Fietsenmakerquote:
Dat inderdaad. Hooguit doet hij/zij een tentamen iets vaker, maar dan zou een langstudeerder even stout zijn (veel kosten) als iemand die uit interesse een extra vakje erbij doet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:32 schreef fonsoy het volgende:
- De langstudeerder betaalt een extra jaar collegegeld
- De langstudeerder volgt geen extra vakken t.o.v. een nominale student
De enige extra kosten zijn hooguit wat administratiekosten. Die gaan natuurlijk nooit die 1.6k aan collegegeld overschrijden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:35 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Hooguit doet hij/zij een tentamen iets vaker, maar dan zou een langstudeerder even stout zijn (veel kosten) als iemand die uit interesse een extra vakje erbij doet.
Iemand die in een studieverenigingsbestuur zit krijgt echt niet overdadig veel geld. Helaas is het in 9 van de 10 verenigingen niet mogelijk om ernaast nog nominaal een studie te lopen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:36 schreef Ryon het volgende:
Een nominaal student die twee studies volgt, in de onderwijscommissie zit en in het bestuur van de studievereniging (wordt ook betaald door de uni) is duurder dan een random langstudeerder. Laten we die lui eens flink pakken.
je vergeet dat ze vaak wel van de uni een jaar extra stufi krijgen, dat zal nu wel verdwijnenquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:39 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Iemand die in een studieverenigingsbestuur zit krijgt echt niet overdadig veel geld. Helaas is het in 9 van de 10 verenigingen niet mogelijk om ernaast nog nominaal een studie te lopen.
Helaas wordt er niet nagedacht over het feit dat deze mensen andere studenten op het juiste pad zetten. Studieverenigingen zijn er namelijk niet voor niets.
Bron?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:34 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Betastudies zijn zeer zeker nuttiger.
- Een betabaan levert meer poen op
- Daar betaal je belasting over
- ?????
- Profit!
maakt niet uit aangezien we het toch kankerhard terug gaan betalen in de vorm van belastingquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:52 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Bron?
En bovendien, betastudenten zijn gemiddeld duurder dan alfastudenten om op te leiden door de hogere kosten voor het opleidingsmateriaal.
Ik zou zelf dat document nog eens inkijken, want dat spreekt je verhaal namelijk tegen. Met name de tabel onderaan pagina 2 maakt duidelijk dat langstudeerders de overheid niet meer, maar juist minder kosten!quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:02 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Bullshit! Lees de versleuteling die gebruikt wordt eens (deze is van Hogescholen). Dan zul je zien dat een Hogeschool elk jaar geld ontvangt (¤5100 in 2007) en dat daarnaast elk jaar een afschrijving (¤6900 in 2007) wordt gegeven (-¤1800 per jaar dus). En als een student dan een bachelor haalt, krijgen ze (gemiddeld) nog ¤31.100.
Hier moet ik je gelijk geven dat ik ongelijk had, ik wist niet dat het extra betaalde collegegeld op deze manier gekort wordt op de rijksbijdrage.quote:[..]
Onzin, hoe langer een student over zijn/haar diploma doet hoe minder winst een HO-instelling maakt i.v.m. de huidige financiering van het HO.
PVV stemmer detectedquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef wunderbaum het volgende:
Ipv naar den haag te gaan kunnen ze beter op de universiteit zelf gaan demonstreren: de universiteiten die samen enkele miljarden op de bank hebben opgepot en waar de leden van de raad van bestuur ruim boven de balkenendenorm verdienen. Ipv bezuiningen kunnen ze beter de onderwijsinstellingen wat laten interen op hun eigen vermogen
Slaat nergens op, dat ze zelfs tentamens gaan verzetten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:40 schreef shiftknop het volgende:
Geen tentamen morgen![]()
Weekje extra om te leren![]()
Bezuinigingen![]()
Bij mij werd een tentamen zelfs naar voren verschoven zodat de docent kan protesteren morgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:47 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Slaat nergens op, dat ze zelfs tentamens gaan verzetten.
Heb morgen gewoon tentamen
precies.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:56 schreef kutkabouter het volgende:
de staat maar janken dat we allemaal sneller moeten gaan studeren, maar ondertussen later wel van mensen zoals mij, die een studie doen die gemiddeld 7.5 jaar duurt (omdat mensen niet sneller kunnen, en niet omdat ze zich elke dag vol laten lopen), verwachten dat we (meer dan) de helft van ons geld aan de staat gaan ophoesten, lekker wereldbeeld heeft de nederlandse regeringals het zo moet ga ik na mijn studie wel afmaken en dan ergens in het buitenland werken, waar je nog wel gewaardeerd wordt met een fatsoenlijk diploma op zak en dan kan nederland fluiten naar mijn belastingcenten. Ik zal een beetje voor tokkies gaan betalen die op elke mogelijke manier zoveel mogelijk geld naar zich toe trekken, en werken, ho maar
quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:56 schreef kutkabouter het volgende:
de staat maar janken dat we allemaal sneller moeten gaan studeren, maar ondertussen later wel van mensen zoals mij, die een studie doen die gemiddeld 7.5 jaar duurt (omdat mensen niet sneller kunnen, en niet omdat ze zich elke dag vol laten lopen), verwachten dat we (meer dan) de helft van ons geld aan de staat gaan ophoesten, lekker wereldbeeld heeft de nederlandse regeringals het zo moet ga ik na mijn studie wel afmaken en dan ergens in het buitenland werken, waar je nog wel gewaardeerd wordt met een fatsoenlijk diploma op zak en dan kan nederland fluiten naar mijn belastingcenten. Ik zal een beetje voor tokkies gaan betalen die op elke mogelijke manier zoveel mogelijk geld naar zich toe trekken, en werken, ho maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |