abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91739725
Ben van plan binnenkort een gietijzeren pan aan te schaffen, echter zie ik dat sommige geėmailleerd zijn aan de binnenkant, is dit nou handig of kan ik beter toch een 100% gietijzeren pan kopen zonder laagje?

Mensen hier nog aanraders trouwens? :) Dank!
  zondag 23 januari 2011 @ 12:14:07 #2
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_91742007
Emaille is perfect, zolang het heel blijft.
Het risico is dat je er een beschadiging inkrast/stoot.
Dan moet je'm wegdoen.
Emaillesplintertjes wil je niet in je lichaam hebben.

Resumé: Ik zou gaan voor de pan zonder laagje.

En ga eens naar een Sola-fabriekswinkel :)
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 23 januari 2011 @ 12:30:55 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91742802
Hier vind je wat meer tips:
Braadpan kopen: waar op te letten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_91747061
Louter gebaseerd op mijn eigen ervaring zou ik zeggen: ruwe binnenkant is fijner.
pi_91781225
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
Louter gebaseerd op mijn eigen ervaring zou ik zeggen: ruwe binnenkant is fijner.
Dankje!

Ik ga van de week eens rondkijken, tot nu toe heb ik online ook wel een aardige pan gevonden denk ik:

pi_91781674
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:06 schreef McGilles het volgende:
Ben van plan binnenkort een gietijzeren pan aan te schaffen, echter zie ik dat sommige geėmailleerd zijn aan de binnenkant, is dit nou handig of kan ik beter toch een 100% gietijzeren pan kopen zonder laagje?

Mensen hier nog aanraders trouwens? :) Dank!
Waarvoor wil je de pan aanschaffen?

sudderen , bakken, ?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_91781772
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:34 schreef prupke het volgende:

[..]

Waarvoor wil je de pan aanschaffen?

sudderen , bakken, ?
Bakken, voornamelijk vlees maar ook af en toe groente. :) Weet je nog een aanrader dan?
pi_91782207
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Bakken, voornamelijk vlees maar ook af en toe groente. :) Weet je nog een aanrader dan?
ik heb een pannetje voor saus te maken (gietijzer met een retegoede emaillelaag erin zodat ik met een garde in de pan kan roeren)
Maar ik heb ook pannen waarin geen emaille laag zit en daar doe ik dus sucadelappen en andere stooflappen in.

In een lage braadpan/bakpan kan je minder snel sucadelappen braden omdat er niet zo veel vocht in past. (kan wel maar dan zit je aanrecht onder)

Het is echt : wat wil je er mee doen....?

En gietijzer is niet goedkoop, dus laat je goed informeren bij kookwinkels die dat spul verkopen. :)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_91782287
Wij hebben een grote gietijzeren Ikea pan die prima bevalt. Een van de meest gebruikte pannen hier in huis. Perfect om groente en ham in te bakken voor over de pasta. fantastische pan voor Vleesch, lekkere biefstukken, mergez, entrecōtes O+ Geweldige pan. En lekker zwaar ^O^
pi_92118619
Weet niet of je inmiddels al voorzien bent TS? Als het niet geėmailleerd hoeft te zijn is het eigenlijk heel simpel: gietijzer is gietijzer, en zodra er "Le Creuset" in het gietijzer gedrukt staat is het ineens 2x zo duur.
Zo'n platte koekenpan zoals het plaatje hierboven, van ruw ijzer, kocht ik bij de Ikea voor een tientje. En een zelfde platte vierkante grillpan, met ribbels, op de markt. Maar ja, in een platte pan kun je geen saus maken.

Stoofpan, voor sauzen, stoofpotjes en prutjes: kies er een met ruwe binnenkant en als je het mooi vindt, emaille buitenkant. Dan is de buitenkant makkelijker schoon te houden.

En natuurlijk nooit met afwasmiddel erin, alleen borstel en heet water, en de eerste keer met olie goed inbranden, totdat je huis blauw staat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_92136751
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:38 schreef Gripper het volgende:
Weet niet of je inmiddels al voorzien bent TS? Als het niet geėmailleerd hoeft te zijn is het eigenlijk heel simpel: gietijzer is gietijzer, en zodra er "Le Creuset" in het gietijzer gedrukt staat is het ineens 2x zo duur.
Zo'n platte koekenpan zoals het plaatje hierboven, van ruw ijzer, kocht ik bij de Ikea voor een tientje. En een zelfde platte vierkante grillpan, met ribbels, op de markt. Maar ja, in een platte pan kun je geen saus maken.

Stoofpan, voor sauzen, stoofpotjes en prutjes: kies er een met ruwe binnenkant en als je het mooi vindt, emaille buitenkant. Dan is de buitenkant makkelijker schoon te houden.

En natuurlijk nooit met afwasmiddel erin, alleen borstel en heet water, en de eerste keer met olie goed inbranden, totdat je huis blauw staat.
Dankje voor je reactie!

Nog niet voorzien, nog wel op zoek maar omdat ik nog mijn twijfels had en op zoek ben naar een goede (betaalbare) pan heb ik nog niks gevonden.

Eerst volgende keer wanneer ik bij de Ikea ben (vast snel want m'n vriendin woont om de hoek) ga ik daar eens snuffelen, want blijf toch zeer geinteresseerd :)

Geen zin om voor 120 euro een gietijzeren pannetje van Le Creuset te kopen die 5x over de kop gaat qua prijs.
pi_92138892
Albert Heijn heeft een paar keer per jaar Hackman-braadpannen in de aanbieding. Die vind ik echt heel fijn, lekker robuust. Good value for your money! De mijne was 30 euro geloof ik.
'k Weet niet of er een AH XL in je buurt is, die bij de Elandstraat in Den Haag had ze bijna het hele jaar door.
pi_92161983
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:36 schreef McGilles het volgende:

[..]
Geen zin om voor 120 euro een gietijzeren pannetje van Le Creuset te kopen die 5x over de kop gaat qua prijs.
Ik overdreef misschien een klein beetje, Le Creuset zal vast wel hoogwaardiger gietijzer gebruiken dan het pisbakkenijzer waarvan IKEA zn pannen laat maken in China. Maar die verschillende kwaliteiten ijzer doen allemaal hetzelfde: een hoop warmte opslaan en doorgeven aan je lekkere biefstukjes. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:20:39 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103630730
Kick: Even ter informatie, de Aldi heeft nu een prima braadpan in de aanbieding.
pi_103631610
Ik zou 'm zonder emaille nemen, als je de pan hebt ingebakken dan heb je net zo'n anti-aanbaklaag als met emaille.
Met emaille is vaak ook duurder en zoals al gezegd is, je wil geen emaille (glas) in je maag of darmen hebben, zelfs geen hele kleine stukjes.

Als je een grillpan zoekt, neem er dan een met hoge ribbels, je wil het vlees of groente tenslotte maar op een paar streepjes contact laten maken met de pan..
Ik heb er zelf een van de blokker, ¤5,- , beetje klein maar doet het perfect.
Duurdere pannen hebben wel vaak een betere kwaliteit gietijzer waardoor alles nog minder snel aankoekt.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:53:49 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_103632111
Geloof er echt niks van dat de blokker grillpannen van 5 euro verkoopt.
pi_103632617
Was ook al wel een paar jaar geleden, heb ze later ook nooit meer gezien eigenlijk.
Ik heb er ook ooit een gietijzeren BBQ gekocht, een potkacheltje, kostte maar ¤10 of ¤15, dat model hebben ze nog wel 's zomers en je ziet ze ook bij de Gamma e.d.
pi_103634060
Mijn gietijzeren grillpan komt van de sligro, en was volgens mij 6,95.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:42:11 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103634313
Ik heb een gietijzeren van de Ikea, doe ik ongeveer 3 jaar mee voordat ik weer een nieuwe haal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')