Nee, want de postbode zet een krabbeltje. En bij TNT zeggen ze gewoon doodleuk dat het jouw handtekening is, of wellicht die van de buren en dat die het pakket zouden hebben (nou niet dus). Zo heb ik het ook al een keer meegemaaktquote:Op zondag 23 januari 2011 14:34 schreef Gravedigger het volgende:
Nee, want jouw handtekening voor ontvangst ontbreekt.
Ga maar eens proberen. Het is jouw woord tegen dat van hen.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:51 schreef Am-E het volgende:
Afgeleverd is in dit geval dus niet afgeleverd.
Strijd die ik niet ga winnen als ontvanger?
Waar baseer je dit op?
Je gaat als particulier iets aanvechten bij een bedrijf...Standaard dat je dat verliest.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ga maar eens proberen. Het is jouw woord tegen dat van hen.
Neequote:Op zondag 23 januari 2011 14:43 schreef Am-E het volgende:
Kun je dan als webshop eigenaar ook in je voorwaarden zetten dat je niet veranwoordelijk bent voor verzending? (En dan niets verzenden)
Nee, bedrijf is verplicht te leveren dan moeten ze het maar aangetekend verzenden.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
Afgeleverd is afgeleverd, ik wens je succes met een strijd die je niet gaat winnen
Ja. En nee.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Am-E het volgende:
Mijn vraag is dus: Wordt dit gezien als bewijs? En kan ik dan nog iets?
Jouw woord tegen dat van TNT, jij moet gaan bewijzen dat het pakje niet bij jou is afgeleverd.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Am-E het volgende:
Ja, mijn woord tegen dat van de verzender?
Of van TNT?
Met TNT heb ik niets te maken.
De verzender heeft het verzonden en het 'bewijs' dat het pakketje is afgeleverd.
Mijn vraag is dus: Wordt dit gezien als bewijs? En kan ik dan nog iets?
Het bedrijf heeft geleverd, alleen niet aan TS. Het is nu aan TS om te bewijzen dat zij het pakket nooit ontvangen heeft, als ze dat eenmaal kan bewijzen dan mag TNT het gaan uitzoeken.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee
[..]
Nee, bedrijf is verplicht te leveren dan moeten ze het maar aangetekend verzenden.
Daar komt het op neer ja. Maar ik zou wel even een klacht indienen bij TNT, wellicht zijn er al meer klachten binnengekomen over de betreffende pakketbezorger.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef Am-E het volgende:
Oke, zoals ik jullie begrijp:
Verzender heeft bewijs dat het afgeleverd is.
TNT zegt dat het afgeleverd is en ga daar maar wat aan doen.
Ontvanger heeft pech.
Voorbijganger die het pakketje zag staan heeft geluk![]()
Aangetekend verzenden bewijst niks. Ja, dat er een pakket verzonden is.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:47 schreef Gizmo112 het volgende:
Afgeleverd is afgeleverd, ik wens je succes met een strijd die je niet gaat winnen
De TNT kan zoveel zeggen, dat maakt het niet perse waar. Het is niet ambtbeëdigd.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, want de postbode zet een krabbeltje. En bij TNT zeggen ze gewoon doodleuk dat het jouw handtekening is, of wellicht die van de buren en dat die het pakket zouden hebben (nou niet dus). Zo heb ik het ook al een keer meegemaakt
Nou ik heb vanalles geprobeerd, maar elke keer werd ik weer weggestuurd met dat de buren het dan hadden. De buren hadden niks, maar hoe moest ik dat bewijzen? Uiteindelijk maar opgegeven omdat de kosten van de brieven en telefoontjes hoger werden dan de waarde van het pakketje..quote:Op zondag 23 januari 2011 15:03 schreef Dirkh het volgende:
[..]
De TNT kan zoveel zeggen, dat maakt het niet perse waar. Het is niet ambtbeëdigd.
Tuurlijk werkt het niet mee, maar de verzender zal met iets beters moeten komen dan alleen dat. Zeker als de ontvanger direct aangeeft op TrackTrace te hebben gezien dat het pakket is afgeleverd maar dat helemaal niet het geval is. Dan is het al helemaal niks waard.
Dit dus. Je staat echt volledig kansloos.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik heb vanalles geprobeerd, maar elke keer werd ik weer weggestuurd met dat de buren het dan hadden. De buren hadden niks, maar hoe moest ik dat bewijzen? Uiteindelijk maar opgegeven omdat de kosten van de brieven en telefoontjes hoger werden dan de waarde van het pakketje..
Door aangetekend te sturen met handtekening van ontvanger retour, dat is de meest gebruikte en goedkope methode.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:05 schreef Am-E het volgende:
Oke, Dirkh, hoe zal een verzender dan kunnen handelen in dit geval?
Precies, kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:10 schreef Peter het volgende:
Jij hebt een overeenkomst met de verzender, niet met TNT. De verzender moet iets leveren, via wie en hoe en wat staat los van zijn verplichting aan jou als klant te leveren.
De verzender zoekt het zelf maar uit met TNT. Zij zijn degene die TNT hebben ingehuurd. Als jij iets niet ontvangt is dat een probleem van de verzender.
Waar haal je dat vandaan? Kan je dit ergens mee aantonen dat het afleveren bij de buren voldoende is en dat de ontvanger vanaf dat moment zijn rechten verliest?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:06 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Dit dus. Je staat echt volledig kansloos.
Laat hem maar bewijzen. Jij zegt dat je niks hebt, laat hem maar aandonen dat jij iets in ontvangst hebt genomen.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:12 schreef Am-E het volgende:
Maar de verzender heeft 'bewijs' dat het is afgeleverd.
In hoeverre houdt zo'n bewijs dan stand in de rechtszaal?
En waar haal je die informatie vandaan?
sommige aanbieders laten je zelfs 1 cent pinnen om aan te tonen dat jij het ontvangen hebt.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:11 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Door aangetekend te sturen met handtekening van ontvanger retour, dat is de meest gebruikte en goedkope methode.
Als je nog verder wil gaan, dan verstuur je zoals veel mobiele providers. Met een koerier, handtekening retour en kopie legitimatie of een foto.
Op die manier heeft de verzender aantoonbaar het juiste product verstuurd en in ontvangst laten nemen.
Welk bewijs? Een TNT strookje?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:12 schreef Am-E het volgende:
Maar de verzender heeft 'bewijs' dat het is afgeleverd.
Helemaal niet, een aangetekend schrijven is niks anders dan een verstuurd schrijven.quote:In hoeverre houdt zo'n bewijs dan stand in de rechtszaal?
Praktijk, heb jaren in praktijk gewerkt waar dit soort gevallen voorkwam.quote:En waar haal je die informatie vandaan?
Dat pinnen is om te controleren of het opgegeven rekeningnummer ook daadwerkelijk jouw nummer is. Maar idd. dat is ook een onderdeel van de controle.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:15 schreef Peter het volgende:
[..]
sommige aanbieders laten je zelfs 1 cent pinnen om aan te tonen dat jij het ontvangen hebt.
Verzender kan gewoon de handtekening opvragen bij TNT.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:12 schreef Am-E het volgende:
Maar de verzender heeft 'bewijs' dat het is afgeleverd.
In hoeverre houdt zo'n bewijs dan stand in de rechtszaal?
En waar haal je die informatie vandaan?
De verzender is verantwoordelijk voor het leveren van het pakket op de juiste wijze. Als de ontvanger meldt dat er niks is afgeleverd, dat is dat de verzender zijn probleem tot de verzender een handtekening van jou heeft voor ontvangst. En niet een krabbel van de bezorger of de buren.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:15 schreef Am-E het volgende:
Oke, dus TNT komt hier niet zo makkelijk vanaf? Als de verzender TNT maar blijft stalken.
Tot die tijd is de verzender verantwoordelijk.
Bij mij is een pakket met waardevole inhoud wel een bij de buren afgegeven. Ondanks de felgele sticker "alleen huisadres". gebeld met klantenservice. Deze adviseere mij dringend een klacht in te dienen, zodat de (externe) bezorger/(-dienst) aangepakt kon worden. Er werd mij verteld dat :"Die jongens zo snel mogelijk van de pakketjes afwillen omdat ze betaald worden per aan de deur afgeleverd pakket."quote:Op zondag 23 januari 2011 14:38 schreef Am-E het volgende:
Ja de andere twee keer ook al gebeurd.
blablabla sorry blablabla zal niet meer gebeuren blablabla
Heb ik niets aan dus.
Dat is dan geheel op risico van de verzender..quote:Op zondag 23 januari 2011 15:22 schreef kwiwi het volgende:
Was het trouwens wel een pakket waar je voor moest tekenen TS? Ik heb ook al genoeg pakketjes ontvangen waar uberhaupt geen handtekening voor nodig was.
Volgens mij zouden ze er ook niet mee weg moeten kunnen komen, vraag is alleen of je er wat aan kan doen. Je hebt als verzender de mogelijkheid iets te verzenden waarbij je wel bepaalde garanties krijgt, dat de verzender kiest voor een goedkopere manier van verzenden zonder deze ingebouwde garanties maakt het wel lastig.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:25 schreef Am-E het volgende:
Was geen pakketje waarvoor getekend moest worden.
Maar goed, ik ga de verzender het hiervoor niet moeilijk maken, die heeft het netjes opgestuurd.
Alleen wat zou de verzender nou kunnen, als het pakketje er niet meer stond? Bij TNT kom je niet ver, die zeggen dat je het pakketje had moeten verzekeren. Daar kunnen ze toch ook niet mee wegkomen lijkt mij?
Helaas is de verzender de enige van wie je wat te eisen of verlangen hebt.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:25 schreef Am-E het volgende:
Was geen pakketje waarvoor getekend moest worden.
Maar goed, ik ga de verzender het hiervoor niet moeilijk maken, die heeft het netjes opgestuurd.
Alleen wat zou de verzender nou kunnen, als het pakketje er niet meer stond? Bij TNT kom je niet ver, die zeggen dat je het pakketje had moeten verzekeren. Daar kunnen ze toch ook niet mee wegkomen lijkt mij?
nee zo werkt het niet.. zij blijven verantwoordelijk voor het leveren.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:59 schreef Am-E het volgende:
Zo wel, dan kom ik weer bij mijn vraag dat als je een webshop hebt en je zet in je AV dat de ontvanger kan kiezen voor aangetekend of normale verzending maar bij normale verzending zelf verantwoordelijk is voor ontvangst. Daar kom je toch ook niet mee weg?
Daar heb je wel degelijk wat aan. Als dr meerdere keren soortgelijke klachten komen heb je binnen no-time een nieuwe bezorger die zoiets misschien niet flikt. Plus dat je bij een evt. rechtzaak kunt aantonen dat er al vaker iets voor de deur is gelegd in plaats van dat het bezorgd is. Ik denk niet dat onder bezorgen namelijk wordt verstaan: voor de deur gelegd.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:38 schreef Am-E het volgende:
Ja de andere twee keer ook al gebeurd.
blablabla sorry blablabla zal niet meer gebeuren blablabla
Heb ik niets aan dus.
Wat bedoel je hier precies mee Inlognaam?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:24 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Al verwacht ik dat TNT dan zegt: hier heeft u een paar euro want TNTpost heeft zich prima ingedekt hiervoor bij niet aangetekend/verzekerde pakketpost.
Daar zal wel enige vorm van aansprakelijkheid zijn, immers komt TNT haar overeenkomst niet deugdelijk na. Ik ken echter contract en voorwaarden niet die TNT hanteert naar afnemers toe dus ik kan daar verder weinig zinnigs over zeggen dan dat in beginsel de aansprakelijkheid van TNT gegeven is maar dat vast en zeker sprake zal zijn van een exoneratie. In hoeverre een eventuele uitsluiting van aansprakelijkheid effect sorteert in een B2B relatie is te uitgebreid om op in te gaan.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Am-E het volgende:
Nee, ik wil de verkoper niets maken, die heeft het netjes opgestuurd.
@Sovereign: Hoe zit het dan met de aansprakelijkheid van TNT naar de verkoper?
Dat TNTpost bij kwijtraken van een pakket zich in heeft gedekt middels een clausule in de algemene voorwaarden. Die zal er zo ongeveer op neerkomen dat er ingeval van schade/kwijtraken/weet ik veel wat de aansprakelijk van TNTpost beperkt wordt tot waarschijnlijk een x-euro per pakket of per kilo.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef Am-E het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee Inlognaam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |