abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92613335
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Toch vreemd dat wanneer je nog weinig hardloopervaring hebt een verkoper je houding goed zou kunnen analyseren.
Als beginner zou ik aanraden om een neutrale schoen te kopen, welke je eventueel later kunt aanpassen met een andere inlegzool. Zorg wel dat je je tenen nog kunt bewegen in de schoen, tijdens het hardlopen kunnen je voeten iets uitzetten.
Thanks, want ik ben idd een beginner en wil niet 100 of 200 euro neerleggen voor schoenen die ik misschien niet lang ga gebruiken of nog veranderen omdat ik anders ga lopen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:11:52 #227
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_92616768
Lekker rondje vandaag; niet te koud en een beetje regen. Alleen die kut-oordoppen terugstoppen is irritant!! Volgens keer is 20 min. aan een stuk, moet te doen zijn!!
pi_92627229
Vandaag een korte training gehad, 18 min duurloop (deze week was relatieve rust week qua trainingen). En omdat ik wat meer wilde bewegen eerst een half uur pilates van te voren gedaan.

maandag weer verder met training 13, dan iig 4 mijl lopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92629517
Morgen niet lopen. Nog maar een week extra rust nemen ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_92677975
Gister in de regen 10.2km in 58minuten gelopen, niet slecht voor het 6e rondje hardlopen al zeg ik het zelf *O*

Dit keer rustig joggen afwisselen met explosief sprinten, in plaats van redelijk doorlopen met hier en daar een wandelpauze. Eindelijk geen last meer van m'n knieen, en had eigenlijk nog wel een stuk er aan vast kunnen plakken als ik er de tijd voor had. Ben benieuwd of ik dit jaar nog een marathon kan uitlopen. De daarvoor benodigde tijd boeit me niet zoveel, het gaat mij erom dat die 42.195m aan één stuk gelopen kan worden :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:46:58 #231
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_92685183
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef Sm0keZ het volgende:
Gister in de regen 10.2km in 58minuten gelopen, niet slecht voor het 6e rondje hardlopen al zeg ik het zelf *O*

Dit keer rustig joggen afwisselen met explosief sprinten, in plaats van redelijk doorlopen met hier en daar een wandelpauze. Eindelijk geen last meer van m'n knieen, en had eigenlijk nog wel een stuk er aan vast kunnen plakken als ik er de tijd voor had. Ben benieuwd of ik dit jaar nog een marathon kan uitlopen. De daarvoor benodigde tijd boeit me niet zoveel, het gaat mij erom dat die 42.195m aan één stuk gelopen kan worden :)
Je bepaalt zelf je tempo? Of met schema?
pi_92691742
Ik bepaal m'n eigen tempo. Hoewel ik hardlopen erg leuk vind, is het meer een vorm van conditietraining zodat ik het met kickboksen wat langer uithoud. Wellicht dat een voorgekauwd schema net iets betere resultaten kan geven omdat deze eerder zijn gevolgd en verbeterd, maar tot nu toe bevallen de resultaten me goed op deze manier :)
  zondag 13 februari 2011 @ 12:07:09 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92711266
Net weer even een half uurtje gelopen. 8,99 km/u volgens Nike+ en de vorige keer was het 8,96, dus er zit enige vooruitgang in ;). Maar ik heb besloten dat ik me voorlopig even ga focussen op de 30 min lekker uitlopen, snelheid komt later wel :).

Even een vraagje: deze 30 min is in het kader van het schema dat opbouwt naar 45 minuten achtereen. Ik wil het voorlopig echter bij 30 minuten laten dus, maar ik ben dus nog niet gewend om elke keer (2 á 3 keer per week) 30 min achter elkaar te lopen. Heb het nu 2 keer gedaan en het ging goed. Nu kan ik dat gewoon blijven doen, toch? Of is het beter om wat wandelpauzes in te lassen af en toe?
Niet meer actief op Fok!
pi_92711446
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Net weer even een half uurtje gelopen. 8,99 km/u volgens Nike+ en de vorige keer was het 8,96, dus er zit enige vooruitgang in ;). Maar ik heb besloten dat ik me voorlopig even ga focussen op de 30 min lekker uitlopen, snelheid komt later wel :).

Even een vraagje: deze 30 min is in het kader van het schema dat opbouwt naar 45 minuten achtereen. Ik wil het voorlopig echter bij 30 minuten laten dus, maar ik ben dus nog niet gewend om elke keer (2 á 3 keer per week) 30 min achter elkaar te lopen. Heb het nu 2 keer gedaan en het ging goed. Nu kan ik dat gewoon blijven doen, toch? Of is het beter om wat wandelpauzes in te lassen af en toe?
Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelen :)
  zondag 13 februari 2011 @ 13:32:18 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92714484
quote:
17s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelen :)
Voorlopig wil ik gewoon 30 min lopen en 5 km (dus uiteindelijk 5 km in 30 minuten ;))
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2011 @ 15:23:16 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_92718829
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:11 schreef travelman het volgende:
Lekker rondje vandaag; niet te koud en een beetje regen. Alleen die kut-oordoppen terugstoppen is irritant!! Volgens keer is 20 min. aan een stuk, moet te doen zijn!!
Ik ken het oordoppenprobleem en heb bij de drogist zo'n rolletje papieren sporttape gekocht. Het lijkt een beetje op schildersplakband, zeg maar. Daarmee plakte ik mijn dopjes vast aan mijn oor. Sinds enige tijd dopjes met zo'n oorklem gekocht, alleen daarmee begon de draad te trekken, dus nu tape ik de draad vast aan mijn nek voordat ik 'm onder mijn shirt door naar de achterkant van mijn loopbroek steek (waar het zakje voor mijn MP3 zit). Ideaal spul dus, want geen plakresten en toch voldoende fixatie. En ik gebruik het ook altijd bij dat ene loopshirt dat wel lekker zit, maar op de een of andere manier altijd voor geschuurde tepels zorgt :X
  zondag 13 februari 2011 @ 15:24:23 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92718881
Die sporttape gebruik ik tegen blaren en het werkt perfect. Niet te strak omwikkelen, though ;).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2011 @ 20:28:04 #238
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_92733788
Vraagje: ik gebruikte lang Nike+ met een schoensensor en een oude iPod.
Nu heb ik een iPhone en heb ik de Nike+ applicatie gedownload. Heb ik nu wel of niet die schoensensor nog nodig?? Ik krijg alleen maar hele oude berichten als ik zoek op internet waarbij het lijkt alsof je die sensor nog wel nodig hebt. Maar GPS doet toch hetzelfde binnen de iPhone?
  maandag 14 februari 2011 @ 08:52:57 #239
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_92756469
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen was, was het na een half uur ook wel weer over.

Op internet gelezen dat het door een goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.

Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
pi_92761840
quote:
Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen
was, was het na een half uur ook wel weer over.

Op internet gelezen dat het door een
goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.

Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt
zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Heel veel succes met trainen! De eerste stappen zijn lastig maar je zal snel vooruitgang zien!
II 'Who runs in circles never gets far' II
  maandag 14 februari 2011 @ 12:44:34 #241
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_92763738
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen was, was het na een half uur ook wel weer over.

Op internet gelezen dat het door een goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.

Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Good luck!!
pi_92765751
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken. Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.

Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is heel wat anders.

Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.

Nog adviezen?
pi_92766131
net 6.7 km gelopen :) ging erg lekker, alleen de laatste tien minuten kwam ik steeds in de knoop met mijn koptelefoon, dat leidde wat af :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 februari 2011 @ 14:11:46 #244
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92767141
Mmm, net effe in de sportschool op de loopband gelopen. Ging prima, absoluut geen moeite. 30 min gelopen, met 1x 2 min wandelen.
Bewijst voor mezelf alleen maar dat op de loopband érg anders is dan buiten :P
pi_92767201
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
  maandag 14 februari 2011 @ 14:13:17 #246
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_92767211
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:36 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken. Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.

Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is heel wat anders.

Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.

Nog adviezen?
Niet te veel opzien tegen de afstand en rustig beginnen met opbouwen :) Neem voldoende rust tussen het hardlopen in. Beperk het hardlopen tot 3 keer per week en ook het aantal fietskilometers moet omlaag. 10 km binnen een uur lopen wordt denk ik wel moeilijk op zo'n korte termijn, maar als het goed gaat is het wel mogelijk.

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
De meeste hardloopkleding is er op gemaakt om te zorgen dat je weinig mee hoeft te zeulen. Er zit dus geen zeem in running tights. Zomers draag ik verder alleen een dun hardloopshirt. Momenteel draag ik tijdens het lopen een shirt met lange mouwen of als het iets kouder is een hardloopshirt met loopjacket en eventueel veiligheidshesje met daaronder running pants.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ach3r0n op 14-02-2011 14:24:11 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 14:17:43 #247
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92767401
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Ehmm..
Ik loop in de zomer in een driekwart tight. Zou het liefste in zo'n kort los broekje lopen..maar dat doe ik de rest van Den Haag nog niet aan :P.
Een zeem zit er bij mij niet in, nja een heul kleintje bij m'n private parts. Verder niet.
En verder een hardloopshirtje (korte mouwen dus), soms een fitness shirtje.

M'n vriend loopt in de zomer in een hardloop korte broek. Geen strakke, ook niet onwijs kort, gewoon lekker. Ook met een hardloopshirtje

Oh, en alle stof is dry-fit.
pi_92767510
Afgelopen zomer in een driekwart broek en tshirt of topje als t erg warm was.

deze zomer ga ik misschien wel aan de korte broek , dat durf ik mijn mede straatgenoten wel aan te doen tegenwoordig :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 februari 2011 @ 14:38:46 #249
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92768261
Oeh! Ik heb net effe m'n taille enzo gemeten, en ben sinds juli 2010, 14 cm kwijt bij m'n taille! *O*
  maandag 14 februari 2011 @ 14:42:05 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92768433
quote:
17s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:11 schreef GotC het volgende:
Mmm, net effe in de sportschool op de loopband gelopen. Ging prima, absoluut geen moeite. 30 min gelopen, met 1x 2 min wandelen.
Bewijst voor mezelf alleen maar dat op de loopband érg anders is dan buiten :P
Loopband is gemakkelijker toch? :). Die geeft ook zo lekker mee :P.

Ik wil het ook wel eens proberen, voor de gein, maar ik kom nooit in een sportschool :P.

Morgen ga ik 5 km lopen ^O^. Verwacht er een minuut of 33 over te doen, slechts 3 minuten langer dan wat ik gewend ben, dus dat moet lukken :). Heb al een mooi rondje uitgestippeld. Moet alleen nog wel even uitwandelen voor het huis :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')