Tja, die etiketten geloof ik wel, die heb ik vaak genoeg gezienquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, ze staan op mijn kamer dus, niet echt koud.
Was bang dat er nog meer van de etiketten verloren zou gaan als ik ze in de berging zou zetten en ze misschien per ongeluk geraakt werden of zo...
Weet ik veel, een whiskyfles zonder etiket is een no go...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, die etiketten geloof ik wel, die heb ik vaak genoeg gezien
'Dan' of 'anders'?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, dan zou ik 'm in de berging zetten. Dan kan de nagisting en rijping wel eens heel langzaam gaan verlopen
En begrijpelijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet ik veel, een whiskyfles zonder etiket is een no go...
Ik hoor het al, de Bier-meet is eigenlijk al begonnen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En begrijpelijk
Bij bieren is een etiket ook niet onbelangrijk, omdat de datum daar vaak op staat. Maar Westvleteren bijvoorbeeld, heeft helemaal geen etiket. Nooit
Dit ziet er allemaal prima uitquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:37 schreef MadMaster het volgende:
Is Fok! weer aan het kloten met diacrieten?
Geïnteresseerd
één
Çuracao
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hier zag ik in de post een blokje staan in plaats van een e met trema. Als ik het quote staat het wel weer goed. Erg raar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
En het is allemaal wat persoonlijker, vlakker (of hoe noem je dat? Dat er geen sterke hiërarchie is).Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ja maar volgens mij staat er wel een trema boven een e, maar niet boven een a.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij is Umlaut gewoon het Duitse woord voor trema
Klopt, maar dat boeit niet voor het gegeven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
behalve dat de verkeerde c van een cedille is voorzien
Nu de whiskymeet nogquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hoor het al, de Bier-meet is eigenlijk al begonnen...
Prima, trek ik straks wat bieren open en dan vertel ik jullie hoe ze smakenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die doen we ook online, lekker makkelijk en scheelt een hoop gedoe met reizen, slapen e.d.
quote:Burns supper is het jaarlijkse diner dat gegeven wordt ter ere van het leven en de poëzie van de Schotse dichter Robert Burns. Hij schreef talloze gedichten, waaronder Auld Lang Syne, dat op Hogmanay en andere oud- en nieuwvieringen over de hele wereld wordt gezongen. De Burns suppers worden over het algemeen gegeven op of rond 25 januari ("Burns Night"), de verjaardag van Robert Burns, maar kunnen in principe het hele jaar door gehouden worden.
quote:Het hoofdgerecht
Binnenkomst van de haggis Iedereen gaat staan als het hoofdgerecht wordt binnen gebracht. Dit is altijd een haggis op een groot bord. Dit bord wordt gedragen door de kok en voorafgegaan door een doedelzakspeler. Het gevolg wordt gesloten door de drager van twee whiskyflessen gedragen in de vorm van een andrieskruis. De gastheer, of misschien een gast met talent, draagt de Adress To a Haggis voor.
Address To a Haggis
Fair fa' your honest, sonsie face, (sonsie = cheeky)
Great chieftain o' the puddin-race! (aboon = above)
Aboon them a' ye tak your place,
Painch, tripe, or thairm:
Weel are ye wordy o' a grace
As lang's my arm.
The groaning trencher there ye fill,
Your hurdies like a distant hill, (hurdies = hips)
Your pin wad help to mend a mill
In time o' need,
While thro' your pores the dews distil
Like amber bead.
....
Wanneer de ode aan de haggis is uitgesproken, wordt er met de kok en overige aanwezigen met whisky een toost op de haggis uitgebracht. Het gezelschap kan dan van het hoofdgerecht genieten dat bestaat uit haggis, geserveerd met aardappelpuree en gepureerde koolraap (tatties and neeps)
Het hoofdgerecht wordt gevolgd door een nagerecht zoals cranachan of Tipsy Laird (sherry trifle) en het diner wordt afgesloten met kaas en havermoutcrackers. Vanszelfsprekend wordt alles weg gespoeld met levenswater (uisge beatha) Schotse whisky.
Dan is 'ie toch niet mysterieus?quote:Dorpelingen zijn zelfs begonnen met het vragen van een toegangsprijs voor de sculptuur, die duidelijk door mensenhanden is aangelegd en lijkt op een bloem.
Vraag dat maar aan mijn lerares Nederlands op de middelbare schoolquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Is er eigenlijk verschil tussen een trema en een umlaut?
Ik had begrepen dat het bij soep bleefquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
No way, zaterdag moet je er aan...
Qua avondmaal wel, met broodjes.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het bij soep bleef
Zelf gemaakt?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga aan de haggis dus maar vanavond, denk ik.
Heuj...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
Hee wat gaan jullie snel....
Goedemiddag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |