quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pues, yo tambien! Por eso me encanta viajar!!
zie mijn vorige post, vertaling..en ach..voor wat het betrefd post je in een oude krant, zolang het maar gezellig isquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:06 schreef missbehavin het volgende:
Geen idee waarin ik post, maar vooruit
Dank jequote:Op donderdag 20 januari 2011 23:06 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, speciaal voor jou:
[Singles].....stellen zich de andere kant van de regenboog voor
Och, daar ben jij toch man genoeg voor!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef Boudibou het volgende:
[..]
De term roddelen gays it up, chick.
Preciesquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef cafpow het volgende:
[..]
zie mijn vorige post, vertaling..en ach..voor wat het betrefd post je in een oude krant, zolang het maar gezellig is
ach, het zijn er wel meer die dat woord niet kennenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dank jeIk kende het woord regenboog niet
Spaans is toevallig wel een wereldtaal hoorquote:
Chinees ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, het zijn er wel meer die dat woord niet kennen![]()
[..]
Spaans is toevallig wel een wereldtaal hoor
Ik wel, maar weet niet of anderen het kunnen handelen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Och, daar ben jij toch man genoeg voor!
Chinees en Frans ook, en ook die, vooral Frans, kunnnen de pot op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
ach, het zijn er wel meer die dat woord niet kennen![]()
[..]
Spaans is toevallig wel een wereldtaal hoor
Wil je sambal, staat er.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:10 schreef cafpow het volgende:
[..]
in dit geval zal je toch even moeten vertalen,. ik kan dan genoeg talen maar chinees niet
de fransen zijn idd een iritant volkje tenminste als ik even over een kam mag scherenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:11 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Chinees en Frans ook, en ook die, vooral Frans, kunnnen de pot op.
Jij wordt in mijn bijzijn niet oudquote:
Dat mag altijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:13 schreef cafpow het volgende:
[..]
de fransen zijn idd een iritant volkje tenminste als ik even over een kam mag scheren
de taal is best mooiquote:
Groeten is vrij eenvoudig in het Chinees. Er zijn verschillende uitdrukkingen, maar eentje is universeel bruikbaar: 'ni hao'. 'Ni' betekent 'jij' en 'hao' betekent 'goed'. Men vraagt elkaar dus of het goed gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:13 schreef cafpow het volgende:
[..]
wat staat er dan???
Want sambal hoef ik zowieso niet, daar kan ik niet tegen
dank voor deze uitlegquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:15 schreef Gasol het volgende:
[..]
Groeten is vrij eenvoudig in het Chinees. Er zijn verschillende uitdrukkingen, maar eentje is universeel bruikbaar: 'ni hao'. 'Ni' betekent 'jij' en 'hao' betekent 'goed'. Men vraagt elkaar dus of het goed gaat.
Er zijn een paar interessante dingen op te merken over dit eenvoudige zinnetje. Om te beginnen zit er geen werkwoord in. Waar in het Nederlands het werkwoord 'zijn' gebruikt wordt, is in het Chinees vaak geen werkwoord nodig.
Verder is 'ni hao' eigenlijk geen vraag maar een constatering. Letterlijk betekent het: het gaat goed met je. Voluit zou men moeten zeggen: 'ni hao ma', maar iedereen begrijpt wat bedoeld wordt en dus laat men het vraagwoordje 'ma' weg.
Als men 'ni hao' tegen u zegt, kunt u hetzelfde terugzeggen. Het gebruik is dus precies hetzelfde als bij 'hallo', men beoogt geen diepe bespiegelingen over uw toestand te krijgen.
lijkt nogal op spaans toch?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef cafpow het volgende:
[..]
de taal is best mooi![]()
en het was het meest relaxte schoolvak ooit voor mij, hoefde geen moeite te doen
tja, ben je wel beetje laat mee. Volgende keer dan maarquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef Gasol het volgende:
Bedenk nu pas dat ik dat natuurlijk gewoon had moeten zeggen in de Chinese supermarkt maandag... Dat had me dikke streetcredz opgeleverd in chinatown
Tja...das jammer..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij wordt in mijn bijzijn niet oud
tot blijkt dat t jappanners zijn ofzoquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef Gasol het volgende:
Bedenk nu pas dat ik dat natuurlijk gewoon had moeten zeggen in de Chinese supermarkt maandag... Dat had me dikke streetcredz opgeleverd in chinatown
yep, lijkt er heel erg op. Als ik iets niet wist maakte ik gewoon een vervormde vorm van een spaans woord.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
lijkt nogal op spaans toch?
Ik leer talen ook in notimehandig
Zijn ze zwaar beledigdquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tot blijkt dat t jappanners zijn ofzo
Tja..sowieso he..als je de 2 geilste Latina's er tegenaan gooit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik krijg die Bou wel stil...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die bovenste, wat is haar naam ook alweer, wel uit de groep La oreja de van gogh toch?de naam begon toch met een M of niet?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik krijg die Bou wel stil...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind ze niet echt mooi.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:18 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Tja..sowieso he..als je de 2 geilste Latina's er tegenaan gooit.
Flashback, flashbackquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tot blijkt dat t jappanners zijn ofzo
schijn kan bedriegenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:18 schreef Gasol het volgende:
[..]
Zijn ze zwaar beledigdMaar het zag er redelijk chinees uit allemaal vond ik..
rare groentenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:18 schreef Gasol het volgende:
[..]
Zijn ze zwaar beledigdMaar het zag er redelijk chinees uit allemaal vond ik..
Willen we het weten?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:20 schreef Snuitebolletje het volgende:
Volgens mij is het beter als ik zo ga slapen, heb weer wause ideeën
En je verstaat het ook als zo'n spanjaard 20 woorden in een seconde propt zonder te articuleren?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik was slecht in Frans, redelijk in Latijn en met Italiaans was ik vaak aan het keten.
Maar Spaans leerde ik in no time. Ben half latino, cafpowLa mitad dentro...
Heb 2 weken officiele "les" gehad (cursusje), verder niks. En het is stukken beter dan mijn Duits.
Ik heb nooit latijn gehad of italiaans. En spaans kwam vanzelf, 2 talig opgevoed, en duits tja daar kan ik me wel mee verdedigen, maar mijn frans is en blijft beterquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik was slecht in Frans, redelijk in Latijn en met Italiaans was ik vaak aan het keten.
Heb 2 weken officiele "les" gehad (cursusje), verder niks. En het is stukken beter dan mijn Duits.
Ben jij half Latino? Luuuulll niet..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:19 schreef El_Matador het volgende:
Amaia Monteroquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:19 schreef cafpow het volgende:
[..]
die bovenste, wat is haar naam ook alweer, wel uit de groep La oreja de van gogh toch?de naam begon toch met een M of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |