abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:34:26 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91617688
quote:
13s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:31 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

trololo
Fietsenmaker :{w
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:35:22 #202
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_91617735
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:32 schreef fonsoy het volgende:
- De langstudeerder betaalt een extra jaar collegegeld
- De langstudeerder volgt geen extra vakken t.o.v. een nominale student
Dat inderdaad. Hooguit doet hij/zij een tentamen iets vaker, maar dan zou een langstudeerder even stout zijn (veel kosten) als iemand die uit interesse een extra vakje erbij doet.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:36:12 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91617764
Een nominaal student die twee studies volgt, in de onderwijscommissie zit en in het bestuur van de studievereniging (wordt ook betaald door de uni) is duurder dan een random langstudeerder. Laten we die lui eens flink pakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_91617831
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:35 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Hooguit doet hij/zij een tentamen iets vaker, maar dan zou een langstudeerder even stout zijn (veel kosten) als iemand die uit interesse een extra vakje erbij doet.
De enige extra kosten zijn hooguit wat administratiekosten. Die gaan natuurlijk nooit die 1.6k aan collegegeld overschrijden.
pi_91617900
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:36 schreef Ryon het volgende:
Een nominaal student die twee studies volgt, in de onderwijscommissie zit en in het bestuur van de studievereniging (wordt ook betaald door de uni) is duurder dan een random langstudeerder. Laten we die lui eens flink pakken.
Iemand die in een studieverenigingsbestuur zit krijgt echt niet overdadig veel geld. Helaas is het in 9 van de 10 verenigingen niet mogelijk om ernaast nog nominaal een studie te lopen.

Helaas wordt er niet nagedacht over het feit dat deze mensen andere studenten op het juiste pad zetten. Studieverenigingen zijn er namelijk niet voor niets.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:49:25 #206
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91618361
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:39 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Iemand die in een studieverenigingsbestuur zit krijgt echt niet overdadig veel geld. Helaas is het in 9 van de 10 verenigingen niet mogelijk om ernaast nog nominaal een studie te lopen.

Helaas wordt er niet nagedacht over het feit dat deze mensen andere studenten op het juiste pad zetten. Studieverenigingen zijn er namelijk niet voor niets.
je vergeet dat ze vaak wel van de uni een jaar extra stufi krijgen, dat zal nu wel verdwijnen
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:52:10 #207
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91618494
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:34 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Betastudies zijn zeer zeker nuttiger.
- Een betabaan levert meer poen op
- Daar betaal je belasting over
- ?????
- Profit!
Bron?

En bovendien, betastudenten zijn gemiddeld duurder dan alfastudenten om op te leiden door de hogere kosten voor het opleidingsmateriaal.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:54:43 #208
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91618610
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:52 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Bron?

En bovendien, betastudenten zijn gemiddeld duurder dan alfastudenten om op te leiden door de hogere kosten voor het opleidingsmateriaal.
maakt niet uit aangezien we het toch kankerhard terug gaan betalen in de vorm van belasting
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:59:20 #209
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91618811
http://www.rijksoverheid.(...)eldt-vliegenthart/cv

Opleiding
1981: Verpleegkunde-a

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verpleegkundige

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') ZAL WEL A2 NIVEAU ZIJN, FKING KUT MBO-ER :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91619160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:02 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Bullshit! Lees de versleuteling die gebruikt wordt eens (deze is van Hogescholen). Dan zul je zien dat een Hogeschool elk jaar geld ontvangt (¤5100 in 2007) en dat daarnaast elk jaar een afschrijving (¤6900 in 2007) wordt gegeven (-¤1800 per jaar dus). En als een student dan een bachelor haalt, krijgen ze (gemiddeld) nog ¤31.100.
Ik zou zelf dat document nog eens inkijken, want dat spreekt je verhaal namelijk tegen. Met name de tabel onderaan pagina 2 maakt duidelijk dat langstudeerders de overheid niet meer, maar juist minder kosten!
quote:
[..]

Onzin, hoe langer een student over zijn/haar diploma doet hoe minder winst een HO-instelling maakt i.v.m. de huidige financiering van het HO.
Hier moet ik je gelijk geven dat ik ongelijk had, ik wist niet dat het extra betaalde collegegeld op deze manier gekort wordt op de rijksbijdrage.
In de huidige situatie wordt er dus voor haar: wel winst gemaakt door de overheid, en volgens het rekenvoorbeeld enkele honderden euro's verlies voor de instelling (afrondingsfouten daargelaten).

Maar begrijp ik het goed dat er sinds 1 januari een ander financieringsmodel is gekomen? Want daar weet ik eigenlijk niets van.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_91625275
Ipv naar den haag te gaan kunnen ze beter op de universiteit zelf gaan demonstreren: de universiteiten die samen enkele miljarden op de bank hebben opgepot en waar de leden van de raad van bestuur ruim boven de balkenendenorm verdienen. Ipv bezuiningen kunnen ze beter de onderwijsinstellingen wat laten interen op hun eigen vermogen
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:27:48 #212
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91625414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef wunderbaum het volgende:
Ipv naar den haag te gaan kunnen ze beter op de universiteit zelf gaan demonstreren: de universiteiten die samen enkele miljarden op de bank hebben opgepot en waar de leden van de raad van bestuur ruim boven de balkenendenorm verdienen. Ipv bezuiningen kunnen ze beter de onderwijsinstellingen wat laten interen op hun eigen vermogen
PVV stemmer detected :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_91625564
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 19:27 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

PVV stemmer detected :')
:'(
Ik vond het meer SP achtig
pi_91625949
Morgen lekker uitslapen. :z :Z
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:38:49 #215
192481 Core2
Happiness is the road
pi_91626074
Als je te dom bent voor je eigen opleiding kun je ook gewoon een paper schrijven over de verschillen tussen uitvoeringen van de kleine zeemeermin. Zou een hoop studievertraging schelen.
pi_91626114
Ik zag vandaag al heel veel studenten bij de bushalte staan. Die gingen vast niet naar den haag maar gewoon met de vuile was naar ons paps en mams :')
pi_91626158
Geen tentamen morgen *O*

Weekje extra om te leren *O*

Bezuinigingen _O_ _O_
pi_91626563
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:40 schreef shiftknop het volgende:
Geen tentamen morgen *O*

Weekje extra om te leren *O*

Bezuinigingen _O_ _O_
Slaat nergens op, dat ze zelfs tentamens gaan verzetten.

Heb morgen gewoon tentamen
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:49:42 #219
192481 Core2
Happiness is the road
pi_91626720
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:47 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Slaat nergens op, dat ze zelfs tentamens gaan verzetten.

Heb morgen gewoon tentamen
Bij mij werd een tentamen zelfs naar voren verschoven zodat de docent kan protesteren morgen. :')
pi_91626877
TS heeft duidelijk geen hoger onderwijs gevolgd. Iedereen die het met dergelijke maatregelen eens is moet onderhand proleet zijn. Maakt niet uit hoor, rechtse mensen die zomaar wat brullen zijn vaak ook niet zo slim.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2011 19:53:12 ]
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:56:16 #221
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91627137
de staat maar janken dat we allemaal sneller moeten gaan studeren, maar ondertussen later wel van mensen zoals mij, die een studie doen die gemiddeld 7.5 jaar duurt (omdat mensen niet sneller kunnen, en niet omdat ze zich elke dag vol laten lopen), verwachten dat we (meer dan) de helft van ons geld aan de staat gaan ophoesten, lekker wereldbeeld heeft de nederlandse regering :W als het zo moet ga ik na mijn studie wel afmaken en dan ergens in het buitenland werken, waar je nog wel gewaardeerd wordt met een fatsoenlijk diploma op zak en dan kan nederland fluiten naar mijn belastingcenten. Ik zal een beetje voor tokkies gaan betalen die op elke mogelijke manier zoveel mogelijk geld naar zich toe trekken, en werken, ho maar :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:06:24 #222
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91627780
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:56 schreef kutkabouter het volgende:
de staat maar janken dat we allemaal sneller moeten gaan studeren, maar ondertussen later wel van mensen zoals mij, die een studie doen die gemiddeld 7.5 jaar duurt (omdat mensen niet sneller kunnen, en niet omdat ze zich elke dag vol laten lopen), verwachten dat we (meer dan) de helft van ons geld aan de staat gaan ophoesten, lekker wereldbeeld heeft de nederlandse regering :W als het zo moet ga ik na mijn studie wel afmaken en dan ergens in het buitenland werken, waar je nog wel gewaardeerd wordt met een fatsoenlijk diploma op zak en dan kan nederland fluiten naar mijn belastingcenten. Ik zal een beetje voor tokkies gaan betalen die op elke mogelijke manier zoveel mogelijk geld naar zich toe trekken, en werken, ho maar :')
precies.
pi_91627926
Of er iets gaat veranderen, ik betwijfel 't. Maar ik sta daar principieel
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:15:48 #224
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91628332
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:56 schreef kutkabouter het volgende:
_O_
pi_91631090
Maar TS wat moeten we dan doen?
Over ons heen laten lopen?

Deze generatie is laf en zwak. Kijk naar Frankrijk, Engeland en Tunesië en LEER ervan!
nooit meer een hit daarna :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')