quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 22:46 schreef drumstickNL het volgende:Ik snap ook niet waarom CCP met 3 games tegelijk bezig gaat. Het is een relatief kleine studio en die andere twee games worden grotendeels gefinancierd door de opbrengst van EVE. Misschien als ze een ding tegelijk gaan doen dan komt er ook nog eens iets af.

Ze zijn over-ambitieus imho. Niks mis met ambities maar er is alles mis met teveel hooi op je vork nemen.
En idd, alles moet gefinancierd worden uit de gelden van EVE, al kan het best dat ze ook vreemd vermogen aantrekken maar dan nog leunt het natuurlijk allemaal heel erg op wat ze verdienen aan EVE.
Van de week geluisterd naar een live-devblog van ze wb de plannen voor EVE. Ik werd er niet vrolijk van. Het was allemaal een hele hoop "WOW KIJK EENS NAAR ALLE FANTASTISCHE SHIT DIE WE WILLEN GAAN DOEN MET EVE!1!". "Ok, tof, wanneer kunnen we het verwachten?".
"Hm, we hopen het in de volgende 2 uitbreidingen voor elkaar te krijgen. Maar ik kan niks garanderen..."
En waar ging dat over? Over meer kledingsopties, accessoires en dingen als tattoos en sieraden ed voor je character. En de mogelijkheid om je portret af en toe aan te passen. Dus daarvan hopen ze dat ze dat over een jaar voor elkaar hebben maar ze garanderen niks. Tja, als dat soort relatief simpele dingen niet in een jaar tijd fatsoenlijk voor elkaar gebokst kunnen worden riekt dat toch echt naar een tekort aan resources voor het betreffende item.
En de nieuwe char creation is best tof hoor, maar hij is gewoon nog niet af, punt. Net na de release ervan werd er veel over geklaagd en zag je veel CCP-fanboys roepen dat er op een fanfest oid was beloofd dat de spelers zodra Incarna kwam zélf dat soort content zouden kunnen maken en verkopen en dat we dus niet moesten zeiken. Nou, uit die devblog van de week bleek dus dat dat pas mogelijk zal worden ná dat CCP zelf eerst de opties behoorlijk uitgebreid heeft. Uit de intonatie van de betreffende dev kon je al wel opmaken dat hij zelf niet bepaald heel erg hoopvol was dat dat snel zou gaan gebeuren.
Ik vermoed dan ook dat dat weer op het ellenlange lijstje van beloftes komt te staan die jaren later nog niet uitgevoerd zijn.
Ik weet nog dat ik een kleine 3 jaar geleden met EVE begon en dat Walking in Stations/Incarna/welke naam het ook allemaal gehad heeft in 2008 het licht zou zien. Uhuh. De launchdate is nu zomer 2011 en CCP heeft al aangegeven dat het slechts om de eerste implementatie ervan gaat. Wat mij doet vermoeden dat het dus echt weer een beta-geval gaat worden. De CSM heeft ook al aangegeven niet bepaald entousiast te zijn over wat ze tot nu toe gezien hebben. Die mogen verder niks zeggen vanwege hun geheimhoudingsplicht maar ik ga er gewoon maar vanuit dat we de komende 12 tot 18 maanden gewoon allemaal niet te veel nieuws hoeven te verwachten.
Prima, als ze de huidige content eens goed zouden fixen, maar dat zal dus ook niet snel gebeuren....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."