Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Oew, een nieuw klustopic![]()
Gaan jullie de Itho CVE Eco-fan 2SP gebruiken voor afzuiging in het hele huis ? Dus ook voor de afzuigkap ? Of laten jullie alleen de badkamer en toilet afzuigen ? In het laatste geval lijkt mij het een beetje overkill
Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteitquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, in principe enkel voor de badkamer. Maar de vraag is even of het huis een centraal buizen systeem met aftakkingen heeft. Als dat zo is dan sluit je hem natuurlijk op het centrale gedeelte aan en dan gebruikt hij automatisch het hele huis.
En waarom is de badkamer enkel overkill ? En wat zou je dan adviseren?
We wilden eerst voor een silent pijp ventilator gaan... maar de itho blijkt beter te zijn, zeggen ze. Maar aangezien ik een klus n00b ben heb ik dit topic maar geopend zodat jullie me kunnen helpen![]()
Dus toch.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voor alleen de douche en toilet zou ik kiezen voor een buisventilator; die heeft voldoende capaciteiten zijn net zo stil.
De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef lezzer het volgende:
Wat voor kleur hebben je tegels waar je die voeg tussen hebt zitten?
Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus toch.
En moet er dan benee in de toilet ook 1?
Ik vraag me dan af (ja om te verkopen ws) die verkoper zei en de aannemen ook, dat een itho vele malen beter was.
Kijk, dit topic werpt nu al zijn vruchten af![]()
Maar goed, aan de andere kant weet je nooit of je ooit de rest erop gaat aansluiten natuurlijk. Ik heb even opgeschreven wat het gaat kosten als ze alles erop moeten aansluiten... En dan ga ik dat maar eens even vragen als ze bellen.
Wat is nou eigenlijk het extra nut ervan om de afzuigkap er bv op aan te sluiten? Die zit nu toch ook al ergens op aangesloten (pijp)?
Nee, ik denk dat ik niet echt duidelijk benquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Naja herstel als de woning nu al een ventilatiessysteem met zo'n box heeft dan is waarschijnlijk het hele huis doormiddel van ventilatiekanalen verbonden met die box. Dan kun je natuurlijk veel beter alleen die box gaan vervangendan is het onzin om natuurlijk los een buisventilator te nemen !
Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
De wandtegels zijn gewoon wit. Met dus een witte voeg. En de tegels op de vloer zijn antraciet. Met een grijze voeg dacht ik.
*in offerte kijkt*
Jup, grijs.
Ja, dat snap ikquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ze kunnen zo'n voeg ook op kleur mengen. Ik heb hier bijvoorbeeld zwarte voegen.
Ik bedoelde voor bij die antraciete tegelsquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikMaar de tegel (wand tegel) is al wit. Dus als ik dan een witte voeg zou nemen heb je dezelfde kleur. Mijn vraag is enkel of een witte voeg niet snel ranzig wordt
Ooh okequote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoelde voor bij die antraciete tegels
Een witte voeg wordt net zo ranzig als een grijze volgens mij. Gewoon lekker van dat HG spul er in af en toe en klaar.
Ik heb zelf zwarte tegels met een grijze voeg, en daar heb ik echt spijt van. Ik vind zelf zo'n donkere voeg dan veel mooier. Maar goed, ook maar net wat je mooi vindt. Egaal is wat rustiger.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh okeJa precies ja, zodat je exact dezelfde voeg hebt als ook de tegelkleur (op de vloer). Ik zal het er eens met MM over hebben.
Ik wel. Schoonhouden moet je het toch en inderdaad, rustiger voor het oog.quote:Maar in principe zou je ook qua kleur wel een witte voeg er tussen doen? Het is wel rustiger voor het oog iig omdat het oogt als 1 geheel.
Ik heb wel een raam in de badkamer. In de huidige opstelling zit er wat vocht achter 4 tegeltjes in de badkamer... en ik heb zelf ook het idee dat het raam nooit open gaat. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een SCHIJT hekel eraan heb om met een open raam te douchen. Dus dat is dan idd wel even iets om over na te denken. Bedankt!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:45 schreef Deetch het volgende:
Ik heb eerst ook een buisventilator gehad in mijn badkamer. De badkamer heeft geen raam dus alle ventilatie moest van de buisfan komen.
Na een krappe 3 maand verschenen de eerste schimmelvlekjes al op het plafond en heb ik de buisventilator verwijderd en de badkamer aangesloten op een centrale ventilatiebox die ik nog over kon nemen. (lijkt wel wat op dat itho ding.
Nu is de badkamer weer kurkjedroog. Ik zou dus het risico niet nemen.
Okequote:Verder worden witte voegen iets sneller vies maar als je een goeie tegelzetter hebt krijg je prima schoon te houden voegen. Een sterk verdunde chloor oplossing doet in die gevallen wonderen.
Nou, weet je. De tuin is gewoon (imho) een drama qua hoogte. Zeker ook omdat er een trapje in zit 8)quote:Ben je niet bang als je de tuin verlaagd dat hij te nat wordt ivm grondwater of slecht afwateren. Ik heb mijn tuin juist een paar cm verhoogd zodat het nu naar de straat netjes afwatert.
Ja precies. Nou ja, dat zou dus gewoon kunnen dmv het 1 meter lange raam wat erin zit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:54 schreef exlurker het volgende:
Welk afzuigsysteem je ook kiest, zorg er wel voor dat er voldoende aanvoer van verse lucht in de ruimte is, anders laat de beste afzuiger het ook afweten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |