En Matthews is ook niet gestart vandaag. Leezer heeft waarschijnlijk de sprint aangetrokken voor Freire, maar die eindigt pas als 16de, terwijl hij hier vorig jaar nog won.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Matthews zou ik geen sprinter noemen, althans niet voor gewone, doordeweekse sprintjes.
Hij krijgt gewoon een dokters attest zodat hij die CERA legaal kan gebruiken. Ik ken nog wel een voormalig toerwinnaar die zeven jaar lang met zo'n attest liep te wapperen.....quote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef DeeBee het volgende:
[flauw]Zodat hij nu legaal EPO toegediend mag krijgen?[/flauw]
Maar hmm, hopelijk geen gezeik met verboden middelen of gekke dingen en komt hij er wel weer bovenop...
Bij gebrek aan profs komt er dan misschien wel een Wereldkampioen van het Paaseiland of de Malediven.quote:'Wielerpeloton dreigt met boycot WK'
AMSTERDAM - Het wielerpeloton is de houding van de internationale wielrenunie (UCI) onder leiding van Pat McQuaid zat. De renners en de ploegen willen voortaan een stem krijgen in de besluitvorming rondom nieuwe regelgeving.
Tijdens de Ronde van Oman, die volgende week wordt verreden, zal er een ontmoeting plaatsvinden tussen de UCI en het peloton. Daarbij zullen volgens De Telegraaf harde voorwaarden worden gesteld.
Als de UCI daar niet aan voldoet willen de renners direct actie ondernemen. Een boycot van de wereldkampioenschappen wielrennen op de weg is daarbij een mogelijkheid.
Oortjes
De problematiek wordt veroorzaakt door het invoeren van het verbod op het gebruik van 'oortjes' in kleinere koersen. De UCI wil de communicatiemogelijkheden tussen ploegleiders en renners aan banden te leggen in de hoop veel koersen aantrekkelijker te maken.
Vanaf dit seizoen geldt, tot groot ongenoegen van het peloton zelf, voor alle kleinere koersen een verbod. Uit respect voor de organisatoren van de Rondes van Qatar en Mallorco gingen de renners nog wel, onder protest, van start in die etappekoersen.
Strop
Een boycot van de WK levert de UCI een behoorlijke strop op. Het evenement levert de internationale wielrenunie een bedrag tussen de vijf à tien miljoen op. Daarnaast dreigen de ploegen hun licentiefee (in totaal zo'n drie miljoen euro) niet langer over te maken aan de UCI.
ASO lijkt me een voorstander, die hadden het toch in de tour uitgeprobeert.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is ook alweer het standpunt van de ASO en RCS m.b.t. de oortjes?
De Schlecks voeren op Twitter iig een zwaar offensief.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:06 schreef Ereinion het volgende:
Het is ook maar een beetje een loos dreigement. Ik geloof nooit dat de renners echt het WK gaan boycotten, en al helemaal niet om wat oortjes die vooral de ploegleiders willen.
Hij heeft volgens mij de OS van 2012 nooit uit het hoofd gelaten en ook al gemeld dat het Omnium dan het meest ideaal zou zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:20 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben toch benieuwd naar Bos de komende jaren. Een tijdje terug reed hij nog de puntenkoers op het NK baanwielrennen. Misschien dat hij toch nog het omnium in zijn achterhoofd heeft.
Goed het wiel gekozen van Boonen, alleen toen boonen liet lopen aan de verkeerde kant langs (ik denk) Steegmans gereden. Daardoor wat onnodige meters gemaakt & net tekort voor de beslissende jump.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:02 schreef TheArt het volgende:
Theo reed de snelste sprint van allemaal. Hij kwam echt van ver.
quote:1. Ben Hermans (België/Team RadioShack)
2. Arkaitz Durán (Spanje/Geox-TMC) z.t.
3. Xavier Tondo (Spanje/Movistar)
4. Murilo Fischer (Brazilië/Garmin-Cervélo) + 45s
5. Sebastian Langeveld (Nederland/Rabobank) z.t.
6. Ryder Hesjedal (Garmin-Cervélo)
7. Danilo Di Luca (Italië/Team Katusha)
8. Juanjo Cobo (Spanje/Geox-TMC)
9. Gorka Izagirre (Spanje/Euskaltel-Euskadi)
10. Tony Gallopin (Franrijk/Cofidis)
Als het waar is wat is het dan een eikel zeg....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:56 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Misschien wel ja
http://www.nusport.nl/wie(...)uisopname-ricco.html
Exotische koersen als de Tour de San Luis, Down Under en Langkawi hebben de boel flink vervroegd de laatste 10/15 jaar, maar in Italië en zuid Frankrijk wordt al tientallen jaren gekoerst rond deze tijd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef Evertjan het volgende:
Wielerseizoen lijkt wel iedere jaar steeds vroeger te beginnen, of ben ik gewoon een oude lul aan het worden
Ze kunnen beter een maand langer doorgaan, bijna altijd mooi weer in oktoberquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef Evertjan het volgende:
Wielerseizoen lijkt wel iedere jaar steeds vroeger te beginnen, of ben ik gewoon een oude lul aan het worden
Ik vrees van wel:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:02 schreef maril het volgende:
Als het waar is wat is het dan een eikel zeg....
bron: http://www.sporza.be/cm/s(...)zoek_bloedtransfusiequote:di 08/02/2011 - 17:52
Het Italiaanse gerecht opent een onderzoek naar mogelijk dopinggebruik van Riccardo Ricco. De bal ging aan het rollen toen hij zich met spoed in het ziekenhuis liet opnemen. "Als dit klopt, wordt hij op staande voet ontslagen", zegt zijn team Vacansoleil.
Lees ook:
Ricco ligt met koorts in het ziekenhuis
Ricco werd zondag in het ziekenhuis opgenomen, maar het was onduidelijk wat er precies aan de hand was. Eerst was er sprake van een koortsaanval, maar het ziekenhuis had het zelfs over een "kritieke" toestand.
Vacansoleil
Aan de Gazzetta dello Sport vertelde een arts dinsdag dit: "Ricco heeft zelf bloed afgetapt, 25 dagen bewaard en opnieuw ingebracht. Maar hij twijfelde aan de kwaliteit van het bloed", zei de arts.
De kans bestaat dus dat Ricco, die al eens geschorst was voor het gebruik van cera, de recidivist heeft uitgehangen. Het Italiaans Olympisch Comité aarzelde niet en opende een onderzoek naar mogelijk dopinggebruik van de Italiaanse renner.
Niet alleen het CONI heeft een onderzoek ingesteld, ook het parket van Modena is begonnen met een onderzoek.
Vacansoleil: "Ontslag als dit klopt"
Ricco's team Vacansoleil is officieel niet op de hoogte. "Maar als dit klopt, ontslaan we hem", vertelt manager Daan Luijckx. "Wij hebben ook alleen maar de geruchten gehoord. De laatste dagen stonden we regelmatig in contact met zijn vader, maar sinds dinsdagmiddag kunnen we die niet meer bereiken. Ricco's manager kon ons ook geen sluitend antwoord geven."
"Maar als het juist blijkt dat Ricco zich bezondigde aan bloeddoping, wordt hij op staande voet ontslagen." Ricco was al eens geschorst voor cera-gebruik en riskeert nu een levenslange schorsing.
Van der Schueren: "Zou zeer zeer ontgoocheld zijn"
Vacansoleil blijft niet bij de pakken zitten en stuurt zelf iemand naar Italië om de zaak-Ricco te onderzoeken. "We hebben een dokter naar het ziekenhuis gestuurd waar Ricco verblijft", zegt ploegleider Hilaire Van der Schueren aan Sporza.
PhotoNews
"Als hij daar woensdag is, zullen we al meer weten. Een dokter zou het nieuws over Ricco aan de Gazzetta dello Sport hebben verteld, maar denk je dat dat mag? Ik weet het niet."
"En wat dat onderzoek van het Italiaans Olympisch Comité betreft: dat doen ze in Italië blijkbaar bij iedere sporter die in het ziekenhuis belandt."
Vacansoleil en Van der Schueren houden ongetwijfeld hun hart vast voor wat komen gaat. "We hebben Ricco een tweede kans gegeven. Ik zou zeer, zeer, zeer ontgoocheld zijn als dit verhaal klopt"
"Of dit ons imago zou beschadigen? Dat weet ik echt niet. Kijk, het is niet gemakkelijk om een klassementsrijder in je ploeg te krijgen. Ricco is er één en hij heeft een verleden. Maar Vinokoerov en Basso hebben ook een verleden..."
"We hebben met Ricco een overeenkomst gesloten die zware financiële gevolgen heeft als hij betrapt zou worden. Maar laat ons de zaak eerst onderzoeken."
Bijzondere sprints daar in die Mallorca Challenge. Het geeft te denken dat een klimmer als Juanjo Cobo voor Francisco Ventoso eindigt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:48 schreef bjarki het volgende:
Mallorca - Trofeo Deia:
1. José Joaquín Rojas (Movistar Team) 3:18:59
2. Gorka Izagirre (Euskaltel-EuskadI m.t.
3. Juanjo Cobo (Geox-TMC) m.t.
4. Sebastian Langeveld (Rabobank) m.t.
5. Tony Martin (HTC-Columbia) m.t.
6. Fran Ventoso (Movistar Team) m.t.
7. Ryder Hesjedal (Garmin-Cervélo) m.t.
8. Danilo Di Luca (Katusha) m.t.
9. Dani Moreno (Katusha) m.t.
10. Dries Devenyns (Quick Step) m.t.
Langeveld opnieuw een mooie ereplaats.
Was ook een lastig parcours:quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:37 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Bijzondere sprints daar in die Mallorca Challenge. Het geeft te denken dat een klimmer als Juanjo Cobo voor Francisco Ventoso eindigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |