abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139655746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:20 schreef Herr_Munk het volgende:
Je hebt daarin volkomen gelijk, maar ik denk dat je zijn woorden nčt iets anders begrijpt dan hij (volgens mij) bedoelt. Hij spreekt over het hebben van ambitie en daarnaar willen gedragen/uiten. Dus hij wil het liefste groeien naar een club van die statuur en wil zich niet neerleggen bij een ambitie voor een niveau rol als die "met alle respect" van PEC, GAE, Cambuur ( al zou hij tekenen voor een seizoen als die van PEC momenteel.) Een journalist vroeg ook wat zijn droom was met Willem II en hij zei: "Als nummer 6 van de eredivisie je eerste trainen moeten ontslaan. Lijkt me zo lekker." Vrij vertaald: Dat een nummer 6 notering ooit te min wordt voor Willem II en iedereen in Tilburg weet ook wel dat belachelijk veel werk zal worden. Jurgen Streppel was overigens niet gelukkig met de uitspraken van de voorzitter.
Over ambitie mag je pas weer spreken als je een aantal jaar terug bent op het hoogste niveau. Niet net na 2 degradaties. Althans, dat is mijn bescheiden mening ;).

Helaas hebben wij bij NAC de woorden ambitie ook gedag moeten zeggen. het gaat weer een zwaar en teleurstellend seizoen worden ben ik bang. Maar, de zekere 6 punten uit Tilburg zijn in ieder geval weer meer dan welkom ;).

Succes komend jaar.
pi_139656565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 07:03 schreef Halcon het volgende:
Ik ben benieuwd of hij die ambitie ook laat zien als er aankopen worden gedaan. Meestal stopt het dan een beetje.
Die ambitie zal in de loop der jaren moeten blijken, en ik denk dat hij vooral terug wil naar het systeem waar Willem II ooit heel goed in was: Goed inkopen/opleiden en goed verkopen. Dan kan ik natuurlijk wijzen op een rijtje spelers die in dit straatje passen: Overmars, Stam, Hyypia, Kolkka, Konterman, van Gastel, Galasek etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:41 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Over ambitie mag je pas weer spreken als je een aantal jaar terug bent op het hoogste niveau. Niet net na 2 degradaties. Althans, dat is mijn bescheiden mening ;).

Helaas hebben wij bij NAC de woorden ambitie ook gedag moeten zeggen. het gaat weer een zwaar en teleurstellend seizoen worden ben ik bang. Maar, de zekere 6 punten uit Tilburg zijn in ieder geval weer meer dan welkom ;).

Succes komend jaar.
Ik kan je gedachten gang snappen, maar geheel mee eens ben ik natuurlijk niet. Je mag best zeggen dat je over een termijn wilt uitgroeien naar stabiele suptop, als je gaat roepen dat de komende 10 jaar de 15de plaats je doelstelling is, wordt niemand vrolijk van. Alhoewel, bij het kampioenschap heb ik een supporter gesproken die het wel allemaal prima vond; elk jaar promoveren, en degraderen, dan was er om de 2 jaar een feestje. Niet mijn kop thee maar valt ook weer iets voor te zeggen. Immers wanneer heeft NAC voor het laatst iets kunnen vieren? Aangezien seizoen 2007/2008 met een anti-climax afliep, gok ik seizoen 1999/2000?

Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van de zaken bij NAC, maar daar is het toch al jaren een puinzooi? Tenminste, ik kan het me een paar jaar geleden herinneren dat ik het vreemd vond dat NAC spelers bleef aantrekken, terwijl er een schuld stond en de gemeente telkens diende bij te springen.

En over die zes punten. Hoe zongen jullie dat een aantal jaar terug ook alweer? "Niemand wint in Breda." Nu we het over ambitie hebben vind ik dat persoonlijk een hele mooie! Alleen bevalt de plaatsnaam me voor geen meter. ;)
pi_139658156
quote:
Immers wanneer heeft NAC voor het laatst iets kunnen vieren? Aangezien seizoen 2007/2008 met een anti-climax afliep, gok ik seizoen 1999/2000?

Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van de zaken bij NAC, maar daar is het toch al jaren een puinzooi? Tenminste, ik kan het me een paar jaar geleden herinneren dat ik het vreemd vond dat NAC spelers bleef aantrekken, terwijl er een schuld stond en de gemeente telkens diende bij te springen.

En over die zes punten. Hoe zongen jullie dat een aantal jaar terug ook alweer? "Niemand wint in Breda." Nu we het over ambitie hebben vind ik dat persoonlijk een hele mooie! Alleen bevalt de plaatsnaam me voor geen meter. ;)
In 2009 inderdaad nog Europa in gegaan en in de laatste voorronde afgestraft door Villareal met 6-1. Maar toch was dat iets moois, met een paar duizend man naar Spanje gaan, wetende dat je er toch niet door heen gaat komen, t was er erg gezellig :-P. We zijn immers maar NAC.

Het is inderdaad al jaren een puinzooi bij NAC, ik zie dat ook niet zo 1,2,3 verbeteren de komende jaren. Gelukkig is het besef er eindelijk gekomen dat de jeugd de toekomst moet hebben en is men al veel beter aan het investeren in de eigen jeugdopleiding. Helaas zie je op zijn vroegst pas over een jaar of 5 hier iets van terug, als het dan al niet te laat is. Jammer, want een club als NAC en een stad als Breda hoort gewoon thuis in de Eredivisie.

Wat ik me afvraag is waarom het zo moeilijk is iemand te vinden met een echte visie en de capaciteiten om dit ook uit te dragen. Ik begrijp dat er financieel weinig tot niets haalbaar is en je daarom moet vissen in een vijver waar zo veel clubs in moeten vissen, maar onmogelijk is het toch niet?

Niemand wint er in Breda? Inderdaad, wij helaas ook niet meer zo veel :D
pi_139739100
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:14 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

In 2009
J'aime excuse!

quote:
inderdaad nog Europa in gegaan en in de laatste voorronde afgestraft door Villareal met 6-1. Maar toch was dat iets moois, met een paar duizend man naar Spanje gaan, wetende dat je er toch niet door heen gaat komen, t was er erg gezellig :-P. We zijn immers maar NAC.
Zo was het tripje naar Monaco in 2005 ook door ons druk bezocht, we verloren er "slechts" met 1-0. Niet slecht, immers speelde ze een paar jaar eerder nog de Champions League finale!
[/quote]

quote:
Het is inderdaad al jaren een puinzooi bij NAC, ik zie dat ook niet zo 1,2,3 verbeteren de komende jaren. Gelukkig is het besef er eindelijk gekomen dat de jeugd de toekomst moet hebben en is men al veel beter aan het investeren in de eigen jeugdopleiding. Helaas zie je op zijn vroegst pas over een jaar of 5 hier iets van terug, als het dan al niet te laat is. Jammer, want een club als NAC en een stad als Breda hoort gewoon thuis in de Eredivisie.
Nou ik zie net wat berichten dat NAC bezig is met een of andere verdwaalde Kameroener en een halve gare Montenegrijn. Ze zijn nog maar aan het "mee trainen". Maar dat soort kaliber spelers haalden we ook vlak voor de "collapse" (periode van het naderende faillissement). Aantal berichten hierboven had ik ze nog gepost.

Helaas is het zo dat ik ivm met mijn eigen voetbal, scheidsrechter zijn, werk of andere dingen dat ik zelden naar Willem II kan. Maar des te meer kan ik naar Jong Willem II kijken ( ik heb dit seizoen meer Jong Willem II gezien dan Willem II zelf) Ik heb daar ook de wedstrijd Jong Willem II - Jong NAC gezien. Ik moet toch zeggen dat ik het wat die wedstrijd betreft somber inzie voor NAC. Je zou zeggen dat de tweede elftallen de kweekvijver van de club zijn en dat hierin de breedte en de kracht van de selectie te zien zijn. Van de spelers die NAC had lopen was ik toch allerminst van onder de indruk moet ik bekennen ( hoewel een vroege rode kaart voor NAC natuurlijk weinig inspireert) Van de huidige selectie potentieel in dat elftal hoeft NAC weinig te verwachten ben ik bang.
[/quote]

quote:
Wat ik me afvraag is waarom het zo moeilijk is iemand te vinden met een echte visie en de capaciteiten om dit ook uit te dragen. Ik begrijp dat er financieel weinig tot niets haalbaar is en je daarom moet vissen in een vijver waar zo veel clubs in moeten vissen, maar onmogelijk is het toch niet?

Niemand wint er in Breda? Inderdaad, wij helaas ook niet meer zo veel :D
Tja het is lastig inderdaad, maar we leven in een tijdperk dat directeuren ook maar kwakzalvers zijn en dat de Nederlandse top ook al hun talenten kwijt raken aan Engelse clubs, en dan de andere talenten bij clubs als die van ons weg komen halen, en dan zitten wij weer met het incapabel overschot.

Dat is mooi! Je mag 1 punt houden voor de moeite. omdat ik in seizoen 2015/2016 ook weer een derby wil! :P

Maar goed. Even alle NACheid op een stokje, straks gaat ze er in Breda nog trots op dat ze een topic kapen.

Ruud Swinkels moet weg.

quote:
Willem II gaat op zoek naar een nieuwe doelman. De Tilburgers hebben donderdag aan Ruud Swinkels laten weten dat hij niet in aanmerking komt voor een nieuw contract, meldt Omroep Brabant.

De 27-jarige Swinkels baalt van het besluit van de kampioen van de Jupiler League. "Een langer verblijf zou mooi zijn geweest", aldus de sluitpost, die nog niet weet waar zijn toekomst ligt. "We zien het wel. Het zou mooi zijn geweest als ik weer 34 wedstrijden zou kunnen spelen."

Swinkels begon dit seizoen bij SC Cambuur, maar vertrok daar al snel nadat hij de concurrentiestrijd met Leonard Nienhuis verloor. Vervolgens ging de oud-speler van FC Eindhoven en PSV op amateurbasis aan de slag bij Willem II, waar hij David Meul uit de basis speelde. Hoewel Swinkels werd gezien als steunpilaar van de kampioensploeg van Willem II, moet hij nu dus op zoek naar een nieuwe werkgever.

bron:voetbalprimeur.nl
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Ik denk zeker dat hij bijgedragen heeft aan het kampioenschap, maar of dit een eredivisie keeper is... ik weet het niet. Maar ik stel me gelijk een andere vraag: Is er een andere eredivisie waardige keeper voor het oprapen?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:39:16 #245
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_139748051
meul staat nog een jaar onder contract, maar ze sturen swinkels weg die meul het hele jaar uit de basis heeft gehouden.lekker is dat :|W
Dan moet er gewoon iemand al getekend hebben, misschien kurto of room. wilde cech niet weg bij chelski :P ?
kijk maar
pi_139748565
Kurto, alsjeblieft niet! Anders zitten we volgend seizoen gegarandeerd weer in de biercompetitie. Room zou ik persoonlijk toejuichen. Talentvolle jongen. Als hij dan ook definitief overgenomen wordt, is het een kwestie van tijd dat die man geld oplevert.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:08:59 #247
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_139757787
ik heb de scc verlengd in de hoop dat er een ervaren keeper komt die samen met Peters de verdediging kan aansturen. Balen dat Swinkels weg is want die was echt prima. Nu door het kampioenschap paar extra weken om spelers te regelen. Doe sowieso Hupperts van roda en Castillon van nec een redelijk aanbod. dordrecht bestaat volledig uit huurlingen, gladon wil echt niet terug naar sparta als WII met hem de ere in wil dus daar kan vast wat gehaald worden.
kijk maar
pi_139758235
Als Room haalbaar is, zou ik daarvoor gaan. Best een goede keeper voor Willem II. Hupperts is niet haalbaar denk ik. Die kan wel naar meer clubs.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:26:34 #249
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_139758722
gewoon een bod neerleggen, hij moet er per se uit bij roda omdat hij sowieso te goed (en vast ook te duur) is voor de juup. doetie het niet, prima hadden we toch niet op gerekend en doetie het wel, nog meer prima. Ondertussen gewoon verder zoeken en verder vissen, zolang types als joachim maar buiten de deur blijven
kijk maar
pi_139830864
Was de Boer niet geďnteresseerd in Hupperts? Ik denk dat je kan proberen tot je een ons weegt. Stiekem vind ik die Ojo van Dordrecht een goede en leuke speler! Maar ja... zoals het er naar uit ziet is er een flinke kans dat Dordrecht ons komt vergezellen in de eredivisie dus zullen ze hem niet zo makkelijk laten gaan denk ik.
pi_139856763
Contract van Ojo loopt toch af?
  maandag 12 mei 2014 @ 09:39:11 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_139858147
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 07:04 schreef Halcon het volgende:
Contract van Ojo loopt toch af?
Klopt. Is transfervrij. Staat in de belangstelling van meerdere clubs.
pi_139864058
Hč, verdomme, dacht ik ff het wiel uitgevonden te hebben! Maar zeer terecht dat hij in de belangstelling staat. Bij veel dingen die bij Dordrecht gebeuren gaat een pass of actie van Ojo vooraf. Ik vraag me af of dat ook zal zijn als hij in een wat verdedigendere setting terecht komt ( Immers, als je bij de onderste ploegen speelt is die kans groot) hij dan ook zijn kwaliteiten kan laten zien.
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:09:55 #254
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_139939295
bjorn vleminckx speelt weinig in turkije, dat zou een prima optie zijn als huur of koop. naast boymans opstellen natuurlijk 8-)
kijk maar
pi_139944125
Sinds zijn transfer naar Club Brugge heeft hij niet zoveel bijzonders gepresteerd. Ik denk eerlijk gezegd dat hij een jaar gepiekt heeft en dat het sindsdien klaar is met deze man. Zoals Derksen laatst zei: Die man kan eigenlijk alleen goed ingooien. Maar uiteraard is het beter dan niks.
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:02:01 #256
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_139957504
http://www.rijnmond.nl/sp(...)issie-om-zaak-brands

als ze het op het veld niet kunnen winnen _O- :')
kijk maar
pi_139991455
quote:
Zowel Willem II als Telstar wordt nu ten laste gelegd dat de afspraken direct of indirect van invloed zijn geweest op de sportieve prestaties van Telstar.
Ze hebben hier wel een punt natuurlijk. Als Brands speelde was het 4-6 geworden in plaats 4-0..
  maandag 19 mei 2014 @ 08:49:42 #258
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140120472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:43 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Ze hebben hier wel een punt natuurlijk. Als Brands speelde was het 4-6 geworden in plaats 4-0..
Die clown bij fc oss had er eigenhandig in beide helften sowieso een hattrick ook ingerost dus die moeten we ook meenemen :Y
kijk maar
pi_140166373
quote:
NAC Breda heeft zich met het transfervrij aantrekken van AZ-middenvelder Erik Falkenburg (26) de woede op de hals gehaald van de concurrentie.
Go Ahead Eagles-voorzitter Edwin Lugt had Falkenburg graag in de Adelaarshorst gehouden, waar hij het afgelopen seizoen op huurbasis speelde. De Deventer club wilde niet verder gaan dan een jaarsalaris van twee ton. SC Cambuur en Willem II meldden zich eveneens voor Falkenburg, maar ook die haakten af.

In Breda kon de Leidenaar volgens de beleidsbepalers van de Tilburgse en Friese club meer verdienen dan tweehonderdduizend euro. Dat is opmerkelijk aangezien het salarisplafond in het Rat Verleghstadion van 250.000 euro is gelimiteerd tot 180.000 euro. NAC, dat niet wil reageren op de aantijgingen van de concurrentie, staat bovendien onder curatele bij de KNVB.
Falkenburg had ik een zeer bruikbare speler gevonden, maar echt niet voor dit bedrag. En tja NAC... als de geruchte waar zijn willen ze het maar niet leren en is het wachten tot we de eerste Bredase seizoenkaarthouders in Tilburg mogen verwelkomen. Want dit soort streken gaan je financieel de kop kosten en met alleen Falkao red je het niet. Ik vraag me af of de boekmakers als een nieuwe dreigende faillissement voor NAC voorspellen..
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:06:48 #260
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140188463
Als nac aankomend seizoen degradeert zijn ze dus minstens 1x over de kop? :|W Boymans zou ook naar nac gaan. van wiens geld dan 8)7 Heymans blijft trouwens wel ^O^
kijk maar
pi_140189800
Ik wil toch echt weten wat voor wonderboekhouder ze in Breda hebben zitten als ze Boymans weten te halen!

Heymans die nog een jaar wordt gehuurd is echt goed nieuws! Dit is zo'n type speler dat iedereen in hun profcoach elftal moet zetten: Linksback - 12 wedstrijden - 5 goals..
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:23:10 #262
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140235448
boekhoudkundige trucs. externe financiers bieden een tekenpremie die feitelijke salaris vormt, maar niet in de boeken voorkomt als salaris omdat het om een tekenpremie zou gaan en ''bovendien'' door externen betaald wordt. Als het niet lukt willen ze voor gladon gaan. die terug moet naar sparta en wil daar natuurlijk voor geen goud 16de mee wil worden.

Grote probleem met boymans is dat AZ hem niet gaat opstellen en waarschijnlijk WII geen overmatig vette transfersom kan neerleggen die ze wel schijnen te vragen. Zou zo'n Korte van dordt niet iets zijn? Is van ADO maar werd verhuurd. Zal vast wel in een echt stadion willen spelen?
kijk maar
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:14:11 #263
279213 Robbiedd
Tilburg till I die!
pi_140282183
Korte is goed ja, maar op de vleugels hebben we Ondaan en Andrade al wel dus dat zou dan back-up zijn. Belangrijkste is toch echt eerst een spits (+keeper) :+.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:59:24 #264
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140415599
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:14 schreef Robbiedd het volgende:
Korte is goed ja, maar op de vleugels hebben we Ondaan en Andrade al wel dus dat zou dan back-up zijn. Belangrijkste is toch echt eerst een spits (+keeper) :+.
kennelijk wordt dat ard van peppen, kreeg er afgelopen jaar maar 69 tegen als verdediger ;( van spitsen of keepers namelijk alleen maar radiostilte gehoord. :?
kijk maar
pi_140422158
Ik zie de meerwaarde van van Peppen niet als Heymans komt. Die kan alleen maar groeien!
Vooralsnog is het aardig stil, maar het nieuws komt nog wel. Ik neem aan de we het niet het seizoen starten met Meul en Branderhorst op doel.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:31:37 #266
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140423924
@ 12:34:56

_O_

het eerste voorteken dat dit seizoen alles in elkaar gaat klikken! en dat in het jaar van het paard _O_
kijk maar
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:54:39 #267
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_140699478
Openingswedstrijd: Willem II - PSV

http://www.nu.nl/sport/37(...)egenover-elkaar.html

Programma 1e speelronde:

Vrijdag 8 augustus: PEC Zwolle-FC Utrecht
Zaterdag 9 augustus: sc Heerenveen-FC Dordrecht
Zaterdag 9 augustus: SC Cambuur-FC Twente
Zaterdag 9 augustus: NAC Breda-Excelsior
Zaterdag 9 augustus: Heracles Almelo-AZ
Zondag 10 augustus: ADO Den Haag-Feyenoord
Zondag 10 augustus: Go Ahead Eagles-FC Groningen
Zondag 10 augustus: Ajax-Vitesse
Zondag 10 augustus: Willem II-PSV

kijk maar
pi_140699804
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:06 schreef newguy3000 het volgende:
Als nac aankomend seizoen degradeert zijn ze dus minstens 1x over de kop? :|W Boymans zou ook naar nac gaan. van wiens geld dan 8)7 Heymans blijft trouwens wel ^O^
Ze zijn ook bezig met een jeugdspeler van AC Milan. Vraag me echt af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. :X
pi_140706650
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze zijn ook bezig met een jeugdspeler van AC Milan. Vraag me echt af waar ze dat geld allemaal vandaan halen. :X
Waarom zou NAC geen geld hebben? Ze zijn eerder dit jaar door de KNVB onder toezicht gezet door de grote schuldenpost. Echter is een week na deze uitspraak de aandelenconsutructie uitgevoerd. Deze constructie houdt in dat de schuld van 12 miljoen euro volledig is overgenomen door de aandeelhouders. Hierdoor is NAC nu schuldvrij, nadeel is dat ze officieel niets mogen kopen; enkel dus transfervrije spelers of huren.

Momenteel is NAC zo goed als rond met Kingsley Boateng van AC Milan, Falkenburg is aangetrokken, Matic heeft getekend voor 2jaar...dit gaat een mooi seizoen worden :).
pi_140728128
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de voorbereiding liep er ook een Zwitser(Mattia Desole) mee die van AC Milan was bij Willem II. Mochten we goedkoop huren maar dan moest hij een x aantal wedstrijden spelen. Ik had hem een oefenwedstrijd zien spelen maar trok vrij snel de conclusie dat hij veel te licht was voor het Jupiler League niveau.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:12 schreef g00ser het volgende:

[..]

Waarom zou NAC geen geld hebben? Ze zijn eerder dit jaar door de KNVB onder toezicht gezet door de grote schuldenpost. Echter is een week na deze uitspraak de aandelenconsutructie uitgevoerd. Deze constructie houdt in dat de schuld van 12 miljoen euro volledig is overgenomen door de aandeelhouders. Hierdoor is NAC nu schuldvrij, nadeel is dat ze officieel niets mogen kopen; enkel dus transfervrije spelers of huren.

Momenteel is NAC zo goed als rond met Kingsley Boateng van AC Milan, Falkenburg is aangetrokken, Matic heeft getekend voor 2jaar...dit gaat een mooi seizoen worden :).
Mij is die constructie onbekend, en wellicht Halcon ook. Maar het beeld dat je nu schets is eigenlijk net zo erg. Neem het geval Falkenburg. Willem II en Cambuur hadden ook interesse maar wilden echt geen 2 ton salaris voor een matige voetballer neerleggen. Daar hebben ze de grootst mogelijke gelijk in. Falkenburg is geen 2 ton waard. Maar NAC schijnt dat moeiteloos neer te leggen en dat is raar! Of je nu 12 miljoen schuld hebt, of een paar gekken hebt gevonden die die schuld overnamen. Ze zijn op deze manier weer hard op weg een nieuwe schuld te kweken aangezien Matic en Boateng, net als Falkenburg, ook niet voor een paar consumptiebonnen komen voetballen.

Ik heb nooit een hekel gehad aan NAC, slechts gezonde rivaliteit, maar nu is NAC in mijn visie de markt aan het verzieken met geld dat ze niet hebben, en dat is smerig! Aan de andere kant, als je als speler van AC Milan naar NAC gaat is dat echt niet omdat de Europese top, subtop, die halve gare Russen, verdwaalde Arabieren en zelfs dat laagje er onder liggen te slapen. Het zal wel meevallen met die Boateng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')