abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91769754
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:14 schreef xenobinol het volgende:
Ik hoor dat wel vaker :')
Ik heb wel het nummer van Zeeperd voor je als je dat wilt. Voor zover ik het kan zien is dat een vrouw, genaamd Jacqueline. Jullie liggen elkaar toch al goed (zo zie je maar, op ieder potje past een dekseltje) en jullie hebben samen (op zijn minst tot 2040) voorlopig genoeg gespreksstof. ^)

En een huurhuis zal geen bezwaar zijn... *O*
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91770113
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef Whuzz het volgende:

Daar komt het wel op neer ja ;)
Je bent door het systeem gedwongen je in de schulden te steken waar je nooit meer uit komt. En daarnaast maakt god voor elke hypotheek een kitten dood. Ook dat nog. :'(
Word ook grootlener

g
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 23 januari 2011 @ 21:26:02 #103
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91770416
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:11 schreef BeamofLight het volgende:
Beste mijnheer Zeepbel,

vind jij mij nu een eikel en leentokkie omdat ik een koophuis heb en toen zo de koopprijs niet even in mijn portemonnee had? Ik daarom een hypotheek heb genomen en gebruik maak van de HRA?

Ik hoor graag.
Waarom denk je dat? Ik vind hier niemand een eikel.
Ik vind het gewoon nodig jonge mensen te waarschuwen voor 100%+ hypotheken. Meer dan 50% aflossingsvrij vind ik ook idioot en heel gevaarlijk.

Jonge mensen hoeven niet een kansloze consumptie 'diensten' economie in stand te houden. Daar moet de politiek maar een oplossing voor gaan zoeken.
pi_91770839
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik heb wel het nummer van Zeeperd voor je als je dat wilt. Voor zover ik het kan zien is dat een vrouw, genaamd Jacqueline. Jullie liggen elkaar toch al goed (zo zie je maar, op ieder potje past een dekseltje) en jullie hebben samen (op zijn minst tot 2040) voorlopig genoeg gespreksstof. ^)

En een huurhuis zal geen bezwaar zijn... *O*
Kennelijk vind jij zeepsop wel heel erg interessant, komt dat omdat zeepsop een andere boodschap verkondigt als de kerk van de grootleners en HRA subsidielurkers :?
I'll sing you a lullaby.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:31:21 #105
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_91770886
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Ik vind hier niemand een eikel.
Ik vind het gewoon nodig jonge mensen te waarschuwen voor 100%+ hypotheken. Meer dan 50% aflossingsvrij vind ik ook idioot en heel gevaarlijk.

Jonge mensen hoeven niet een kansloze consumptie 'diensten' economie in stand te houden. Daar moet de politiek maar een oplossing voor gaan zoeken.
Ik vraag het gewoon. Ik vind overigens hier heel veel mensen een eikel.
pi_91771137
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:31 schreef BeamofLight het volgende:

Dat mag..... maar dat is dan ook jouw probleem :)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:34:22 #107
pi_91771154
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:31 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Ik ken ze niet.
pi_91772367
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef xenobinol het volgende:
Kennelijk vind jij zeepsop wel heel erg interessant
Schaar het maar onder de noemer 'ramp-toerisme'. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91773470
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Schaar het maar onder de noemer 'ramp-toerisme'. :D
Dan kun je beter naar een executieveiling gaan :X
I'll sing you a lullaby.
pi_91774396
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef xenobinol het volgende:

Wat heeft de meute hier eigenlijk tegen zeepsop.... hij heeft een heel mooie weblog..... moet je gewoon eens bezoeken *O*
Precies, niks mis mee.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:30:49 #111
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91775653
Als je van eenzijdige, subjectieve en vooringenomen berichtgeving houdt niet nee. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91789918
Volgens mij kunnen we met zekerheid zeggen dat zeepsopje op zijn minst een zwaar gelovige is (waarin laat ik even in het midden)
pi_91790056
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:11 schreef inXs het volgende:
Volgens mij kunnen we met zekerheid zeggen dat zeepsopje op zijn minst een zwaar gelovige is (waarin laat ik even in het midden)
Flauw....

Het geloof in de immers stijgende woningprijs is de grootste religie in NL :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91791261
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Flauw....

Het geloof in de immers stijgende woningprijs is de grootste religie in NL :P
Volgens mij wordt het al aardig geaccepteerd dat dit de komende 100 jaar niet meer het geval is ;) Religieuzen doen hier al duizenden jaren over...
pi_91791548
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:51 schreef inXs het volgende:

Volgens mij wordt het al aardig geaccepteerd dat dit de komende 100 jaar niet meer het geval is ;) Religieuzen doen hier al duizenden jaren over...
En dan te bedenken dat religieuze fanatiekelingen meestal in een grot hun toevlucht zoeken.... het zou me niets verbazen als ze daar zelfs een tophypotheek op zouden hebben genomen. Tenslotte kon je werkelijk alles laten financieren :P
Je zal maar gevangen zitten in je grot... met een beetje geluk komt er een leuk vrouwtje langs die je dan je grot ik kan slepen _O-
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:04:50 #116
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91791690
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:00 schreef xenobinol het volgende:
En dan te bedenken dat religieuze fanatiekelingen meestal in een grot hun toevlucht zoeken.... het zou me niets verbazen als ze daar zelfs een tophypotheek op zouden hebben genomen. Tenslotte kon je werkelijk alles laten financieren :P
Je zal maar gevangen zitten in je grot... met een beetje geluk komt er een leuk vrouwtje langs die je dan je grot ik kan slepen _O-
Zolang het maar een koopgrot is. Dan komen die dames vanzelf langs on te genieten van de mooie woonruimte met uitgehakte vuurplaats, badlocatie met irrigatiekanaal en lichtopening in de zijwand. Stuk beter dan zo'n huurgrotje zonder sanitair (schijten doe je met je huurburen in een samen geschept gat), licht of stromend water. ;)
En net als je dacht dat het niet kutter kon, moet je volgend jaar 5% meer kippen betalen aan je huurbaas (die zelf in een koopgrot woont).
pi_91792765
Atheisten wonen niet in een grot, de wonen gewoon in een man made huis :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:38:00 #118
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91792876
Ach, fanatiekelingen heb je overal. Fanatieke religieuzen, fanatieke atheisten, fanatieke anti-kopers. Vertonen allemaal ongeveer hetzelfde gedrag :P
  maandag 24 januari 2011 @ 15:10:09 #119
pi_91799770
Fanatieke, 13uur per dag op fok ingelogde, probleem ontkennende leentoppers ook.

Extend & Pretend, Delay and Pray w/ w/ w/
pi_91799931
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:10 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Fanatieke, 13uur per dag op fok ingelogde, probleem ontkennende leentoppers ook.

Extend & Pretend, Delay and Pray w/ w/ w/
Dat kunnen we dus afkorten naar: "pretend and pray" _O- _O- _O-
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:16:11 #121
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91800073
Xeno, je mist nog één relevant stukje informatie in je sig... zet zijn geschatte jaarinkomen er even bij. Dat plaatst het geheel iets meer in perspectief. Enneh, het is ok om te huilen terwijl je dat doet hoor... remember... mijn oprit mag geveegd worden voor wat bijverdienste!
pi_91800097
quote:
NVB verwacht 'double-dip' in woningbouw

VOORBURG (AFN) - De Nederlandse woningbouw krijgt te maken met een 'double-dip'. Volgens de Vereniging voor bouwontwikkelaars en ondernemers (NVB) zal de woningproductie in 2013 opnieuw onder de 50.000 huizen zakken.

De NVB verwacht voor dit jaar ook dat de productie onder de 50.000 woningen zakt. In 2012 neemt het aantal licht toe tot 60.000 woningen, waarna de woningproductie in 2013 opnieuw onder de 50.000 uitkomt.

,,De groei van het aantal verkochte nieuwbouwwoningen loopt vanaf het tweede kwartaal van vorig jaar terug. Dat zal ook dit jaar het geval zijn'', zei NVB-directeur Nico Rietdijk. ,,De hypotheekrente is al weer enige tijd aan het stijgen. Verder zijn de leningscriteria die banken moeten hanteren flink aangescherpt en zijn enkele stimuleringsregelingen van de overheid komen te vervallen. Ook de bouwkosten van nieuwe woningen nemen weer toe.''

Nieuwbouwwoningen

De NVB verwacht dat het aantal verkochte nieuwbouwwoningen dit jaar maandelijks op ongeveer 1500 blijft steken. In de jaren voor de economische crisis lag dat aantal op gemiddeld 4000 per maand. De NVB heeft het kabinet via een brief opgeroepen de problemen te erkennen en snel maatregelen te nemen.

Volgens Rietdijk moeten instituten als de Autoriteit Financiële Markten (AFM), het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) en banken hun beleid beter op elkaar afstemmen als het gaat om leningen.
,,Je ziet dat de verschillende partijen los van elkaar allerlei criteria aanscherpen. Dat zorgt er voor dat vooral starters zich binnen korte tijd in een hele andere positie bevinden.''

De NVB vindt verder dat het kabinet het geld dat is overgebleven uit de Stimuleringsregeling Woningbouw opnieuw moet inzetten. Ook moet er overleg komen tussen gemeenten en marktpartijen over verantwoord grondbeleid.

bron: Telegraaf
Verantwoord grondbeleid, subsidiepotjes.... afstemmen banken/AFM.... dikke paniek in de tent _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_91800290
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:16 schreef Whuzz het volgende:
Xeno, je mist nog één relevant stukje informatie in je sig... zet zijn geschatte jaarinkomen er even bij. Dat plaatst het geheel iets meer in perspectief. Enneh, het is ok om te huilen terwijl je dat doet hoor... remember... mijn oprit mag geveegd worden voor wat bijverdienste!
Het is eerder om aan te geven dat grootlener Donner zijn eigen belangen staat te behartigen met zijn pogingen de woningmarkt op te stoken. Immers... deze grootlener heeft veel te verliezen bij de afschaf van de HRA en een enorme waardedaling van zijn onroerend goed. Als hij al onderwaarde heeft is hij zelfs behoorlijk chantabel voor de banken. Alleen om die reden zou de positie van deze man wel eens onhoudbaar kunnen zijn.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 15:23:59 #124
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91800468
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is eerder om aan te geven dat grootlener Donner zijn eigen belangen staat te behartigen met zijn pogingen de woningmarkt op te stoken. Immers... deze grootlener heeft veel te verliezen bij de afschaf van de HRA en een enorme waardedaling van zijn onroerend goed. Als hij al onderwaarde heeft is hij zelfs behoorlijk chantabel voor de banken. Alleen om die reden zou de positie van deze man wel eens onhoudbaar kunnen zijn.
Denk je nou echt dat iemand met een jaarinkomen van rond de 150k zich erg druk maakt over zijn HRA? Voorzichtige schatting... 1200 euro aan HRA per maand op een inkomen van 6-7k, nou nou... ik dénk dat hij dat makkelijker kan missen dan jij je aanstaande 5% huurverhoging ;)
pi_91800976
Prijsdaling op de huizenmarkt zet door
vrijdag, 21 januari 2011 18:11 | | |
De prijs van Nederlandse huizen is verder gedaald. De prijs van een gemiddelde Nederlandse koopwoning daalde in december met 0,8% op jaarbasis. De maanden daarvoor daalde de huizenprijzen nog met 1,1% ten opzichte van het voorgaande jaar. De huizenprijzen in Nederland zijn de afgelopen twee jaar elke maand in waarde gedaald. Zoals meestal het geval was daalden vrijstaande woningen het meest in prijs. Voor een vrijstaand huis werd 1,3% minder betaald. Ook appartementen, tussenwoningen en hoekwoningen werden goedkoper. Alleen de twee-onder-een-kap woningen stegen licht in prijs.

Uit een recent rapport van de OESO blijkt dat de huizenmarkt in Nederland helemaal niet goed werkt. Nergens ter wereld is de subsidie op hypotheken zo hoog als in Nederland. Bijna nergens werkt de huizenmarkt zo beroerd, alleen Tjechië scoort nog slechter. Een reden voor hoge en volatiele prijzen is de hypotheekrenteaftrek. Vooral in combinatie met een slecht werkende huizenmarkt en deregulering van hypotheekmarkt, vormt die aftrek een explosieve mix. Duidelijk taal van de OESO dus.

In bijna alle Nederlandse provincies daalden de prijzen, alleen in Noord-Holland lagen de prijzen ietsjes hoger. Limburg kende met 2,7% de grootste prijsdaling. Op maandbasis daalden de huizenprijzen met 0,2%. Daarmee is deze daling ten opzichte van de vorige maand een fractie kleiner dan de dalingen op maandbasis in november. Er werden in december in totaal 14.000 huizen verkocht. In totaal wisselden 126.000 woningen van eigenaar in 2010. De cijfers over de huizenprijzen zijn gepubliceerd door het Centraal bureau voor de Statistiek en het Kadaster.

Onze Zuiderburen doen het overigens een stuk beter. De Belgische huizenprijzen stegen in 2010 met 4,5%. De prijs van Nederlandse huizen dalen echter nog niet zo snel als in Ierland of Spanje. Daar daalde de prijs van een gemiddelde woning met respectievelijk 25% en 13%.

Bron: http://biflatie.nl/artike(...)huizenmarkt-zet-door
Always keep an open mind and a compassionate heart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')