Heb je ook nog argumenten?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Achterlijk plan en wat mij betreft wordt het ziekenhuizen en artsen verboden om hier aan mee te werken. Ik wil niet dat mijn belastinggeld via wat voor omweg dan ook bij dit soort instellingen terecht komt. Nederland gaat steeds meer de verkeerde weg op, vaak genoeg wordt er al over gesproken om mensen met psychische problemen, zoals levensmoeheid, toe te laten tot de euthanasiepraktijk. Dit soort clubjes willen dat nu ook nog eens gaan bevorderen, volslagen idioot.
Maar waarom vind je het dan zo achterlijk?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Achterlijk plan en wat mij betreft wordt het ziekenhuizen en artsen verboden om hier aan mee te werken. Ik wil niet dat mijn belastinggeld via wat voor omweg dan ook bij dit soort instellingen terecht komt. Nederland gaat steeds meer de verkeerde weg op, vaak genoeg wordt er al over gesproken om mensen met psychische problemen, zoals levensmoeheid, toe te laten tot de euthanasiepraktijk. Dit soort clubjes willen dat nu ook nog eens gaan bevorderen, volslagen idioot.
jij gunt iemand die levensmoe is geen normale, rustige en humane dood? of ben je überhaupt tegen zelfbeschikking?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oké, ruim jij de menselijke resten op nadat iemand een trein heeft gekopt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je niet voor Afghanistan bent dan wordt je officieel aangemeld, een afschrift van die aanmelding gaat naar de USAquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het kabinet zal ongetwijfeld in de verleiding komen.
Dat kost niet veel, je weet zeker dat het ziekenhuisbed snel leeg komt enz.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
is dat fijner doodgaan dan onder professionele begeleiding en een injectie?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:36 schreef apple_pie het volgende:
Wat is er mis met een glas wijn en een stuk touw?
Ik denk dat we dan beter de euthanasiewet kunnen verruimen voor de mensen die jij noemt, dan dat we zo'n discutabele kliniek gaan neerzetten. Daar komen zoals ik het nu zie ook te veel mensen op af die met andere hulp hun leven weer op de rails kunnen krijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:42 schreef Peter6000 het volgende:
Het is in Nederland niet strafbaar aanwezig te zijn bij een zelfdoding, zolang je er maar geen enkele actieve rol in hebt.
Het is strafbaar de pillen door de vla te roeren als iemand daar fysiek niet meer toe in staat is, maar het is niet strafbaar erbij aanwezig te zijn als iemand dit zelf doet, omdat hij/ zij liever niet alleen wil sterven.
Als ik het artikel in de OP goed lees, gaat men ervan uit dat dit ook geldt voor artsen in zo`n kliniek.
En zijn dit dus de 'gevallen' die niet voldoen aan de eisen die gesteld zijn in de euthanasiewet (als ze wel aan die eisen zouden voldoen zouden ze niet zelf pillen hoeven te verzamelen, maar ze krijgen van een arts).
Bijvoorbeeld bij 'voltooid leven' (oud zijn en geen zin hebben de laatste jaren van aftakeling mee te gaan maken). Of bij psychiatrische patiënten/ mensen met een fysieke aandoening die nog niet voldoen aan de wettelijke eisen (dat is wel vaker discutabel, je kan lijden ook niet objectief meten).
Ik ben voorstander van zo`n kliniek. Het kan een hoop lijden besparen.
En ik schrik ervan dat er ook heel veel mensen zijn die wel aan de eisen van de euthanasiewet voldoen, maar geen arts kunnen vinden die bereid is te helpen.
als je abortus wilt doen, dan krijg je ook een goed gesprek met een professional. dus wellicht dat iemand die levensmoe is zich eerder bedenkt in zo'n kliniek, dan dat hij of zij een fles whiskey leegtrekt en een eind er aan maakt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:59 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan beter de euthanasiewet kunnen verruimen voor de mensen die jij noemt, dan dat we zo'n discutabele kliniek gaan neerzetten. Daar komen zoals ik het nu zie ook te veel mensen op af die met andere hulp hun leven weer op de rails kunnen krijgen.
Niet per se minder fijn. Maak er niet zo'n drama van.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat fijner doodgaan dan onder professionele begeleiding en een injectie?
ik een drama er van maken? waar maak ik er een drama van dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Niet per se minder fijn. Maak er niet zo'n drama van.
Ik bedoel dat zo'n kliniek nogal dramatisch en overbodig is. Als je dood wil, wil je dood. Zo moeilijk is zelfmoord niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik een drama er van maken? waar maak ik er een drama van dan?
dus mensen met een terminale ziekte die dood willen, krijgen wel de steun en begeleiding, maar iemand die duidelijk levensmoe is niet?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:10 schreef apple_pie het volgende:
Ik bedoel dat zo'n kliniek nogal dramatisch en overbodig is. Als je dood wil, wil je dood. Zo moeilijk is zelfmoord niet.
Als je levensmoe bent maak je er toch een einde aan? Nogmaals, zo ingewikkeld is het niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus mensen met een terminale ziekte die dood willen, krijgen wel de steun en begeleiding, maar iemand die duidelijk levensmoe is niet?
Ik zat er al op te wachtenquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijgen we ze dan eindelijk
[ afbeelding ]
"Choose mode of death"
Er zijn genoeg relatief pijnloze manieren om er een einde aan te maken, waar je ook anderen minimaal mee tot last bent. Daar heb je geen kliniek voor nodig, Google is meer dan voldoende.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:15 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik zou het wel chill vinden als dat ik dood zou willen, dat gewoon pijnloos kan.
Denk ook eens aan al die treinen, toch chillje bent niemand tot last
quote:
Ik heb er op dit forum al vaker over geschreven. Als je er in geinteresseerd bent kun je in dit topic (zie link) mijn argumenten vinden waarom ik vind dat men veel te hard van stapel loopt van euthanasie en dat ik vind dat sommigen onder het mom van zelfbeschikking onzorgvuldig handelen:quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:06 schreef N.icka het volgende:
Maar waarom vind je het dan zo achterlijk?
De euthanasiewet verruimen is prima, maar is dat wel realistisch met het CDA in de regering?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:59 schreef Lily1987 het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan beter de euthanasiewet kunnen verruimen voor de mensen die jij noemt, dan dat we zo'n discutabele kliniek gaan neerzetten. Daar komen zoals ik het nu zie ook te veel mensen op af die met andere hulp hun leven weer op de rails kunnen krijgen.
In de eerste instantie vond ik je reactie raar, maar na het lezen van de eerste pagina snap ik in ieder geval je mening. Alleen vind ik dat over maatschappelijke cohesie een nobel streven, maar een beetje een utopie. Daarnaast zou iemand met een serieuze doodswens euthanasie moeten kunnen plegen. Je kiest er niet zelf voor om geboren te worden, je kan iemand niet verplichten in leven te blijven en in plaats van eindeloos hulp (blijven) bieden scheelt dit de maatschappij simpelweg geld. Als iemand 100% dood wilt pleegt die toch wel zelfmoord, dan liever via dit traject.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er op dit forum al vaker over geschreven. Als je er in geinteresseerd bent kun je in dit topic (zie link) mijn argumenten vinden waarom ik vind dat men veel te hard van stapel loopt van euthanasie en dat ik vind dat sommigen onder het mom van zelfbeschikking onzorgvuldig handelen:
SGP krijgt medisch-ethisch moratorium in ruil voor gedoogsteun
Scroll gewoon het topic door, daar komen al mijn argumenten voor voorbij.
Ook nog een argument. We hebben misschien een oplossing voor het vergrijzingsprobleem dames en heren, wie dood wilt mag gewoon gaan hoor!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me een uitstekend idee zo een kliniek, ik ga liever daarheen dan de hele dag kwijlend in je luier in een verzorgingstehuis te zitten.
Jep, en als ik niet meer voor mezelf kan zorgen ga ik liever dood dan in een verpleegtehuis te komen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
In de eerste instantie vond ik je reactie raar, maar na het lezen van de eerste pagina snap ik in ieder geval je mening. Alleen vind ik dat over maatschappelijke cohesie een nobel streven, maar een beetje een utopie. Daarnaast zou iemand met een serieuze doodswens euthanasie moeten kunnen plegen. Je kiest er niet zelf voor om geboren te worden, je kan iemand niet verplichten in leven te blijven en in plaats van eindeloos hulp (blijven) bieden scheelt dit de maatschappij simpelweg geld. Als iemand 100% dood wilt pleegt die toch wel zelfmoord, dan liever via dit traject.
wil je ermee stoppen, zegt de zuster, even wachten tot er een bed vrij is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:55 schreef mymoodfentje het volgende:
Prachtig idee, dit hoort in een vrije democratische samenleving.
volgens mij is die kliniek juist bedoeld voor mensen die er al eerder een eind aan willen maken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me een uitstekend idee zo een kliniek, ik ga liever daarheen dan de hele dag kwijlend in je luier in een verzorgingstehuis te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |