Hoi mensen,
Aangezien ik tegenwoordig een remedie heb gevonden tegen een dikke kater heb ik besloten dit met jullie te delen.
In plaats van op de bank te hangen en je de hele dag kut te voelen, is het beter om wat te gaan doen. Zoals de was, een stuk wandelen of het huis schoon te maken. Natuurlijk is dit afschuwelijk werk dus heb ik gezocht naar een alternatief.
Altijd heb ik wel een spelletje gehouden maar ik merkte dat uitgebreide moeilijke spellen op de brakke morgen niet bepaald leuk zijn. Dus ben ik aan de casual kutgames gegaan.
Aangezien er tientallen kutgames elke dag van de band af rollen lijkt het mij een goed idee een overzicht te maken van vermakelijke kutgames.
Hier een lijstje met korte beschrijving van welke games ik al geprobeerd heb:
Deep Sea Tycoon 2![deep_sea_tycoon_2.jpg]()
In DST2 is het de bedoeling je eigen onderwater park op te zetten. Denk hier dan aan vrij weinig gameplay en vaak hetzelfde doen. In veel levels is de opdracht een aantal dieren te kopen of geld te verdienen. Leuk trucje om het echt makkelijk te maken is vijf dolfijnen breeders bouwen en overal voedseldispencers neer te zetten, dan zoveel mogelijk dolfijnen maken. Een dolfijn kost 300, en per keer eten krijg je 100. Zo heb je de dolfijn er met drie keer eten al uit.
Doe dit totdat je computer het niet meer trekt en je hebt gewonnen. Topspel.
Ontbrakkingswaarde: 6,5EURO TRUCK Simulator![943145791d1219822187-demo-euro-truck-simulator-ets_1_8.jpg]()
In ETS is het de bedoeling een vracht te vervoeren. Rijd van bijvoorbeeld Parijs helemaal naar Berlijn. Speel het nummer "Met de vlam in de pijp" en heb het echte truckergevoel. NOT! Kutspel, erg tergend en het is helemaal niet leuk om van Parijs naar Berlijn te rijden. Het duurt namelijk nogal lang, plus de puntenaftrek die je krijgt door te botsen kan naar jouw urenlange trip zelfs negatieve puntenscore krijgen. Komt bij dat je half bezopen nog niet mag rijden dus maakt het een moeilijk kutspel en niet geschikt.
Ontbrakkingswaarde: 2Virtual Villagers 5![virtual-villagers-screenshot-5.jpg]()
Niet spelen, gewoon niet doen. De tijd om te installeren is het al niet waard. Al na tien minuten spelen heb je het idee een veredelde jehovagetuige te zijn. Wat is nou de bedoeling?
Je zit vast met jouw volk en er lopen wat andere mannetjes met een masker rond, de kleur van het masker bepaalt hun agressie. Nu moet jij jouw mannetjes naar een mannetje met weinig aggressie slepen om hem te bekeren tot jouw geloof of zoiets. Verder ben ik niet gekomen omdat ik een voet of tien hier binnen heb liggen van jehovagetuigen die dachten hun verhaal af te kunnen maken. Spel uitgezet, snel gedeďnstalleerd en nooit meer aan denken.
Ontbrakkingswaarde: 2Pistenraupen Simulator![Pistenraupen_Simulator_Screenshot016_1265716471.jpg]()
In PS is het de bedoeling de pisten waar de skieer overdag gehakt van maakt weer te herstellen. Ga dus zo snel mogelijk naar je pistenbully en rijd de piste op. Laat je matje neer een ga relaxed aan het herstellen. Helaas is dit ook het enige dat je moet doen en verveelt het spel al na een half uurtje. De bullies zijn tergend sloom en je mist vaak een stukje piste. Het is bijna altijd de bedoeling om naar A te gaan en dan naar B en weer terug naar A. Met 2km/uur is dit best moeilijk uit te houden. Voordeel is wel dat het vrij realistisch is: in Oostenrijk zuipt de bevolking zich elke dag de afrond in en stapt daarna doodleuk weer de auto in. Brak een pistenbully besturen is dus het meest realistische gevoel dat je ooit in een spel zult krijgen. Maar alles bijelkaar opgeteld toch een beetje kut.
Ontbrakkingswaarde: 4Jack of all Tribes![jack_of_all_tribes.jpg]()
Van Jack of all Tribes heb ik echt genoten. Na mij afgevraagd te hebben welk been nou rechts was heb ik mijn eerste stap richting computer gezet met mijn rechter been. Zo was ik er aan toe. Gelukkig had ik dit spel.
In dit spel is het niet mogelijk dingen fout te doen, je klikt wat en er gebeurt wat en uiteindelijk kun je door snel goede dingen te doen de levels uitspelen en je krijgt zelfs upgrades. Waardoor jouw mannetjes sneller gaan lopen en je echt het gevoel krijgt dat het goed gaat.
Deze moet je proberen als je van kutgames houdt:
Ontbrakkingswaarde: 8Tot zover mijn reviews, er zullen nog vele volgen.
Op dit moment sta ik sta op het punt de volgende te proberen:
Sunshine acresquote:
Ontsnap aan alle drukte en stroop je mouwen op in Sunshine Acres Deluxe, een uniek boerderijspel. Plant je gewassen, geef ze water en breng je oogst naar de markt. Gebruik de opbrengst om de boerderij van je dromen te bouwen met nieuwe apparatuur, upgrades en nog veel meer. Ga er lekker voor zitten met Sunshine Acres Deluxe en geniet van het schitterende platteland.
Verder zijn er ook nog honderden zoek & vind spelletjes te vinden maar die zijn zo extreem kut dat je kater er alleen van verergerd. Gelieve DIE (mits dit de enige vorm van gameplay is) achterwege te laten en je puur te richten op leuke kutgames.