Ik heb wel het nummer van Zeeperd voor je als je dat wilt. Voor zover ik het kan zien is dat een vrouw, genaamd Jacqueline. Jullie liggen elkaar toch al goed (zo zie je maar, op ieder potje past een dekseltje) en jullie hebben samen (op zijn minst tot 2040) voorlopig genoeg gespreksstof.quote:
Word ook grootlenerquote:Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef Whuzz het volgende:
Daar komt het wel op neer ja
Je bent door het systeem gedwongen je in de schulden te steken waar je nooit meer uit komt. En daarnaast maakt god voor elke hypotheek een kitten dood. Ook dat nog.
Waarom denk je dat? Ik vind hier niemand een eikel.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:11 schreef BeamofLight het volgende:
Beste mijnheer Zeepbel,
vind jij mij nu een eikel en leentokkie omdat ik een koophuis heb en toen zo de koopprijs niet even in mijn portemonnee had? Ik daarom een hypotheek heb genomen en gebruik maak van de HRA?
Ik hoor graag.
Kennelijk vind jij zeepsop wel heel erg interessant, komt dat omdat zeepsop een andere boodschap verkondigt als de kerk van de grootleners en HRA subsidielurkersquote:Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik heb wel het nummer van Zeeperd voor je als je dat wilt. Voor zover ik het kan zien is dat een vrouw, genaamd Jacqueline. Jullie liggen elkaar toch al goed (zo zie je maar, op ieder potje past een dekseltje) en jullie hebben samen (op zijn minst tot 2040) voorlopig genoeg gespreksstof.
En een huurhuis zal geen bezwaar zijn...![]()
Ik vraag het gewoon. Ik vind overigens hier heel veel mensen een eikel.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik vind hier niemand een eikel.
Ik vind het gewoon nodig jonge mensen te waarschuwen voor 100%+ hypotheken. Meer dan 50% aflossingsvrij vind ik ook idioot en heel gevaarlijk.
Jonge mensen hoeven niet een kansloze consumptie 'diensten' economie in stand te houden. Daar moet de politiek maar een oplossing voor gaan zoeken.
Dat mag..... maar dat is dan ook jouw probleemquote:Op zondag 23 januari 2011 21:31 schreef BeamofLight het volgende:
Ik vraag het gewoon. Ik vind overigens hier heel veel mensen een eikel.
Ik ken ze niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:31 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik vraag het gewoon. Ik vind overigens hier heel veel mensen een eikel.
Schaar het maar onder de noemer 'ramp-toerisme'.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef xenobinol het volgende:
Kennelijk vind jij zeepsop wel heel erg interessant
Dan kun je beter naar een executieveiling gaanquote:Op zondag 23 januari 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schaar het maar onder de noemer 'ramp-toerisme'.
Precies, niks mis mee.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef xenobinol het volgende:
Wat heeft de meute hier eigenlijk tegen zeepsop.... hij heeft een heel mooie weblog..... moet je gewoon eens bezoeken
Flauw....quote:Op maandag 24 januari 2011 11:11 schreef inXs het volgende:
Volgens mij kunnen we met zekerheid zeggen dat zeepsopje op zijn minst een zwaar gelovige is (waarin laat ik even in het midden)
Volgens mij wordt het al aardig geaccepteerd dat dit de komende 100 jaar niet meer het geval isquote:Op maandag 24 januari 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Flauw....
Het geloof in de immers stijgende woningprijs is de grootste religie in NL
En dan te bedenken dat religieuze fanatiekelingen meestal in een grot hun toevlucht zoeken.... het zou me niets verbazen als ze daar zelfs een tophypotheek op zouden hebben genomen. Tenslotte kon je werkelijk alles laten financierenquote:Op maandag 24 januari 2011 11:51 schreef inXs het volgende:
Volgens mij wordt het al aardig geaccepteerd dat dit de komende 100 jaar niet meer het geval isReligieuzen doen hier al duizenden jaren over...
Zolang het maar een koopgrot is. Dan komen die dames vanzelf langs on te genieten van de mooie woonruimte met uitgehakte vuurplaats, badlocatie met irrigatiekanaal en lichtopening in de zijwand. Stuk beter dan zo'n huurgrotje zonder sanitair (schijten doe je met je huurburen in een samen geschept gat), licht of stromend water.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:00 schreef xenobinol het volgende:
En dan te bedenken dat religieuze fanatiekelingen meestal in een grot hun toevlucht zoeken.... het zou me niets verbazen als ze daar zelfs een tophypotheek op zouden hebben genomen. Tenslotte kon je werkelijk alles laten financieren![]()
Je zal maar gevangen zitten in je grot... met een beetje geluk komt er een leuk vrouwtje langs die je dan je grot ik kan slepen
Dat kunnen we dus afkorten naar: "pretend and pray"quote:Op maandag 24 januari 2011 15:10 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Fanatieke, 13uur per dag op fok ingelogde, probleem ontkennende leentoppers ook.
Extend & Pretend, Delay and Pray![]()
![]()
Verantwoord grondbeleid, subsidiepotjes.... afstemmen banken/AFM.... dikke paniek in de tentquote:NVB verwacht 'double-dip' in woningbouw
VOORBURG (AFN) - De Nederlandse woningbouw krijgt te maken met een 'double-dip'. Volgens de Vereniging voor bouwontwikkelaars en ondernemers (NVB) zal de woningproductie in 2013 opnieuw onder de 50.000 huizen zakken.
De NVB verwacht voor dit jaar ook dat de productie onder de 50.000 woningen zakt. In 2012 neemt het aantal licht toe tot 60.000 woningen, waarna de woningproductie in 2013 opnieuw onder de 50.000 uitkomt.
,,De groei van het aantal verkochte nieuwbouwwoningen loopt vanaf het tweede kwartaal van vorig jaar terug. Dat zal ook dit jaar het geval zijn'', zei NVB-directeur Nico Rietdijk. ,,De hypotheekrente is al weer enige tijd aan het stijgen. Verder zijn de leningscriteria die banken moeten hanteren flink aangescherpt en zijn enkele stimuleringsregelingen van de overheid komen te vervallen. Ook de bouwkosten van nieuwe woningen nemen weer toe.''
Nieuwbouwwoningen
De NVB verwacht dat het aantal verkochte nieuwbouwwoningen dit jaar maandelijks op ongeveer 1500 blijft steken. In de jaren voor de economische crisis lag dat aantal op gemiddeld 4000 per maand. De NVB heeft het kabinet via een brief opgeroepen de problemen te erkennen en snel maatregelen te nemen.
Volgens Rietdijk moeten instituten als de Autoriteit Financiële Markten (AFM), het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) en banken hun beleid beter op elkaar afstemmen als het gaat om leningen. ,,Je ziet dat de verschillende partijen los van elkaar allerlei criteria aanscherpen. Dat zorgt er voor dat vooral starters zich binnen korte tijd in een hele andere positie bevinden.''
De NVB vindt verder dat het kabinet het geld dat is overgebleven uit de Stimuleringsregeling Woningbouw opnieuw moet inzetten. Ook moet er overleg komen tussen gemeenten en marktpartijen over verantwoord grondbeleid.
bron: Telegraaf
Het is eerder om aan te geven dat grootlener Donner zijn eigen belangen staat te behartigen met zijn pogingen de woningmarkt op te stoken. Immers... deze grootlener heeft veel te verliezen bij de afschaf van de HRA en een enorme waardedaling van zijn onroerend goed. Als hij al onderwaarde heeft is hij zelfs behoorlijk chantabel voor de banken. Alleen om die reden zou de positie van deze man wel eens onhoudbaar kunnen zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:16 schreef Whuzz het volgende:
Xeno, je mist nog één relevant stukje informatie in je sig... zet zijn geschatte jaarinkomen er even bij. Dat plaatst het geheel iets meer in perspectief. Enneh, het is ok om te huilen terwijl je dat doet hoor... remember... mijn oprit mag geveegd worden voor wat bijverdienste!
Denk je nou echt dat iemand met een jaarinkomen van rond de 150k zich erg druk maakt over zijn HRA? Voorzichtige schatting... 1200 euro aan HRA per maand op een inkomen van 6-7k, nou nou... ik dénk dat hij dat makkelijker kan missen dan jij je aanstaande 5% huurverhogingquote:Op maandag 24 januari 2011 15:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is eerder om aan te geven dat grootlener Donner zijn eigen belangen staat te behartigen met zijn pogingen de woningmarkt op te stoken. Immers... deze grootlener heeft veel te verliezen bij de afschaf van de HRA en een enorme waardedaling van zijn onroerend goed. Als hij al onderwaarde heeft is hij zelfs behoorlijk chantabel voor de banken. Alleen om die reden zou de positie van deze man wel eens onhoudbaar kunnen zijn.
Liever 0,8% eraf (merk ik toch niks van) dan 5% huur erbij.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:
Een whopping 0.8%! Holy shit daar gaan we!![]()
Ik kom op dezelfde site dit plaatje tegen:quote:Op maandag 24 januari 2011 15:49 schreef Bayswater het volgende:
De huizenprijzen kunnen dus onmogelijk al 2 jaar elke maand aan het dalen zijn.
Gemiddelde prijzen zijn niet heel erg interessant, ik zie ze liever per catergorie. Je ziet dan dat vrijstaande huizen nog steeds dalen, twee-onder-1-kap vrijwel gelijk bleef en dat hoekwoningen en appartementen de enige stijgers waren. Ander interessant detail is dat het volume wederom gezakt is. Hoezo...? Geen crash?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:49 schreef Bayswater het volgende:
Wel opvallend dat zo'n website niet eens de prijzen van Kadaster/CBS juist kan interpreteren. Daling neemt dus af want de maand daarvoor was het -1,1 op jaarbasis. Tevens lag de gemiddelde verkoopprijs hoger in 2010 dan in 2009. De huizenprijzen kunnen dus onmogelijk al 2 jaar elke maand aan het dalen zijn.
Volgens mij heb jij moeite met grafiekjes lezenquote:Op maandag 24 januari 2011 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik kom op dezelfde site dit plaatje tegen:
[ afbeelding ]
En dat geeft inderdaad een heel ander beeld weer.
AH, jij haalt daar wel uit dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand dalen?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:12 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij heb jij moeite met grafiekjes lezen![]()
Wat begrijp jij niet aan een negatief getal?
Maar het aantal aanspraken op de NHG en de schuldsanering is wel fors gestegen in 2010. Verkopen met verlies en compensatie via de NHG vallen toch niet per definitie onder de executieverkopen?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef Bayswater het volgende:
Aantal onvrijwillige verkopen in 2010 lag al aanzienlijk lager dan in 2009 (bijna niveau 2006) en in december 2010 met 128 zelfs lager dan de decembermaanden van 2004 t/m 2009 (verder terug kan ik niet kijken).
Ja... hoe wil je dat anders interpreteren? Een negatieve groei betekend een daling. Pas als die curve boven of op de nullijn ligt is er geen sprake meer van een daling.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
AH, jij haalt daar wel uit dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand dalen?
Droeftoeter.....![]()
De mensen die voor de 5% in aanmerking komen krijgen geen huursubsidie. Huursubsidie is voor de allerarmste mensen in dit land. Als ik per jaar 500 euro aan huur extra moet betalen terwijl huizen met duizenden euro's in waarde dalen zul je mij niet zien huilen hoorquote:Op maandag 24 januari 2011 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Hahaha, daar zit je dan met je 5% verplichte huurbelasting erbij![]()
Open de voedselbanken boys and girls, de huursubsidiekneusjes komen eraan! De dikke plasma`s moeten verkocht worden door de subsidie-nerds, de 2e auto gaat eruit bij de huurkneusjes, de 3e vakantie moet afgeschaft worden voor meneer Huursubsidie![]()
Daar heb ik geen getallen van, wel deze dus.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar het aantal aanspraken op de NHG en de schuldsanering is wel fors gestegen in 2010. Verkopen met verlies en compensatie via de NHG vallen toch niet per definitie onder de executieverkopen?
Volgens mij heb je nog gelijk ook. Mits je de verticale as als procenten leest. Ik las hem als verschil met een vast punt. Nu nog even achterhalen wat de juiste as isquote:Op maandag 24 januari 2011 16:16 schreef xenobinol het volgende:
Ja... hoe wil je dat anders interpreteren? Een negatieve groei betekend een daling. Pas als die curve boven of op de nullijn ligt is er geen sprake meer van een daling.
'Allerarmsten' in Nederland, dat zijn de mensen tot aan modaal. Dat is allang geen 'arme Nederlander' meer hoorquote:Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De mensen die voor de 5% in aanmerking komen krijgen geen huursubsidie. Huursubsidie is voor de allerarmste mensen in dit land. Als ik per jaar 500 euro aan huur extra moet betalen terwijl huizen met duizenden euro's in waarde dalen zul je mij niet zien huilen hoor
Ik vertrouw die cijfers niet.... kijk eens goed naar de verschillen tussen de maanden van de opeenvolgende jaren. Deze zitten zo'n beetje binnen 10%quote:Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Daar heb ik geen getallen van, wel deze dus.
[ afbeelding ]
Probleem met deze tabel is dat het absolute cijfers zijn. De bevolking an sich neemt ook toe dus ik weet niet of de toename in gedwongen verkopen (behalve rond 2007, daar is een dip) puur te wijten is aan de slechte economie of simpel door gestage toename in de bevolking.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Daar heb ik geen getallen van, wel deze dus.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef Bayswater het volgende:
Aantal onvrijwillige verkopen in 2010 lag al aanzienlijk lager dan in 2009 (bijna niveau 2006) en in december 2010 met 128 zelfs lager dan de decembermaanden van 2004 t/m 2009 (verder terug kan ik niet kijken).
Gewoon je hypotheek betalen dan is er niks aan de hand. Net als je huur in een huurwoning. Al pleuren WBV's je sneller op straat bij wanbetaling dan een bank.quote:
De vertikale as geeft procenten weer, de horizontale as geeft de prijsontwikkeling weer t.o.v. een jaar eerder. Zolang de waarde negatief is betekend dit een daling. Feitelijk zitten we dus sinds Februari 2009 in een constante daling.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog gelijk ook. Mits je de verticale as als procenten leest. Ik las hem als verschil met een vast punt. Nu nog even achterhalen wat de juiste as is
EDIT: Nee, zoals jij het zegt kan het niet. Dan zou de prijs elk jaar tig % zijn gedaald
Nou... dan ga ik voortaan maar iedere zaterdag ergens appeltaart eten, zelf kan ik het niet meer betalenquote:Op maandag 24 januari 2011 16:21 schreef Scorpie het volgende:
'Allerarmsten' in Nederland, dat zijn de mensen tot aan modaal. Dat is allang geen 'arme Nederlander' meer hoorInleveren die plasma`s heren, u heeft lang genoeg kunnen scheefhuren op kosten van de belastingbetaler, het is nu tijd eens wat solidariteit als huurder te tonen en uw loon af te dragen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er is een verschil tussen prijsindexcijfer, waarin gecorrigeerd wordt met de Woz-waarde van de verkochte woning en de gemiddelde koopsom. Wordt er meer in het hoge segment verkocht neemt de gemiddelde koopsom toe, bij correctie met de WOZ-waarde maakt het niet uit of er segmentverschillen ontstaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... hoe wil je dat anders interpreteren? Een negatieve groei betekend een daling. Pas als die curve boven of op de nullijn ligt is er geen sprake meer van een daling.
Dan zie je toch duidelijk het verschil tussen jan 2010 en het eind van het jaar. Dan moeten de prijzen in de loop van 2010 toch omhoog gegaan zijn?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De vertikale as geeft procenten weer, de horizontale as geeft de prijsontwikkeling weer t.o.v. een jaar eerder. Zolang de waarde negatief is betekend dit een daling. Feitelijk zitten we dus sinds Februari 2009 in een constante daling.
Overigens.... doet deze grafiek je nergens aan denken? Ik vind hem typerend voor een 'bull trap'
Als je de missende gegevens van December 2010 zelf aanvult zul je zien dat 2010 net zo beroerd was als 2009quote:Op maandag 24 januari 2011 16:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Probleem met deze tabel is dat het absolute cijfers zijn. De bevolking an sich neemt ook toe dus ik weet niet of de toename in gedwongen verkopen (behalve rond 2007, daar is een dip) puur te wijten is aan de slechte economie of simpel door gestage toename in de bevolking.
Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven?
Jij hebt ze nog steeds.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zie je toch duidelijk het verschil tussen jan 2010 en het eind van het jaar. Dan moeten de prijzen in de loop van 2010 toch omhoog gegaan zijn?
Niet boven het oude niveau uit, dat klopt. Maar de stelling dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand zakken is dan onjuist.
Uit de OP:quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikkerquote:Op maandag 24 januari 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gewoon je hypotheek betalen dan is er niks aan de hand. Net als je huur in een huurwoning. Al pleuren WBV's je sneller op straat bij wanbetaling dan een bank.
En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Hoe het komt doet niet terzake. Als je tijdelijk slecht bij kas zit, zit je veiliger bij een bank dan bij een WBV of particuliere verhuurder.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikker
Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vertrouw die cijfers niet.... kijk eens goed naar de verschillen tussen de maanden van de opeenvolgende jaren. Deze zitten zo'n beetje binnen 10%
Behalve December 2010 daar zit zo'n grote afwijking in dat het wel lijkt alsof dat met opzet is gedaan, dit getal is plotseling gehalveerd! Het kan ook zijn dat men nog niet alle gegevens beschikbaar had, dat laatste lijkt mij het meest aannemelijke.
Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.quote:
Sure.... blijf vooral lekker in denial. Feit is dat de markt muurvast zit en mensen nu zo'n beetje wel door hebben dat het speculeren met je woning momenteel wel voorbij is. Kopen doe je nu alleen nog maar als je langdurig ergens wilt blijven plakken. Er even intrekken en binnen een paar jaar weer verkopen en je eigen geld weer terugkrijgen is voltooid verleden tijdquote:Op maandag 24 januari 2011 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten.
Ok.... dan weten we dus dat er iets drastisch verandert is sinds December 2010. Het lijkt erop dat de banken hun beleid rond executieverkopen hebben gewijzigd... de geboorte van de woning/bank-corporatiequote:Op maandag 24 januari 2011 16:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.
Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.
Zou dat niet mooi zijn Xeno? Dat je WBV zich niet bemoeit met je huis, je kunt erin doen en laten en verbouwen wat je wilt en na 30 jaar mag je je woning houden.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:
de geboorte van de woning/bank-corporatie
debt is the money of slaves.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Het huizensprookje is zo < 2007. Nu instappen is heeel erg dom!
Ik denk dat we de "funda-indexen" meer kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.
Het wordt er niet echt samenhangender op he?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
debt is the money of slaves.
Tijd dat je naar BNW verhuistnmet je hersenspinsels, grefo'tje dat je er bentquote:Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
debt is the money of slaves.
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jaarbericht van het kadaster:
http://www.kadaster.nl/pdf/Jaarbericht2010.pdf
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:46 schreef de_ier het volgende:
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.
Reëel gezien is dat nog altijd een daling.
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.
Nou ja, als de rente dadelijk stijgt dan stijgen de huren in de vrije sector ook. De gewone burgers in de woonmarkt (zowel koop als huur) lijden onder de overvaluatie.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.
Dat laatste geldt alleen voor kopers met een hypotheek met een korte vaste-rentetermijn. Wat mij betreft mag de rente morgen naar 1200% gaan, daar heb ik alleen maar voordeel bij.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef de_ier het volgende:
Nou ja, als de rente dadelijk stijgt dan stijgen de huren in de vrije sector ook. De gewone burgers in de woonmarkt (zowel koop als huur) lijden onder de overvaluatie.
Heb je voordeel bij? Als de rente morgen naar 1200% gaat dan stort de hele woningmarkt in en jij kampt met een flinke onderwaarde op je woning. Laat staan dat je belasting flink omhoog zal gaan om de HRA op de 1200% de bekostigen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat laatste geldt alleen voor kopers met een hypotheek met een korte vaste-rentetermijn. Wat mij betreft mag de rente morgen naar 1200% gaan, daar heb ik alleen maar voordeel bij.
Maakt dat nu uit? Even wat geld naar een spaarrekening en na een jaar betaal ik mijn woning dan toch in 1 keer af?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:39 schreef de_ier het volgende:
Heb je voordeel bij? Als de rente morgen naar 1200% gaat dan stort de hele woningmarkt in en jij kampt met een flinke onderwaarde op je woning. Laat staan dat je belasting flink omhoog zal gaan om de HRA op de 1200% de bekostigen.
Zit je nu 15 uur per dag op fok te vertellen hoe goed je het voor elkaar hebt?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maakt dat nu uit? Even wat geld naar een spaarrekening en na een jaar betaal ik mijn woning dan toch in 1 keer af?
Zal me worst zijn of mijn woning dan nog ¤ 1,- waard is. Ik woon dan gratis.
Goede vergelijking.... NOT.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:10 schreef de_ier het volgende:
Hmmja, ik betaal 380 euro per maand huur (dat is ook nog inclusief water, verwarming en elektra en zicht op zee). Maar goed, dat is dan weer Scandinavie he. 100 Mbit internet is zo'n zes euro per maand, trouwens. Maar alcohol...
Ik had ook 30 jaar van mijn leven op het spel kunnen zetten om twee ton te lenen om onder de aanvliegroute van Schiphol te wonen. Ik ken velen die dat hebben gedaan.
Iedereen zijn ding...
Gewoon inhoudelijk reageren is te hoog gegrepen voor je?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zit je nu 15 uur per dag op fok te vertellen hoe goed je het voor elkaar hebt?
Ouwe spammert met een oud verhaal dat een jaar geleden al op je site stond.quote:
Stabiel aan het dalen zul je bedoelen... tja dat is ook een vorm van stabiliteitquote:Op maandag 24 januari 2011 18:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De prijzen zijn al 6 kwartalen stabiel
Als de rente zo hard gaat stijgen zal de verkoop ineenstorten.... dus ook de prijs... de bank kan dan bij menig leenslaaf per direct het verschil tussen de werkelijke waarde en de uitstaande lening opeisen. De meesten kunnen dat niet betalen, de bank wil het ze echter wel lenen hoor tegen torenhoge rentes...... leenslaven die denken dat inflatie hun gaat helpenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat laatste geldt alleen voor kopers met een hypotheek met een korte vaste-rentetermijn. Wat mij betreft mag de rente morgen naar 1200% gaan, daar heb ik alleen maar voordeel bij.
Vooral de hebzucht van leentokkies is ongekend, van banksters was altijd al bekend dat ze alles en iedereen zullen naaien als ze de kans krijgen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:26 schreef wenge81 het volgende:
Met dank aan de banken en de hebzucht van de mensen
Ik had het dan ook over mijn positie. Ik heb nergens gezegd dat dat goed zou zijn voor ieder ander en ook niet dat dat goed zou zijn voor de huizenprijzen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:09 schreef xenobinol het volgende:
Als de rente zo hard gaat stijgen zal de verkoop ineenstorten.... dus ook de prijs... de bank kan dan bij menig leenslaaf per direct het verschil tussen de werkelijke waarde en de uitstaande lening opeisen. De meesten kunnen dat niet betalen, de bank wil het ze echter wel lenen hoor tegen torenhoge rentes...... leenslaven die denken dat inflatie hun gaat helpen
Troost jezelf maarquote:Op maandag 24 januari 2011 20:36 schreef Scorpie het volgende:
Van mij part dondert de woningmarkt ineen, ik zit de aankomende dertig jaar riant in mijn eengezinswoning met rente vast voor 30 jaarEat That Bitches
Vlak de mensen die een sociale huurwoning bezetten die ze niet echt nodig hebben niet uit.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:10 schreef xenobinol het volgende:
Vooral de hebzucht van leentokkies is ongekend, van banksters was altijd al bekend dat ze alles en iedereen zullen naaien als ze de kans krijgen.
Maar van jouw mocht het toch? Kennelijk verschillen we niet zo heel erg van elkaar.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over mijn positie. Ik heb nergens gezegd dat dat goed zou zijn voor ieder ander en ook niet dat dat goed zou zijn voor de huizenprijzen.
Dat hoeft toch ook niet? Dan gaat ZIJ eruit.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:11 schreef xenobinol het volgende:
Troost jezelf maar![]()
Maar stel je nu eens voor dat je vrouwtje met een andere vent thuiskomt.... je kan geen kant meer op.
Ja Xeno. Van mij mag het.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:12 schreef xenobinol het volgende:
Maar van jouw mocht het toch? Kennelijk verschillen we niet zo heel erg van elkaar.
Die mensen betalen gewoon een redelijk huur en laten zich niet naaien door de bankstersquote:Op maandag 24 januari 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vlak de mensen die een sociale huurwoning bezetten die ze niet echt nodig hebben niet uit.
Maar een beetje leenkneus heeft zelf toch geen doekoe? Hoe gaan ze elkaar dan uitkopen? Met spiegeltjes en kraaltjesquote:Op maandag 24 januari 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet? Dan gaat ZIJ eruit.
Na 10 jaar een jaarlijkse huursverhoging van 5% + inflatie wel ja.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef xenobinol het volgende:
Die mensen betalen gewoon een redelijk huur en laten zich niet naaien door de banksters
Waarom vind jij dat eigenlijk zo mooi?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Na 10 jaar een jaarlijkse huursverhoging van 5% + inflatie wel ja.
Mooi? Dan had ik deze smiley gebruikt:quote:Op maandag 24 januari 2011 21:26 schreef xenobinol het volgende:
Waarom vind jij dat eigenlijk zo mooi?
Waarom vind jij het eigenlijk zo mooi wanneer huizenbezitters in de problemen komen?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat eigenlijk zo mooi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |