abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91921426
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik koester geen enkele illusie dat de pensioengerechtigde leeftijd terug omlaag gaat, wanneer de babyboomer-golf weggespoeld is. Dat wordt gewoon weer een "kwartje van Kok"...
Idd.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:28:54 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91922277
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.

http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
ja langer werken, meer uren, hogere belastingen, minder géén service (waar dan ook). Nergens te wereld is het zo erbarmelijk slecht als in ons kille kikkerlandje. Voor de bejaarden is Nederland letterlijk Vernederland.

En ja wij zijn loonslaven. En wij moeten het geoorloofd gokken van bankiers bekostigen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:31:01 #103
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91922440
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef MASD het volgende:
Goede zaak. Sowieso is die leeftijd achterhaald nu de geneeskunde grote stappen aan het nemen is en mensen steeds langer leven.
Nee we leven korter
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:05:05 #104
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91926425
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:31 schreef Hukkie het volgende:
Dat mensen ouder worden, betekend niet per definitie dat dat ook in goede gezondheid gebeurd. Het is niet voor niks dat de zorgkosten de pan uitrijzen. Tot 71 doorwerken met een stoma en een rollator zal voor velen een lastig verhaal worden.
Los van de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk met 71 nog aan het werk kunnen zijn, zullen we met zn allen moeten doorwerken tot we neervallen en dan zo snel mogelijk dood gaan om de samenleving te ontlasten.
Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.
En heb je geen werk als je dan 65 bent door ontslag val je in de bijstand. Dat is de bedoeling. Want je maakt me niet wijs nu de grenzen open zijn dat er in de toekomst niet genoeg mensen zijn om arbeid te verrichten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:05:39 #105
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91926449
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Schrijf er een boek over, en wie weet wordt het over een paar jaar verfilmd met Tom Cruise of Will Smith in de hoofdrol.

'I, werkslaaf'
'Cherna's Run'
'2084'

Hmm je brengt me op een idee. Maar er is al ooit zo'n film gemaakt,
Metropolis. Een oudje. Maar wel een film met een visie en dat in 1927

[ Bericht 66% gewijzigd door Cherna op 27-01-2011 01:21:30 ]
pi_91932032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee we leven korter
Hoe kom je daar zo bij? :?
pi_91933742
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Cherna het volgende:
Och ik sta er niet meer van op te kijken. Gezondheid is straks een plicht(Gezondheidsfascisme) zodat je langer kunt blijven doorwerken. Je wordt een bezit van de staat. En de jongste generatie weet niet beter.Op school word hun al een worst voorgehouden dat ze allemaal manager kunnen worden en dan ook kunnen blijven werken tot aan hun dood. En in je vrije tijd als een rat het fitness centrum verplicht, om gezond en fit te blijven.
En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.

Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91936319
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:35 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Alleen jammer dat daar landen failliet gaan marja :P
IJsland ligt toch niet in Zuid-Europa? ;)

@Weltschmerz; mooi verwoord.
pi_91937862
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En om te voorkomen dat iemand op het idee mocht komen om iets anders met zijn leven te doen dan zoveel mogelijk geld voor anderen te verdienen en een zo groot mogelijk deel van zijn inkomen in te laten nemen door de grote bedrijven, moet diegene zich na zijn school meteen flink in de schulden steken om een diploma te kopen, en daar mag hij of zij dan niet langer over doen, want die moet zo snel mogelijk vastgeketend worden aan een nog veel grotere schuld, om te kunnen wonen.

Vrijheid volgens rechts, je hebt de keus en je mag jezelf ontplooien, als het maar tot maximaal productieve loonslaaf is. De overheid ketent je niet zelf vast aan dat leven, dat doen de banken en verzekeraars wel voor je, waar de verantwoordelijke politici een mooie carriere met dito inkomen tegemoet kunnen zien als ze in de politiek jaren braaf die belangen hebben behartigd.
Die schijnvrijheid van het loonslavenbestaan en om de vier jaar een vakje rood mogen kleuren onder het mom van "democratie", komen op het conto van politiek Den Haag (en de rest v/d west-Europese democratieën) in zijn algemeen. Alsof linkse politici roomser dan de paus zijn en, na hun politieke carrière, niet voor het grote geld als "adviseur" bij een multinational kiezen, of gebruik maken van een buitengewoon riante wachtgeldregeling. Linksom of rechtsom, de rekening van de schaamteloze decadentie op bestuurlijk topniveau komt toch altijd op het bord van ons, loonslaven, terecht...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_91937895
quote:

[..]

_O_
pi_91937994
quote:

[..]

Als je een vrouw was zou ik nu de liefde met je bedrijven.
pi_91938061
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Het gaat puur om in de toekomst de salarissen omlaag te kunnen brengen, en om mensen geen pensioen meer te hoeven uitbetalen. De concurrentie tussen werknemers zal gigantisch worden waardoor het salaris voor zowel geschoold als laag geschoolde werk behoorlijk omlaag kan. En dit wordt ook nog eens makkelijk gemaakt als het ontslagrecht erdoor is.
En heb je geen werk als je dan 65 bent door ontslag val je in de bijstand. Dat is de bedoeling. Want je maakt me niet wijs nu de grenzen open zijn dat er in de toekomst niet genoeg mensen zijn om arbeid te verrichten.
Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.
pi_91948754
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat is daar dan mis mee? Als de man of vrouw nog gewoon normaal kan functioneren dan zie ik het probleem niet zo.
[/quote[Dat schreef ik niet;

Het is in Nederland onmogelijk mensen aan te nemen boven de 60; dat is namelijk per definitie niet rendabel.

[quote]Alsof werken alleen maar voor jongeren weggelegd is. :') Ik heb diverse "oudjes" meegemaakt op de werkvloer die stukken productiever waren dan menig van hun veel jongere collega's. Bovendien is ervaring onbetaalbaar.
Ik ben het helemaal met je eens; er zijn tal van werksoorten, zoals denkwerk en lessen ontwerpen die iemand van 71 met veel ervaring best zou kunnen doen.

Maar..... het in loondienst hebben van iemand van boven de 50 is extreem duur; door al die rare juridische valkuilen in dit land.
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:44:24 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91969721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:24 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van. De komende jaren zal door de vergrijzing de concurrentie óm de werknemer en daarmee z'n salaris juist toenemen. Uiteraard zullen er ook werknemers uit het buitenland komen, maar zó open zijn de grenzen nu ook weer niet en dat zullen bovendien vooral laaggeschoolde arbeiders zijn.
Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen. En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.
pi_91970386
Voorheen werkte je ook al tot je dood. Enige verschil is dat we nu ouder worden.
Dus wel enigszins logisch dat die pensioenleeftijd omhoog gaat.

Al denk ik dat mensen die zware arbeid verrichten dat niet vol kunnen houden. En sowieso moet je ook nog van je leven kunnen genieten, me dunkt. Je betaalt niet voor niets voor je pensioen.

Ze kunnen wel stellen dat je door mág werken tot je 71e, er zijn vast wel mensen die dat willen, al dan niet part-time.
pi_91971100
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Vergrijzing? Ze ontslaan overal massa's mensen.
Nu nog wel ja. Ik zei dan ook niet voor niets: de komende jaren. Maar stijgende salarissen hebben we ook wel nodig, want er zal ook weer een hoop afgedragen moeten worden aan de zorg voor al die bejaarden.

quote:
En inderdaad laaggeschoolde die hier voor een grijpstuiver het werk doen. En dan hoor ik nu iedereen zeggen: Maar als je gestudeerd hebt dan ben ik niet vervangbaar door goedkope krachten vanuit de EU. Maar wacht maar als 75% van de jongeren een HBO papiertje op zak heeft. Want nu al zit zowat iedereen op het HBO. Dat papiertje is dus straks ook niets meer waard. En ook in de landen om ons heen worden de mensen steeds slimmer. Want wat wil je al de HBOers laten doen in de toekomst. Nu al zijn veel veel beroepen totaal uitgehold. Dus ook in de toekomst zal de slimme Pool je werk kunnen doen.
Dat klopt, maar de slimme Pool heeft niet zoveel reden om hierheen te komen aangezien hij in z'n eigen land ook genoeg kan verdienen - itt de bouwvakker. Tenzij hij ultraslim is en door multinationals wordt aangekocht, maar dat gebeurt nu ook al over de hele wereld.
pi_91971561
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef polderturk het volgende:
Ze willen de pensioenleeftijd naar 71 verhogen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Waar gaan we naar toe? We zijn verworden tot loonslaven.

http://www.nu.nl/economie(...)ioenleeftijd-71.html
dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.

ik ga ook liever met 65 met pensioen maar als het niet haalbaar is werken we gewoon door :{

wel moeten ze voor fysiek zware beroepen een aangepaste functie ofzo creeeren
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:18:13 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91971872
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat hele pensioen gebeuren op je 65e stamt uit de tijd dat de gemiddelde leeftijd rond de 70 lag daar dat nu een stuk hoger is houdt dat in dat je langer moet werken dat is nu eenmaal de prijs.

ik ga ook liever met 65 met pensioen maar als het niet haalbaar is werken we gewoon door :{
Tja die is goed. Dus jij vindt het oke dat je pensioen betaalt maar daar niets van terug ziet. Iedereen heeft het maar over ouder worden. Maar denkt er hier iemand wel eens over na in welke toestand dat ouder worden dan is. Ik kan wel oud worden maar is dat ook gezond oud worden?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:45:25 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_91980741
Ik ga er intussen al niet eens meer vanuit dat ik nog met pensioen mag als ik zelf oud ben. Ik spaar daarom zelf intussen wel voor mijn oude dag. Regeringen zijn bljikbaar niet te vertrouwen, dat heb ik nu wel gemerkt.

Als ik zie hoe de meeste mensen van rond de 70 er aan toe zijn , die zie ik echt niet nog 40u per week ergens werken. Sowieso ligt de gemiddelde leeftijd nou ook weer niet zóveel hoger dan een jaar of 50 geleden, geloof dat het 2 of 3 jaar ouder is gemiddeld. Dus waarom we dan ineens massaal 6 jaar langer moeten werken is mij niet helemaal duidelijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_91983177
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:57:36 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91990237
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Werkgevers zitten niet op ouderen te wachten. Nu niet en nooit gedaan ook. Hoe produktief kan een 70 jarige nog zijn? M.a.w. ouderen straks allemaal in de bijstand.
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_91991035
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de werkgever straks staat te springen om ouderen vanwege de kennis die de komende generatie niet of nauwelijks meer bezit of tot zich neemt. het is een grote braindrain. maar dat wil niet zeggen dat een overheid dit mag bepalen. die moet gewoon uitkeren na de leeftijd van 65 en wat de ouderen meer verdienen mogen ze lekker houden.
En als daar geen geld voor is? Dan ga jij wel 5 euro betalen voor een liter benzine ofzo?
pi_91991326
Hoe ouder mensen worden hoe langer je moet werken :)
pi_91999542
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe ouder mensen worden hoe langer je moet werken :)
Heb je wel eens van groeiende arbeidsproductiviteit gehoord ?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:49:25 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_92011540
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga er intussen al niet eens meer vanuit dat ik nog met pensioen mag als ik zelf oud ben. Ik spaar daarom zelf intussen wel voor mijn oude dag. Regeringen zijn bljikbaar niet te vertrouwen, dat heb ik nu wel gemerkt.

Je zegt het zelf al. Regeringen zijn niet te vertrouwen en je kunt nu wel sparen en denkt het daarmee wel te redden. Maar wie weet steekt de regering daar ook een stokje voor. Heb ook een eigen huis dat ik straks wanneer ik 63 ben geheel heb afgelost. Maar wie weet zal de regering dan wel iets verzonnen hebben tegen die tijd. Dan mag ik eerst mijn huis opvreten voordat ik bijstand, AOW, pensioen etc kan ontvangen.
Daarom ook dat je moet oppassen met uitspraken: dan spaar je toch nu al voor je oude dag. Ten eerste met een gezin is het nog maar de vraag of je dat kunt als je ook al pensioen moet betalen. Punt 2 heb je dan eigen geld kunnen ze het in de toekomst wel zo draaien dat je dat eerst mag opvreten. Bedenk ook dat ze nu al spreken om papieren geld af te schaffen. Dus hebben ze straks wel controle over je in/uitgaves.
Je mag me een pessimist noemen op dat gebied. Maar een ding weet ik zeker. Ook ik word ouder en dus kwetsbaarder. Want laten we wel wezen voor 80% van de bevolking geldt hoe ouder hoe kwetsbaarder je bent. Het verschil tussen 20 en 65 is enorm zowel mentaal als fysiek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 28-01-2011 21:55:53 ]
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:14:09 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_92013289
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Doen die Denen dat direct en met terugwerkende kracht, of worden de jongeren daar kind van de babyboomer rekening?
Ik vrees het laatste...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:15:01 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_92013353
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Dit dus.

De Deense regering moet dus ook leeftijdsdiscriminatie bestrijden...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:36:13 #128
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92014648
quote:

[..]

_O_
pi_92033742
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

De kennis-economie is ook al zo'n gedrocht en moet je helemaal niet willen. Je moet gaan voor een afspiegeling van de maatschappij. Niet iedereen is van het studeren en ook niet iedereen heeft gouden handjes en weer een ander moet gewoon 'aanpakken'. Logisch toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')