ach gaat de NS het wel lukken om 2 mensen met 40% korting te laten reizen op 1 OV chipkaart ? Denk het niet. Zulke dingen denk je toch vooraf al over na.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:56 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet werken, simpelweg omdat je al een geldig kaartje hebt. En de omgekeerde richting kan natuurlijk ook. Dan sta je dan met je retourtje voor gesloten poortjes in Nieuw-Vennep, waar je niet verder kunt. De enige oplossing is bij elk station met poortjes een meneer met een pet en een snor naast de poortjes te zetten. Maar dat was juist niet de bedoeling met de OV-chipkaart.
Overigens hebben ze het zelfde bij de Berlijnse S-Bahn geprobeerd. Tot nu toe (pakweg 10 jaar na de eerste pogingen) is dat afsluiten nog altijd niet gelukt, simpelweg vanwege de internationale tickets.
Wat is er mis met zelf van te voren het saldo te checken? Verwacht je soms ook dat een conducteur je pielemuis komt vasthouden en je kont afveegt als je in de trein naar de wc gaat ofzo?quote:Op zondag 30 januari 2011 18:08 schreef macca728 het volgende:
het was weer een leuke ervaring met de OV chipkaart.
Ik wilde in Breda inchecken (op het perron !) was mijn saldo te laag.
Moest ik helemaal naar de ingang van het station om mijn kaart op te laden, wat uiteindelijk lukte (vraag niet hoe want mijn bankpas werd tot 5x toe geweigerd door de automaat)
Ik haalde nog net op tijd de trein, dankzij mijn vriendin die in de deur stond te wachten.
Hoe was die reclame ook alweer ?
Leuk ook dat de NS uniformiteit uitdraagt. Wat is er mis mee om op ek perron kaartlezers te plaatsen + automaten ?
Bij Rotterdam Lombardijen moet je bv eerst een trap op naar de treinen om je kaart op te laden om vervolgens weer naar beneden te lopen om in te checken. Waarom geen kaartlezers op de 2 perronnen zelf ? Zo onlogisch.
Zelfredzaamheid my ass. Het grote argument voor de OV Chipkaart was toch om het de reiziger makkelijker te maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:
De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms..
En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zelfredzaamheid my ass. Het grote argument voor de OV Chipkaart was toch om het de reiziger makkelijker te maken?
je vindt het normaal dat kaartlezers en automaten 1 km van elkaar staan ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is er mis met zelf van te voren het saldo te checken? Verwacht je soms ook dat een conducteur je pielemuis komt vasthouden en je kont afveegt als je in de trein naar de wc gaat ofzo?![]()
De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms..
Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem
En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:35 schreef macca728 het volgende:
De kosten door fraude met de onlangs gekraakte ov-chipkaart wegen volgens de woordvoerder nog niet op tegen de koste van een versnelde invoer van een beter beveiligde chip.
“Het is een kostenafweging”, aldus de zegsman. De nieuwe, beter beveiligde chip, is aan het einde van dit jaar beschikbaar. Met de invoering zou volgens De Telegraaf zo’n honderd miljoen euro zijn gemoeid.
en het werd juist opgezet om zwartrijden te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:35 schreef CasB het volgende:
[..]
En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel.
Ik reageerde op de zelfredzaamheid. De ultieme vorm van zelfredzaamheid zou zijn: gewoon een kaartje kopen aan het loket zonder verder gezeik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem
OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.
lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.
Alvast een papieren kaartje kopen voor "ergens over een maand" is ietsje lastiger - en kan alleen op het station
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheidquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.
voorbeelden ? reis je zelf niet. Neem aan dat je automaten en kaartlezers bedoeld ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid
Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid
Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.
Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.
Ja , wat heb ik daaraan ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?
De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja , wat heb ik daaraan ?
maar waarom kan het bij het ene station wel en bij het andere niet ?
Waarom de kaartlezers op het ene station wel op het perron, bij het andere weer niet ?
Is dat zo moeilijk voor de NS ?
ja lekker lullen doet ook mee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.
En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:
ja lekker lullen doet ook mee.
Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |