abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91744313
De SGP we kennen het allemaal wel.
Een redelijk streng christelijke partij die Nederland het liefst via de bijbel bestuurd.
Ik vind veel punten van de SGP belachelijk.
We leven in een vrij land maar winkel ondernemers mogen in de meeste gemeentes nog niet op zondag open zijn.
Ik vind dat zei dit zelf moeten kunnen bepalen.

De meerderheid van Nederland is niet christelijk maar waarom lijden wij dan nog wel onder het zondagsbeleid?
pi_91744540
Nederland is Christelijker dan jij denkt . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_91744573
quote:
11s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef SpiekerJozef het volgende:
Nederland is Christelijker dan jij denkt . . .
Oh, vertel....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91744574
Aan de ene kant wel jammer dat er nooit een winkel in het dorp open is op zondag. Aan de andere kant denk ik, lekker rustig.
pi_91744808
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:10 schreef StephanL het volgende:
Aan de ene kant wel jammer dat er nooit een winkel in het dorp open is op zondag. Aan de andere kant denk ik, lekker rustig.
Dat is zo.
Maar ik kan niet begrijpen waarom supermarkten in bepaalde gemeentes nog steeds niet op zondag open mogen zijn .
De keuze is aan hun zelf vind ik.
Wij moeten hun ook accepteren, dus hun moeten accepteren dat de meeste Nederlanders geen christen zijn en gewoon willen winkelen etc of zondag.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:16:15 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91744876
Um, wat is de relatie tussen de TT en de OP? Ik zie in de OP niks over de CU, alleen een losse rant over de SGP. Gaat dit nog ergens specifiek over of is het gewoon een verkeerd geplaatst KLB-topic?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_91744935
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Oh, vertel....
Je kan ook zelf verder kijken dan je neus lang is natuurlijk . . . Daarbij komt ook nog dat de gemiddelde Nederlander een bepaalde waarde hecht aan het weekend gevoel. Niemand wil werken in het weekend maar iedereen vindt het stom dat er niets open is . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 januari 2011 @ 13:21:51 #8
862 Arcee
Look closer
pi_91745163
quote:
15s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:17 schreef SpiekerJozef het volgende:
Niemand wil werken in het weekend
Oh?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:25:46 #9
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_91745338
Natuurlijk is zondag niet alleen een rustdag vanwege het christelijk geloof; winkels zijn al zes dagen per week open, en winkeliers willen ook wel eens een vrije dag.
Nu is het voor grote supermarkten geen probleem om personeel te vinden voor op zondag, maar voor de lokale middenstander zal dit een stuk moeilijker zijn. En dan heb je dus een vorm van oneerlijke concurrentie.
pi_91745403
Tja zolang het CDa in het centrum van de macht blijft zal dit ook wel nooit gebeuren. Helemaal nu weer blijkt dat de VVD liever op pad gaat met CDA en PVV dan met pakweg D66.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91745728
Als de meerderheid winkels niet open wil hebben op zondag, dan kunnen ze dat bepalen, zo werkt een democratie.
pi_91745744
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Natuurlijk is zondag niet alleen een rustdag vanwege het christelijk geloof; winkels zijn al zes dagen per week open, en winkeliers willen ook wel eens een vrije dag.
Nu is het voor grote supermarkten geen probleem om personeel te vinden voor op zondag, maar voor de lokale middenstander zal dit een stuk moeilijker zijn. En dan heb je dus een vorm van oneerlijke concurrentie.
Als je als kleine winkelier echt onderscheidend bent van de grote concerns en een loyale groep klanten hebt dan overleef je het wel om een dag in de week je winkel te sluiten (op zondag of welke andere dag).
pi_91745760
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef Deliah het volgende:
Als de meerderheid winkels niet open wil hebben op zondag, dan kunnen ze dat bepalen, zo werkt een democratie.
Net als bij de Europese grondwet die Nederland weg had gestemd?
pi_91745785
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef Deliah het volgende:
Democratie heeft dus ook zijn nadelen. Als de meerderheid winkels niet open wil hebben op zondag, dan kunnen ze winkels die op zondag wel open zijn ook gewoon boycotten ipv je manier van leven op te leggen aan anderen.
pi_91745824
Blij dat ik in de stad woon. 7 dagen per week open! :)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:43:23 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91746134
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:26 schreef du_ke het volgende:
Tja zolang het CDa in het centrum van de macht blijft zal dit ook wel nooit gebeuren. Helemaal nu weer blijkt dat de VVD liever op pad gaat met CDA en PVV dan met pakweg D66.
Onzin, dat de zondags niet verruimd wordt is te danken aan de SGP.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_91746173
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Met 2 zetels :D?

Sorry php maar dat klopt toch echt niet. De SP mag je er overigens wel deels op aankijken.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:44:47 #18
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91746195
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, ook het CDA en de CU doen hier moeilijk over.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91746725
In bepaalde gemeenten van Nederland heeft SGP toch een grote meerderheid.
In Veenendaal was de C1000 bijvoorbeeld al gestopt met de Dugans op teleurstelling van veel mensen.
Maar vele Christenen vonden het duivelse demonen en daarom hebben ze het weggehaald.
http://www.gelderlander.n(...)geen-Dungans-weg.ece
pi_91746872
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:55 schreef henk003 het volgende:
In bepaalde gemeenten van Nederland heeft SGP toch een grote meerderheid.
In Veenendaal was de C1000 bijvoorbeeld al gestopt met de Dugans op teleurstelling van veel mensen.
Maar vele Christenen vonden het duivelse demonen en daarom hebben ze het weggehaald.
http://www.gelderlander.n(...)geen-Dungans-weg.ece
De SGp heeft daar ongeveer 12,5% van de stemmen (raad maart 2010). Lijkt me geen grote meerderheid ;)
pi_91747741
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

De SGp heeft daar ongeveer 12,5% van de stemmen (raad maart 2010). Lijkt me geen grote meerderheid ;)
En de christenunie heeft ook een groot deel van de stemmen daar.
Zullen we het dan maar houden op christelijke meerderheid?
pi_91747883
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:14 schreef henk003 het volgende:

[..]

En de christenunie heeft ook een groot deel van de stemmen daar.
Zullen we het dan maar houden op christelijke meerderheid?
Die is er ook niet als je heel even had gegoogled.
pi_91748036
Ik woon zelf ook in een dorp waar alle winkels (op een paar kroegen na) op zondag gesloten zijn.

Soms lastig, maar het is wel heerlijk rustig.

Van mij mag het verschil wel blijven tussen dorpen en steden.
pi_91748488
quote:
15s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:17 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Je kan ook zelf verder kijken dan je neus lang is natuurlijk . . . Daarbij komt ook nog dat de gemiddelde Nederlander een bepaalde waarde hecht aan het weekend gevoel. Niemand wil werken in het weekend maar iedereen vindt het stom dat er niets open is . . .
Er zijn genoeg mensen die willen werken in het weekend hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91748728
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Waarom zal het voor een lokale middenstander moeilijk zijn om personeel te vinden voor op zondag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')