abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92242116
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die 3 camera's en voicerecorder, zijn van het team van Maidentrip ;) Die hebben ze daar persoonlijk gebracht afgelopen zomer. Dat is na te lezen op die twitterberichten, inclusief foto's van het bezoek aan Zeeland.

Dat ze nu inderdaad naar Sint Maarten blijken te zijn geweest om ook daar opnamen te maken, is toch wel typisch. Zeker omdat in het (in december 2010 gesloten) contract van PHF en Screentime zou staan dat zij d
e exlusieve filmrechten zouden hebben.
Exclusieve filmrechten en toch verschillende partijen die opnames maken, er wordt gebedeld omdat ze financieel 'best wel knijp' zitten, wegens gebrek aan sponsors, een grap van een website van het Maidentrip project, dat toch serieus blijkt te zijn, gehackte laptops, kost ook heel geld,maar ze had net een nieuwe Apple gehad. Ze was heel goed voorbereid, maar ze had nog nooit een sextant gezien, enz..
Ik begrijp er steesds minder van.. Het barst van de tegenstellingen..
pi_92260304
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Verslaggevers waren daar aan boord, flimcrew ook? Terwijl ze aan het varen was? Maar dat mocht toch helemaal niet, omdat ze single-handed voer? Bovendien hield ze toch helemaal niet van publiciteit?
Ok, eerder zei ik dat de filcrew niet aan boord zou zijn geweest tijdens het varen, maar dat blijkt toch zeker wel het geval te zijn :Y

Deze uitspraak van PHF en Screentime, kunnen we dus doorstrepen:

quote:
The filmmakers are not allowed on Dekkers boat. (After all, it is a single-handed
voyage.)
http://www.filmfestivalro(...)/news1/age-of-sail1/

Dit is een opname van de aankomst van Laura op Sint Maarten, en wie varen daar mee aan boord? Juist! :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Banjerkanjer op 03-02-2011 02:46:46 ]
pi_92264820
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 02:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ok, eerder zei ik dat de filcrew niet aan boord zou zijn geweest tijdens het varen, maar dat blijkt toch zeker wel het geval te zijn :Y

[..]

Dit is een opname van de aankomst van Laura op Sint Maarten, en wie varen daar mee aan boord? Juist! :D

Juist.. de radioverslaggever, waarvan je de MP3 eerder postte, was iig wel aan boord tijdens het varen. Getuige zijn opmerking dat er wat achtergrondgeluid te horen was, zoals het geluid van de motor..

Ik kan niet geloven dat het verhaal zo ontzettend slecht in elkaar zit. Het barst van de tegenstrijdigheden.
En hoe halen ze het in hun hoofd om berichten de wereld in te sturen die gewoon niet waar (kunnen) zijn? Zoals de gehackte laptops, terwijl ze net een Apple had gekregen, het gebedel terwijl er al meerdere sponsors waren.. 'financieel zitten we best wel knijp.''We moeten maar hopen dat ze geen averij krijgt' Zoiets was het toch?
Vreemde mensen, als je zo'n stunt uithaalt, zou je op zijn minst verwachten dat het eea. goed in elkaar zit. Zelfs al is het, deels of helemaal, gebakken lucht.

[ Bericht 15% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 03-02-2011 10:51:42 ]
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:33:35 #229
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_92311360
quote:
Honderden woonbooteigenaren krijgen vanaf de komende maanden te maken met fors hogere huurprijzen voor hun ligplaats. De overheid wil honderd tot driehonderd procent meer voor een ligplaats in rijkswater. Veel van de 1900 gedupeerden kunnen dat niet opbrengen en een deel moet zijn boot zelfs verkopen.

De Landelijke Woonboten Organisatie vraagt in een brief aan de Tweede Kamer om herziening van de plannen. Een beperking van de stijging van huurprijzen zoals aan wal wel gebruikelijk is, geldt niet voor woonboten. De organisatie vindt dat niet eerlijk en wil een vergelijkbare huurdersbescherming.
Oh oh, slecht nieuws voor golddicker.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_92313022
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:33 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Voor wel meer mensen, dit is schandalig. Wonen op een woonboot moet kennelijk iets voor de elite worden.
pi_92341851
Sinds ik heb aangetoond dat zelfs het logboek van Laura één grote farce is, heb ik eigenlijk geen enkele lol meer om die vakantie van Laura nog te volgen op dit moment.

Wellicht bestel ik wat waterverfjes van Henk de Velde. Zodat hij sneller daar zal zijn waar zijn hart hem naar toe waait: Thuis. Thuis, is waar het hart ligt, en in dit geval blijkt thuis dan toch vooral zoon Stefan te zijn. Het eind is in zicht van de eindeloze reis... Aan alles komt een eind.

Liever volg ik de eerlijke reisverslagen, die niet alleen gaan over het water, de zon, of de sterren, of over de wind (of geen wind). Liever lees ik over de reis in de ziel, die tegenslagen en overwinningen met zich meebrengen, of het grote geluk van een vis vangen en smullen van een paar moten vlees. Over de tragedie van tegenslag in gebroken masten, afgebroken schroefassen, of aan flarden gescheurde zeilen, en vooral over het niet opgeven en toch doorgaan, met alle middelen die je maar kunt verzinnen (zelfs met havermout). En dan de overwinning, van je doel behalen, of misschien zelfs in het geval van Henk de Velde, de overwinning van de ziel, om toe te moeten geven dat je hartstikke fout zat. Zó fout zelfs, dat je vervolgens alles op alles zet om die fout zo snel mogelijk in het reine te trekken. Maar wel met opgeheven hoofd. En niet bedelend om geld, maar met de weinige middelen die je tot je beschikking hebt, toch eerlijk dat geld bij elkaar te verdienen. Ook al is dat met waterverfjes.

http://www.humanedgetech.com/expedition/hdv/
pi_92344025
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sinds ik heb aangetoond dat zelfs het logboek van Laura één grote farce is, heb ik eigenlijk geen enkele lol meer om die vakantie van Laura nog te volgen op dit moment.

Wellicht bestel ik wat waterverfjes van Henk de Velde. Zodat hij sneller daar zal zijn waar zijn hart hem naar toe waait: Thuis. Thuis, is waar het hart ligt, en in dit geval blijkt thuis dan toch vooral zoon Stefan te zijn. Het eind is in zicht van de eindeloze reis... Aan alles komt een eind.

Liever volg ik de eerlijke reisverslagen, die niet alleen gaan over het water, de zon, of de sterren, of over de wind (of geen wind). Liever lees ik over de reis in de ziel, die tegenslagen en overwinningen met zich meebrengen, of het grote geluk van een vis vangen en smullen van een paar moten vlees. Over de tragedie van tegenslag in gebroken masten, afgebroken schroefassen, of aan flarden gescheurde zeilen, en vooral over het niet opgeven en toch doorgaan, met alle middelen die je maar kunt verzinnen (zelfs met havermout). En dan de overwinning, van je doel behalen, of misschien zelfs in het geval van Henk de Velde, de overwinning van de ziel, om toe te moeten geven dat je hartstikke fout zat. Zó fout zelfs, dat je vervolgens alles op alles zet om die fout zo snel mogelijk in het reine te trekken. Maar wel met opgeheven hoofd. En niet bedelend om geld, maar met de weinige middelen die je tot je beschikking hebt, toch eerlijk dat geld bij elkaar te verdienen. Ook al is dat met waterverfjes.

[ afbeelding ]

Ik denk dat afdoende is aangetoond dat een solozeiltocht om de wereld idd. niks is voor een kind. Er moeten ofwel zoveel veiligheidsmaatregelen worden genomen dat het niet echt meer is, ofwel het is veel te gevaarlijk.
ik hoop wel dat de massa ook doorheeft dat het allemaal een beetje nepperij is, trouwens..
pi_92346062
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:33 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Ronduit belachelijk, een verhoging van 100-300%
pi_92346663
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat afdoende is aangetoond dat een solozeiltocht om de wereld idd. niks is voor een kind. Er moeten ofwel zoveel veiligheidsmaatregelen worden genomen dat het niet echt meer is, ofwel het is veel te gevaarlijk.
ik hoop wel dat de massa ook doorheeft dat het allemaal een beetje nepperij is, trouwens..
Als ik haar gastenboek zo lees twijfel ik daar soms aan.
pi_92347631
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zou het? Ik betwijfel het... Hier wordt een poging gedaan om oude en vooral fictieve jeugdhelden van de club van de Zwarte Hand (Pietje Bel), en de Kameleon tot leven te wekken. Op welke wijze ook.

Solozeilen (écht solozeilen) is zwaar en niet zonder gevaren. Zelfs niet, voor de meest ervaren zeebonk.

Van deze zeer ervaren solozeiler (die bijna zijn circumnavigation had voltooid), was enkel dit het droeve restant... ergens op de Indian Ocean:

Het bootje dobberde daar al maanden onbemand rond. Een spookschip. De hengel uitgeworpen... In de kajuit lag zijn logboek. Tot het werd ontdekt door een passerend schip. Het bleek te gaan om een 72 jarige solozeiler uit Nieuw Zeeland. Hij was bijna thuis. Wat er met hem is gebeurd, is een raadsel.

http://blog.seattlepi.com(...)7676.asp?source=mypi

En hier een filmpje van de bewuste solozeiler in betere tijden:

http://24ur.com/ekskluziv(...)ssovemu-rekordu.html
pi_92347992
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[ afbeelding ]

Maar deze twee trips zijn toch ook niet met elkaar te vergelijken?? Bovendien vraag ik me steeds vaker af of je van een 15 jarige zoveel verantwoordelijkheid kan/mag vragen. Denk het eigenlijk niet.
Laura wordt van het begin tot het end van haar reis stevig gepamperd, eigenlijk is het enige wat ze zelf hoeft te doen af en toe een stukkie zeilen, en als zeilen even niet gaat omdat er geen wind is ga je op de motor.
Wat LD doet is een rondje rond de wereld maken, maar dat doen zoveel mensen! Ze heeft altjd mensen om zich heen, er zijn altijd overal mensen die haar opvangen.
Het enige wat misschien nog byzonder is aan dit tripje is haar leeftijd, maar zelfs dat betwijfel ik.
pi_92348238
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:14 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar deze twee trips zijn toch ook niet met elkaar te vergelijken?? Bovendien vraag ik me steeds vaker af of je van een 15 jarige zoveel verantwoordelijkheid kan/mag vragen. Denk het eigenlijk niet.
Laura wordt van het begin tot het end van haar reis stevig gepamperd, eigenlijk is het enige wat ze zelf hoeft te doen af en toe een stukkie zeilen, en als zeilen even niet gaat omdat er geen wind is ga je op de motor.
Wat LD doet is een rondje rond de wereld maken, maar dat doen zoveel mensen! Ze heeft altjd mensen om zich heen, er zijn altijd overal mensen die haar opvangen.
Het enige wat misschien nog byzonder is aan dit tripje is haar leeftijd, maar zelfs dat betwijfel ik.
Het is ook niet met elkaar te vergelijken :D

Ik kan zo nog een hele reeks gave reisverslagen hier ophoesten van mensen die op dit moment solo rond de wereld zeilen, en allemaal hun eigen struggle daarin beleven.

Het vakantieboek van Laura, lijkt op geen van al die logboeken :N
pi_92364665
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 02:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

[..]

Verrek :D
Een cameraman aan boord. Waar is die dan opgestapt? Laura heeft op de beelden nog haar veiligheidslijn aan.
Misschien verklaart dit ook waarom dit nieuws eind vorig jaar nagenoeg is genegeerd door de Nederlandse pers, waarschijnlijk heeft het alles met beeldrechten te maken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2011 @ 12:40:54 #239
137949 Disana
pi_92365991
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:55 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Verrek :D
Een cameraman aan boord. Waar is die dan opgestapt? Laura heeft op de beelden nog haar veiligheidslijn aan.
Misschien verklaart dit ook waarom dit nieuws eind vorig jaar nagenoeg is genegeerd door de Nederlandse pers, waarschijnlijk heeft het alles met beeldrechten te maken.
Dit lijkt mij in scène gezet: die mensen aan wal staan daar omdat er wordt gefilmd.
pi_92366293
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit lijkt mij in scène gezet: die mensen aan wal staan daar omdat er wordt gefilmd.
Ze was de dag ervoor al aangekomen op Sint Maarten, en lag toen voor anker in een baai even verderop. De volgende dag was de officiële aankomst.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2011 @ 12:51:52 #241
137949 Disana
pi_92366318
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze was de dag ervoor al aangekomen op Sint Maarten, en lag toen voor anker in een baai even verderop. De volgende dag was de officiële aankomst.
In scène gezet dus, in mijn ogen.
pi_92366986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:51 schreef Disana het volgende:

[..]

In scène gezet dus, in mijn ogen.
Absoluut!
pi_92371298
En de volgende stop op Bonaire wordt alweer voorgekookt ook! Lees het artikel in de Bonaire reporter maar, hier te vinden, stukkie naar beneden scrollen.
pi_92371349
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:10 schreef spuitje het volgende:
En de volgende stop op Bonaire wordt alweer voorgekookt ook! Lees het artikel in de Bonaire reporter maar, hier te vinden, stukkie naar beneden scrollen.
Natuurlijk doet ze Bonaire aan, daar zal ze immers papa en opa en oma ontmoeten!
pi_92371379
Zit ik mijn eigen bericht te quoten, sorry zal de griep zijn, word je niet echt helder van. :@
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2011 @ 15:15:49 #246
137949 Disana
pi_92371400
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:14 schreef spuitje het volgende:
Zit ik mijn eigen bericht te quoten, sorry zal de griep zijn, word je niet echt helder van. :@
Geeft niet joh. Beterschap.

Twee keer een orkaanseizoen is ook best opmerkelijk, zoals Luuc opmerkt.
pi_92371523
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Het orkaanseizoen op Bonaire is van van juli tot oktober :+
pi_92379056
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar als je dan het antwoord leest weet je dat de rustpauzes niet alleen zijn om het orkaanseizoen te mijden zoals eerst werd gezegd, maar
quote:
De tussenstops duren meestal een week of langer, Laura houdt zich hier tijdens haar reis strikt aan om tijdens haar reis zoveel mogelijk contact te kunnen hebben met de mensen lokaal en andere zeilers die dezelfde route afleggen. Bovendien heeft ze dan tijd om proviand en drinkwater in te slaan. De lange stop in het orkaan seizoen staat geheel in het teken van school. Het team kan beslissen dat Laura dan 2 maanden of langer naar huis reist om haar ontwikkeling en schoolprestaties niet te laten lijden onder de reis. Deze beslissing wordt goed afgewogen en samen met de wereldschool genomen.
bron
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2011 @ 19:05:01 #249
137949 Disana
pi_92379420
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar als je dan het antwoord leest weet je dat de rustpauzes niet alleen zijn om het orkaanseizoen te mijden zoals eerst werd gezegd, maar

[..]

bron
Ik las het als 'zoveel mogelijk vakantie vieren met anderen'.
pi_92380237
De "solo" "zeil"" tocht rond de wereld van LD is net zo echt als de solo zeiltocht rond de wereld van Ruurd Rogge. Maar deze is een stuk realistiser en leuker om te volgen dan de vakantie tocht rond de wereld van LD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')