Idd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik koester geen enkele illusie dat de pensioengerechtigde leeftijd terug omlaag gaat, wanneer de babyboomer-golf weggespoeld is. Dat wordt gewoon weer een "kwartje van Kok"...
ja langer werken, meer uren, hogere belastingen, minder géén service (waar dan ook). Nergens te wereld is het zo erbarmelijk slecht als in ons kille kikkerlandje. Voor de bejaarden is Nederland letterlijk Vernederland.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.
http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
Nee we leven korterquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Goede zaak. Sowieso is die leeftijd achterhaald nu de geneeskunde grote stappen aan het nemen is en mensen steeds langer leven.
Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:31 schreef Hukkie het volgende:
Dat mensen ouder worden, betekend niet per definitie dat dat ook in goede gezondheid gebeurd. Het is niet voor niks dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Tot 71 doorwerken met een stoma en een rollator zal voor velen een lastig verhaal worden.
Los van de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk met 71 nog aan het werk kunnen zijn, zullen we met zn allen moeten doorwerken tot we neervallen en dan zo snel mogelijk dood gaan om de samenleving te ontlasten.
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Och ik sta er niet meer van op te kijken. Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
IJsland ligt toch niet in Zuid-Europa?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat daar landen failliet gaan marja
Die schijnvrijheid van het loonslavenbestaan en om de vier jaar een vakje rood mogen kleuren onder het mom van "democratie", komen op het conto van politiek Den Haag (en de rest v/d west-Europese democratieën) in zijn algemeen. Alsof linkse politici roomser dan de paus zijn en, na hun politieke carrière, niet voor het grote geld als "adviseur" bij een multinational kiezen, of gebruik maken van een buitengewoon riante wachtgeldregeling. Linksom of rechtsom, de rekening van de schaamteloze decadentie op bestuurlijk topniveau komt toch altijd op het bord van ons, loonslaven, terecht...quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.
Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.
Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
Als je een vrouw was zou ik nu de liefde met je bedrijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 01:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.
En heb je geen werk als je dan 65 bent door ontslag val je in de bijstand. Dat is de bedoeling. Want je maakt me niet wijs nu de grenzen open zijn dat er in de toekomst niet genoeg mensen zijn om arbeid te verrichten.
Ik ben het helemaal met je eens; er zijn tal van werksoorten, zoals denkwerk en lessen ontwerpen die iemand van 71 met veel ervaring best zou kunnen doen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat is daar dan mis mee? Als de man of vrouw nog gewoon normaal kan functioneren dan zie ik het probleem niet zo.
[/quote[Dat schreef ik niet;
Het is in Nederland onmogelijk mensen aan te nemen boven de 60; dat is namelijk per definitie niet rendabel.
[quote]Alsof werken alleen maar voor jongeren weggelegd is.Ik heb diverse "oudjes" meegemaakt op de werkvloer die stukken productiever waren dan menig van hun veel jongere collega's. Bovendien is ervaring onbetaalbaar.
Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen. En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:24 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.
Nu nog wel ja. Ik zei dan ook niet voor niets: de komende jaren. Maar stijgende salarissen hebben we ook wel nodig, want er zal ook weer een hoop afgedragen moeten worden aan de zorg voor al die bejaarden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen.
Dat klopt, maar de slimme Pool heeft niet zoveel reden om hierheen te komen aangezien hij in z'n eigen land ook genoeg kan verdienen - itt de bouwvakker. Tenzij hij ultraslim is en door multinationals wordt aangekocht, maar dat gebeurt nu ook al over de hele wereld.quote:En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.
dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.
http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
Tja die is goed. Dus jij vindt het oke dat je pensioen betaalt maar daar niets van terug ziet. Iedereen heeft het maar over ouder worden. Maar denkt er hier iemand wel eens over na in welke toestand dat ouder worden dan is. Ik kan wel oud worden maar is dat ook gezond oud worden?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.
ik ga ook liever met 65 met pensioen maar als het niet haalbaar is werken we gewoon door
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
En als daar geen geld voor is? Dan ga jij wel 5 euro betalen voor een liter benzine ofzo?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
Heb je wel eens van groeiende arbeidsproductiviteit gehoord ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe ouder mensen worden hoe langer je moet werken
Je zegt het zelf al. Regeringen zijn niet te vertrouwen en je kunt nu wel sparen en denkt het daarmee wel te redden. Maar wie weet steekt de regering daar ook een stokje voor. Heb ook een eigen huis dat ik straks wanneer ik 63 ben geheel heb afgelost. Maar wie weet zal de regering dan wel iets verzonnen hebben tegen die tijd. Dan mag ik eerst mijn huis opvreten voordat ik bijstand, AOW, pensioen etc kan ontvangen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga er intussen al niet eens meer vanuit dat ik nog met pensioen mag als ik zelf oud ben. Ik spaar daarom zelf intussen wel voor mijn oude dag. Regeringen zijn bljikbaar niet te vertrouwen, dat heb ik nu wel gemerkt.
Ik vrees het laatste...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Doen die Denen dat direct en met terugwerkende kracht, of worden de jongeren daar kind van de babyboomer rekening?
Dit dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kennis-economie is ook al zo'n gedrocht en moet je helemaal niet willen. Je moet gaan voor een afspiegeling van de maatschappij. Niet iedereen is van het studeren en ook niet iedereen heeft gouden handjes en weer een ander moet gewoon 'aanpakken'. Logisch toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |