Haha klein detail....quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:46 schreef AthCom het volgende:
Laatst op zo'n programma van The History Channel, over de formatie van de aarde: platentektoniek, de snelheid waarmee de ene plaat onder de andere door gaat.
"500 kilometres in 10 million years"
vertaald met
"500 kilometer in 10 jaar"
Al heb ik gemerkt dat cijfers bijna altijd fout vertaald worden.
Nope in de bioscoop gezien. Zowel normale zaal als in IMAX. En dat is er slechts 1 die ik heb onthouden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 02:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Is dat van een bootleg? Kan me die domme vertaling niet herinneren van de bioscoopversie.
Getallen worden echt vaak verkeerd in de ondertiteling gezet, ja. Net nog werd er tijdens een programma over 'three' gesproken, maar werd er ondertiteld met 'twee'.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:50 schreef CherryLips het volgende:
Het gaat weer lekker vandaag. Heb net de aflevering van Game of Thrones van vorige week zitten kijken en daar zaten foute vertalingen en dt-fouten in en net bij Tosh.0 werd sixtyseven vertaald met 76. En ik was het niet eens
Bij de software die ik soms gebruik kun je zoeken op getallen om die nog extra te controleren, maar dat geldt dus niet voor uitgeschreven getallenquote:Op zondag 30 september 2012 01:53 schreef AthCom het volgende:
[..]
Getallen worden echt vaak verkeerd in de ondertiteling gezet, ja. Net nog werd er tijdens een programma over 'three' gesproken, maar werd er ondertiteld met 'twee'.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Turbomuis het volgende:
Gister een leuke in Made of Honor:
[ afbeelding ]
Beetje puberaal wel hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |