Dankje!quote:Op zondag 23 januari 2011 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
Louter gebaseerd op mijn eigen ervaring zou ik zeggen: ruwe binnenkant is fijner.
Waarvoor wil je de pan aanschaffen?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:06 schreef McGilles het volgende:
Ben van plan binnenkort een gietijzeren pan aan te schaffen, echter zie ik dat sommige geėmailleerd zijn aan de binnenkant, is dit nou handig of kan ik beter toch een 100% gietijzeren pan kopen zonder laagje?
Mensen hier nog aanraders trouwens?Dank!
Bakken, voornamelijk vlees maar ook af en toe groente.quote:Op maandag 24 januari 2011 00:34 schreef prupke het volgende:
[..]
Waarvoor wil je de pan aanschaffen?
sudderen , bakken, ?
ik heb een pannetje voor saus te maken (gietijzer met een retegoede emaillelaag erin zodat ik met een garde in de pan kan roeren)quote:Op maandag 24 januari 2011 00:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bakken, voornamelijk vlees maar ook af en toe groente.Weet je nog een aanrader dan?
Dankje voor je reactie!quote:Op maandag 31 januari 2011 12:38 schreef Gripper het volgende:
Weet niet of je inmiddels al voorzien bent TS? Als het niet geėmailleerd hoeft te zijn is het eigenlijk heel simpel: gietijzer is gietijzer, en zodra er "Le Creuset" in het gietijzer gedrukt staat is het ineens 2x zo duur.
Zo'n platte koekenpan zoals het plaatje hierboven, van ruw ijzer, kocht ik bij de Ikea voor een tientje. En een zelfde platte vierkante grillpan, met ribbels, op de markt. Maar ja, in een platte pan kun je geen saus maken.
Stoofpan, voor sauzen, stoofpotjes en prutjes: kies er een met ruwe binnenkant en als je het mooi vindt, emaille buitenkant. Dan is de buitenkant makkelijker schoon te houden.
En natuurlijk nooit met afwasmiddel erin, alleen borstel en heet water, en de eerste keer met olie goed inbranden, totdat je huis blauw staat.
Ik overdreef misschien een klein beetje, Le Creuset zal vast wel hoogwaardiger gietijzer gebruiken dan het pisbakkenijzer waarvan IKEA zn pannen laat maken in China. Maar die verschillende kwaliteiten ijzer doen allemaal hetzelfde: een hoop warmte opslaan en doorgeven aan je lekkere biefstukjes.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:36 schreef McGilles het volgende:
[..]
Geen zin om voor 120 euro een gietijzeren pannetje van Le Creuset te kopen die 5x over de kop gaat qua prijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |