Eitwit is eiwit? Dat is echt BS.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van je voeding is het in je maag een zooitje, verder ben je al goed bewerkt door de marketing van de supplementen! eiwit is eiwit, poedervorm is beter dan echte eiwitten?
zoals ik al zei, je bent goed gehersenspoeld door de marketing van de voedingssuplementen industrie, je merkt echt niet het verschil hoor.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:32 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Eitwit is eiwit? Dat is echt BS.
Waarmee ik niet bedoel dat whey beter is dan... Maar het heeft bepaalde kenmerken omdat het nu eenmaal een bepaalde verbinding van amino's is. En andere eiwitten steken weer net ff anders in elkaar.
Ik ben niet bepaald gehersenspoeld door de supplementenindustrie. Ik gebruik al jaren geen whey meer. Dus daar gaat het niet om.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zoals ik al zei, je bent goed gehersenspoeld door de marketing van de voedingssuplementen industrie, je merkt echt niet het verschil hoor.
Dus binnen een paar min verandert de samenstelling en is het ineens minder als je met melk mengt? ik denk dat het meer is omdat in melk ook eiwitten zitten en je hebt nog de whey erin tov als je met water mengt.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef HLV_Siempre het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een catastrofe is wanneer je mixt met melk... Maar bij mijn beste weten haal je meer uit je schepje whey wanneer je het met water mengt.
Maar de uitspraak "eiwit is eiwit" is echt BS.
Ook idd. Mengen met melk is idd beter dan mengen met sojamelkquote:Op zondag 23 januari 2011 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus binnen een paar min verandert de samenstelling en is het ineens minder als je met melk mengt? ik denk dat het meer is omdat in melk ook eiwitten zitten en je hebt nog de whey erin tov als je met water mengt.
ok je hebt dierlijke eiwitten en plantaardige
ik heb 2x eiwit vergiftiging gehad, dus meer is niet beter!quote:Op zondag 23 januari 2011 18:53 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Ook idd. Mengen met melk is idd beter dan mengen met sojamelk
De samenstelling verandert vrij rap volgens mij ja. Maar ik ga hier vd week effe naar zoeken ja? Is sws een leuk onderwerp, eiwitten
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb 2x eiwit vergiftiging gehad, dus meer is niet beter!
De beste eiwitten zijn eiwitten die een aminozuurprofiel hebben die zoveel mogelijk lijkt op het lichaamseigen aminozuurprofiel.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef HLV_Siempre het volgende:Gaat om het vzv ik weet wetenschappelijke feit dat aminozuren vrij makkelijk verbindingen aangaan met andere aminozuren, en dat daarom eiwitten met specifieke kenmerken best niet gemengd worden met andere eiwitten, omdat ze hun specifieke kenmerken dan verliezen.
Normaal gesproken heeft dat toch meer temaken met het soort eiwit, en dat het lichaam het door overige factoren (zoals vochttekort) niet kan afbreken?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je lever breekt de eiwitten af, als je teveel eiwitten eet kan je lever het niet meer aan.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:32 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Normaal gesproken heeft dat toch meer temaken met het soort eiwit, en dat het lichaam het door overige factoren (zoals vochttekort) niet kan afbreken?
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb mbt voeding.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:51 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Als je eiwitten mengt dan verandert de samenstelling... En dan blijft er van je whey niet zoveel overDus met water idd.
Dan mankeert er echt iets aan jou, ik zit steady op 350gr eiwitten per dag zonder problemen, en ik ken er zelfs die op meer zitten.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja tuurlijk, jij bent doktor en 350 gr per dag is waanzin, dat heb je helemaal niet nodig.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dan mankeert er echt iets aan jou, ik zit steady op 350gr eiwitten per dag zonder problemen, en ik ken er zelfs die op meer zitten.
Ik ken ook niemand die ooit 'n eiwitvergiftiging heeft gehad, en hoezo is het waanzin? En waar beweer ik dat ik dokter ben?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja tuurlijk, jij bent doktor en 350 gr per dag is waanzin, dat heb je helemaal niet nodig.
dus omdat jij niemand kent die het ooit heeft gehad, komt het ook gelijk nooit voor. je trekt de conclusie dat aan het aan mij lag omdat jij jezelf volstouwt met eiwitten en nergens last van heeft!quote:Op zondag 23 januari 2011 21:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die ooit 'n eiwitvergiftiging heeft gehad, en hoezo is het waanzin? En waar beweer ik dat ik dokter ben?
Het kan wel hoor. Persoonlijk heb ik de beste prestaties ook bij 100-200 max per dag. Bij meer consumptie per dag gedurende langere tijd krijg ik problemen met de stofwisseling.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die ooit 'n eiwitvergiftiging heeft gehad, en hoezo is het waanzin? En waar beweer ik dat ik dokter ben?
Nee ik trek conclusies omdat ik honderden mensen ken die hoog in eiwit inname zitten en die nergens last van hebben, dus ja dan concludeer ik dat het aan jou ligt. Of had je 750gr eiwit oid. op?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus omdat jij niemand kent die het ooit heeft gehad, komt het ook gelijk nooit voor. je trekt de conclusie dat aan het aan mij lag omdat jij jezelf volstouwt met eiwitten en nergens last van heeft!
Dan alsnog is het afhankelijk van het soort eiwitten, en de hoeveelheid vocht die je tot je neemt. Zonder vocht kan het lichaam niets afbreken.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je lever breekt de eiwitten af, als je teveel eiwitten eet kan je lever het niet meer aan.
kan je dat ook wetenschappelijk onderbouwen dat je die 350 gr nodig hebt?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nee ik trek conclusies omdat ik honderden mensen ken die hoog in eiwit inname zitten en die nergens last van hebben, dus ja dan concludeer ik dat het aan jou ligt. Of had je 750gr eiwit oid. op?
Kan je het wetenschappelijk onderbouwen dat ik minder nodig heb? En dan gelieve met een onderzoek komen waar de groep waar ze het op uitvoerden geen 'atleten' waren, maar 100+ kg bodybuilders. Ik groei er nu eenmaal beter op, denk ook maar niet dat al die wedstrijdatleten voor de lulz zo hoog in eiwitten zitten.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je dat ook wetenschappelijk onderbouwen dat je die 350 gr nodig hebt?
Het is door de huisarts vastgesteld dat ik het had, verder redeneer je nu terug en moet ik nu onderbouwen dat je minder nodig hebt?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Kan je het wetenschappelijk onderbouwen dat ik minder nodig heb? En dan gelieve met een onderzoek komen waar de groep waar ze het op uitvoerden geen 'atleten' waren, maar 100+ kg bodybuilders. Ik groei er nu eenmaal beter op, denk ook maar niet dat al die wedstrijdatleten voor de lulz zo hoog in eiwitten zitten.
En hoe merkte je overigens dat je eiwitvergiftiging had? Welke klachten had je? Hoe veel eiwitten nam je per dag en heb je ook bloedwaarden toevallig?
je traint net zoveel als wedtrijdatleten?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:40 schreef Diabox het volgende:
Dat ik geen wedstrijden draai betekent niet dat voor mij andere dingen gelden dan voor iemand die wel wedstrijden draait.
En nogmaals, welke klachten had je? En heb je toevallig de bloedwaarden van toen genoteerd?
En hoe heeft je dokter dit vastgesteld?
En dat is geen wetenschappelijke bron natuurlijk.
Edit:
Vind die site overigens best grappig, in het kopstukje zeggen ze 30-35% van je voeding moet uit eiwitten bestaan, en vervolgens zeggen ze 1.8 x je lichaamsgewicht. Toevallig als ik de 35% neem van de 4000kcal die ik per dag neem kom ik uit op 350gr eiwit hehe.
jazekerquote:Op zondag 23 januari 2011 23:16 schreef Diabox het volgende:
Jij denkt dat wedstrijdatleten uren extra in de sportschool rondhangen?
En nee.
Dat klopt niet. Jay Cutler traint ook gewoon 6x per week 'n uur.quote:
bijhouden wat je hebt,jaquote:Op zondag 23 januari 2011 23:17 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Jay Cutler traint ook gewoon 6x per week 'n uur.
MrJ uit dit topic draait ook wedstrijden en trainde volgens mij ook 4-5x per week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |