Die ronde, dat is de eucalyptus gunnii. Een heerlijk ruikende plant welke winterhard is tot ca -15. bij lagere temperaturen enigzins toedekken. Ze wordt inderdaad veel gebruikt door bloemisten vanwege de karakteristieke geur.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Grapjas! Misschien wel, misschien niet eh!
[..]
Uhm de ronde eucalyptus, ik weet de naam nietMaar die langwerpige vind ik niet zo lekker ruiken als die ronde, snap je?
Omdat ik de geur van eucalyptus mij opwindt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:43 schreef Omdatappel het volgende:
Maar waarom dan eucalyptus? Waarom niet gewoon een of andere bloemige plant?
Ohja Gunnii!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:44 schreef OkkieTrooy het volgende:
[..]
Die ronde, dat is de eucalyptus gunnii. Een heerlijk ruikende plant welke winterhard is tot ca -15. bij lagere temperaturen enigzins toedekken. Ze wordt inderdaad veel gebruikt door bloemisten vanwege de karakteristieke geur.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:46 schreef HaJee het volgende:
Meervoud van eucalyptus : Eucalypta
[ afbeelding ]
Jij verbouwd deze zekerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:41 schreef KeizerKuzco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit verkoop je ook?
Ik zie je plaatje niet. Zou maar zo kunnenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:56 schreef OkkieTrooy het volgende:
[..]
Jij verbouwd deze zeker
Heerlijke anijsgeur.
[ afbeelding ]
Is tie dan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:57 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Ik zie je plaatje niet. Zou maar zo kunnen
Wat is de naam van deze glorieuze plant?quote:
Die hoef je niet te importeren, ze staan rijkelijk in het wild.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:03 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Wat is de naam van deze glorieuze plant?
Misschien moet ik daar inderdaad maar eens kiemplantjes van gaan importeren.
Mooi! Die komt in mijn FoBoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:09 schreef HaJee het volgende:
[..]
Hopelijk maak ik het weer goed met een koe die zich achter eucalyptus verschuilt.
[ afbeelding ]
Waar heb ik de meeste kans ze aan te treffen en dien ik beschermende kleren + handschoenen te dragen wanneer ik deze planten aanraak?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:06 schreef OkkieTrooy het volgende:
[..]
Die hoef je niet te importeren, ze staan rijkelijk in het wild.
Let wel, 1e jaar 1 plant, 2e jaar 20 planten, 3e jaar grondsanering![]()
Hij heet Heracleum Mantegazzianum oftewel Reuzenbereklauw en komt van oorsprong uit de Kaukasus
Gewoon overal in de berm wel. En ja, ik zou maar handschoenen aandoenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:10 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Waar heb ik de meeste kans ze aan te treffen en dien ik beschermende kleren + handschoenen te dragen wanneer ik deze planten aanraak?
Ik zou het wel doen ja. Sap maakt de huid overgevoelig voor zonlicht met grote blaren tot gevolg en een blijvend lidteken. Je vind ze in bermen in natte grond en langs bosranden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:10 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Waar heb ik de meeste kans ze aan te treffen en dien ik beschermende kleren + handschoenen te dragen wanneer ik deze planten aanraak?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |