ik denk het wel, vertrok hij naar twente en werd de nieuwe Elia.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=135352
Ajax om tafel met doorgebroken Ebecilio en Özbiliz en duo van beloften
Vrijdag, 21 januari 2011 om 07:30
Ajax wil langer door met Lorenzo Ebecilio. De vleugelaanvaller, die onder Frank de Boer doorbrak in het eerste elftal en woensdagavond nog een basisplaats had in de Klassieker met Feyenoord, kreeg in een gesprek met Danny Blind te horen dat Ajax zijn contract wil verlengen. We hebben de intentie uitgesproken om langdurig met hem door te gaan, zei Blind.
De negentienjarige Ebecilio beschikt over een aflopende verbintenis en deed vooralsnog mee in de wedstrijden tegen Vitesse, AZ en Feyenoord. Komende week proberen we de interesse gestalte te geven met een verbintenis tot de zomer van 2015, legde Blind uit in De Telegraaf. Ook Jong Ajax-spelers Geoffrey Castillion (19) en Lorenzo Burnet (20) kunnen langer blijven.
Tot slot werd Aras Özbiliz beloond voor zijn stormachtige ontwikkeling. De vleugelaanvaller (die evenals Ebecilio onder De Boer doorbrak in het Amsterdamse vlaggenschip) heeft weliswaar nog een contract tot medio 2012, maar Ajax wil dat openbreken en opwaarderen. Dat heeft hij in onze ogen verdiend, aldus Blind
lijkt me logisch en goed nieuws, vraag me af of jongens als ebecillio onder Jol gewoon hadden kunnen vertrekken...
Ik las 29 Miljoen voor Suarez.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat we vandaag transfernieuws krijgen en er een schip geld de Arena in komt drijven
Valt nog wel mee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
utrecht speelt zonder mulenga en van wolfswinkel, toch wel een flinke aderlating voor Utrecht. Nu zal het grootste gevaar van Mertens moeten komen. Zo stijgen de kansen van Ajax toch wel flink
Ik hoop het, maar er wordt nu te veel gezeurd. Steeds maar meer vragen waardoor Liverpool eerder zal afhaken dan een contract aan zal gaan bieden. Ajax moet gewoon elk aanbod boven de 18-20miljoen accepteren en niet zo lopen zeuren over meer. Zo'n aderlating is het ook weer niet als Suarez vertrekt dus er krampachtig aan vast blijven houden schiet je ook niks mee op zo.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat we vandaag transfernieuws krijgen en er een schip geld de Arena in komt drijven
quote:Ajax hengelt naar Dost van Heerenveen
HEERENVEEN - Bas Dost verruilt SC Heerenveen mogelijk voor Ajax. De Amsterdammers hebben serieuze belangstelling voor de 21-jarige spits, die niet gelukkig is in Friesland en heeft aangegeven dat hij in deze transferperiode naar een andere club wil.
Dat meldt het AD.
De interesse van Ajax voor Dost is niet nieuw. Afgelopen zomer wilde trainer Martin Jol hem al naar de Arena halen. De spits was toen te duur. In Heerenveen is Dost echter op de bank beland. Trainer Ron Jans, met wie hij een uiterst moeizame relatie heeft, geeft ook vanavond tegen ADO Den Haag de voorkeur aan Viktor Elm.
De clubleiding van de Friezen zat deze week om de tafel met de zaakwaarnemers van de 21-jarige Dost, die niet alleen meer wordt begeleid door Henk Nienhuis maar ook door Rob Jansen. Zij willen dat er een oplossing komt voor de situatie. Simpel gezegd: Dost moet spelen, is het niet in Heerenveen dan maar elders.
Voor minder dan drie miljoen, het bedrag dat Heerenveen voor hem betaalde, gaat Dost de deur echter niet uit. ,,Daar hoef je geen economie voor gestudeerd te hebben", zegt directeur Robert Veenstra. ,,Bas hoeft van ons niet weg. Maar als een speler niet gelukkig is, moet je hem niet koste wat kost willen houden."
De Boer ziet El Ham niet als de ideale spits, die moet focussen op links voor.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:54 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat we op dit moment met "gewoon een goeie" spits een eind komen. Kansen zat. Met een echte spits was het woensdag 6-0 geworden.
Dost, ik ken hem niet zo goed, maar als BakLap niet meer wil spelen is het wel ok denk ik.
Ik hoop stiekem nog op een vertrek van El-Ham deze periode.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De Boer ziet El Ham niet als de ideale spits, die moet focussen op links voor.
Ik zie El Ham niet als een speler voor Ajax meer, maar goedquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De Boer ziet El Ham niet als de ideale spits, die moet focussen op links voor.
Tja niemand gaat er 5 miljoen voor neerleggen denk ikquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:01 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem nog op een vertrek van El-Ham deze periode.
Het lijkt mij ook een jongen die je prima kan gebruiken in de Nederlandse competitie, bovendien ook een aanvaller die gewend is aan buitenspelers. Natuurlijk is het altijd afwachten of hij de druk bij Ajax aan kan. Maar voor een huurconstructie, of een klein bedrag zou ik de gok wel willen wagen.quote:
Op youtube staan dan ook vaak alleen de goede dingen...quote:
quote:El Hamdaoui nog niet inzetbaar
Mounir El Hamdaoui is hersteld van zijn griep. De aanvaller heeft echter nog wel te veel last van zijn kniepees om mee te trainen met de groep.
El Hamdaoui werkte vrijdag apart een training af. Door zijn kwetsuur ontbreekt de spits ook zondag nog tegen FC Utrecht.
Ook Urby Emanuelson trainde apart van de groep. Het is nog niet duidelijk of hij zondag kan spelen.
jep alleen met een iets beter scorend vermogen(de jong scoorde een seizoenshelft extreem, dost altijd gmiddeld tot goed). Voor 3 miljoen een goede optie voor meer is het zonde van het geld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
Is Dost niet een zelfde soort speler als De Jong?
Hmm, inkomsten CL-leaugue?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Dacht dat we 22 miljoen verlies hadden vorig seizoen. Hoe kunnen we dan ineens spelers komen terwijl er nog niemand weg is.
Suarez lijkt zo goed als weg te zijn, en het kan geen kwaad alvast te informeren/kijken naar vervangers.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Dacht dat we 22 miljoen verlies hadden vorig seizoen. Hoe kunnen we dan ineens spelers komen terwijl er nog niemand weg is.
kadlec werd ook gelinkt aan Ajax, al kent iedereen in Nederland hem alleen van Football Manager. En ik heb dan ook geen idee of het echt zo'n groot talent is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:43 schreef andre347 het volgende:
Gudjohnsen of Dost. Dat lijkt me niet een moeilijke keuze.
Nou, het helpt natuurlijk wel, want die 2 waren in de eerste pot een plaag voor Ajax. Maar goed, het blijft een zware pot. We zullen wel zien. Belangrijk om punten te pakken zeker nu volgende week PSV en Twente tegen elkaar mogen.quote:
Inderdaad,quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:43 schreef andre347 het volgende:
quote:PSV wil Eidur Gudjohnsen vastleggen als spits voor de tweede seizoenshelft. De IJslander ziet een terugkeer naar de eredivisie, waar hij eerder voor de Eindhovenaren in actie kwam, zitten. PSV heeft echter concurrentie van Ajax.
Dat meldt De Telegraaf.
De oud-speler van Chelsea, FC Barcelona en Tottenham Hotspur koos afgelopen zomer voor een avontuur bij Stoke City. Het vechtvoetbal dat de Premier League-club speelt, past echter niet in de stijl van Gudjohnsen. De 32-jarige spits wil graag naar een elftal met verzorgder voetbal.
Gudjohnsen speelde eerder van 1995 tot 1997 dertien duels voor PSV. Daarnaast kunnen de Brabanders op Ajax voor hebben dat Phillip Cocu, momenteel assistent-trainer, in die periode met Gudjohnsen samenspeelde.
Het 1 meter 85 lange boegbeeld van het IJslandse voetbal kan op verschillende posities in de voorhoede uit de voeten.
Gudjohnsen heeft nog een contract tot de komende zomer bij Stoke en onderhandelt met de club over een 'exitclausule'.
Extra aantrekkelijk bij het aantrekken van Gudjohnsen is dat zijn voetballende zonen, Andri en Sveinn, die de afgelopen jaren in de jeugdopleiding van FC Barcelona speelden, mee kunnen komen.
Altijd Dost. Die ouwe bankzitter van Stoke is niet de speler voor ons lijkt me.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:43 schreef andre347 het volgende:
Toch fijn dat ie na 3 maanden van zijn griep af isquote:
vi.nlquote:In de zoektocht naar een spits is Ajax uitgekomen bij Fanendo Adi. De Nigeriaanse aanvaller gaat een proefperiode afwerken bij de Amsterdamse club.
De 1 meter 93 lange en 84 kilo zware Nigeriaan is afkomstig van het Slowaakse AS Trencin, waarvan voormalig-Ajacied Tscheu La Ling de eigenaar is.
Adi is geen onbekende voor Ajax. De speler werkte in mei 2010 al een proefperiode af bij de A1, dat toen nog getraind werd door Ajax' huidige hoofdtrainer Frank de Boer.
Ajax oriënteert zich op de spelersmarkt met het oog op een mogelijk vertrek van Luis Suarez. De Uruguayaan staat in de belangstelling van Liverpool.
Was een griepje van niks blijkbaar...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Toch fijn dat ie na 3 maanden van zijn griep af is
Dit is wel een beetje overdreven. Liverpool heeft vandaag nog gezegd niet in gesprek te zijn met Ajax. Maar moeten we echt drie miljoen betalen voor een speler die niet eens beter is dan degene die we nu hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:42 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Suarez lijkt zo goed als weg te zijn, en het kan geen kwaad alvast te informeren/kijken naar vervangers.
Wel een jongen met een Ajax-mentaliteit. Misschien wat voor achter Eriksen?quote:Zwollenaar Slot: 'Alleen winst is niet voldoende'
21/01/2011 13:00
Koploper FC Zwolle is de tweede seizoenshelft in de Jupiler League met een thuisnederlaag tegen FC Emmen (3-4) en een remise tegen FC Den Bosch (1-1) weifelend begonnen.
Vrijdagavond om 20.00 uur krijgt de ploeg van trainer Art Langeler bezoek van AGOVV Apeldoorn. Binnen de club wordt dat duel gezien als een mooie gelegenheid de wrange smaak van de verliespartij voor eigen publiek weg te spoelen. 'Aan de wedstrijd tegen Emmen heb ik een rotgevoel overgehouden', vertelt Arne Slot aan Voetbal International.
'Dat is echter honderdtachtig graden gedraaid na de uitwedstrijd tegen Den Bosch, toch een van de betere ploegen uit de competitie. Daarbij kwamen we uitstekend terug na een achterstand. Het goede gevoel is weer helemaal terug. Dat voelt vertrouwd.'
De routinier legt de lat voor zichzelf en zijn ploeg voor het optreden tegen AGOVV hoog. 'We willen gedeeltelijk iets goedmaken ten opzichte van ons publiek, maar toch vooral ten opzichte van onszelf. Met alleen de winst zijn we niet tevreden. We willen ons laten gelden met overtuigend en goed spel. Of dat gaat lukken? Ik maak me er niet zo druk om.' (Tom Wildvank)
Nee man, jupilerspelers die het halen in de eredivisie zijn echt op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wel een jongen met een Ajax-mentaliteit. Misschien wat voor achter Eriksen?
de Boer overweegt ze allemaalquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou het jammer vinden als Suarez zou vertrekken uit de eredivisie, maar is een geweldige speler die natuurlijk op het hoogste niveau thuishoort.
Over de mogelijkie vervangers: Tja... ik wacht het wel af. Persoonlijk zie ik in Suk gewoon een uitstekende jonge spits die nog erg jong is en dus nog veel beter gaat worden, dus wat mij betreft zou die nu gewoon de kans moeten krijgen, maar daar zullen maar weinigen het mee eens zijn.
quote:Ajax heeft strategie als Suarez vertrekt
AMSTERDAM - Ajax is voorbereid op het vertrek van Luis Suarez. Dat verklaarde trainer Frank de Boer vrijdagmiddag tijdens een persconferentie in de aanloop naar de komende competitiewedstrijd bij FC Utrecht.
''Het liefst hebben we dat Luis blijft'', zei De Boer. ''Want we kunnen hem nog niet missen. Maar we weten wat we willen als hij toch vertrekt.''
Suarez staat nadrukkelijk in de belangstelling van Liverpool. De spits heeft de Engelse club laten weten dat hij openstaat voor een vertrek bij Ajax. Liverpool heeft ruim 15 miljoen euro over voor de Uruguayaan.
Topschutter
Ajax lijkt niet bereid om de topschutter voor veel minder dan 25 miljoen euro te laten vertrekken. Pere Guardiola, de zaakwaarnemer van Suarez, dineerde dinsdagavond met de leiding van Liverpool. De Engelse club heeft daarna nog geen overeenstemming met Ajax bereikt.
''Gelukkig is het stil gebleven'', zei De Boer.
quote:'Ajax wordt concreet voor ontevreden Dost'
Ajax hoopt zich deze winter te versterken met Bas Dost. Volgens het Algemeen Dagblad hebben de Amsterdammers inmiddels serieuze belangstelling voor de 21-jarige spits, die het bij sc Heerenveen niet naar zijn zin heeft.
Dost stond afgelopen zomer ook al in de belangstelling van de club uit de hoofdstad, maar destijds was de aanvaller van Heracles Almelo te duur. Heerenveen nam hem voor drie miljoen euro over, maar onder Ron Jans krijgt Viktor Elm voorlopig de voorkeur.
Dost is daar niet blij mee. De jeugdinternational vreest voor zijn ontwikkeling en wil aan spelen toe komen. Als dat niet in Friesland kan, dan moet dat volgens zijn zaakwaarnemers Henk Nienhuis en Rob Jansen maar elders.
Voor minder dan drie miljoen euro mag Dost echter niet vertrekken. "Daar hoef je geen economie voor gestudeerd te hebben", zegt directeur Robert Veenstra. "Bas hoeft van ons niet weg. Maar als een speler niet gelukkig is, moet je hem niet koste wat kost willen houden."
http://www.voetbalprimeur(...)ontevreden_Dost.html
Zou eindelijk eens op beleid maken lijken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
Stond op de vorige pagina al, ja ik zie het nu.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:07 schreef Morendo het volgende:
Suarez verpatsen voor 25 mln en Dost halen voor 3.
[..]
Zou eindelijk eens op beleid maken lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |