Thanks, want ik ben idd een beginner en wil niet 100 of 200 euro neerleggen voor schoenen die ik misschien niet lang ga gebruiken of nog veranderen omdat ik anders ga lopen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Toch vreemd dat wanneer je nog weinig hardloopervaring hebt een verkoper je houding goed zou kunnen analyseren.
Als beginner zou ik aanraden om een neutrale schoen te kopen, welke je eventueel later kunt aanpassen met een andere inlegzool. Zorg wel dat je je tenen nog kunt bewegen in de schoen, tijdens het hardlopen kunnen je voeten iets uitzetten.
Je bepaalt zelf je tempo? Of met schema?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef Sm0keZ het volgende:
Gister in de regen 10.2km in 58minuten gelopen, niet slecht voor het 6e rondje hardlopen al zeg ik het zelf
Dit keer rustig joggen afwisselen met explosief sprinten, in plaats van redelijk doorlopen met hier en daar een wandelpauze. Eindelijk geen last meer van m'n knieen, en had eigenlijk nog wel een stuk er aan vast kunnen plakken als ik er de tijd voor had. Ben benieuwd of ik dit jaar nog een marathon kan uitlopen. De daarvoor benodigde tijd boeit me niet zoveel, het gaat mij erom dat die 42.195m aan één stuk gelopen kan worden
Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Net weer even een half uurtje gelopen. 8,99 km/u volgens Nike+ en de vorige keer was het 8,96, dus er zit enige vooruitgang in. Maar ik heb besloten dat ik me voorlopig even ga focussen op de 30 min lekker uitlopen, snelheid komt later wel
.
Even een vraagje: deze 30 min is in het kader van het schema dat opbouwt naar 45 minuten achtereen. Ik wil het voorlopig echter bij 30 minuten laten dus, maar ik ben dus nog niet gewend om elke keer (2 á 3 keer per week) 30 min achter elkaar te lopen. Heb het nu 2 keer gedaan en het ging goed. Nu kan ik dat gewoon blijven doen, toch? Of is het beter om wat wandelpauzes in te lassen af en toe?
Voorlopig wil ik gewoon 30 min lopen en 5 km (dus uiteindelijk 5 km in 30 minutenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelen
Ik ken het oordoppenprobleem en heb bij de drogist zo'n rolletje papieren sporttape gekocht. Het lijkt een beetje op schildersplakband, zeg maar. Daarmee plakte ik mijn dopjes vast aan mijn oor. Sinds enige tijd dopjes met zo'n oorklem gekocht, alleen daarmee begon de draad te trekken, dus nu tape ik de draad vast aan mijn nek voordat ik 'm onder mijn shirt door naar de achterkant van mijn loopbroek steek (waar het zakje voor mijn MP3 zit). Ideaal spul dus, want geen plakresten en toch voldoende fixatie. En ik gebruik het ook altijd bij dat ene loopshirt dat wel lekker zit, maar op de een of andere manier altijd voor geschuurde tepels zorgtquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:11 schreef travelman het volgende:
Lekker rondje vandaag; niet te koud en een beetje regen. Alleen die kut-oordoppen terugstoppen is irritant!! Volgens keer is 20 min. aan een stuk, moet te doen zijn!!
Heel veel succes met trainen! De eerste stappen zijn lastig maar je zal snel vooruitgang zien!quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen
was, was het na een half uur ook wel weer over.
Op internet gelezen dat het door een
goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.
Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt
zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Good luck!!quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen was, was het na een half uur ook wel weer over.
Op internet gelezen dat het door een goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.
Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Niet te veel opzien tegen de afstand en rustig beginnen met opbouwenquote:Op maandag 14 februari 2011 13:36 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken. Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.
Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is heel wat anders.
Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.
Nog adviezen?
De meeste hardloopkleding is er op gemaakt om te zorgen dat je weinig mee hoeft te zeulen. Er zit dus geen zeem in running tights. Zomers draag ik verder alleen een dun hardloopshirt. Momenteel draag ik tijdens het lopen een shirt met lange mouwen of als het iets kouder is een hardloopshirt met loopjacket en eventueel veiligheidshesje met daaronder running pants.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
Ehmm..quote:Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
Loopband is gemakkelijker toch?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:11 schreef GotC het volgende:
Mmm, net effe in de sportschool op de loopband gelopen. Ging prima, absoluut geen moeite. 30 min gelopen, met 1x 2 min wandelen.
Bewijst voor mezelf alleen maar dat op de loopband érg anders is dan buiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |