Nee, ban.quote:
quote:
Ik mis het ookquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:37 schreef Crimyclown het volgende:
Dat banmeld topic moet echt terugkomen.
Meeeeeeeeerelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:42 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Klein beetje
Ik kon vandaag mn rijbewijs ophalen
Hooiquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:43 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Meeeeeeeeerel![]()
Luister je nog naar me vanavond?
Vaste tijd: 19-20uquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:43 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Hooi
Hoe laat draai je?
Ik heb een feestje
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:43 schreef onlogisch het volgende:
Paul, draai eens Tante Leen- Oh Johnny zing een liedje voor mij
Misschien dat ik dan aan het eten ben, maar als het kan luister ik natuurlijkquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:44 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vaste tijd: 19-20uDan beginnen de meeste feestjes nog niet
Woeiquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:45 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Misschien dat ik dan aan het eten ben, maar als het kan luister ik natuurlijk
Utreg liedjes
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:45 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Misschien dat ik dan aan het eten ben, maar als het kan luister ik natuurlijk
Utreg liedjes
een hele goede morgen dan maarquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:48 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb geslapen, doe nu wakker worden met Paul
Mjah thnxquote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:48 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb geslapen, doe nu wakker worden met Paul
ik welquote:
Dan maak ik ook kans om te winnenquote:
Ik zat aan mac als in macdonalds te denkenquote:
* 92Merel duimt voor Huppelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Doen we allemaal even duimen voor mij?
Vanavond komt mn ex thuis, die gaat heus niet blij zijn als ik de hele avond Radio Onzin op heb staan
Sterkte meis. Hoe lang is 'ie weggeweest?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Vanavond komt mn ex thuis, die gaat heus niet blij zijn als ik de hele avond Radio Onzin op heb staan
3 wekenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:54 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Sterkte meis. Hoe lang is 'ie weggeweest?
Zondag, de dag voor alle ajaciedenquote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Zondag, de dag voor alle ajacieden
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef kdrietjeh het volgende:
Wat voor muziek draait Paul al een uur?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef 92Merel het volgende:
Mn duim doet vreemd, beweegt zonder dat het de bedoeling is
Ja maar Paul is nie wiesquote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef kdrietjeh het volgende:
Wat voor muziek draait Paul al een uur?
Ongeveer op het ritme van de muziek van die stuiptrekkingenquote:
quote:
ja idd. eigenlijk best een leuk nummerquote:
Je hoort hem toch? Klinkt niet alsof hij ze alle 100 op een rijtje heeftquote:
Stiekem wel hequote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:59 schreef dragems het volgende:
[..]
ja idd. eigenlijk best een leuk nummer
Heb jij een shift- of capslocktoets op je computer?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:59 schreef dragems het volgende:
[..]
ja idd. eigenlijk best een leuk nummer
Waarom komt je ex naar jouw huis?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:52 schreef Huppelmuts het volgende:
dat heb ik gisternacht ook al ontdektquote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Je hoort hem toch? Klinkt niet alsof hij ze alle 100 op een rijtje heeft
Geen antwoord x)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:56 schreef kdrietjeh het volgende:
Wat voor muziek draait Paul al een uur??
UUH JA HOEZOquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:00 schreef Ragboer het volgende:
[..]
Heb jij een shift- of capslocktoets op je computer?
Ik vroeg het mij af.quote:
Omdat het ZIJN huis is en ik blij mag zijn dat ik hier nog mag wonen zolang ik geen woning heb gevonden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom komt je ex naar jouw huis?![]()
Lacht uit luid. Het is toch niet nodig om hier correct te formuleren en spul of niet?quote:
Wat zijn jullie allemaal traagquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:00 schreef dragems het volgende:
[..]
dat heb ik gisternacht ook al ontdekt
Oh da's best lief.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:02 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Omdat het ZIJN huis is en ik blij mag zijn dat ik hier nog mag wonen zolang ik geen woning heb gevonden.
Goede middag koekiemonsterquote:
sorry hoor ben ook met andere dingen bezigquote:
Middag!quote:
Eten bestellen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Noodles + Soep + Brood...
tis wat dat je zo in leren zit dat je vergeet boodschappen te doen...
en nee, nu is eht te laat
Is het ook.quote:
niks dusquote:
Ik bedoel dat je pas gisternacht hebt ontdekt dat Paul ze niet op een rijtje heeftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef dragems het volgende:
[..]
sorry hoor ben ook met andere dingen bezig
Ook dat kan ik me voorstellen ja.. Maar je staat in ieder geval niet op straat, dat scheeltquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Is het ook.
Blijft een kutsituatie, hoe lief het ook is
Ik ben een arme studentquote:
hahaha lol die skype gesprekken met hem helpen ook niet echt meequote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:04 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je pas gisternacht hebt ontdekt dat Paul ze niet op een rijtje heeft
Dat dusquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:04 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ook dat kan ik me voorstellen ja.. Maar je staat in ieder geval niet op straat, dat scheelt
Jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:04 schreef Dhaha het volgende:
waarom Free Nitrouz, heeft ie een ban ofzo?
Chinees is nog wel goedkoopquote:
Blijkbaar, maar waarom weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:04 schreef Dhaha het volgende:
waarom Free Nitrouz, heeft ie een ban ofzo?
Baggerenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:05 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Blijkbaar, maar waarom weet ik niet.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:05 schreef Spaghettivreter het volgende:
Ik ga de hond uitlaten en daarna eten....
Nasi met garnalen![]()
![]()
Eetsequote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:05 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Ik ga mijn gevangenen voedsel eten/maken
heb vanmiddag gesport... Ben helemaal naar de tyfusquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:05 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Chinees is nog wel goedkoop![]()
En anders toch naar de supermarkt
chinees kan heel duur zijn. hier kosten Chinese bami iets van 15 euroquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:05 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Chinees is nog wel goedkoop![]()
En anders toch naar de supermarkt
Ken het gevoelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:06 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
heb vanmiddag gesport... Ben helemaal naar de tyfushelemaal geen zin om naar de supermarkt te gaan
quote:
1 week.quote:
Oh wow, terwijl de kostprijs qua producten enzo max 2 euro is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:06 schreef dragems het volgende:
[..]
chinees kan heel duur zijn. hier kosten Chinese bami iets van 15 euro
Babi pangang ofzo, beker pindasaus en extra kroepoek zijn we hier net 13 euro voor kwijtquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:06 schreef dragems het volgende:
[..]
chinees kan heel duur zijn. hier kosten Chinese bami iets van 15 euro
als ik in amsterdam chinees eet betaal ik 10 euro voor een hele maaltijd eten+drinkenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:07 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Oh wow, terwijl de kostprijs qua producten enzo max 2 euro is.
Eet smakelijkquote:
Daaromquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:09 schreef dragems het volgende:
[..]
als ik in amsterdam chinees eet betaal ik 10 euro voor een hele maaltijd eten+drinken
ik heb nu ook zin in chinees. wedden dat me moeder slecht eten gaat makenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:09 schreef Huppelmuts het volgende:
Hou eens op jullie!!
Nu heb ik trek in Chinees
Toch vind ik dat afzeiken van andere DJ's best wel laf
yummyquote:
Doe maar luxe.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:12 schreef 92Merel het volgende:
Ik ga zo meteen tortilla met eendenborst en prei met gegrilde kaas eten
en ik meot het doen met water en brood... pffquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:12 schreef 92Merel het volgende:
Ik ga zo meteen tortilla met eendenborst en prei met gegrilde kaas eten
Ik luister zelf eigenlijk nooit meer, alleen de avondshow van koelkast en dat is hetquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:11 schreef PiRANiA het volgende:
* PiRANiA luistert al de hele dag maar gaat hem zo toch uitzetten.
KUTMUZIEK.
Ik ga gewoon helemaal niet kokenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:11 schreef dragems het volgende:
[..]
ik heb nu ook zin in chinees. wedden dat me moeder slecht eten gaat maken
Brommertje?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:13 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ga gewoon helemaal niet koken
k3quote:
Etenquote:
Je weet dat je het zelf kan veranderen, aanstellerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:13 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
en ik meot het doen met water en brood... pff
iemand verdient hier publieke anale vernederingquote:
Nee op vrijdags meestal brood. Zoon is dan toch niet thuis, die is de hele avond bij breakdancenquote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:14 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
iemand verdient hier publieke anale vernedering
Ik niet tochquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:14 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
iemand verdient hier publieke anale vernedering
Hye!! Hye! Hye! Ik heb niet me je geknikkerdquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:14 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Eten
Tortilla was nog over van gister, maar nog steeds lekker![]()
[..]
Je weet dat je het zelf kan veranderen, aansteller
Neequote:
Ga goede muziek draaien jijquote:
Maar dat wilde ik welquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:14 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
Hye!! Hye! Hye! Ik heb niet me je geknikkerd
Heb ik ook gezien ja, is al vaak gebeurd, geen enkel verzoek wat ik had ingediend is afgespeeldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:14 schreef Crimyclown het volgende:
Alle verzoek platen staan zomaar op afgespeeld.
ik was altijd verschrikkelijk slecht met knikkerenquote:
Heus wel. Dan heb jij het gewoon niet gehoordquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:15 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien ja, is al vaak gebeurd, geen enkel verzoek wat ik had ingediend is afgespeeld
Ik heb stiekem nog een zak knikkers onder mn bed in een hoekje liggenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:16 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
ik was altijd verschrikkelijk slecht met knikkeren
Lekker makkelijk afvinken en weggooien.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:15 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien ja, is al vaak gebeurd, geen enkel verzoek wat ik had ingediend is afgespeeld
Ik heb de lijsten met nummers die zijn afgespeeld nagelopen en hij stond er niet tussen, maar maakt verder niet uitquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:16 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Heus wel. Dan heb jij het gewoon niet gehoord
dees hou ik aankomende weekquote:
ai, sommige dingen mag je voor je houden hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik heb stiekem nog een zak knikkers onder mn bed in een hoekje liggen
Tofquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dees hou ik aankomende week
En ik wilde je nog wel gaan vragen of je wilde komen knikkerenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
ai, sommige dingen mag je voor je houden hoor
Oh dat is wel heel slecht danquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik heb de lijsten met nummers die zijn afgespeeld nagelopen en hij stond er niet tussen, maar maakt verder niet uitDraai wel mijn eigen muziek
Lekkerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
hmmm zometeen warme bitterkoekjes pudding eten
Lekkerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Neem je dan wat prei en Kaas mee...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Tof
[..]
En ik wilde je nog wel gaan vragen of je wilde komen knikkeren
mmmmh lekkerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Ik draai bijna altijd verzoekjes. Ik draai wel recente verzoekjes, van het vorige uur, of dit uur.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel slecht dan![]()
Dat afvinken zou nu over moeten zijn, helaas zijn er genoeg dj's die niks met de verzoekjes doen of heel weinig verzoekjes draaien.
Misschien ga ik 1malig eens draaien, maar dan alleen eigen muziekquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel slecht dan![]()
Dat afvinken zou nu over moeten zijn, helaas zijn er genoeg dj's die niks met de verzoekjes doen of heel weinig verzoekjes draaien.
Medion?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:18 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Zo wat een gedoe mijn computer flipte hem aardig
hoiquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:20 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
zeg je geen hoi tegen me?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:19 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik draai bijna altijd verzoekjes. Ik draai wel recente verzoekjes, van het vorige uur, of dit uur.
Want anders zijn de mensen waarvoor ik het draai al weg.
Dus als iemand iets wil requesten, doe 't dan.
Dat weet ik nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:19 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
Neem je dan wat prei en Kaas mee...![]()
?
Ah, dus dat was de redenquote:
aldi bahquote:
niet? waarom niet?quote:
Deal!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:21 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet![]()
Misschien als je wint dat je een hapje krijgt
Ik vind jouw verzoekjes wel leukquote:
quote:
Heb zelf ook een Medion hoorquote:
ik vind jouw verzoekjes ook leukquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:21 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik vind jouw verzoekjes wel leuk
als ik erom moet vragen.. tssssquote:
quote:
Hihiquote:
Ik moet alleen dan wat knikkers lenenquote:
maar je weet toch dat ik blij ben je te zien. maar je bent er ook altijdquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:22 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
als ik erom moet vragen.. tssss
dacht dat je wel zo blij zou zijn mij te zien dat je direct hoi zou zeggen![]()
klinkt best foutquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hihi![]()
Wij vinden elkaars verzoekjes leuk
Gaat je wel borg kosten hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
Ik moet alleen dan wat knikkers lenen
The Voicequote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef Crimyclown het volgende:
Moet zometeen met vriendinlief verplicht de voice gaan kijken.
Hahahquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef Crimyclown het volgende:
Niks mis met foutquote:
ik ben er lange niet altijd... heb vet lang geslapen.. en was vanmiddag ook even wegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef dragems het volgende:
[..]
maar je weet toch dat ik blij ben je te zien.maar je bent er ook altijd
vraag gewoon je ballen terug dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:23 schreef Crimyclown het volgende:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:24 schreef dragems het volgende:
[..]
vraag gewoon je ballen terug dan?
ok je bent er dus altijd als ik er ook benquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:24 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
ik ben er lange niet altijd... heb vet lang geslapen.. en was vanmiddag ook even weg
Ik ben een arme studentquote:
Dat is bij mij ook de reden, geloof dat ik er ooit 1 heb gevolgd en daarna niet meerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:24 schreef JApieman het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik kijk het nooit. Zijn te veel talentenjachten etc.
Ik kijk het ook nooit maar ik ben jaloers op Ben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:24 schreef JApieman het volgende:
[..]
tussen de benenquote:
En na 10 jaar talentenshows nog steeds geen echt blijvend goed talentquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:24 schreef JApieman het volgende:
[..]
Bedenk maar wat leuksquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
Ik ben een arme studentIk kan alleen iets non-materealistisch geven
niet die van mij maar toch een heel goed nummerquote:
wahahah dat is dan toevallig... maar jij was er nu toch echt eerder dan mijquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef dragems het volgende:
[..]
ok je bent er dus altijd als ik er ook ben
Ik volgde alleen de eerste 2 Idols shows. Daarna werd het me te veel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat is bij mij ook de reden, geloof dat ik er ooit 1 heb gevolgd en daarna niet meer
Ik ken iemand die echt wild verliefd op m isquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ik kijk het ook nooit maar ik ben jaloers op Ben.
Hoe kan hij met zo'n grafkop zoveel aandacht krijgen.
Dat valt me ook op jaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En na 10 jaar talentenshows nog steeds geen echt blijvend goed talent
Dat had ik voor Idols 1 al voorspeldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:26 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die echt wild verliefd op m is![]()
[..]
Dat valt me ook op ja
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:25 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ik kijk het ook nooit maar ik ben jaloers op Ben.
Hoe kan hij met zo'n grafkop zoveel aandacht krijgen.
Oh, ik heb wel wat in gedachtenquote:
ja ok maar jij was er weer voor omdat jij ging eten was je alleen ff wegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:26 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
wahahah dat is dan toevallig... maar jij was er nu toch echt eerder dan mijdus was er even niet toen jij er was
Ah, vertelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:27 schreef ViezeFreddiey het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel wat in gedachten
Leuk he vrouw zijnquote:
hoiquote:
dat kloptquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:27 schreef dragems het volgende:
[..]
ja ok maar jij was er weer voor omdat jij ging eten was je alleen ff weg
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Ik kan als de beste grasmaaien!
En ben amateur curlen, kan je daar iets mee?
en CCR
Curlen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Ik kan als de beste grasmaaien!
En ben amateur curlen, kan je daar iets mee?
en CCR
Hoiquote:
Nee omdat Paul.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Vonden jullie mijn show wel een beetje leuk?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
38 van de 60 minuten niet gehoord omdat ik aan de telefoon zat. Maar ik heb het opgenomen hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Fijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef sharr het volgende:
[..]
Hoi
Ja water gedronken uit een ding waar ze al eerder legionella bacterie hadden etc, mochten ze wel is zeggen
Goede muziek! En de show was als vanoudsquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Heb mij prima vermaakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
was goeie show alleen dat laatste stukje was beetje kutquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:28 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Ik ook nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:29 schreef 92Merel het volgende:
[..]
FijnHoop dat je niet echt ziek word dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |