http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.htmlquote:Nederlands Blytes 'beter dan Hyves en Facebook'
Uitgegeven: 23 januari 2011 13:13
Laatst gewijzigd: 23 januari 2011 13:54
AMSTERDAM – Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.
© NU.nl
Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.
Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.
Verouderd
Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.
“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”
Simpele versie
Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”
“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”
Apple en Microsoft
Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”
Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
Tim blijk op één of andere manier verbonden aan Stage Entertainment, een groot bedrijf dat zich bezighoudt met live entertainment, betrokken is bij de grootste musicalproducties. Een bezoekje aan hun website onthult de rest:quote:<title>Stage Entertainment // Tim van Elsloo</title>
quote:Board of Directors
Siebe van Elsloo
Chief Finance Officer
Laat ze dan eerst eens voor een kundige serverbeheerder gaan of de hosting gewoon uitbesteden aan een bedrijf waar zoiets schaalbaar geregeld is voor ze wereldkundig maken dat hyves en facebook er wel even aan zullen gaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 09:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Talent is niet te koop nee, maar met een idee en een hoop geld waarmee je talent in kunt huren kom je wel ver
Klinkt wel cool: Sneaky Siebequote:
Iemand die een Siebe fantopic wil openen?quote:Op maandag 24 januari 2011 09:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Klinkt wel cool: Sneaky Siebe
Ja, Tim waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 09:18 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Iemand die een Siebe fantopic wil openen?
TS = Sneaky Siebequote:Op maandag 24 januari 2011 09:19 schreef SicSicSics het volgende:
TS'en die sluikreclame maken voor nieuwe profielen sites!
Als dat niet sneaky is. Volgens mij zit TS bij Esloo in de klas.
TS = SS?quote:
en de naam is ook niet bepaald origineel te noemen, blytes-hyves. het is bijna rijmquote:Op maandag 24 januari 2011 09:52 schreef NotYou het volgende:
Site doet het inmiddels wel en ik moet toegeven dat het er beter uitziet dan ik verwacht had.Toch vind ik niet dat het zich noemenswaardig onderscheidt van vergelijkbare initiatieven en blijft het artikel buiten alle proporties.
Jaloers? Nee. Een dergelijk 'nieuwsbericht' roept weerzin in me op omdat het simpelweg geen nieuwswaarde heeft.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:53 schreef draaijer het volgende:
@ TS, in ieder geval heeft Tim ambitie en jij hebt veel jaloerse gevoelens. Misschien heeft de krant het opgepikt omdat dat knulletje wat pr talent heeft. Misschien heeft de journalist wel die film over facebook gezien.
In ieder geval is Tim het aan het proberen. Dat vind ik lovenswaardig!
Bashen is het makkelijkste iets ondernemen het moeilijkste
Hier lees ik niet de woorden van een visionair of iemand die in staat is een alledaags idee groots aan te pakken en tot een succes te maken, hier lees ik de woorden van een dromende tiener die meent dat alles net even makkelijker is dan het in werkelijkheid zal blijken.quote:Blytes
Blytes is a new Dutch social network providing users with some cool, super-fast, super-easy features (like face-detection and stuff).
At the first day over 500 users joined the Blytes-community. It's growing fast forward to beat the current market leader (Hyves).
Die knul is pas 16.. Ik verwacht ook geen visionair stukje proza. Ik geef hem credits dat hij het in ieder geval aan het proberen isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jaloers? Nee. Een dergelijk 'nieuwsbericht' roept weerzin in me op omdat het simpelweg geen nieuwswaarde heeft.
Er zit hier op Fok! een jongen die enige tijd terug een eigen non-profit social networking site gelanceerd heeft die zich oa sterk zou maken voor privacy, dat is zijn hook, zijn voordeel boven de talloze anderen.
Jwoww uit Jersey Shore (de populairste serie van MTV ooit) probeert op haar site eveneens een eigen social network van de grond te krijgen, de ongekende populariteit van het programma waar zij in zit geeft dat initiatief iets unieks.
Er is helemaal niets bijzonders/vernieuwends aan dat blytes. Op zijn persoonlijke site omschrijft Tim van Elsloo het als volgt:
[ afbeelding ]
[..]
Hier lees ik niet de woorden van een visionair of iemand die in staat is een alledaags idee groots aan te pakken en tot een succes te maken, hier lees ik de woorden van een dromende tiener die meent dat alles net even makkelijker is dan het in werkelijkheid zal blijken.
Dat over een dergelijk initiatief zo'n artikel wordt geschreven terwijl ze niet eens in staat blijken de site online/bereikbaar te houden.. tja.
Maar zo wordt hij dus wel neergezet in het artikel; hij gaat Hyves en Facebook wel even wegconcurreren.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die knul is pas 16.. Ik verwacht ook geen visionair stukje proza. Ik geef hem credits dat hij het in ieder geval aan het proberen is
QFT!quote:Op maandag 24 januari 2011 11:19 schreef wegpiraat87 het volgende:
Dit komt door deze prestatiemaatschappij met het rechtse geluid in den haag! Het is tijd dat we weer van elkaar gaan houden en hippies worden
Wel heerlijk hoe hij zichzelf tegenspreektquote:Op maandag 24 januari 2011 08:55 schreef NotYou het volgende:
“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”
Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”
“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves
Gewoon beroepsdesigners voor een vast tarief per uur, betaald uit de zak van pappie.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:14 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
het zier eruit alsof het met joombla templates is gemaakt
valt die 16 jarige homo ff door de mand zeg. HAHAHAHquote:Op maandag 24 januari 2011 08:55 schreef NotYou het volgende:
..landelijke spotlights menen te moeten pushen.
Zojuist werd ik in NWS geconfronteerd met het volgende artikel:
[..]
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.html
Nieuwswaarde?
Wat mij direct opviel was de geringe nieuwswaarde; 600 leden stelt geen fuck voor en er zijn genoeg jochies van die leeftijd, die ervan dromen de volgende grote succesvolle site bedacht te hebben. Helemaal in Nederland vrijwel onuitgezonderd ten onrechte.
Verder is er niets waarin deze jongen zich onderscheidt. Z'n praatjes zijn dan wel erg hoogdravend maar inhoudelijk wordt er (ogenschijnlijk) vooral onzin uitgekraamd. Tekenend is ook dat Blytes inmiddels al enige tijd onbereikbaar is.
Waarom?
Wat is er gebeurd met het kritische oog van de journalist? Waarom wordt dit gepubliceerd? Waarom is er uberhaupt aan dit artikel begonnen?
..in godsnaam?![]()
Nou, dat zal ik jullie vertellen! Tim van Elsloo is de Doc John onder de webontwikkelaars, geen noemenswaardig talent maar wel een rijke succesvolle pappa die dat succes wel even voor hem regelt! Wat leert een bezoekje aan de website van Tim mij namelijk?
[..]
Tim blijk op één of andere manier verbonden aan Stage Entertainment, een groot bedrijf dat zich bezighoudt met live entertainment, betrokken is bij de grootste musicalproducties. Een bezoekje aan hun website onthult de rest:
[..]
Tip aan papa van Elsloo: Talent is niet te koop en niet alle succes kun je forceren.
hehe inderdaad, de meest snelle hippe featurerijke site van het moment is down.quote:
Ja, site is vast helemaal kapot gehackt door die nerdsquote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 13:13 schreef GekkeGast het volgende:
[..]
Ja, site is vast helemaal kapot gehackt door die nerds
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35419495
Ik wilde een soortgelijke reactie plaatsenquote:
ik zeg klonen om te testenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:20 schreef Dastan het volgende:
Die zeshonderd leden zijn natuurlijk allemaal buurtkinders uit het Gooi.
Helaas: dit revolutionaire social network is offline.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:46 schreef Flammie het volgende:
Ik ga ook maar meteen een blytes accountje aangemaken. Dat is veel beter dan hyves en facebook imo. Veel strakker!
Heeft die jongen toch zijn zinquote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die nu toch uit interesse een accountje gaan aanmaken
..die raad ik ten zeerste aan gebruik te maken van een dienst als 10minutemail.com en gefingeerde persoonsgegevens, afgaand op het eerder hier genoemde topic @ tweakers:quote:Op maandag 24 januari 2011 14:43 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die nu toch uit interesse een accountje gaan aanmaken
Dat is nou juist het hele doel van dit artikel, mensen nieuwschierig maken.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
..die raad ik ten zeerste aan gebruik te maken van een dienst als 10minutemail.com en gefingeerde persoonsgegevens, afgaand op het eerder hier genoemde topic @ tweakers:
Blytes: innovatie op hoog niveau?
Ik zit er ook al op, maar de laatste dagen doet ie het niet. Weet jij hoe dat komt?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik en mijn vriendengroep zitten al op blytes
Sinds dat die film er is denkt iedereen het te kunnen maken op het internet.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:12 schreef Gary_Oak het volgende:
De gore arrogantie.![]()
Denken dat je binnen no time Facebook verslaat.
De server heeft kankerquote:Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef richnigger het volgende:
[..]
Ik zit er ook al op, maar de laatste dagen doet ie het niet. Weet jij hoe dat komt?
dat dusquote:Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef knuppelhaar het volgende:
http://gathering.tweakers(...)ge/35420741#35420741
Stage Entertainment blijkt partners te zijn met Sanoma, de eigenaar van nu.nl.
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Sinds dat die film er is denkt iedereen het te kunnen maken op het internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |