abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 22:57:39 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91777421
MSTERDAM - Amsterdam is de laatste jaren „harder en grimmiger“ geworden. Dat zei burgemeester Eberhard van der Laan zondag in de Rode Hoed in Amsterdam. Tijdens een publieke bijeenkomst sprak hij over het eerste half jaar als burgemeester van de hoofdstad.

Het aantal strafbare feiten neemt af, maar de gewelddadigheid neemt toe, aldus Van der Laan. „Ik denk dat je er dus juist meer last van hebt”, zei de burgemeester. Hij maakt zich zorgen over het wapenbezit en jongeren die uitgroeien van straatcriminelen tot geharde overvallers.

Het gaat volgens Van der Laan om een groep van zeshonderd jongens die de laatste vijf jaar 15.000 keer zijn aangehouden. „Dat is 25 aanhoudingen per persoon.” De Amsterdamse politie heeft 250 rechercheurs vrijgemaakt om die criminelen van de straat te halen. „Alle jongens staan op een lijst en die gaan we afwerken.”

Ook na hun arrestatie moeten ze begeleiding krijgen, aldus de burgemeester. „In detentie moet de psychische problematiek beter worden aangepakt.” Als ze weer op straat staan, moeten ze bijvoorbeeld stageplekken krijgen. „Verder moeten leerplichtambtenaren erop letten dat de broertjes van deze jongens ze niet naäpen, maar gewoon hun huiswerk maken.”

De inzet van de rechercheurs betekent wel een aanslag op de capaciteit van het politiekorps. Van der Laan: „Een aantal wijkbureaus zal 's nachts dicht moeten en enkele evenementen die commercieel zijn geven we terug aan de organisatoren.”

De burgemeester zei Amsterdam „in overwegend goede toestand” te hebben aangetroffen toen hij aantrad. In de internationale economie staat de hoofdstad er goed voor en ook de Noord-Zuidlijn zal op tijd klaar zijn, verzekerde Van der Laan. Hij zei dat alle Amsterdammers de kans moeten krijgen een kijkje te nemen in de tunnels die voor de nieuwe metrolijn worden gegraven, voordat de Noord-Zuidlijn gaat rijden
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 23 januari 2011 @ 23:00:37 #2
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91777589
Volgens het artikel gaat het helemaal niet zo slecht. Je bent selectief verontwaardigd.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91779313
Ik ben het eens met Tom; de strafbare feiten nemen af, de economie van de stad staat er goed voor en de grootste problemen zijn een groepje van zeshonderd jongeren in een miljoenenstad. Verder heeft Cohen weinig met met de N/Z-lijn en dit artikel te maken behalve dat hij na een van 's werelds beste burgemeesters geweest te zijn Amsterdam maar in 'overwegend goede toestand' heeft nagelaten aan zijn opvolger.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_91779917
Ja vind je het gek? Kijk eens welke puinhoop die linkse Cohen heeft achtergelaten..
pi_91784302
Nog meer redenen om nooit naar 020 te gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91784367
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 02:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
god.. zodra het over Amsterdam gaat kun je proletenreacties verwachten
  maandag 24 januari 2011 @ 02:52:08 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_91784440
250 rechercheurs voor 600 probleemjongeren is behoorlijk wat. Maar de focus op deze groep jongeren is natuurlijk goed.
pi_91784561
quote:
Op maandag 24 januari 2011 02:46 schreef OnCraintDégun het volgende:

[..]

god.. zodra het over Amsterdam gaat kun je proletenreacties verwachten
Kijk maar naar jou reactie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 24 januari 2011 @ 03:03:44 #9
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_91784580
Hij weet z'n bezuinigingsmaatregelen wel te verkopen zeg... doet ie netjes.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:17:00 #10
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_91786042
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:57 schreef phpmystyle het volgende:

De erfenis van Cohen begint nu wel erg te stinken. Het gaat gewoon niet goed, iets wat te natuurlijk al wisten maar wat nu bevestigd wordt door de opvolger.
Klopt. Wij Nederlanders mogen dankbaar zijn dat de incapabele en softe Cohen geen minister-president is geworden. Hij zou in zijn eentje dit land in de afgrond hebben gestort. Maar wat wil je, PvdA hè? Het is juist de PvdA met hun nivelleringsfundamentalisme dat ons onderwijssysteem om zeep heeft geholpen. En niet alleen het onderwijs. Job ziet zich voor de onmogelijke taak een partij te verkopen die Nederland aan alle kanten heeft ondermijnd. Het gaat hem niet lukken om met een morsdode ideologie, waarvan de puinhopen overal in Nederland liggen te roken, nog enthousiasme te genereren tegen een populair, zeer competent kabinet met de beste ideeën.

En wat zijn eigen aanhang inmiddels ook wel beseft, is dat de PvdA een club is van rode rugdekking en baantjesjagers. Wil Job nog een paar zetels behouden, dan kan hij het beste zijn masker afwerpen en mikken op de immigranten die door PvdA zo intens in de watten zijn gelegd. Gekochte stemmen, ja. Maar het is in elk geval wel een stuk eerlijker dan dit gekweel van Job dat klinkt als een zieltogende spartelvis op een rivierbedding.
pi_91786052
:') - topic.
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2011 @ 08:33:15 #12
230491 Zith
pls tip
pi_91786196
Hahahaha de rechtse meelballen die hier komen posten en niet goed kunnen lezen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_91786207
quote:

p.s. de volgende keer even een bron bij je artikel plaatsen. is wel zo netjes en het scheelt ons gezeur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91786302
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 03:03 schreef Sjaakz het volgende:
Hij weet z'n bezuinigingsmaatregelen wel te verkopen zeg... doet ie netjes.
Dat zeker :D
  maandag 24 januari 2011 @ 08:58:29 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91786489
quote:

Maar goed als ik een duitje in het zakje mag doen, de buurt waar ik nu woon is de laatste 3/4 jaar met sprongen op vooruit gegaan. Niet dat er daarvoor veel overlast was, maar toch wel wat achterstallig onderhoud aan panden, straat en publieke voorzieningen, zoals parkjes, speelplaatsjes etc.

En zover ik kan zien is de buurt waar ik woon niet de enige in Amsterdam die dezelfde aanpak krijgt.

Goed dat de burgemeester aangeeft dat de N/Z lijn op tijd af komt is natuurlijk iets wat hilarisch daar deze al een paar jaar geleden af had moeten zijn als je de originele plannen moet geloven, maar het lijkt nu idd wat beter te gaan. Maar goed zoals iemand al aangaf, daar heeft de burgemeester (en dus ook Cohen) weinig mee te maken.

Dus vertel TS...waar in Adam woon en op welke manier is die buurt de laatste 10 jaar hard achteruit gegaan?

Of woont de TS niet in Amsterdam en is hij ook één van die criticasters die niet in Adam wonen en het ook nauwelijks bezoeken, maar er wel altijd een mening over moet hebben?

Dat laatste zou mij namelijk niet echt verbazen, maar wees gerust...je mening doet er niet zoveel toe hoor. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 24 januari 2011 @ 09:58:27 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91787716
Ik woon er anders toch best fijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91788457
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 02:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is Amsterdam.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 24 januari 2011 @ 10:33:09 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91788692
quote:
Ergens denk ik dat Amsterdam of Amsterdammers je ook niet zullen missen hoor. :`)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 24 januari 2011 @ 10:41:28 #19
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_91788954
quote:
Inderdaad. Onder decennialang PvdA-bestuur is Amsterdam een allochtonen-stad geworden waar de criminaliteit bloeit als nooit tevoren. Waar Marokkanen hun racistische gedrag t.o.v. joden en homo's openlijk kunnen demonstreren. Amsterdam is al lang de hoofdstad van Nederland niet meer. Amsterdam is aan totaal verval onderhevig, ik beschouw dit historisch cultureel erfgoed als totaal verloren. Met een rode waas voor ogen houdt men daar 'de boel bij mekaar'. Dankzij de lokale politieke partijtjes met corrupte banden naar woningbouwverenigingen, zelfverrijkers en een enorm zieligheidsambtenarenapparaat is de hoofdstad haar identiteit inmiddels kwijt geraakt.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:52:48 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91789328
Vergeleken met slechte wijken in Brussel en Parijs zijn die buurten in Amsterdam center parks :')
  maandag 24 januari 2011 @ 11:01:03 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91789586
quote:
Ja blijf lekker in je veilige holletje waar je lekker bang voor de buitenwereld kan zijn en verder nooit wat te beleven is. :')
  maandag 24 januari 2011 @ 11:11:01 #22
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_91789898
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:47 schreef donald_dick het volgende:
Wij jouw ook niet :')
Wat jullie wel of niet missen boeit me niet zo veel hoor. :`)

Ik heb verder ook geen problemen met andere woonplaatsen of steden. Sterker ik kom graag in andere steden (dorpen heb ik wat minder mee) en ik voel, anders dan sommige hier, dan ook geen enkele frustratie naar andere plaatsen/plekken in Nederland. Hoewel...met die Friezen hè :D Ik snap dan over het algemeen die frustratie tegenover Amsterdam niet zo.

Als die stad je niet bevalt...prima toch, maar om dat nou elke keer hard op te roepen is een beetje nutteloos, vooral omdat de gemiddelde Amsterdammer het geen ruk kan schelen van je van hen of hun stad vind.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:14:11 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91790022
Amsterdam _O_ _O_ _O_ . Heerlijke stad. (Ja, ik kom ook weleens op de harde weg)
pi_91808424
Mijn god wat een kleuters weer in dit topic :'). Tijd om te vegen :')
pi_91808568
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:41 schreef voice-over het volgende:

[..]

Inderdaad. Onder decennialang PvdA-bestuur is Amsterdam een allochtonen-stad geworden waar de criminaliteit bloeit als nooit tevoren. Waar Marokkanen hun racistische gedrag t.o.v. joden en homo's openlijk kunnen demonstreren. Amsterdam is al lang de hoofdstad van Nederland niet meer. Amsterdam is aan totaal verval onderhevig, ik beschouw dit historisch cultureel erfgoed als totaal verloren. Met een rode waas voor ogen houdt men daar 'de boel bij mekaar'. Dankzij de lokale politieke partijtjes met corrupte banden naar woningbouwverenigingen, zelfverrijkers en een enorm zieligheidsambtenarenapparaat is de hoofdstad haar identiteit inmiddels kwijt geraakt.
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')