk ik pas het verschil.. Én dat is aardig groot :)
Eh mn beweegreden.. geen idee, anders ligt tie ook maar stof te happen :P
Setup is niet zo spectaculair hoor.
HU, 2x speakertjes bovenin mn dash
JBL sub achterin met 2 JBL speakers en filter dingen..
en nog een JBL versterker...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:17:12 #253
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_93552465
Kan me die remco reclame nog herinneren :') AANBIEDING: condensator, GEGARANDEERD 10dB extra :') _O-
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_93556318
Bij zo'n setup wil hij nog wel eens helpen tegen dipjes, dat wil zeggen dat hij de ergste dalen in je accuspanning opvangt.
Mocht je zwaarder gaan gaat hij alleen maar tegenwerken (hij laadt dan nog op terwijl er weeral gevraagd word, waardoor de spanning 'nog verder' kan zakken.

Haha, 10db winst, jammer dat ik dat nooit heb meegekregen.. Had langs zo'n shop gegaan en gevraagd of ze dat konden garanderen :7
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:02:26 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93559548
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:17 schreef theKiD het volgende:
Kan me die remco reclame nog herinneren :') AANBIEDING: condensator, GEGARANDEERD 10dB extra :') _O-
Het was pk's toch ?? of was dat als je een Remco achterruitsticker op je auto had ?? of van die vette stoelen in je auto had met je meisje erop, en achterop heel groot : WITTE HOER ?? :') _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94052341
Ik heb eindelijk de op SYS gekochte composet ingebouwd.
Er moet echter wel nog het eea afgewerkt worden, maar dat is van latere zorg.

Een van de ringen voor in de deur, de zwarte rand is de ring die in het interieur zichtbaar is. Verder zijn moertjes in het hout geslagen om de zwarte ringen op vast te schroeven.
Zo ziet overigens de keukentafel eruit in een studentenhuis. ;)

Speaker met ring ingebouwd in de deur. De speaker moet nog afgewerkt worden dmv inbusbouten en afdekringen.

Versterker onder de bijrijdersstoel, gezien vanaf buiten de auto. De stoel is licht verhoogd met ringen. De kabels gaan door de balk waarop de stoel gemonteerd is, onder het tapijt door richting dashboard.

De overkant.

Onder de stoel gezien vanaf het dashboard.

Filter in het dashboardkastje.

Filter bestuurderszijde, vakje onder het stuur.
pi_94130947
lekker bezig geweest :).

Maar niet bang dat je bedrading (+ en -) loskomt?
Het lijkt alsof ze een beetje raar gewrongen zitten op de foto, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk ;).
pi_94245316
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:16 schreef robertzone het volgende:
lekker bezig geweest :).

Maar niet bang dat je bedrading (+ en -) loskomt?
Het lijkt alsof ze een beetje raar gewrongen zitten op de foto, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk ;).
Om de kabels zitten schoentjes (flinke schoenen voor de 25mm2 kabel), dus ik ben er niet zo bang voor dat ze loskomen. En anders zit er nog altijd een zekering onder de motorkap.
pi_94389163
Ik ben van plan een subwoofer te bouwen, heb al 2 woofers, bekisting maak ik van multiplex. Dat is allemaal geen probleem maar het gaat even om het aansluiten. Mijn versterker is 2x150 watt en kan ook bridged aangesloten worden. Volgens de specs geeft hij dan 4Ohm. De 2 woofers zijn ook 4Ohm. Aangezien ik ze beiden in 1 kist wil bouwen, moet ik ze dan in serie schakelen of parallel? Of sluit ik ze beiden op een apart kanaal aan? Ter illustratie hieronder 2 foto's.

pi_94389204
De woofers zijn trouwens per stuk 250 watt.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:15:42 #262
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94389317
Ik denk dat je ze dan het beste ieder op 1 apart kanaal kan aansluiten.

De woofers 4Ohm parallel maken samen 2 Ohm
De woofers 4Ohm in serie maken samen 8 Ohm

Wat zeggen de specs over de impedantie per kanaal? (niet gebridged dus?)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94389397
Ik zie net dat de amp 4Ohm per kanaal geeft en bridged 2Ohm, kan dat kloppen? Het is de CLIMAX BULLET 300 Pro audio labs-Miami beach. Dan is het dus sowieso het beste op mn 4Ohm subs beide op een apart kanaal te doen..

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2011 20:17:49 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 20:18:38 #264
pi_94389480
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:17 schreef Silven het volgende:
Ik zie net dat de amp 4Ohm per kanaal geeft en bridged 2Ohm, kan dat kloppen? Het is de CLIMAX BULLET 300

Pro audio labs-Miami beach
Ik weet niet of dat klopt. Maar als dat idd zo is kan je hem het beste bridgen en de woofers parallel aansluiten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94389542
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat klopt. Maar als dat idd zo is kan je hem het beste bridgen en de woofers parallel aansluiten.
Als ik google op type komt het eruit dan hij 300watt 2Ohm geeft als hij bridged aangesloten is. Dus in mijn kist doe ik gewoon de plusjes en de minnetjes bij elkaar solderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2011 20:20:03 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 20:45:25 #266
pi_94391122
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:19 schreef Silven het volgende:

[..]

Als ik google op type komt het eruit dan hij 300watt 2Ohm geeft als hij bridged aangesloten is. Dus in mijn kist doe ik gewoon de plusjes en de minnetjes bij elkaar solderen?
Euh, ja dat klinkt wel alsof dat goed is. :@
Maar ik ben opgevoed met elektrische schema's, dus ik durf daar niet keihard ja op te zeggen :P
pi_94391295
Apart ding hoor. Meestal neemt de stabiliteit bij het bidgen af, en kan je dus niet een nog lagere impedantie aanhangen.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 20 maart 2011 @ 21:30:31 #268
pi_94394050
Alleen dit gevonden:
http://www.caraudio.com/f(...)ax-bullet-300-a.html
quote:
Climax Bullet 300

not much of a review, but amazingly enough:

1. Claims to do 300w rms @ 4 ohm, is actually 300w rms @ 2ohm but its stable
2. No clipping no luxury, just xoff or lp goes
3. NO BULLSHIT

Not for the freaks on here, but I hear a lot of people asking for minor league amps and this one is a real nice cheap product that doesnt get hot and just gives you 1 x 300w rms @ 2ohms without clipping or getting hot.

Bought in Holland for 73 euro´s (75 bucks that would be) currently powering my jbl300w bandbass box (jbl amp is in repair state) and I do not hear a big difference in volume... think the jbl has a bit more musical bass then this climax does.

not a bad buy at all
Zou dus wel werken, maar beetje hetzelfde als je processor over-klokken, lijkt het.
pi_94396447
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen dit gevonden:
http://www.caraudio.com/f(...)ax-bullet-300-a.html

[..]

Zou dus wel werken, maar beetje hetzelfde als je processor over-klokken, lijkt het.
Prima, heb hem ook maar gekregen, als hij ermee kapt haal ik wel een ander dingetje. Maar parallel schakelen en bridged op de amp is dus the way? :)

Daarnaast nog een klein vraagje over de kist die ik ga maken, hoeveel liter moet die ongeveer zijn, en moeten daar luchtgaten in of juist luchtdicht?
  zondag 20 maart 2011 @ 22:12:58 #270
pi_94396558
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:11 schreef Silven het volgende:

[..]

Prima, heb hem ook maar gekregen, als hij ermee kapt haal ik wel een ander dingetje. Maar parallel schakelen en bridged op de amp is dus the way? :)
Yep, als je hem hebt gekregen kan je het makkelijk proberen.

Persoonlijk zou ik geen risico nemen en ze ieder op een apart kanaal aansluiten.
quote:
Daarnaast nog een klein vraagje over de kist die ik ga maken, hoeveel liter moet die ongeveer zijn, en moeten daar luchtgaten in of juist luchtdicht?
Die vraag moet iemand anders beantwoorden.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:16:28 #271
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_94396745
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:11 schreef Silven het volgende:

[..]

Daar is veel over te vinden. Maar kijk vooral naar de subwoofer die je hebt. Daarnaast speelt een open kast minder hard, maar wel lager dan een gesloten kist. Echter, een gepoorte kist moet wel groter zijn dan een gesloten. Even Googelen en je weet het.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94398033
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Yep, als je hem hebt gekregen kan je het makkelijk proberen.

Persoonlijk zou ik geen risico nemen en ze ieder op een apart kanaal aansluiten.

Sorry dat bedoelde ik ook ja. Elk op apart kanaal.
pi_94398131
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daar is veel over te vinden. Maar kijk vooral naar de subwoofer die je hebt. Daarnaast speelt een open kast minder hard, maar wel lager dan een gesloten kist. Echter, een gepoorte kist moet wel groter zijn dan een gesloten. Even Googelen en je weet het.
Gepoort of dicht hangt dus af van wat je voorkeur is?
pi_94476083
woah, met een gepoorte kist mits goeie poort kan je veel harder burpen dan met een gesloten kist hoor ;).

Mijn advies is, maak lekker een gesloten kastje t.a.v. de gegevens die de leverancier van je subs erbij heeft gegeven.. anders een kistje van ongeveer 35liter (als ik goed zie dat je subs op de foto 12inch zijn?) en dat gaat lekker knallen..
Wil je opdenduur wat meer kan je altijd eens op Showyoursound.nl informeren of er iemand een kistberekening voor je wil maken. Let wel, dan moet je een hele rits aan gegevens van je subs hebben!

Wat betreft je versterker, ik ben niet zo'n fan van Climax.. en nu 2ohm gebrugd 300w. rms (wat zou er werkelijk van overblijven? :P) terwijl je subs er een 500 over zich heen kunnen laten gaan is wel een slagje te weinig.
Ik zou een leuk monoblokje kiezen die lekker stabiel een 500 tot 600watt rms leverd op 2ohm. Kun je je subs toch nog parallel zetten en gaat het zeker knallen!

Mocht je er niet teveel aan uit willen geven moet je bovenstaand verhaal maar vergeten natuurlijk :)
pi_94513188
Hoi! dit is de eerste keer dat ik mij in dit topic begeef, dus alvast verontschuldiging als mijn vraag hier niet thuis hoort of van heel erg veel onwetendheid getuigt ;-). Heb sinds een paar maanden mijn rijbewijs en een eigen autotje, een Daihatsu Cuore uit 2001 die ik gekregen heb van mijn ouwe omatje ;-).
Ik wil, ookal ziet de auto er verder niet uit, een wat leukere audio setup erin gooien. Op het moment zitten er enkel 2 speakers in allebei de voordeuren, en heb ik een redelijk goeie pioneer radio met aardig wat opties. Je hoort als ik hem een beetje opengooi echter al vrij snel de bas overheersen, en de middentonen komen naar mijn mening niet goed tot zn recht.

Ik wilde eigenlijk wat spul kopen voor maximaal 200 euro, zat te denken aan een kleine sub en nog 2 speakers voor in de hoedenplank. Ik heb echter totaal geen ervaring met de range aan producten voor auto-audio, en al helemaal niet met bepaalde combinaties etc. Hebben jullie enige tips voor wat leuks ? Het is absoluut niet mijn bedoeling om de hele buurt weg te blazen of iets dergelijks, maar ik wil wel een mooi en vol geluid hebben wat toch ff iets beter klinkt dan standaard.

Ik hoor graag jullie mening!
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:52:53 #276
pi_94516452
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef SBM22 het volgende:

Ik hoor graag jullie mening!
Je zou kunnen kijken naar wat duurdere (grotere) speakers voor in je hoedenplank. Of een klein actief subje (met ingebouwde versterker) die niet te veel ruimte in neemt, en wat goedkopere speakers voor in de hoedenplank.

Deze is maar 119 E
http://www.pijlaudio.nl/Webwinkel-Product-1828508/MTX-RT8PT.html?utm_source=beslist&utm_medium=cpc-beslist&utm_campaign=beslist?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

Of nog goedkoper!
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B272924/cid/7006/refId/bestlist/et_cid/besli/et_lid/besli/
pi_94517215
Cool, thanks voor de snelle reactie! Ik neig inderdaad meer naar een kleine subwoofer en dan nog wat redelijk goedkope speakers voor in de hoedenplank. Aansluiten etc hoeft geen probleem te zijn aangezien ik redelijk wat gasten ken die er wat (hopelijk genoeg :P) van af weten.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:34:06 #278
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_94520498
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:35 schreef robertzone het volgende:

Wat betreft je versterker, ik ben niet zo'n fan van Climax.. en nu 2ohm gebrugd 300w. rms (wat zou er werkelijk van overblijven? :P) terwijl je subs er een 500 over zich heen kunnen laten gaan is wel een slagje te weinig.
Ik zou een leuk monoblokje kiezen die lekker stabiel een 500 tot 600watt rms leverd op 2ohm. Kun je je subs toch nog parallel zetten en gaat het zeker knallen!

Mocht je er niet teveel aan uit willen geven moet je bovenstaand verhaal maar vergeten natuurlijk :)
Ik wou al zeggen.. wanneer komt de eerste met de waarheid over Climax.. :D Leuk spul om mee te beginnen en je 0,0 verstand hebt van audio, maar als je je gaat verdiepen, kom je uit op waardes die zo goed als nooit kloppen, onzuiverheden in de versterker en niet echt heel betrouwbaar e.d. :D Maar ik zou lekker 1 subje, op een gebrugd kanaal zetten. wel in een goede kist. (gesloten = klein, gepoort = groot) En gebruik er wel MDF voor ipv multiplex??
*** Nul Dertien ***
pi_94580955
Ik hen 2 vraagjes. Moet er nog iets met m\n achterruit/rubbers/kofferbak gebeuren voor ik mijn sub inbouw (qua trilling), en wanneer is een condensator veeist?
pi_94581729
dempen... dynamat of plakbitumen oid. Deuren, kofferdeksel en als je het helemaal goed wilt doen, kun je je hemel ook beplakken ;)
*** Nul Dertien ***
pi_94807458
Dit kan ik overnemen voor 100 euro.
Doen of niet?

En hoe aan te raden aan te sluiten?

[ Bericht 86% gewijzigd door pgrferrari op 30-03-2011 14:46:58 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:33:27 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94808540
De 4 speakers rechtstreeks op de HU, en de subs allebei gebrugd op 2 kanalen per stuk van de versterker, en dan wachten tot je de overkill aan lage tonen zat bent en een versterker kopen voor die andere 4 speakers (plus andere speakers, want die kunnen dat niet aan).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94808659
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:46 schreef theKiD het volgende:
dempen... dynamat of plakbitumen oid. Deuren, kofferdeksel en als je het helemaal goed wilt doen, kun je je hemel ook beplakken ;)
Vergeet de bodemplaat niet! Vooral in de kofferbak niet.. want dat scheelt in de meeste wagens enorm!
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef pgrferrari het volgende:
Dit kan ik overnemen voor 100 euro.
Doen of niet?

En hoe aan te raden aan te sluiten?

[..]

Wat wil je? Kwaliteit of gewoon goedkoop een beetje geluid?
Voor kwaliteit raad ik het je af, maar als je gewoon iets wil om mee te beginnen en je hebt niet veel geld, kun je het doen.. Ik weet niet of je alle kabels erbij krijgt, want daar ben je gauw genoeg ook 100 euro voor kwijt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_94809142
Oke, bedankt.
pi_94893748
ik heb gisteren een magnat edition B30 sub gekocht.
dit omdat mijn oude sub (crunch drive series) in zijn pijp te veel plaats innam in mijn kofferbak.
Ik heb dit op een magnat edition mono versterker. het is dus allemaal al aangesloten en het werkt.

Zijn er regels voor het goed afstellen van de versterker of is het gewoon op gevoel aan de knopjes draaien?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_95454359
*grote schop omhoog*

Mijn audio system X-ION 165-4 compo is onderweg :D.

Nu nog es bedenken hoe we het gaan inbouwen..
pi_95454531
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:46 schreef robertzone het volgende:
*grote schop omhoog*

Mijn audio system X-ION 165-4 compo is onderweg :D.

Nu nog es bedenken hoe we het gaan inbouwen..
Ik heb die ook en ze zijn grandioos.
If not now, then when.
pi_95465498
Als ik me niet vergis heb jij die met een enkele kickwoofer aan elke deurkant toch?

Deze set heeft een dubbele aan beide kanten ;).

Overigens nog steeds tevreden over de audio?
pi_95478067
Dat wordt een flink partij dempen en verstevigen..
Ik zou ipv loodbituum oid eerst wat dikke stalen strips op de deur lassen, en de boel verstevigen, want anders wordt het rammelen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_95546389
Als iemand een Helon of een X-ion compo tegenkomt voor een leuke prijs dan moet ie ff een schreeuw geven ;) Mag eventueel met dubbele kick zijn. Sinds gister in het bezit van een dikke 323 uit 95 :') dus kan ik de boel weer oppakken. Vorige auto had ook AS dus er komt weer AS in :)

Bedenk me ook net dat er nog een actieve sub op zolder staat. Die vanavond maar is aansluiten. Moet alleen weer nieuwe voeding kabels kopen want heb alleen nog maar 50mm2 liggen op zolder met een 200A zekering. Denk niet dat dat nodig is voor een halfords actieve sub :D
pi_95557538
Zo hij zit erin. Is al beter maar mist toch wat druk. Post morgen een filmpje van mijn installatie kunsten :')
pi_95587925
Van dit:
Naar dit:

;(

En over een tijdje dit:

2x x-ion 15" gepowered door 2x een f2-500. Nu alleen hopen dat het gaat passen in de koffer van een mazda 323 *O*
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:29:24 #293
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95588002
waarom toch altijd van die lelijke muziek ;( (laatste filmpje)

oh dus...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_95588019
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:50 schreef robertzone het volgende:
Als ik me niet vergis heb jij die met een enkele kickwoofer aan elke deurkant toch?

Deze set heeft een dubbele aan beide kanten ;).
[ afbeelding ]

Overigens nog steeds tevreden over de audio?
Zeker nog tevreden over! O+
If not now, then when.
pi_95588021
Omdat er erg veel sub laag in neger muziek zit :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:31:42 #296
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_95588064
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:30 schreef Wisheh het volgende:
Omdat er erg veel sub laag in neger muziek zit :)
Ja.. electro, d&b en dubstep bijvoorbeeld ook. (nog meer vaak) en dat klinkt imo beter (ok ok, das idd heel erg persoonlijke smaak.)

OH en door dat filmpje van die dikke set kom je automatisch bij Steve Meade uit...

_O-

[ Bericht 37% gewijzigd door Koepert op 16-04-2011 18:42:24 ]
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zondag 17 april 2011 @ 10:06:57 #297
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_95612505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:31 schreef Koepert het volgende:

[..]

Ja.. electro, d&b en dubstep bijvoorbeeld ook. (nog meer vaak) en dat klinkt imo beter (ok ok, das idd heel erg persoonlijke smaak.)

OH en door dat filmpje van die dikke set kom je automatisch bij Steve Meade uit...

_O-
:o _O_ _O- _O-
*** Nul Dertien ***
pi_95651746
Ik heb een vraag mbt het dempen van deuren.

Foto even geleend van Yuri.

Bij mij ziet het er volgens mij ook zo uit, speaker gemonteerd op het deurpaneel en daarachter gewoon het blik denk ik. Lijkt me qua demping/weerkaatsing verre van ideaal, maar ik heb geen zin om de hele deur te gaan bekleden met 5kg bitumenmatjes :P en nu kwam ik een soort tussenoplossing tegen klik is dit wat, of heeft het geen enkele zin?

Speakerset gaat vermoedelijk dit worden

Pioneer tsq 13 cm

[ Bericht 2% gewijzigd door tjoptjop op 18-04-2011 00:57:57 ]
pi_95654288
Speakerkit helpt gedeeltelijk.
Bij jou zal het paneel ansich gewoon flink resoneren, dus voor resoneren zal het geen nut hebben. Voor de klank/akoestiek dan weer wel. Maar ik denk dat je grootste probleem de resonantie wordt (of je moet ze hoog wegfilteren, maar dat is zonde)

Geen mogelijkheid om daar een mooi gat te zagen, speaker op het staal monteren dmv een ring, en dat origineel gat voorzien van een afdek kapje?
Prrrrttt
pi_95671569
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 07:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Speakerkit helpt gedeeltelijk.
Bij jou zal het paneel ansich gewoon flink resoneren, dus voor resoneren zal het geen nut hebben. Voor de klank/akoestiek dan weer wel. Maar ik denk dat je grootste probleem de resonantie wordt (of je moet ze hoog wegfilteren, maar dat is zonde)

Geen mogelijkheid om daar een mooi gat te zagen, speaker op het staal monteren dmv een ring, en dat origineel gat voorzien van een afdek kapje?
Het is een nieuwe auto en dan vind ik zagen een beetje zonde :@ :P
IK kan niet actief filteren (geen optie op radio en ook niet op scheidingsfilter van die compo) Die Pioneer speakers zijn gemaakt voor renault en kunnen heel simpel op de bestaande draden geklikt worden, en daarom ook de vreemde plek voor de ophangoortjes.

tzt zal ik wel weer gaan upgraden. Ik heb ooit Een Focal set in m'n auto gehad aangesloten op een Audison amp en dat klonk toch wel heerlijk. Maar vooralsnog wil ik het bij die Pioneer icm een subje onder de stoel houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')