abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91748062
Weer een topic over pakketjes :)

Situatie:
Een pakket besteld, de postbode is zo vriendelijk om het (weer! :( ) voor de deur te zetten ipv even fatsoenlijk aan te bellen. Gisteren de hele dag voor de deur gestaan en voor hetzelfde geld(t?) dus weg.

Stel dat het weg zou zijn, dan zou ik dus contact opnemen met de verzender, dat het niet aangekomen is. De verzender heeft dan het nummer van het pakketje, waarmee op inet te zien is dat het afgeleverd is.

Heeft de verzender nu bewezen dat het afgeleverd is?
Wat zou ik dan nog kunnen?
When life gives you lemons....make lemonade!
pi_91748632
Nee, want jouw handtekening voor ontvangst ontbreekt.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_91748683
Heeft de administratie van TNT daar dan geen waarde in? Als bewijsmateriaal?
(uiteraard was het pakket niet aangetekend verzonden)
  Donald Duck held zondag 23 januari 2011 @ 14:36:03 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_91748711
In ieder geval even een belletje naar het bedrijf zodat die bezorger enorm op zijn kop kan krijgen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_91748836
Ja de andere twee keer ook al gebeurd.
blablabla sorry blablabla zal niet meer gebeuren blablabla

Heb ik niets aan dus.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:41:20 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91748944
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:34 schreef Gravedigger het volgende:
Nee, want jouw handtekening voor ontvangst ontbreekt.
Nee, want de postbode zet een krabbeltje. En bij TNT zeggen ze gewoon doodleuk dat het jouw handtekening is, of wellicht die van de buren en dat die het pakket zouden hebben (nou niet dus). Zo heb ik het ook al een keer meegemaakt :{
pi_91749072
Als de verzender een klacht indient bij TNT, stelt TNT gewoon dat ze klacht in behandeling nemen maar niet terugkoppelen, omdat het pakket niet verzekerd is.

Dat is toch ook raar? Het is toch normaal dat schade vergoed wordt door een bedrijf, daar hoef je toch geen verzekering voor af te sluiten? Of staat dat dan weer in de voorwaarden van verzending?

Kun je dan als webshop eigenaar ook in je voorwaarden zetten dat je niet veranwoordelijk bent voor verzending? (En dan niets verzenden }) )
  zondag 23 januari 2011 @ 14:47:05 #8
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91749265
Afgeleverd is afgeleverd, ik wens je succes met een strijd die je niet gaat winnen
Tot zover de kwaliteitspost
  zondag 23 januari 2011 @ 14:48:19 #9
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91749341
pi_91749477
Afgeleverd is in dit geval dus niet afgeleverd.

Strijd die ik niet ga winnen als ontvanger?
Waar baseer je dit op?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:52:20 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91749550
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:51 schreef Am-E het volgende:
Afgeleverd is in dit geval dus niet afgeleverd.

Strijd die ik niet ga winnen als ontvanger?
Waar baseer je dit op?
Ga maar eens proberen. Het is jouw woord tegen dat van hen.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:53:42 #12
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91749624
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ga maar eens proberen. Het is jouw woord tegen dat van hen.
Je gaat als particulier iets aanvechten bij een bedrijf...Standaard dat je dat verliest.

"Hier in de computer staat dat het afgeleverd is..."
pi_91749682
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:43 schreef Am-E het volgende:

Kun je dan als webshop eigenaar ook in je voorwaarden zetten dat je niet veranwoordelijk bent voor verzending? (En dan niets verzenden }) )
Nee
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
Afgeleverd is afgeleverd, ik wens je succes met een strijd die je niet gaat winnen
Nee, bedrijf is verplicht te leveren dan moeten ze het maar aangetekend verzenden.
pi_91749685
Ja, mijn woord tegen dat van de verzender?
Of van TNT?
Met TNT heb ik niets te maken.

De verzender heeft het verzonden en het 'bewijs' dat het pakketje is afgeleverd.
Mijn vraag is dus: Wordt dit gezien als bewijs? En kan ik dan nog iets?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:55:39 #15
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91749731
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Am-E het volgende:

Ja. En nee.
pi_91749752
Pvoesss maar hoe zit het dan met de aansprakelijkheid van TNT?

Zij zijn toch ook verplicht een pakketje af te leveren als je het naar het postkantoor brengt?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:56:12 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91749765
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Am-E het volgende:
Ja, mijn woord tegen dat van de verzender?
Of van TNT?
Met TNT heb ik niets te maken.

De verzender heeft het verzonden en het 'bewijs' dat het pakketje is afgeleverd.
Jouw woord tegen dat van TNT, jij moet gaan bewijzen dat het pakje niet bij jou is afgeleverd.
pi_91749789
Allemaal tegenstrijdige antwoorden hier :{
  zondag 23 januari 2011 @ 14:58:19 #19
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91749894
Ik had laatst een pakketje besteld, keurig afgeleverd thuis, maar heb hier nooit voor getekend. Enkele weken later (!!!) werd ik opgebeld of ik het pakketje had ontvangen, want de handtekening ontbrak. Ik heb 'ja" gezegd (ik had hem immers ontvangen) maar ze hadden dus wel een probleem als ik nee had gezegd. Betrof hier overigens TNT...
  zondag 23 januari 2011 @ 14:58:41 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91749916
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee

[..]

Nee, bedrijf is verplicht te leveren dan moeten ze het maar aangetekend verzenden.
Het bedrijf heeft geleverd, alleen niet aan TS. Het is nu aan TS om te bewijzen dat zij het pakket nooit ontvangen heeft, als ze dat eenmaal kan bewijzen dan mag TNT het gaan uitzoeken.
pi_91749923
Oke, zoals ik jullie begrijp:

Verzender heeft bewijs dat het afgeleverd is.
TNT zegt dat het afgeleverd is en ga daar maar wat aan doen.
Ontvanger heeft pech.
Voorbijganger die het pakketje zag staan heeft geluk :)

Alleen het antwoord van Pvoesss klopt dan weer niet en dat heb ik toch ook vaker gehoord.
pi_91749945
Ga klagen bij de TNT post. Als er voldoende klagen krijgt de pakketbezorger op z'n kop.
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 14:59:52 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91750002
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef Am-E het volgende:
Oke, zoals ik jullie begrijp:

Verzender heeft bewijs dat het afgeleverd is.
TNT zegt dat het afgeleverd is en ga daar maar wat aan doen.
Ontvanger heeft pech.
Voorbijganger die het pakketje zag staan heeft geluk :)
Daar komt het op neer ja. Maar ik zou wel even een klacht indienen bij TNT, wellicht zijn er al meer klachten binnengekomen over de betreffende pakketbezorger.
pi_91750037
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
Aangetekend verzenden bewijst niks. Ja, dat er een pakket verzonden is.
Een aangetekend pakket met handtekening retour, dat is een bewijs dat een pakket is verzonden en in ontvangst is genomen door iemand.
Dat zegt echter niks over de inhoud van het pakket.
pi_91750044
Ja een klacht komt er sowieso.
Vroeg me gewoon af hoe dit juridisch zit.
pi_91750275
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:41 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, want de postbode zet een krabbeltje. En bij TNT zeggen ze gewoon doodleuk dat het jouw handtekening is, of wellicht die van de buren en dat die het pakket zouden hebben (nou niet dus). Zo heb ik het ook al een keer meegemaakt :{
De TNT kan zoveel zeggen, dat maakt het niet perse waar. Het is niet ambtbeëdigd.
Tuurlijk werkt het niet mee, maar de verzender zal met iets beters moeten komen dan alleen dat. Zeker als de ontvanger direct aangeeft op TrackTrace te hebben gezien dat het pakket is afgeleverd maar dat helemaal niet het geval is. Dan is het al helemaal niks waard.
pi_91750297
Hoe zit het juridisch met de aansprakelijkheid van TNT, want ze trekken gewoon dr handen ervan af door te zeggen had je het pakketje maar moeten verzekeren.

Ik hoef me toch niet te verzekeren tegen wanprestaties van hun?
En zij zullen toch ook met een bewijs moeten komen dat het pakket afgeleverd is. Hun eigen administratie lijkt me dan niet zo'n heel onpartijdig bewijs.
pi_91750340
Oke, Dirkh, hoe zal een verzender dan kunnen handelen in dit geval?
  zondag 23 januari 2011 @ 15:05:40 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91750369
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:03 schreef Dirkh het volgende:

[..]

De TNT kan zoveel zeggen, dat maakt het niet perse waar. Het is niet ambtbeëdigd.
Tuurlijk werkt het niet mee, maar de verzender zal met iets beters moeten komen dan alleen dat. Zeker als de ontvanger direct aangeeft op TrackTrace te hebben gezien dat het pakket is afgeleverd maar dat helemaal niet het geval is. Dan is het al helemaal niks waard.
Nou ik heb vanalles geprobeerd, maar elke keer werd ik weer weggestuurd met dat de buren het dan hadden. De buren hadden niks, maar hoe moest ik dat bewijzen? Uiteindelijk maar opgegeven omdat de kosten van de brieven en telefoontjes hoger werden dan de waarde van het pakketje..
  zondag 23 januari 2011 @ 15:06:45 #30
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91750424
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ik heb vanalles geprobeerd, maar elke keer werd ik weer weggestuurd met dat de buren het dan hadden. De buren hadden niks, maar hoe moest ik dat bewijzen? Uiteindelijk maar opgegeven omdat de kosten van de brieven en telefoontjes hoger werden dan de waarde van het pakketje..
Dit dus. Je staat echt volledig kansloos.
pi_91750457
In de praktijk misschien, maar hoe zit het wettelijk?
pi_91750625
Jij hebt een overeenkomst met de verzender, niet met TNT. De verzender moet iets leveren, via wie en hoe en wat staat los van zijn verplichting aan jou als klant te leveren.

De verzender zoekt het zelf maar uit met TNT. Zij zijn degene die TNT hebben ingehuurd. Als jij iets niet ontvangt is dat een probleem van de verzender.
dag
pi_91750694
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:05 schreef Am-E het volgende:
Oke, Dirkh, hoe zal een verzender dan kunnen handelen in dit geval?
Door aangetekend te sturen met handtekening van ontvanger retour, dat is de meest gebruikte en goedkope methode.

Als je nog verder wil gaan, dan verstuur je zoals veel mobiele providers. Met een koerier, handtekening retour en kopie legitimatie of een foto.
Op die manier heeft de verzender aantoonbaar het juiste product verstuurd en in ontvangst laten nemen.
pi_91750733
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:10 schreef Peter het volgende:
Jij hebt een overeenkomst met de verzender, niet met TNT. De verzender moet iets leveren, via wie en hoe en wat staat los van zijn verplichting aan jou als klant te leveren.

De verzender zoekt het zelf maar uit met TNT. Zij zijn degene die TNT hebben ingehuurd. Als jij iets niet ontvangt is dat een probleem van de verzender.
Precies, kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer.
pi_91750763
Maar de verzender heeft 'bewijs' dat het is afgeleverd.

In hoeverre houdt zo'n bewijs dan stand in de rechtszaal?
En waar haal je die informatie vandaan?
pi_91750829
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:06 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Dit dus. Je staat echt volledig kansloos.
Waar haal je dat vandaan? Kan je dit ergens mee aantonen dat het afleveren bij de buren voldoende is en dat de ontvanger vanaf dat moment zijn rechten verliest?
pi_91750863
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:12 schreef Am-E het volgende:

Laat hem maar bewijzen. Jij zegt dat je niks hebt, laat hem maar aandonen dat jij iets in ontvangst hebt genomen.
Als consument sta jij heel sterk. Bewijslast ligt bij de verzender. Zonder handtekening retour (zoals al eerder genoemd) is er geen bewijs dat er iets in ontvangst is genomen. De vervoerder zegt iets maar heeft geen bewijs.
dag
pi_91750889
Heb ook eens zoiets gehad. Ding verzonden maar ontvanger zei het niet te hebben ontvangen, ondanks dat er bij TNT stond "afgeleverd".

TNT bleef volhouden dat het was afgeleverd. Ontvanger bleef ontkennen het te hebben ontvangen. Na meerdere keren te hebben gebeld met ontvanger en TNT werd het uitgezocht. Bleek dat de pakketbezorger het verkeerd had bezorgd.

Mijn tip: blijf TNT lastig vallen en dwing ze de boel uit te zoeken.
pi_91750923
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:11 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Door aangetekend te sturen met handtekening van ontvanger retour, dat is de meest gebruikte en goedkope methode.

Als je nog verder wil gaan, dan verstuur je zoals veel mobiele providers. Met een koerier, handtekening retour en kopie legitimatie of een foto.
Op die manier heeft de verzender aantoonbaar het juiste product verstuurd en in ontvangst laten nemen.
sommige aanbieders laten je zelfs 1 cent pinnen om aan te tonen dat jij het ontvangen hebt.
dag
pi_91750953
quote:
Welk bewijs? Een TNT strookje?
quote:
Helemaal niet, een aangetekend schrijven is niks anders dan een verstuurd schrijven.
quote:
Praktijk, heb jaren in praktijk gewerkt waar dit soort gevallen voorkwam.
pi_91750957
Oke, dus TNT komt hier niet zo makkelijk vanaf? Als de verzender TNT maar blijft stalken.

Tot die tijd is de verzender verantwoordelijk.
pi_91751007
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:15 schreef Peter het volgende:

[..]

sommige aanbieders laten je zelfs 1 cent pinnen om aan te tonen dat jij het ontvangen hebt.
Dat pinnen is om te controleren of het opgegeven rekeningnummer ook daadwerkelijk jouw nummer is. Maar idd. dat is ook een onderdeel van de controle.
pi_91751051
Als ontvanger heb je niks met TNT te maken. De verzender zoekt het maar uit. Er staat vast in de algemene voorwaarden binnen hoeveel dagen hij een bestelling uiterlijk moet leveren. Houd de verzender daar maar aan en blijf aangeven dat zij tot op heden hun verplichtingen niet hebben voldaan.

Dat hele TNT zal jou een worst zijn, dat is pakkie an voor de verzender.
dag
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:23 #44
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_91751053
En hoe wil je hiermee de rechtszaal in ?
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:57 #45
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_91751088
quote:

Verzender kan gewoon de handtekening opvragen bij TNT.
Als TNT jouw handtekening niet kan leveren aan de verzender, heeft de verzender tegenover jou geen bewijs van levering.

Kortom, de verzendstatus (afgeleverd) van TNT is geen enkel bewijs van ontvangst.
Het is die handtekening (van jou of eventuele huisgenoot) die ze moeten kunnen overleggen.

Kunnen ze dat niet, dan moeten ze zelf maar ruzie maken met TNT, maar tegenover jou hebben ze niet aan hun leveringsplicht voldaan, voortvloeiend uit de koopovereenkomst, en die kun je dus nog steeds opeisen.

De verzender is verantwoordelijk voor de aflevering, niet de ontvanger. Jij kunt je betalingsbewijs laten zien, zij moeten hun leveringsbewijs kunnen laten zien, zo simpel is het.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_91751136
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:15 schreef Am-E het volgende:
Oke, dus TNT komt hier niet zo makkelijk vanaf? Als de verzender TNT maar blijft stalken.

Tot die tijd is de verzender verantwoordelijk.
De verzender is verantwoordelijk voor het leveren van het pakket op de juiste wijze. Als de ontvanger meldt dat er niks is afgeleverd, dat is dat de verzender zijn probleem tot de verzender een handtekening van jou heeft voor ontvangst. En niet een krabbel van de bezorger of de buren.
Als het bij de buren is afgeleverd, mag de verzender bij de buren vragen het pakket terug te geven of wat dan maar ook, dat is niet het probleem van de ontvanger.
pi_91751240
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:38 schreef Am-E het volgende:
Ja de andere twee keer ook al gebeurd.
blablabla sorry blablabla zal niet meer gebeuren blablabla

Heb ik niets aan dus.
Bij mij is een pakket met waardevole inhoud wel een bij de buren afgegeven. Ondanks de felgele sticker "alleen huisadres". gebeld met klantenservice. Deze adviseere mij dringend een klacht in te dienen, zodat de (externe) bezorger/(-dienst) aangepakt kon worden. Er werd mij verteld dat :"Die jongens zo snel mogelijk van de pakketjes afwillen omdat ze betaald worden per aan de deur afgeleverd pakket."
Komt het pakket weer retour postkantoor, dan krijgen ze niets.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:22:52 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91751364
Was het trouwens wel een pakket waar je voor moest tekenen TS? Ik heb ook al genoeg pakketjes ontvangen waar uberhaupt geen handtekening voor nodig was.
pi_91751469
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:22 schreef kwiwi het volgende:
Was het trouwens wel een pakket waar je voor moest tekenen TS? Ik heb ook al genoeg pakketjes ontvangen waar uberhaupt geen handtekening voor nodig was.
Dat is dan geheel op risico van de verzender..
dag
pi_91751535
Was geen pakketje waarvoor getekend moest worden.

Maar goed, ik ga de verzender het hiervoor niet moeilijk maken, die heeft het netjes opgestuurd.
Alleen wat zou de verzender nou kunnen, als het pakketje er niet meer stond? Bij TNT kom je niet ver, die zeggen dat je het pakketje had moeten verzekeren. Daar kunnen ze toch ook niet mee wegkomen lijkt mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')