abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:58:56 #151
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91884301
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:10 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Niet mee eens! De meeste toetsen bestaan uit meerdere onderwerpen/hoofdstukken. Soms snap je het ene onderwerp wel, maar het andere niet of nauwelijks. Als je dan een 6 haalt door bepaalde onderwerpen goed te beheersen/maken en andere onderwerpen totaal niet, vind ik niet dat je kennis over de getoetste stof adequaat is!

Voorbeeld van gisteren. Ik had een tentamen jaarrekening, bestaande uit bedrijfsadministratie en verslaglegging. Ik denk dat ik verslaglegging zo goed als foutloos heb gemaakt. Echter kon ik bij het onderdeel bedrijfsadministratie weinig invullen. Als ik nu een 6 haal betekend het niet dat ik de stof goed beheers.
Als jij een tentamen kan halen zonder de stof voldoende te beheersen doe je een prut-studie. Een 6 is voldoende en kun je bij een normale opleiding enkel halen met voldoende kennis van de stof.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_91884938
ik geef ts groot gelijk
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:05:21 #153
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91886282
quote:
19s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat doe je niet voor een punt en heeft derhalve ook niets met het punt te maken. Zesjescultuur gaat over het genoegen nemen met een 'voldoende' waar meer werk ook meer had opgeleverd. Balkenende ziet zoiets graag omdat dat zich in het dagelijks leven vertaalt naar onbetaalde overuren...
Nou als je een studie doet die je interesse heeft, is het toch niet raar om er veel over te willen weten? Nu zul je dit misschien niet allemaal uit je studieboeken kunnen halen, maar het is in ieder geval een begin. Ik vind het best als je tevreden bent met een 6, maar waarom moet het heel de tijd gaan om wat je werkgever er later van vindt? Eigenlijk zou een studie op de eerste plaats erom moeten gaan dat het je aanspreekt, vooral bij universitaire studies.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:55:08 #154
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_91888008
Ik moet het eens zijn met TS.
Deathlift or Die.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:16:10 #155
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91888725
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Eigenlijk zou een studie op de eerste plaats erom moeten gaan dat het je aanspreekt, vooral bij universitaire studies.
In die wereld leven we niet meer, helaas. Nu moet je op je 18 weten welk vakgebied je tot je 65 vol kunt houden, en of dat vakgebied blijvend werk oplevert. Daar gaat het om. Niet of je iets intrinsiek interesseert. Dat is gewoon meegenomen

Anders ben je 'een pauper' die 'niet moet janken' omdat hij een 'flutstudie gekozen heeft'. Daar hebben de Hero Brinkmannen die het hier nu voor het zeggen hebben weinig mee.

Ze zouden er eens een cent belasting voor moeten betalen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:25:08 #156
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91889036
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nou als je een studie doet die je interesse heeft, is het toch niet raar om er veel over te willen weten? Nu zul je dit misschien niet allemaal uit je studieboeken kunnen halen, maar het is in ieder geval een begin. Ik vind het best als je tevreden bent met een 6, maar waarom moet het heel de tijd gaan om wat je werkgever er later van vindt? Eigenlijk zou een studie op de eerste plaats erom moeten gaan dat het je aanspreekt, vooral bij universitaire studies.
Omdat de term zesjescultuur daar niet over gaat, maar eigenlijk over het bedrijfsleven. En in die hoedanigheid is het een typische uitspraak van een bestuurder, die gewoon graag goedkope arbeidskrachten heeft. Voldoende is in de praktijk namelijk vaak beter dan goed. Kost minder geld en de klant is nog steeds tevreden.

Verder is goed leren omdat je het leuk vindt natuurlijk geen enkel probleem, maar bij de neiging die er al van jongs af aan ingeramd wordt om maar altijd te leren voor de 10, daar mogen best vragen over gesteld worden. Het is alng niet altijd in je eigen voordeel namelijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_91894073
haten op O+
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_91894714
quote:
19s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Als jij een tentamen kan halen zonder de stof voldoende te beheersen doe je een prut-studie. Een 6 is voldoende en kun je bij een normale opleiding enkel halen met voldoende kennis van de stof.
Ja maar niet van alle stof.
Een toets heeft bijvoorbeeld 5 onderwerpen, waarbij je voor elk onderwerp 20 punten kan halen. Als je nou 4 onderwerpen redelijk goed kent en je uiteindelijk een 6 (4 x 15 punten) haalt, heb je wel een voldoende maar snap je nog steeds niets over dat andere onderwerp. Dan vind ik niet dat je kunt zeggen dat je de stof goed beheerst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')