Eh mn beweegreden.. geen idee, anders ligt tie ook maar stof te happenquote:Op woensdag 2 maart 2011 18:33 schreef robertzone het volgende:
Wat is je beweegreden om het wel te doen? En wat is je setup?
Als het een beetje zwaar is zou ik het afraden en voor een extra accu gaan... Klinkt rigoreus, ik heb er zelf ook altijd een beetje afstand van gehouden..
Maar nu ik er 2 extra achterin heb merk ik pas het verschil.. Én dat is aardig groot
Het was pk's toch ?? of was dat als je een Remco achterruitsticker op je auto had ?? of van die vette stoelen in je auto had met je meisje erop, en achterop heel groot : WITTE HOER ??quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:17 schreef theKiD het volgende:
Kan me die remco reclame nog herinnerenAANBIEDING: condensator, GEGARANDEERD 10dB extra
![]()
Om de kabels zitten schoentjes (flinke schoenen voor de 25mm2 kabel), dus ik ben er niet zo bang voor dat ze loskomen. En anders zit er nog altijd een zekering onder de motorkap.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:16 schreef robertzone het volgende:
lekker bezig geweest.
Maar niet bang dat je bedrading (+ en -) loskomt?
Het lijkt alsof ze een beetje raar gewrongen zitten op de foto, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Ik weet niet of dat klopt. Maar als dat idd zo is kan je hem het beste bridgen en de woofers parallel aansluiten.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:17 schreef Silven het volgende:
Ik zie net dat de amp 4Ohm per kanaal geeft en bridged 2Ohm, kan dat kloppen? Het is de CLIMAX BULLET 300
Pro audio labs-Miami beach
Als ik google op type komt het eruit dan hij 300watt 2Ohm geeft als hij bridged aangesloten is. Dus in mijn kist doe ik gewoon de plusjes en de minnetjes bij elkaar solderen?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat klopt. Maar als dat idd zo is kan je hem het beste bridgen en de woofers parallel aansluiten.
Euh, ja dat klinkt wel alsof dat goed is.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:19 schreef Silven het volgende:
[..]
Als ik google op type komt het eruit dan hij 300watt 2Ohm geeft als hij bridged aangesloten is. Dus in mijn kist doe ik gewoon de plusjes en de minnetjes bij elkaar solderen?
Zou dus wel werken, maar beetje hetzelfde als je processor over-klokken, lijkt het.quote:Climax Bullet 300
not much of a review, but amazingly enough:
1. Claims to do 300w rms @ 4 ohm, is actually 300w rms @ 2ohm but its stable
2. No clipping no luxury, just xoff or lp goes
3. NO BULLSHIT
Not for the freaks on here, but I hear a lot of people asking for minor league amps and this one is a real nice cheap product that doesnt get hot and just gives you 1 x 300w rms @ 2ohms without clipping or getting hot.
Bought in Holland for 73 euro´s (75 bucks that would be) currently powering my jbl300w bandbass box (jbl amp is in repair state) and I do not hear a big difference in volume... think the jbl has a bit more musical bass then this climax does.
not a bad buy at all
Prima, heb hem ook maar gekregen, als hij ermee kapt haal ik wel een ander dingetje. Maar parallel schakelen en bridged op de amp is dus the way?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen dit gevonden:
http://www.caraudio.com/f(...)ax-bullet-300-a.html
[..]
Zou dus wel werken, maar beetje hetzelfde als je processor over-klokken, lijkt het.
Yep, als je hem hebt gekregen kan je het makkelijk proberen.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Prima, heb hem ook maar gekregen, als hij ermee kapt haal ik wel een ander dingetje. Maar parallel schakelen en bridged op de amp is dus the way?![]()
Die vraag moet iemand anders beantwoorden.quote:Daarnaast nog een klein vraagje over de kist die ik ga maken, hoeveel liter moet die ongeveer zijn, en moeten daar luchtgaten in of juist luchtdicht?
Daar is veel over te vinden. Maar kijk vooral naar de subwoofer die je hebt. Daarnaast speelt een open kast minder hard, maar wel lager dan een gesloten kist. Echter, een gepoorte kist moet wel groter zijn dan een gesloten. Even Googelen en je weet het.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:11 schreef Silven het volgende:
[..]
Prima, heb hem ook maar gekregen, als hij ermee kapt haal ik wel een ander dingetje. Maar parallel schakelen en bridged op de amp is dus the way?![]()
Daarnaast nog een klein vraagje over de kist die ik ga maken, hoeveel liter moet die ongeveer zijn, en moeten daar luchtgaten in of juist luchtdicht?
Sorry dat bedoelde ik ook ja. Elk op apart kanaal.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, als je hem hebt gekregen kan je het makkelijk proberen.
Persoonlijk zou ik geen risico nemen en ze ieder op een apart kanaal aansluiten.
Gepoort of dicht hangt dus af van wat je voorkeur is?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daar is veel over te vinden. Maar kijk vooral naar de subwoofer die je hebt. Daarnaast speelt een open kast minder hard, maar wel lager dan een gesloten kist. Echter, een gepoorte kist moet wel groter zijn dan een gesloten. Even Googelen en je weet het.
Je zou kunnen kijken naar wat duurdere (grotere) speakers voor in je hoedenplank. Of een klein actief subje (met ingebouwde versterker) die niet te veel ruimte in neemt, en wat goedkopere speakers voor in de hoedenplank.quote:
Ik wou al zeggen.. wanneer komt de eerste met de waarheid over Climax..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:35 schreef robertzone het volgende:
Wat betreft je versterker, ik ben niet zo'n fan van Climax.. en nu 2ohm gebrugd 300w. rms (wat zou er werkelijk van overblijven?) terwijl je subs er een 500 over zich heen kunnen laten gaan is wel een slagje te weinig.
Ik zou een leuk monoblokje kiezen die lekker stabiel een 500 tot 600watt rms leverd op 2ohm. Kun je je subs toch nog parallel zetten en gaat het zeker knallen!
Mocht je er niet teveel aan uit willen geven moet je bovenstaand verhaal maar vergeten natuurlijk
Vergeet de bodemplaat niet! Vooral in de kofferbak niet.. want dat scheelt in de meeste wagens enorm!quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:46 schreef theKiD het volgende:
dempen... dynamat of plakbitumen oid. Deuren, kofferdeksel en als je het helemaal goed wilt doen, kun je je hemel ook beplakken
Wat wil je? Kwaliteit of gewoon goedkoop een beetje geluid?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef pgrferrari het volgende:
Dit kan ik overnemen voor 100 euro.
Doen of niet?
En hoe aan te raden aan te sluiten?
[..]
Ik heb die ook en ze zijn grandioos.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:46 schreef robertzone het volgende:
*grote schop omhoog*
Mijn audio system X-ION 165-4 compo is onderweg.
Nu nog es bedenken hoe we het gaan inbouwen..
Zeker nog tevreden over!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:50 schreef robertzone het volgende:
Als ik me niet vergis heb jij die met een enkele kickwoofer aan elke deurkant toch?
Deze set heeft een dubbele aan beide kanten.
[ afbeelding ]
Overigens nog steeds tevreden over de audio?
Ja.. electro, d&b en dubstep bijvoorbeeld ook. (nog meer vaak) en dat klinkt imo beter (ok ok, das idd heel erg persoonlijke smaak.)quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:30 schreef Wisheh het volgende:
Omdat er erg veel sub laag in neger muziek zit
quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:31 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ja.. electro, d&b en dubstep bijvoorbeeld ook. (nog meer vaak) en dat klinkt imo beter (ok ok, das idd heel erg persoonlijke smaak.)
OH en door dat filmpje van die dikke set kom je automatisch bij Steve Meade uit...
![]()
Het is een nieuwe auto en dan vind ik zagen een beetje zondequote:Op maandag 18 april 2011 07:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Speakerkit helpt gedeeltelijk.
Bij jou zal het paneel ansich gewoon flink resoneren, dus voor resoneren zal het geen nut hebben. Voor de klank/akoestiek dan weer wel. Maar ik denk dat je grootste probleem de resonantie wordt (of je moet ze hoog wegfilteren, maar dat is zonde)
Geen mogelijkheid om daar een mooi gat te zagen, speaker op het staal monteren dmv een ring, en dat origineel gat voorzien van een afdek kapje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |