abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91740165
Kom laten we vooral de ''zwakkeren'' verpieteren in hun woningkje. Alsof het een keuze is om een ''zwakkere'' te zijn.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:24:55 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91740211
Ik zie in het artikel vrouwen die zonder alimentatie een stel kinderen zo proberen op te voeden dat ze een normaal leven hebben, naar school gaan, en dus als het goed is later zelf wel een baan hebben. Weinig mis mee. En ze krijgen huursubsidie omdat ze kinderen hebben. Je weet wel, zo'n linkse hobby die nu eenmaal geld kost.
Als jij met een plasma aan de muur de hele dag bier zit te zuipen, ja da mag die uitkering best wat lager. In het artikel zie ik weinig reden om de uitkeringen te korten...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91740298
Het schijnt best wel moeilijk te zijn als je jong, hoogopgeleid en gezond bent om je in te kunnen leven in mensen die het minder geluk hadden. Immers als zij het kunnen moet iedereen het toch kunnen.
pi_91740363
quote:
17s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Het schijnt best wel moeilijk te zijn als je jong, hoogopgeleid en gezond bent om je in te kunnen leven in mensen die het minder geluk hadden. Immers als zij het kunnen moet iedereen het toch kunnen.
Donder op linkse kuthoer :r
pi_91740561
quote:
17s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:28 schreef MalaCocinera het volgende:
Eigenlijk zijn succesvolle mensen de zwakkeren.
pi_91741077
tsja als je een eigen huis hebt waar je al je spaarcenten hebt ingestoken en in de bijstand komt mag je dat eerst tot een bepaald bedrag opeten, je krijgt geen kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en ze kijken ook nog eens naar andere bezittingen zoals een auto dus als bijstander ben je het beste af als je echt niets bezit
pi_91741202
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 10:50 schreef Siddartha het volgende:

[..]

Een beetje vreemd: Hoe gezonder je bent en hoe meer je voor jezelf kan zorgen, hoe minder je hoeft te betalen.
Ehhh Heh?
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_91741375
Alle zwakkere in de samenleving komen hier weer zielig doen?

:r

En cijfers worden natuurlijk ook weer gewoon ontkend?
pi_91741430
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wen er maar alvast aan; de tijden van het misbruiken van de sociale heilstaat Nederland zijn voorbij. Mensen die gaan kankeren op partijen die moeten bezuinigen op die sociale heilstaat zijn idioten die niet snappen dat we wel zullen moeten omdat het gewoonweg niet vol te houden is. Of ben jij ook zo`n pareltje die vind dat 'duh rijkuh' het maar moeten betalen ? :')
Het is bizar dat er nog steeds figuren zijn die van mening zijn dat de verzorgingsstaat in zijn huidige vorm in stand moet blijven. De tijden van Den Uyl zijn voorbij, het is domweg te duur.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_91741444
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:59 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

Ik ben geen zwakkere in de samenleving. Ik denk alleen wat verder dan mn eigen bankrekening.
pi_91741525
Ik ben blij dat ik in een samenleving woon waar er goed gezorgd wordt voor zwakkere mensen. Ik vind alleen dat je goed moet blijven kijken naar de criteria, en moet proberen het meeste uit mensen te halen in plaats van ze nog afhankelijker/zwakker te laten worden.

Het voorbeeld dat hier gegeven wordt dat je gedwongen wordt eerst je huis 'op te eten' vind ik inderdaad wel een jammer voorbeeld, dat zou toch juist een mooi vangnet zijn, vooral door eventuele mogenlijkheden tot onderhuur etc.
pi_91741696
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:30 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Donder op linkse kuthoer :r
Jammer dat je mijn mening niet kent over de slachtoffer gangstah nigga's die alles terugvoeren op slavernij of de ies koeltoer kutallochtoon ^O^ waarvoor we buurtvaders, buurtregisseurs enzo moeten inschakelen.
pi_91741766
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:59 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

En cijfers worden natuurlijk ook weer gewoon ontkend?
Ik ben geen zwakkere maar heb wel medeleven met ouderen en gehandicapten.
pi_91741780
Kijk, je kan best wat bezuinigen op de bijstand. Zorg bijvoorbeeld dat de mensen die aan het werk kunnen en ook werk kunnen vinden, dit ook gaan doen. Je moet alleen niet als een mongools overal de bijstand maar omlaag willen gooien, dan heb je namelijk ook de mensen die er niks aan kunnen doen dat ze in de bijstand zitten.

Volgens mij denken een hoop users in dit topic dat alle mensen in de bijstand zo zijn als de tokkies in series als Probleemwijken.
pi_91741838
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:01 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik ben geen zwakkere in de samenleving. Ik denk alleen wat verder dan mn eigen bankrekening.
Je wil ook graag wat over mijn bankrekening te zeggen hebben bedoel je. :')
pi_91741853
quote:
Op zondag 23 januari 2011 12:09 schreef CaptainCookie het volgende:
Kijk, je kan best wat bezuinigen op de bijstand. Zorg bijvoorbeeld dat de mensen die aan het werk kunnen en ook werk kunnen vinden, dit ook gaan doen. Je moet alleen niet als een mongools overal de bijstand maar omlaag willen gooien, dan heb je namelijk ook de mensen die er niks aan kunnen doen dat ze in de bijstand zitten.

Volgens mij denken een hoop users in dit topic dat alle mensen in de bijstand zo zijn als de tokkies in series als Probleemwijken.
D'r is een reden waarom sbs 6 een bestaansrecht heeft he.
pi_91742073
quote:
Op zondag 23 januari 2011 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je wil ook graag wat over mijn bankrekening te zeggen hebben bedoel je. :')
Waarom betrekken jullie altijd alles op jezelf?
pi_91742079
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:39 schreef OVchipkaart het volgende:

Maar terug bij het punt deze mensen weten vaak precies waar ze alles moeten halen subsidie voor dit subsidie voor zus en voor zo, ik zou niet weten waar ik het moet zoeken :P
Dat is eenvoudig te verklaren: men heeft de tijd om het uit zoeken én kan de tijd nemen om eens langs een instantie te gaan. Onderschat niet de impact die een fulltime-baan op je heeft en het tijdgebrek dat ontstaat omdat soort dingen te doen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_91742239
quote:
Op zondag 23 januari 2011 12:11 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

D'r is een reden waarom sbs 6 een bestaansrecht heeft he.
Jawel, het mag best bekend worden dat er mensen op die manier misbruik maken van de bijstand. Zij verpesten het alleen voor de rest.
pi_91742271
eigenlijk zijn vele gewoon jaloers op mensen met een bijstand. Je werkt je te pleuris voor misschien iets meer centjes dan wat iemand in de bijstand verdient :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 23 januari 2011 @ 12:20:50 #96
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_91742342
quote:
13s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:27 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee. Hoe moeten mensen in de bijstand dan rondkomen :')?
werken misschien? :')

er is altijd wel ergens iets te vinden wat je kunt doen, dan ga je maar tomaten plukken of zo :6
pi_91742364
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Dat is eenvoudig te verklaren: men heeft de tijd om het uit zoeken én kan de tijd nemen om eens langs een instantie te gaan. Onderschat niet de impact die een fulltime-baan op je heeft en het tijdgebrek dat ontstaat omdat soort dingen te doen.
Dat soort instanties zijn ook altijd open van 9:30 tot 16:00 :{ dat betekent dat je er nooit langs kunt. Net zoals gemeentehuizen ik moet altijd een dag of halve dag vrij nemen om een paspoort te laten verlengen, zelfs op donderdag gaan ze al om 19:00 dicht dan ben ik nog niet thuis. Er is een reden dat dat soort tijden kantoor uren heten dan zijn mensen aan het werk. Ik zou willen dat het gemeente huis open is van 4:00 - 8:00 en van 18:00 to 22:00 dat is een mooie 8 uur en dan kan iedereen. En dan op donderdag 9 tot 17 voor mensen die nachtdiensten draaien.
pi_91742572
quote:
Op zondag 23 januari 2011 12:19 schreef Apotheose het volgende:
eigenlijk zijn vele gewoon jaloers op mensen met een bijstand. Je werkt je te pleuris voor misschien iets meer centjes dan wat iemand in de bijstand verdient :P
En hebben ze niet het besef dat ze van de ene op de andere dag zelf in zo een situatie kunnen belanden. Een autoongeluk met als resultaat blijvende gehandicaptheid. Dan mocht je in je baan een topmanager zijn geweest, maar men is je binnen no time vergeten. Zit je daar lekker een kasplantje te wezen.
pi_91742790
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:25 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

En hebben ze niet het besef dat ze van de ene op de andere dag zelf in zo een situatie kunnen belanden. Een autoongeluk met als resultaat blijvende gehandicaptheid. Dan mocht je in je baan een topmanager zijn geweest, maar men is je binnen no time vergeten. Zit je daar lekker een kasplantje te wezen.
denk dat vele eerder denken aan 'luie donders die niet willen werken' dan dat er ook mensen in de bijstand zitten die wel willen werken maar idd niet kunnen werken vanwege ongeluk, ziekte etc.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 23 januari 2011 @ 12:36:31 #100
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91743048
quote:
13s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:29 schreef DeLuna het volgende:
Bijstand die mijn moeder (helaas) ontvangt ligt toch echt onder de 1000 euro hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat ze eigenlijk niet in de bijstand hoort, maar da's een lang verhaal. :{
ziek? Maar niet in een regeling vallend?

Edit: Ja dus.
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hey grapjas, mijn moeder zou graag willen werken, maar helaas lukt het haar niet. Ze zat in de ziektewet, maar omdat die apen daar niet kunnen wachten totdat haar ziekte een naam krijgt hebben ze haar maar in de bijstand gegooid. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')