abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:07:13 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91658308
Goed, tijd voor een klus topic!

Er zijn vragen en er zullen vast nog meer vragen ter zijner tijd komen... vandaar dit topic.

We hebben een huis gekocht en krijgen 24 Feb de sleutel. Eerste wat we gaan doen is de badkamer verbouwen (nou ja, gaan doen... laten doen). We hebben een badkamer uitgezocht, tegels, kit kleur, voeg kleur... ect. Nu komt de eerste vraag al ;)

We hebben een witte voeg "gekozen" (we hadden eerst grijs/zilver. Maar de verkoper zei dat wit veel mooier was) voor de wandtegels. Alleen nu ben ik toch aan het twijfelen. Wordt een witte voeg niet enorm snel ranzig? Als in ; zie je niet veel sneller smurrie e.d op je witte voeg dan op een grijze?

Daarnaast willen we een mechanische afzuig installatie. Ik denk dat we voor de itho-box gaan. De Itho CVE Eco-fan 2SP (545-5034). Iemand daar ervaringen mee? Ik hoorde van Ingetje79 die ook een itho-box heeft (we vermoeden dat het dezelfde is) dat het een fijn ding is. Niet veel stroom verbruikt en goed zijn werk doet.

Verder gaan we de kozijnen schilderen, de muren verven, de tuin waarschijnlijk verlagen, ect. Foto's komen zodra ik de sleutel heb :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:11:13 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91658500
Oew, een nieuw klustopic :*

Gaan jullie de Itho CVE Eco-fan 2SP gebruiken voor afzuiging in het hele huis ? Dus ook voor de afzuigkap ? Of laten jullie alleen de badkamer en toilet afzuigen ? In het laatste geval lijkt mij het een beetje overkill ;)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:11:38 #3
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_91658516
Deze ga ik volgen!

Waar staat je Qasa?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:12:01 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91658536
*) Dit topic wil ik voor geen goud missen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:13:23 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_91658600
Ik las kussen :@
Je moeder is een hamster
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:15:40 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91658703
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Oew, een nieuw klustopic :*

Gaan jullie de Itho CVE Eco-fan 2SP gebruiken voor afzuiging in het hele huis ? Dus ook voor de afzuigkap ? Of laten jullie alleen de badkamer en toilet afzuigen ? In het laatste geval lijkt mij het een beetje overkill ;)
Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.

En waarom is de badkamer enkel overkill ? En wat zou je dan adviseren?

We wilden eerst voor een silent pijp ventilator gaan... maar de itho blijkt beter te zijn, zeggen ze. Maar aangezien ik een klus n00b ben heb ik dit topic maar geopend zodat jullie me kunnen helpen O+ :+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:15:52 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91658716
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Muis006 het volgende:
Deze ga ik volgen!

Waar staat je Qasa?
Den Helder :Y
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:21:23 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_91658988
Itho, climate for life. _O_

Wij hebben ook een bazen-Itho. Altijd feest met dat ding.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:23:25 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_91659083
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.

En waarom is de badkamer enkel overkill ? En wat zou je dan adviseren?

We wilden eerst voor een silent pijp ventilator gaan... maar de itho blijkt beter te zijn, zeggen ze. Maar aangezien ik een klus n00b ben heb ik dit topic maar geopend zodat jullie me kunnen helpen O+ :+
Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteit :) en zijn net zo stil.
pi_91659110
Wat voor kleur hebben je tegels waar je die voeg tussen hebt zitten?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:26:25 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91659258
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteit :) en zijn net zo stil.
Dus toch.

En moet er dan benee in de toilet ook 1?

Ik vraag me dan af (ja om te verkopen ws :') ) die verkoper zei en de aannemen ook, dat een itho vele malen beter was.

Kijk, dit topic werpt nu al zijn vruchten af :+

Maar goed, aan de andere kant weet je nooit of je ooit de rest erop gaat aansluiten natuurlijk. Ik heb even opgeschreven wat het gaat kosten als ze alles erop moeten aansluiten... En dan ga ik dat maar eens even vragen als ze bellen.

Wat is nou eigenlijk het extra nut ervan om de afzuigkap er bv op aan te sluiten? Die zit nu toch ook al ergens op aangesloten (pijp)?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:27:42 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91659331
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef lezzer het volgende:
Wat voor kleur hebben je tegels waar je die voeg tussen hebt zitten?
De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.

*in offerte kijkt*

Jup, grijs.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 14:38:45 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_91659922
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus toch.

En moet er dan benee in de toilet ook 1?

Ik vraag me dan af (ja om te verkopen ws :') ) die verkoper zei en de aannemen ook, dat een itho vele malen beter was.

Kijk, dit topic werpt nu al zijn vruchten af :+

Maar goed, aan de andere kant weet je nooit of je ooit de rest erop gaat aansluiten natuurlijk. Ik heb even opgeschreven wat het gaat kosten als ze alles erop moeten aansluiten... En dan ga ik dat maar eens even vragen als ze bellen.

Wat is nou eigenlijk het extra nut ervan om de afzuigkap er bv op aan te sluiten? Die zit nu toch ook al ergens op aangesloten (pijp)?
Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangen :) dan is het onzin om natuurlijk los een buisventilator te nemen !
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:41:17 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91660057
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangen :) dan is het onzin om natuurlijk los een buisventilator te nemen !
Nee, ik denk dat ik niet echt duidelijk ben :)

Het huis heeft geen box.

De verkoper van die itho die dacht dat het huis zeg maar 1 grote buis heeft lopen met allerlei aftakkingen erin. Dus 1 aftakking naar de plee benee, 1 aftakking naar de afzuigkap, 1 aftakking naar de douche.

Als dat zo is... dan zou ik er graag een itho box tussen willen zetten. Want dan heb je gelijk het hele huis. Maar als ik jou dus goed begrijp en het huis heeft dit niet dan kan ik beter een pijp ventilator in de douche doen, of wel een itho box maar dan alles erop aan te laten sluiten.
pi_91660062
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.

*in offerte kijkt*

Jup, grijs.
Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:42:35 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91660120
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.
Ja, dat snap ik :) Maar de tegel (wand tegel) is al wit. Dus als ik dan een witte voeg zou nemen heb je dezelfde kleur. Mijn vraag is enkel of een witte voeg niet snel ranzig wordt :)
pi_91660230
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik :) Maar de tegel (wand tegel) is al wit. Dus als ik dan een witte voeg zou nemen heb je dezelfde kleur. Mijn vraag is enkel of een witte voeg niet snel ranzig wordt :)
Ik bedoelde voor bij die antraciete tegels :D

Een witte voeg wordt net zo ranzig als een grijze volgens mij. Gewoon lekker van dat HG spul er in af en toe en klaar.
pi_91660250
Ik heb eerst ook een buisventilator gehad in mijn badkamer. De badkamer heeft geen raam dus alle ventilatie moest van de buisfan komen.
Na een krappe 3 maand verschenen de eerste schimmelvlekjes al op het plafond en heb ik de buisventilator verwijderd en de badkamer aangesloten op een centrale ventilatiebox die ik nog over kon nemen. (lijkt wel wat op dat itho ding.
Nu is de badkamer weer kurkjedroog. Ik zou dus het risico niet nemen.

Verder worden witte voegen iets sneller vies maar als je een goeie tegelzetter hebt krijg je prima schoon te houden voegen. Een sterk verdunde chloor oplossing doet in die gevallen wonderen.

Ben je niet bang als je de tuin verlaagd dat hij te nat wordt ivm grondwater of slecht afwateren. Ik heb mijn tuin juist een paar cm verhoogd zodat het nu naar de straat netjes afwatert.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:48:28 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91660377
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik bedoelde voor bij die antraciete tegels :D

Een witte voeg wordt net zo ranzig als een grijze volgens mij. Gewoon lekker van dat HG spul er in af en toe en klaar.
Ooh oke :D Ja precies ja, zodat je exact dezelfde voeg hebt als ook de tegelkleur (op de vloer). Ik zal het er eens met MM over hebben.

En ik heb in mijn huidige woningstichting douche ook een grijze voeg zitten, en die is ook gooooor :r schimmel en oranje zooi :{ Ik blijf sprayen _O-

Maar in principe zou je ook qua kleur wel een witte voeg er tussen doen? Het is wel rustiger voor het oog iig omdat het oogt als 1 geheel. :Y
pi_91660506
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh oke :D Ja precies ja, zodat je exact dezelfde voeg hebt als ook de tegelkleur (op de vloer). Ik zal het er eens met MM over hebben.
Ik heb zelf zwarte tegels met een grijze voeg, en daar heb ik echt spijt van. Ik vind zelf zo'n donkere voeg dan veel mooier. Maar goed, ook maar net wat je mooi vindt. Egaal is wat rustiger.
quote:
Maar in principe zou je ook qua kleur wel een witte voeg er tussen doen? Het is wel rustiger voor het oog iig omdat het oogt als 1 geheel. :Y
Ik wel. Schoonhouden moet je het toch en inderdaad, rustiger voor het oog.
pi_91660640
Welk afzuigsysteem je ook kiest, zorg er wel voor dat er voldoende aanvoer van verse lucht in de ruimte is, anders laat de beste afzuiger het ook afweten
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 januari 2011 @ 14:54:27 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91660654
Geen advies heeft maar gewoon mee wil kijken :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:01:01 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91660956
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef Deetch het volgende:
Ik heb eerst ook een buisventilator gehad in mijn badkamer. De badkamer heeft geen raam dus alle ventilatie moest van de buisfan komen.
Na een krappe 3 maand verschenen de eerste schimmelvlekjes al op het plafond en heb ik de buisventilator verwijderd en de badkamer aangesloten op een centrale ventilatiebox die ik nog over kon nemen. (lijkt wel wat op dat itho ding.
Nu is de badkamer weer kurkjedroog. Ik zou dus het risico niet nemen.
Ik heb wel een raam in de badkamer. In de huidige opstelling zit er wat vocht achter 4 tegeltjes in de badkamer... en ik heb zelf ook het idee dat het raam nooit open gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een SCHIJT hekel eraan heb om met een open raam te douchen. Dus dat is dan idd wel even iets om over na te denken. Bedankt!

quote:
Verder worden witte voegen iets sneller vies maar als je een goeie tegelzetter hebt krijg je prima schoon te houden voegen. Een sterk verdunde chloor oplossing doet in die gevallen wonderen.
Oke :Y nou dan gaan ik dat ook ff bespreken met de baas :P

quote:
Ben je niet bang als je de tuin verlaagd dat hij te nat wordt ivm grondwater of slecht afwateren. Ik heb mijn tuin juist een paar cm verhoogd zodat het nu naar de straat netjes afwatert.
Nou, weet je. De tuin is gewoon (imho) een drama qua hoogte. Zeker ook omdat er een trapje in zit 8)

Kijk :

Het is dus zo dat ik dat trapje eruit wil. Ik heb een hond met zware artrose ook... die ik er zo vanaf zie pleuren. En ik vind het gewoon niks. Ook zijn de ventilatie gaten in de muur onder het raam grotendeels dicht ( :') ) omdat 1 of ander pruts bedrijf die die tuin heeft gelegd dat gewoon heeft afgedekt met tegels. Als gevolg daarvan is de kruipruimte te vochtig. Nou is dat natuurlijk makkelijk te op lossen... maar toch.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:01:46 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91660997
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:54 schreef exlurker het volgende:
Welk afzuigsysteem je ook kiest, zorg er wel voor dat er voldoende aanvoer van verse lucht in de ruimte is, anders laat de beste afzuiger het ook afweten
Ja precies. Nou ja, dat zou dus gewoon kunnen dmv het 1 meter lange raam wat erin zit.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:04:02 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_91661118
En die "grote bloembak" moet ook iets aan gebeuren als die er al niet uit gaat (tegen de schuur aan) want die sukkels die de tuin hebben aangelegd hebben er geen zeil tussen gedaan (tussen de tuin en de schuur muur) waardoor de grond nu tegen de muur van de schuur aan ligt en er dus schimmel aan de binnenkant van die muur zit.

Dus er moet sowieso een stuk zeil tussen. Maar misschien gaat het er ook wel uit. Ik zou daar namelijk graag gras willen hebben. Maar dat moeten we ff kijken nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')