Ook als je puur naar het aantal autochtonen kijkt stemt nog niet de helft PVV.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, dat is toch logisch. Waar 65 % van de bevolking allochtoon is, zal niet de meerderheid op de PVV stemmen, nee.
quote:Lees het hele verhaal in de krant van maandag 25 januari
Diep triest jaquote:Op maandag 24 januari 2011 14:02 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
:
Ja levensgevaarlijk die hoofddoekjes.
Hoe bekrompen en xenofobisch moet je wel niet zijn om je bedreigd te voelen door een hoofddoek....
PVV![]()
Dat zou niet mooi zijn, dat zou betekenen dat al mijn vooroordelen over de PVV ongegrond blijken te zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij is het hele verhaal gewoon één grote hoax
de bron geeft het notabene zelf aan
[..]
Nee ze hebben inderdaad iets tegen stoffen in het algemeen op de hoofd. Dat zal het zijn .quote:Op maandag 24 januari 2011 13:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar als een vrouw zelf zo'n ding op wel mag het dus wel?
Verder snap ik de opwinding niet zo, het is de PVV duidelijk niet om moslims te doen, maar om hoofddoekjes in het algemeen.
Bron?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ook als je puur naar het aantal autochtonen kijkt stemt nog niet de helft PVV.
Joden waren te succesvol en hun werden rechten afgenomen. In Nederland hebben we aprte loketten. Aparte tenten voor buurtfeesten. Aparte maaltijden op school etc Allemaal prima, maar doe nu niet alsof moslims zo gediscrimineerd worden nu. Er wordt meer rekening gehouden met moslims op scholen dan er ooit rekening is gehouden met joden.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat gemakkelijk is, kan iedereen.
Puur racisme om te denken dat alleen blanken racisten kunnen zijn. Ga je schamen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Overigens even een leuk vraagje voor onze linkse vrienden: er hebben ook Surinamers en andere allochtone bevolkingsgroepen (Molukkers, Indonesiërs) op de PVV gestemd. Zouden die ook vooraan staan om de moslims in het kamp te stoppen of kan alleen de blanke Nederlandsche racist dat?
Inderdaad. In de gevangenis worden zelfs halal-maaltijden geserveerd. Nu zegt dit misschien ook wel wat over de gevangenissamenstelling maar tochquote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Joden waren te succesvol en hun werden rechten afgenomen. In Nederland hebben we aprte loketten. Aparte tenten voor buurtfeesten. Aparte maaltijden op school etc Allemaal prima, maar doe nu niet alsof moslims zo gediscrimineerd worden nu. Er wordt meer rekening gehouden met moslims op scholen dan er ooit rekening is gehouden met joden.
En nee, ik ben niet voor dat verbod, en ben er zelfs fel op tegen. (ik vind het ook belachelijk dat een bivakmuts of helm niet mag)
Sinds wanneer mag dat niet meer?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef IHVK het volgende:
De overheid moet wel betalen voor die smerige brievenbuspissers, criminelen en alcoholisten, maar een verpleegkundige met een hoofddoek kan niet meer met het OV naar haar werk omdat het van die eerst genoemde mensen niet mag.
Ik gaf eerder al aan dat ik in de zomer meestal bandana's draag omdat ik anders gek word van mijn haar want het waait altijd in dit rotland. Daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In het artikel wordt niet specifiek over moslims gesproken.
Dit is wel weer frappant:
[..]
Een man (hij) met een hoofddoek mag dus wel? Puur sexisme wat ik je brom.
Dat is allemaal heel mooi, maar heeft weinig te maken met wat ik schrijf, toch?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Joden waren te succesvol en hun werden rechten afgenomen. In Nederland hebben we aprte loketten. Aparte tenten voor buurtfeesten. Aparte maaltijden op school etc Allemaal prima, maar doe nu niet alsof moslims zo gediscrimineerd worden nu. Er wordt meer rekening gehouden met moslims op scholen dan er ooit rekening is gehouden met joden.
Ach, weet je, dat niet mogen valt ook wel weer mee. Ik kan hier met mijn bivakmuts over straat lopen en boodschappen doen zonder een boete te krijgen. Ze kijken me wel raar aan en waarschijnlijk zal een medewerker zeggen dat dit echt niet kan. Maar verder...quote:En nee, ik ben niet voor dat verbod, en ben er zelfs fel op tegen. (ik vind het ook belachelijk dat een bivakmuts of helm niet mag)
Zo denkt de linkse zelfhater toch altijd? Alleen blanken kunnen discrimineren. Kan je nou echt niet lezen of doe je alsof? Er wordt hier geopperd dat PVV-stemmers vooraan zouden staan om mensen het kamp in te gooien.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Puur racisme om te denken dat alleen blanken racisten kunnen zijn. Ga je schamen.
Nou, islamisering de gekste.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:06 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Inderdaad. In de gevangenis worden zelfs halal-maaltijden geserveerd. Nu zegt dit misschien ook wel wat over de gevangenissamenstelling maar toch
Nee dat is geen islamisering maar geeft ten eerste aan dat er met gelovigen te veel rekening wordt gehouden en ten tweede dat het met die discriminatie al helemaal meevalt.quote:
Er was nog geen hoofddoekjesverbod, zal er ook wel niet komen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik gaf eerder al aan dat ik in de zomer meestal bandana's draag omdat ik anders gek word van mijn haar want het waait altijd in dit rotland. Daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan.
Het gaat de PVV altijd om Moslims.
Jij zei dat ook niet, maar onder andere Disane en anderen opperden dit wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:09 schreef IHVK het volgende:
Ik zeg niet dat PVV stemmers moslims in kampen willen stoppen.
Ik zeg dat de PVV er duidelijk uit is om moslims weg te pesten, en dat veel van het electoraat dat best oké vind.
Ja, en dan moet je ze gewoon nog wat ideetjes aan de hand doen. Goed bezig!!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef IHVK het volgende:
Tja Brinkman zegt dat hij in de toekomst hier best over wil praten.
En we weten hoe het gaat bij de PVV, het wordt alleen maar erger qua standpunten.
Als je de PVV nu eens net zo serieus zou nemen als die vervelende mensen van de linksche kerk scheelt dat dit topic weer een hoop stompzinnige discussies. Ga iemand anders vervelen met die achterhaalde en nietszeggende termen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Zo denkt de linkse zelfhater toch altijd? Alleen blanken kunnen discrimineren. Kan je nou echt niet lezen of doe je alsof? Er wordt hier geopperd dat PVV-stemmers vooraan zouden staan om mensen het kamp in te gooien.
Nou weet ik zeker dat degene die dat opperde daar de blanke PVV-stemmer mee bedoelde. Dus mijn vraag: zouden de Surinamers, Molukkers en Indonesiërs die op de PVV hebben gestemd ook vooraan staan om Moslims de gaskamer in te gooien?
Ik pak even Rotterdam:quote:
Molukkers, Indonesiers en Surinamers zijn allemaal deel van een bevolkingsgroep die banden heeft met Nederland. Ze weten denk ik wel zeker dat de PVV hen niet zal aanpakken en stemmen waarschijnlijk alleen omdat ze de criminaliteit in hun buurt beu zijn of om andere vergelijkbare redenen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Overigens even een leuk vraagje voor onze linkse vrienden: er hebben ook Surinamers en andere allochtone bevolkingsgroepen (Molukkers, Indonesiërs) op de PVV gestemd. Zouden die ook vooraan staan om de moslims in het kamp te stoppen of kan alleen de blanke Nederlandsche racist dat?
Als je het daarover wilt hebben zou je je eerst eens moeten richten op de orthodox-christelijke hoek; die vormen een grotere bedreiging voor de samenleving.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:09 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Nee dat is geen islamisering maar geeft ten eerste aan dat er met gelovigen te veel rekening wordt gehouden
Drogreden. Omdat beleid wel eens anti-discriminatoire maatregelen bevat valt het allemaal wel mee met die discriminatie?quote:en ten tweede dat het met die discriminatie al helemaal meevalt.
Jij wilt dat in je paniek misschien graag lezen, maar niemand heeft het zo gezegd. Dat mensen zich bij dit bericht over een hoofddoekjesverbod hardop afvragen waar het heen gaat en bepaalde vergelijkingen trekken, kan geen weldenkend mens verbazen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:09 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Jij zei dat ook niet, maar onder andere Disane en anderen opperden dit wel.
Jij niet, ik lekker wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:11 schreef IHVK het volgende:
Waarom mag ik geen bandana dragen in de bus als ik het wel, jezus zeg.
Hé, ik was degene die dat opperde.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Zo denkt de linkse zelfhater toch altijd? Alleen blanken kunnen discrimineren. Kan je nou echt niet lezen of doe je alsof? Er wordt hier geopperd dat PVV-stemmers vooraan zouden staan om mensen het kamp in te gooien.
Nou weet ik zeker dat degene die dat opperde daar de blanke PVV-stemmer mee bedoelde. Dus mijn vraag: zouden de Surinamers, Molukkers en Indonesiërs die op de PVV hebben gestemd ook vooraan staan om Moslims de gaskamer in te gooien?
Dan moet je ook nog weten hoeveel procent van de allochtonen gingen stemmen en hoeveel procent van de autochtonen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik pak even Rotterdam:
Tweede Kamer verkezingen PVV 19,2% (bron http://www.verkiezingskaart.nl)
Percentage allochtonen > 50% (bron http://www.hoesnel.nl/dem(...)tonen-rotterdam.html)
Ergo, minder dan de helft stemt PVV
Precies, daarom komt het er ook niet. Want dan mogen mutsen, hoedjes, koksmutsjes, stewardessenhoedjes ook niet meer.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Er was nog geen hoofddoekjesverbod, zal er ook wel niet komen.
Maar indien wel, dan zal die bandana ook niet meer mogen, hoor.
Ik durf de bewering wel aan dat het opkomstpercentage bij autochtonen hoger ligt dan bij allochtonen, daarnaast zijn er ook stemmen op de PVV afkomstig van allochtonen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je ook nog weten hoeveel procent van de allochtonen gingen stemmen en hoeveel procent van de autochtonen.
Dan nog, als 50 % van de bevolking autochtoon is, en die zijn dan verantwoordelijk voor 19,2 % van de stemmen voor de PVV, dan vind ik dat nog aardig wat.
Maar zij is vast geen moslim, dus krijgt ze ontheffing. Misschien moeten we de moslims iets geven waaraan we ze kunnen herkennen, dan straffen we geen onschuldigen omaatjes/nonnetjes..quote:Op maandag 24 januari 2011 13:06 schreef MaGNeT het volgende:
M'n arme oma... Ze draagt die dingen al zolang als ik d'r ken...
Dus zegt dat ook iets over de hogere scholen? Onzin. Ik ben er ook niet op tegen, maar doen alsof het net zo gaat als in 19 36 is onzinquote:Op maandag 24 januari 2011 14:06 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Inderdaad. In de gevangenis worden zelfs halal-maaltijden geserveerd. Nu zegt dit misschien ook wel wat over de gevangenissamenstelling maar toch
Ga weg! Dat dat kan!!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:15 schreef DroogDok het volgende:
daarnaast zijn er ook stemmen op de PVV afkomstig van allochtonen.
Nee hoor. is gewoon een reactie op je stelling. Of wat hoe jij je post over wil laten komenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel mooi, maar heeft weinig te maken met wat ik schrijf, toch?
Er liep ergens een topic op dit forum van iemand die de oranje bivakmuts is afgepakt met een boete. En een waarschuwingquote:Ach, weet je, dat niet mogen valt ook wel weer mee. Ik kan hier met mijn bivakmuts over straat lopen en boodschappen doen zonder een boete te krijgen. Ze kijken me wel raar aan en waarschijnlijk zal een medewerker zeggen dat dit echt niet kan. Maar verder...
Dat riepen ze in 1936 vast ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:18 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus zegt dat ook iets over de hogere scholen? Onzin. Ik ben er ook niet op tegen, maar doen alsof het net zo gaat als in 19 36 is onzin
De toekomst zal het leren. In de tussentijd zijn er de overeenkomsten, getuige ook weer dit bericht.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:18 schreef paddy het volgende:
doen alsof het net zo gaat als in 19 36 is onzin
Vind ik eigenlijk helemaal niet logisch, maar niemand beweert dat de mens een rationeel denkend wezen is natuurlijk, maar inderdaad beetje off-topic.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ga weg! Dat dat kan!!
Anyway, het is heel logisch dat de PVV wint in gebieden waar weinig allochtonen wonen en daar ging het om.
Verder is dit offtopic.
Brinkman hoeft toch geen ja te antwoorden op die vraag?quote:Hier gaat het erom dat de PVV komt met een voorstel om hoofddoekjes binnen het provinciebestuur te verbieden en dat een linkspoot dan met de vraag komt of het dan ook in de toekomst in de bus verboden gaat worden, omdat de provincie verantwoordelijk is voor het busvervoer.
Tja, dat is toch gewoon ideeën aandragen. Daar had nog niemand het over gehad. Tot dusver is het alleen nog gegaan over een verbod op de boerka, niqaab en andere gelaatsbedekkende kleding.
Dus, nogal erg tendentieus gedoe.
Naast dat dit een regelrechte overhaaste generalisatie is zou ik graag enig bewijs willen zien. Anders neem ik deze opmerking net zo serieus als Geert zijn opmerkingen over de tsunami van moslims.quote:Hé, ik was degene die dat opperde.! En ja, dat zou makkelijk kunnen, maar laten we een realistisch zijn: de PVV is een partij voor en van boze, bange, blanke mensen, voornamelijk mannen. Er zullen duizenden, vele duizenden niet-blanken op deze rechts-extremistische partij hebben gestemd, dat neem ik zo aan.
Ik bedoelde sarcastisch te zeggen dat als er halal-maaltijden in de gevangenis worden geserveerd dat dat misschien komt omdat de gevangenis veelal door halal-eters wordt bevolktquote:Dus zegt dat ook iets over de hogere scholen? Onzin. Ik ben er ook niet op tegen, maar doen alsof het net zo gaat als in 19 36 is onzin
Mijn stelling was dat het idee van de rijke succesvolle jood -in tegenstelling tot de arme islamitische immigranten dus eigenlijk-, het stereotype idee, opmerkelijk veel overeenkomt met het antisemitisch stereotype van... de rijke succesvolle jood en dat dat ergens wel ironisch is. Dát is mijn stelling, als je het zo wilt noemen, dus ik zie de relevantie niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:21 schreef paddy het volgende:
Nee hoor. is gewoon een reactie op je stelling. Of wat hoe jij je post over wil laten komen
Hm, oké.quote:Er liep ergens een topic op dit forum van iemand die de oranje bivakmuts is afgepakt met een boete. En een waarschuwing
Dit suggestieve bericht als je goed gelezen hebt. Maar goed links verheft alles wat anti-PVV is tot waarheid, dat is me zo onderhand al opgevallen.quote:De toekomst zal het leren. In de tussentijd zijn er de overeenkomsten, getuige ook weer dit bericht.
Als dat de enige overeenkomst lijken er andere partijen nog wel meer op de NSB.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:24 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Dit suggestieve bericht als je goed gelezen hebt. Maar goed links verheft alles wat anti-PVV is tot waarheid, dat is me zo onderhand al opgevallen.
Ik blijf ook nog steeds de overeenkomsten tussen de PvdA en de NSB zien, getuige het feit dat de PvdA graag de eigen mensen verraadt door hen geen werk meer te gunnen op bepaalde posities.
Ja en zo kan ik ook wel alle partijen met de NSDAP gaan vergelijken of met communistische partijen. Het argument PVV = NSDAP is minstens zo belachelijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als dat de enige overeenkomst lijken er andere partijen nog wel meer op de NSB.
Ik zat laatst een oud fragment van Kopspijkers terug te kijken. Wilders was daar toen te gast. "We" vonden hem toen al extreem. Maar als je ziet hoe gematigd hij toen nog was met zn uitspraken, dan schrik je er van, zoals die man radicaliseert.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:21 schreef Disana het volgende:
[..]
De toekomst zal het leren. In de tussentijd zijn er de overeenkomsten, getuige ook weer dit bericht.
Het is natuurlijk een stukje tenenkrommend micromanagement, en primair symboolpolitiek. Ik vraag me dan toch af voor welk probleem dit een oplossing zou moeten zijn?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:28 schreef paddy het volgende:
Ik vind dit zo'n laffe regeling. Pak de mannen aan die hun vrouwen dwingen en leg ze uit dat het niet in de koran staat, maar ga geen verboden instellen voor iets, wat in mijn ogen niet de moeite waard is om over te praten in de politiek. Stel sterkere controles in bij volledige bedekking (ongeacht welke gelaatsbedekking dan ook) geef werkgevers de ruimte om mensen al dan niet aan te nemen op tatoeage, piercing, hoofddeksel (die ze bijvoorbeeld in URK ook hebben) etc zonder meteen te janken over discriminatie. Maar een kledingstuk verbieden door een wet op te stellen? Helemaal op tegen
Jij verdient sowieso een lintje voor het smijten met achterhaalde termen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:36 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Oké dan, Wilders is de nieuwe Hitler en de PVV de nieuwe NSDAP. Binnen 10 jaar zal hij alle moslims de gaskamer in stoppen. Blij met jullie gelijk links? Moeten jullie een lintje dat jullie dit gevaar voortijdig zagen aankomen?
Heeft hij ook niet gedaan. Alleen gezegd dat daar over te praten valt, mocht dat aan bod komen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:21 schreef DroogDok het volgende:
Brinkman hoeft toch geen ja te antwoorden op die vraag?
Linkse vrienden is anders een modernere term dan de termen die door sommigen worden aangehaald. Die zijn namelijk inmiddels al bijna 80 jaar oudquote:Op maandag 24 januari 2011 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij verdient sowieso een lintje voor het smijten met achterhaalde termen.
Het probleem van 'hoe pest je moslims weg'quote:Op maandag 24 januari 2011 14:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een stukje tenenkrommend micromanagement, en primair symboolpolitiek. Ik vraag me dan toch af voor welk probleem dit een oplossing zou moeten zijn?
En technieken. Die gaskamers zijn toch wel hopeloos inefficient. Je kan net zo goed iedereen een verbrandingsoven in laten lopen, sla je een hele stap over.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij verdient sowieso een lintje voor het smijten met achterhaalde termen.
En dat vind je niet raar? Dat het sowieso in je opkomt om op zo'n vraag te antwoorden dat erover te praten valt?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft hij ook niet gedaan. Alleen gezegd dat daar over te praten valt, mocht dat aan bod komen.
Daar begon jouw medestander Mondique mee, ik haakte er slechts op in. Weer moeite met lezen zie ik?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En technieken. Die gaskamers zijn toch wel hopeloos inefficient. Je kan net zo goed iedereen een verbrandingsoven in laten lopen, sla je een hele stap over.
"Meneer Brinkman, wat denkt u er van om Henk én Ingrid in hun kont te neuken?"quote:Op maandag 24 januari 2011 14:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dat vind je niet raar? Dat het sowieso in je opkomt om op zo'n vraag te antwoorden dat erover te praten valt?
Volgende keer vraagt een journalist of te praten valt over het deporteren van moslims, geen probleem als hij dan ook "ja" zegt?
Tja, daar ben ik het (helaas) mee eens.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zat laatst een oud fragment van Kopspijkers terug te kijken. Wilders was daar toen te gast. "We" vonden hem toen al extreem. Maar als je ziet hoe gematigd hij toen nog was met zn uitspraken, dan schrik je er van, zoals die man radicaliseert.
Mja, dus die maar even afwachten dan. Zou het artikel zonder lidmaatschap te lezen zijn op internet?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij is het hele verhaal gewoon één grote hoax
de bron geeft het notabene zelf aan
[..]
Hoezo 'ook ja zegt'. Heeft hij nu niet gedaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dat vind je niet raar? Dat het sowieso in je opkomt om op zo'n vraag te antwoorden dat erover te praten valt?
Volgende keer vraagt een journalist of te praten valt over het deporteren van moslims, geen probleem als hij dan ook "ja" zegt?
Andersom. Wij willen hen onze cultuur door de strot duwen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef deedeetee het volgende:
Het heeft geen in. Hoe vaker er wordt geprobeerd om die vrouwendiscriminerende doeken te weren, des te erger de tendens onder de moslims wordt om ze hier vooral wél te dragen.
Zal wel wat met een minderwaardigheidscomplex te maken hebben dat je opeens ons hun cultuur door onze strot willen duwen .
Chapeau man, chapeau. Je gaat meer met je tijd mee dan die verdomde linksche kerk.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:40 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Linkse vrienden is anders een modernere term dan de termen die door sommigen worden aangehaald. Die zijn namelijk inmiddels al bijna 80 jaar oud
Nou, als die dingen verboden worden, ga ik er zelfs een dragen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef deedeetee het volgende:
Het heeft geen in. Hoe vaker er wordt geprobeerd om die vrouwendiscriminerende doeken te weren, des te erger de tendens onder de moslims wordt om ze hier vooral wél te dragen.
Ja inderdaad. En ik had ook nooit kunnen denken dat mensen er zelfs trots voor uit zouden komen op hem te stemmen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zat laatst een oud fragment van Kopspijkers terug te kijken. Wilders was daar toen te gast. "We" vonden hem toen al extreem. Maar als je ziet hoe gematigd hij toen nog was met zn uitspraken, dan schrik je er van, zoals die man radicaliseert.
Ze zijn toch ook HIER komen wonen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andersom. Wij willen hen onze cultuur door de strot duwen.
Oh hij zei "Nee, het verbieden van het dragen van een hoofddoek in het OV is absoluut niet aan de orde." Dan heb ik het verkeerd gelezen, excuses.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo 'ook ja zegt'. Heeft hij nu niet gedaan.
Nu ben je weer iets aan 't suggereren dat niet speelt.
Erg foute discussietactiek.
Door speciale loketten en halalmaaltijden op universiteiten en scholen te serveren? Whut, die is nieuw voor mij.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het probleem van 'hoe pest je moslims weg'
Lijkt me eerder dat het te maken heeft met solidariteit t.o.v. vriendinnen en familieleden die zo'n ding wel uit vrije wil gewoon dragen en zich ook gewoon prima gedragen in onze maatschappij.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef deedeetee het volgende:
Zal wel wat met een minderwaardigheidscomplex te maken hebben dat je opeens ons hun cultuur door onze strot willen duwen .
Minderwaardigheidscomplex, ja.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef deedeetee het volgende:
Zal wel wat met een minderwaardigheidscomplex te maken hebben dat ze opeens ons hun cultuur door onze strot willen duwen .
Dank u, dank u.quote:Chapeau man, chapeau. Je gaat meer met je tijd mee dan die verdomde linksche kerk.
Het is niet verboden om jezelf voor lul te zetten gelukkig.quote:Nou, als die dingen verboden worden, ga ik er zelfs een dragen.
Zie mijn niet al te serieuze reactie van zojuist. Daar heb ik ongeveer Brinkmans bewoording gebruikt. Daarmee impliceert hij dus wel hier achter te staan, maar dit (nog) niet als voorstel in te dienen.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo 'ook ja zegt'. Heeft hij nu niet gedaan.
Nu ben je weer iets aan 't suggereren dat niet speelt.
Erg foute discussietactiek.
Dus? Er wonen ook tot moslim bekeerde christenen in Nederland, gelden voor hun dan andere regels dan voor immigranten?quote:
Er wordt een idee aangedragen waar hij nog niet over nagedacht heeft.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh hij zei "Nee, het verbieden van het dragen van een hoofddoek in het OV is absoluut niet aan de orde." Dan heb ik het verkeerd gelezen, excuses.
Hier, ja, niet in Iran of Saoedi-Arabië of Noord-Korea, maar hier. Zo verdomde moeilijk is het toch niet?quote:
Nou, daar velen het kennelijk mee oneens.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:46 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Het is niet verboden om jezelf voor lul te zetten gelukkig.
Ze zullen wel moeten. Ik zou alleen unaniemheid willen zien tegen een verbod. Die gaat wat mij betreft voor elk hoofddeksel op. Geen verbod op klederdracht (meer is het nl niet)quote:Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft hij ook niet gedaan. Alleen gezegd dat daar over te praten valt, mocht dat aan bod komen.
Nee hoor, in hun eigen land gaat die doek vaak helemaal niet om.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andersom. Wij willen hen onze cultuur door de strot duwen.
Inderdaad, wat hebben ze het toch zwaar in Nederland.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Door speciale loketten en halalmaaltijden op universiteiten en scholen te serveren? Whut, die is nieuw voor mij.
...omdat dit ooit een normaal modern westers vrij land was waarin iedereen als vrij en gelijk werd gezien, en momenteel een land is van xenofobische idioten....quote:Op maandag 24 januari 2011 14:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hier, ja, niet in Iran of Saoedi-Arabië of Noord-Korea, maar hier. Zo verdomde moeilijk is het toch niet?
Of bedoel je juist het tegenovergestelde?quote:
Het lijkt me niet dat hij zegt dat er over te praten valt als hij het idee niet ziet zitten.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt een idee aangedragen waar hij nog niet over nagedacht heeft.
Er wordt verwacht dat hij direct reageert op dat idee, dus zegt dat daar zeker over te praten valt.
Dat zegt niets over het wel of niet zien zitten van dat idee.
Het is normaler dat zij onze cultuur overnemen dan wij de hunne, niet?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:47 schreef DroogDok het volgende:
Dus? Er wonen ook tot moslim bekeerde christenen in Nederland, gelden voor hun dan andere regels dan voor immigranten?
Allemachtig... als iemand een hoofddoek omdoet, dan drukt deze persoon toch geen cultuur iemand de strot door? Daarentegen, als iemand iemand anders wil verbieden een hoofddoek te dragen, dan wordt er wel iets door de strot geduwd? Om mezelf even te citeren: "Zo verdomde moeilijk is het toch niet? "quote:Op maandag 24 januari 2011 14:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor, in hun eigen land gaat die doek vaak helemaal niet om.
In feite komt het op hetzelfde neer.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Of bedoel je juist het tegenovergestelde?
De hele PVV?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
De PVV heeft gewoon als uiteindelijke doel om iedere moslim simpelweg weg te pesten. Niets meer en niets minder. Kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Volgens mij worden die halal-maaltijden niemand opgedrongen... maar heb je nog altijd gewoon de keus. Als jij je hamlapje wilt, dan zal die mogelijkheid er echt nog wel zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is normaler dat zij onze cultuur overnemen dan wij de hunne, niet?
Maar in ziekenhuizen, gevangenissen wordt al halalvoer geserveerd, vanuit het oogpunt, "iedereen mag dat eten". Een varkenslapje kun je dus vergeten als je in een dergelijk ziekenhuis ligt.
Het is niet normaal als gastland je aan te moeten passen aan de nieuwkomers.
Ja. Er zullen er vast een paar tussen zitten die IETS genuanceerder zullen zijn, in ieder geval naar buiten toe, maar laten we zeggen dat 70/80% als voornaamste gevaar voor NL de Islam ziet...quote:
Er wordt geen cultuur overgenomen, niemand moet zich aanpassen. Nu moet ik echt eventjes, ik, eventjes rustig ademhalen, want ik heb het idee dat ik tegen een muur sta te praten. Of verscheidene muren. Het lijkt wel een labyrint van stupiditeit.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is normaler dat zij onze cultuur overnemen dan wij de hunne, niet?
Maar in ziekenhuizen, gevangenissen wordt al halalvoer geserveerd, vanuit het oogpunt, "iedereen mag dat eten". Een varkenslapje kun je dus vergeten als je in een dergelijk ziekenhuis ligt.
Het is niet normaal als gastland je aan te moeten passen aan de nieuwkomers.
Jawel, je krijgt standaard een halalmaaltijd. Terwijl het andersom zou moeten zijn net als met vegetariërs: standaard de Hollandse maaltijd, wil je wat anders (vegetarisch of halal) vraag je daar maar om.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij worden die halal-maaltijden niemand opgedrongen... maar heb je nog altijd gewoon de keus. Als jij je hamlapje wilt, dan zal die mogelijkheid er echt nog wel zijn.
Welkom op FOK!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er wordt geen cultuur overgenomen, niemand moet zich aanpassen. Nu moet ik echt eventjes, ik, eventjes rustig ademhalen, want ik heb het idee dat ik tegen een muur sta te praten. Of verscheidene muren. Het lijkt wel een labyrint van stupiditeit.
Van mij mag de Islam wegblijven. We hadden sowieso de grenzen vroeger nooit open moeten gooien.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
De PVV heeft gewoon als uiteindelijke doel om iedere moslim simpelweg weg te pesten. Niets meer en niets minder. Kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Hier ja, waar iedereen de vrije keuze zou moeten hebben om zo'n hoofddoek te dragen of niet, zolang ze zich verder aan de wetten van dit land houden.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hier, ja, niet in Iran of Saoedi-Arabië of Noord-Korea, maar hier. Zo verdomde moeilijk is het toch niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |