abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91610293
Mijn familie woont in het buitenland. En mijn kinderen gaan niet bij een of andere suffe vereniging. Als die vertraging oplopen gaan ze maar HBO/MBO doen.
pi_91610313
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

2 jaar vertraging tijdens je bachelor is al een boete. Dit terwijl de meeste studenten met een dergelijke vertraging relatief weinig kosten maken per jaar.

En ik kan het iedereen aanraden om naast je studie wat leuks te doen binnen studentending. Steek je nog wat van op.
Ik heb een sociaal leven buiten mijn studie om. Dus nee.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:54:18 #153
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91610321
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:52 schreef solyaris het volgende:

[..]

als je er zo over denkt, ben je gewoon een trieste, egoïstische, asociale malloot.
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
pi_91610351
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:51 schreef MangoRedChilli het volgende:
Als die chick geen vertraging had willen oplopen had ze na haar tumor beter die vertraging die ze had kunnen inhalen en daarnaast gewoon leuke dingen doen (geen bestuur) Dat bestuur is haar eigen keuze. Dat ze daardoor vertraging heeft is wederom EIGEN KEUZE.

Ik doe straks ook een dubbele master dus huilie.
Inhalen _O- Dat jij dat nou kan met je pretstudie. Hier hebben we fatsoenlijk onderwijs, waarin ook nog eens eisen gesteld worden qua eerder gehaalde vakken.

En dit doe ik even in hoofdletters, anders schijn je het niet te begrijpen: ZE HEEFT HET ONDERWIJS MET HAAR VERTRAGING GEEN CENT EXTRA GEKOST EN TOCH MOET ZE EEN BOETE BETALEN. DAT SLAAT NERGENS OP.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:55:24 #155
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91610366
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:52 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Hoeveel mensen liggen ern 5 weken per semester in het ziekenhuis?
Ziek, in de war, onder behandeling, te moe om te studeren. Het hoeft niet minstens IC te zijn :{w

Heb je iets tegen gehandicapten ofzo? Dit is een prima administratieve oplossing die niemand wat extra's kost.
pi_91610389
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:54 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

als je er zo over denkt, ben je gewoon een trieste, egoïstische, asociale malloot.
Dat dus een beetje naastenliefde is er niet meer en dit kan je ook zeggen over de regering. Zelfs wel stufi ontvangen en daarna zorgen dat de andere het niet krijgen
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:56:14 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91610410
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:53 schreef MangoRedChilli het volgende:
Mijn familie woont in het buitenland. En mijn kinderen gaan niet bij een of andere suffe vereniging. Als die vertraging oplopen gaan ze maar HBO/MBO doen.
Ah. De moderne arbeider spreekt. Succes daarmee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_91610433
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bedoelt Pool
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:58:13 #159
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91610513
De enige reden waarom deze maatregel er aan komt is omdat het beeld van de dure luie student nu eenmaal goed te verkopen is. Dit gaat het kabinet ook met gemak lukken. Dat de werkelijkheid daar niet veel mee te maken heeft, dat je nu al geen stufi krijgt bij vertraging en dat het veel mensen raakt die totaal niet in deze categorie vallen maakt daarbij geen fluit uit.
Regeren is keuzes maken en deze keuze blijkt altijd weer makkelijk. Een gevechtsvliegtuig niet kopen of geen missie blijkt altijd lastiger, vraag me niet waarom. En over 15 jaar (wie weet eerder) huilen dat ons onderwijs niet meer meekan ^O^

De oplossing zal dan waarschijnlijk 'meer efficientie met minder geld' worden :')

De kers op de taart is nog wel om de uni's te beboeten. Dat zal pas goed onderwijs opleveren ):O
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:02:44 #160
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91610739
quote:
19s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:58 schreef kingmob het volgende:

De kers op de taart is nog wel om de uni's te beboeten. Dat zal pas goed onderwijs opleveren ):O
dit is inderdaad het domste wat ze ooit hadden kunnen bedenken, de uni's beboeten op het presteren van hun studenten, waar de uni's 0.0 invloed op hebben
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
pi_91610772
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ziek, in de war, onder behandeling, te moe om te studeren. Het hoeft niet minstens IC te zijn :{w

Heb je iets tegen gehandicapten ofzo? Dit is een prima administratieve oplossing die niemand wat extra's kost.
Ik ben depressief geweest en ik weet uit evraring dat therapie lang duurt. Als je in de war of onder behandeling bent, dan neem je een semester vrij. Zelfde is als je zo ziek bent dat je steeds vrij moet nemen.

De unis beboeten vind ik ook niet slim trouwens. Maar dan nog heb ik te veel eigenwaarde om te gaan protesteren.
pi_91610809
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:02 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

dit is inderdaad het domste wat ze ooit hadden kunnen bedenken, de uni's beboeten op het presteren van hun studenten, waar de uni's 0.0 invloed op hebben
Precies. De enige invloed die ze kunnen hebben is gewoon de eisen omlaag schroeven. En natuurlijk wil je dat liever niet als instelling, maar als je anders dik in de rode cijfers komt...
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_91610812
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee hoor. Als mijn kinderen 5 jaar over een vak doen is het niveau blijkbaar te hoog.
pi_91610859
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:03 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Ik ben depressief geweest en ik weet uit evraring dat therapie lang duurt. Als je in de war of onder behandeling bent, dan neem je een semester vrij. Zelfde is als je zo ziek bent dat je steeds vrij moet nemen.

De unis beboeten vind ik ook niet slim trouwens. Maar dan nog heb ik te veel eigenwaarde om te gaan protesteren.
Je bent depressief geweest en je kunt nog steeds geen begrip opbrengen voor je medestudent? Noem jij dat maar lekker eigenwaarde :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:05:03 #165
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91610864
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:03 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Maarruh. Dat was exact wat ik voorstelde. Alleen wat flexibeler. Niet alle ziektes duren of een half jaar of om en om een week.
pi_91610947
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:04 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Nee hoor. Als mijn kinderen 5 jaar over een vak doen is het niveau blijkbaar te hoog.
Jaha, we weten het, er zijn nog een paar ouderwetsche lanterfanters die af en toe ergens op een universiteit rondlopen. Daar kun je best iets aan willen doen, maar dit is niet de manier. Dit is met een bazooka op een mug schieten om te verbergen dat je gewoon wilt bezuinigen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:08:19 #167
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91610996
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Precies. De enige invloed die ze kunnen hebben is gewoon de eisen omlaag schroeven. En natuurlijk wil je dat liever niet als instelling, maar als je anders dik in de rode cijfers komt...
Dit ja. Nou moeten ze inderdaad wel de eisen omlaag gaan gooien, waardoor de lapzwansen het alleen maar makkelijker krijgen, en de hardwerkenden ook, waardoor het indirecte gevolg dus niet is dat mensen meer gaan betalen, maar dat er gewoon minder goede arbeidskrachten worden afgeleverd.
pi_91611058
Je kan niet zomaar een week stoppen want je moet gewoon je vakken halen. Die vakken duren meestal een semester. Hoe wil je dat anders doen? De leraren nog in de vakantie extra weken lesgeven voor de zieken?

Ik heb wel begrip voor de zieke medestudent maar die moeten dan wel gewoon of de studie een semester stopzetten of gewoon ondanks hun ziekte werken (zoals ik).
pi_91611157
Ook een studie een semester stopzetten is niet mogelijk. Als je stopt met een studie en je uitschrijft stop je definitief. Als je weer terug wilt mag je de instelling op je blote knietjes smeken of ze je weer toe willen laten zonder dat je weer bij het begin moet beginnen. En wat denk je dat ze zeggen als ze het risico lopen boetes voor jou te moeten gaan betalen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:11:50 #170
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91611158
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:09 schreef MangoRedChilli het volgende:
Je kan niet zomaar een week stoppen want je moet gewoon je vakken halen. Die vakken duren meestal een semester. Hoe wil je dat anders doen? De leraren nog in de vakantie extra weken lesgeven voor de zieken?

Ik heb wel begrip voor de zieke medestudent maar die moeten dan wel gewoon of de studie een semester stopzetten of gewoon ondanks hun ziekte werken (zoals ik).
Hoe ze dat gaan regelen is aan de gehandicapte zelf. En als je maar op halve kracht studeert is af en toe een week stoppen geen probleem.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:14:17 #171
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91611278
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ook een studie een semester stopzetten is niet mogelijk. Als je stopt met een studie en je uitschrijft stop je definitief. Als je weer terug wilt mag je de instelling op je blote knietjes smeken of ze je weer toe willen laten zonder dat je weer bij het begin moet beginnen. En wat denk je dat ze zeggen als ze het risico lopen boetes voor jou te moeten gaan betalen?
Dat moet dus veranderen. Het argument dat een flexibel in-en uitschrijvende student minder kans op vertraging heeft zou daarbij van belang kunnen zijn.

Uni's mogen niemand met de juiste vooropleiding weigeren trouwens. Behalve opleidingen met een fixus.
pi_91611325
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Onzin, vriendin is een semester gestopt toen het niet goed met haar ging en is nu weer gewoon begonnen. In die tijd kreg ze geen stufi en nu weer wel.
pi_91611341
Je trouwens uitschrijven voor de studie of een semester je stufi en ov stopzetten is een verschil.
pi_91611377
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat moet dus veranderen. Het argument dat een flexibel in-en uitschrijvende student minder kans op vertraging heeft zou daarbij van belang kunnen zijn.

Uni's mogen niemand met de juiste vooropleiding weigeren trouwens. Behalve opleidingen met een fixus.
Ja, maar je bent sowieso een semester vertraagd als je je vakken de helft van de tijd niet volgt, want zo haal je het tentamen niet.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:16:40 #175
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91611389
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef MangoRedChilli het volgende:
Je trouwens uitschrijven voor de studie of een semester je stufi en ov stopzetten is een verschil.
ja inderdaad, je mag dan dus fijn doorbetalen terwijl je niks meer ontvangt :')

wat voor studie doe je eigenlijk? het lijkt me geen studie waarbij je logisch leert nadenken namelijk :')
pi_91611458
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:16 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

wat voor studie doe je eigenlijk? het lijkt me geen studie waarbij je logisch leert nadenken namelijk :')
Lees het topic maar eens door.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:18:22 #177
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91611468
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:16 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Ja, maar je bent sowieso een semester vertraagd als je je vakken de helft van de tijd niet volgt, want zo haal je het tentamen niet.
Ja maar als je je elke keer ook voor de helft van de tijd uitschrijft ben je weer niet vertraagd. Je studeerde immers maar de helft van de tijd. Zuivere speeltijd.

En ga nou niet zitten broeden op een argument om het de gehandicapten weer lastiger te maken.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:18:23 #178
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_91611469
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

En dit doe ik even in hoofdletters, anders schijn je het niet te begrijpen: ZE HEEFT HET ONDERWIJS MET HAAR VERTRAGING GEEN CENT EXTRA GEKOST EN TOCH MOET ZE EEN BOETE BETALEN. DAT SLAAT NERGENS OP.
DIt is een non-argument van Hogescholen/Universiteiten. Als het werkelijk niets kost moeten ze de staat niet belasten met hun rekeningen. Instellingscollegegeld - wettelijk collegeld = de rekening die de staat ontvangt per jaar per student.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_91611477
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:16 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

Nouja dan stop je.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:20:32 #180
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91611557
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:18 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Lees het topic maar eens door.
ik ga geen 200 posts lezen alleen maar om uit te vinden wat jouw studie is. Ik heb wel iets beters te doen.
pi_91611657
nou dan kom je er nooit achter.
pi_91612168
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:18 schreef ikke043 het volgende:

[..]

DIt is een non-argument van Hogescholen/Universiteiten. Als het werkelijk niets kost moeten ze de staat niet belasten met hun rekeningen. Instellingscollegegeld - wettelijk collegeld = de rekening die de staat ontvangt per jaar per student.
Pertinente onzin. Instellingen krijgen géén extra geld voor studenten die langer studeren. Ze krijgen geld voor het aantal jaar dat de studie nominaal duurt, plus een bonus als een student daadwerkelijk afstudeert.

Bovendien was de situatie waar ik het over had een situatie waarin er wel vertraging was opgetreden, maar er geen extra onderwijs genoten is, dus ook geen extra kosten voor de instelling. Sterker nog, omdat ze langer collegegeld betaalt maakt de universiteit winst op haar.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:35:18 #183
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_91612296
Ondanks dat ik (gelukkig!!) niet meer studeer, wil ik toch op een aantal zaken reageren:

- Bij een echte studie (bijv. een beta studie; geen engels ofzo) heb je "voorkennis eisen" voor vakken: je mag alleen een vak vak volgen als je eerdere vakken gehaald hebt. Die vakken worden vaak vlak na elkaar gegeven (bijv. een kwartiel of semester later). Als je het eerste (!) tentamen van een vak niet haalt, mag je het daarop volgende vak niet volgen en heb je dus direct een jaar (!!) vertraging te pakken.
- Een jaar vertraging inhalen (mede door die voorkennis eisen) is onmogelijk!
- Er zijn een heleboel andere nuttige activiteiten die je als student kan doen die niets met bier zuipen te maken hebben; denk aan een bestuursfunctie bij een studievereniging (het bestaan daarvan is essentieel voor goed onderwijs!) of een sportvereninging.
- De stufi is lang niet genoeg om je studie + woonruimte + levensonderhoud te betalen, je zult dus ook naast je studie moeten werken
- Verder had ik bij mijn studie nog het probleem dat het curriculum nogal 'vrij' was opgezet: veel keuze vakken, en het vakkenaanbod veranderede bijna jaarlijks: dit had tot gevolg dat je in een jaar kiest voor een vak, wat het jaar erna mogelijk niet meer wordt gegeven (dus geen herkansings mogelijkheden). Verder heb ik een heel semester lang geen vakken kunnen volgen omdat ik alle vakken die werden gegeven al in eerdere jaren als keuzevak had gedaan.
- Tenslotte is het natuurlijk ronduit belachelijk om dit met terugwerkende kracht op alle studenten te verhalen! Je hebt in het verleden keuzes gemaakt op basis van bepaalde regelingen (je kiest ervoor om wel collegegeld te betalen maar toch een bestuursjaar te doen); het is onrechtvaardig om dat nu terug te draaien (stel bij een benzinepomp staat "benzine voor 1,40 per liter", jij gooit je tank vol, maar bij afrekenen wordt er toch 2,40 per liter afgerekend "want 1,40 was te goedkoop")

Kortom, het voorstel is te drastisch om in 1 keer door te voeren (een overgangsregeling is essentieel).

Verder zal het bezuinigde geld in onderwijs moeten worden gestoken om de boetes te rechtvaardigen: elk vak zal dan elk kwartiel/semster moeten worden aangeboden om studenten de MOGELIJKHEID TE BIEDEN om vertraging te vookomen/in te lopen!
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:36:52 #184
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_91612357
Nogal onzinnig om te praten met mensen die toch niet luisteren, maar goed. Iig dagje den haag.
J. <3
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:34:15 #185
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91614746
Niet iedereen wil zijn alfastudie enkel nominaal halen om vervolgens ambtenaar op het stadhuis van Schubbekutteveen te worden. Die studenten ga je natuurlijk wel weer meer krijgen.

Maar inderdaad, ik ben het wel eens met je dat de overheid toch niet toegeeft. Zoals iemand al aangaf is het al ingecalculeerd dat ze een jaar extra erbij hebben gedaan (eerst mocht je nog maar 1 jaar uitlopen) en ik denk dat er nu weinig extra speling is. Aan de andere kant: als we niets doen dan merken ze ook niet dat we ertegen zijn.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_91614779
Hier heb je ook voorkennis eisen dus je "echte studie"is gelul.
pi_91614864
Ik denk dat er ten minste nog wel een regeling voor huidige studenten uit te slepen is als het goed gespeeld wordt. Een schrale troost natuurlijk, maar goed.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:55:15 #188
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91615722
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:34 schreef MangoRedChilli het volgende:
Hier heb je ook voorkennis eisen dus je "echte studie"is gelul.
blijft een feit dat de technische studenten tenminste een echte studie doen. al die jankerds met een alpha studie die nu lopen te huilen omdat ze iets moeten gaan doen :') ik waardeer het wel hoor, dat jullie de technische studenten helpen met protesteren _O_ maar ik vind het nogal hypocriet, aangezien de technische studenten door jullie soort zwaar benadeeld wordt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:01:20 #189
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91616023
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

blijft een feit dat de technische studenten tenminste een echte studie doen. al die jankerds met een alpha studie die nu lopen te huilen omdat ze iets moeten gaan doen :') ik waardeer het wel hoor, dat jullie de technische studenten helpen met protesteren _O_ maar ik vind het nogal hypocriet, aangezien de technische studenten door jullie soort zwaar benadeeld wordt.
Alsof alle alfastudies zo simpel zijn en alle betastudies zo nuttig :')
Nee een onderzoek naar het voortplantingsgedrag van een of andere exotische kikker of naar hoe een molecuul reageert onder een bepaalde zuurtegraad is meteen nuttig voor de maatschappij..

Uit jouw reactie blijkt maar weer dat er helaas ook betastudenten zijn die niet verder kijken dan hun eigen polymeer waar ze zich op aftrekken.

Het feit dat je ergens meer voor doet, en iets dus wellicht moeilijker is, wil nog niet zeggen dat het nuttiger is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:01:43 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91616043
Ah. Ik voel een bétastudenten zijn allemaal kneuzen die te dom zijn om een studie - zonder er iets naast te doen - niet nominaal te kunnen halen discussie aankomen. Prima, ook dat kan niet vaak genoeg benadrukt worden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:02:30 #191
247161 ikke043
pi_91616082
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Pertinente onzin. Instellingen krijgen géén extra geld voor studenten die langer studeren. Ze krijgen geld voor het aantal jaar dat de studie nominaal duurt, plus een bonus als een student daadwerkelijk afstudeert.
Bullshit! Lees de versleuteling die gebruikt wordt eens (deze is van Hogescholen). Dan zul je zien dat een Hogeschool elk jaar geld ontvangt (¤5100 in 2007) en dat daarnaast elk jaar een afschrijving (¤6900 in 2007) wordt gegeven (-¤1800 per jaar dus). En als een student dan een bachelor haalt, krijgen ze (gemiddeld) nog ¤31.100.
quote:
Bovendien was de situatie waar ik het over had een situatie waarin er wel vertraging was opgetreden, maar er geen extra onderwijs genoten is, dus ook geen extra kosten voor de instelling. Sterker nog, omdat ze langer collegegeld betaalt maakt de universiteit winst op haar.
Onzin, hoe langer een student over zijn/haar diploma doet hoe minder winst een HO-instelling maakt i.v.m. de huidige financiering van het HO.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:07:41 #192
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91616363
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:02 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Bullshit! Lees de versleuteling die gebruikt wordt eens (deze is van Hogescholen). Dan zul je zien dat een Hogeschool elk jaar geld ontvangt (¤5100 in 2007) en dat daarnaast elk jaar een afschrijving (¤6900 in 2007) wordt gegeven (-¤1800 per jaar dus). En als een student dan een bachelor haalt, krijgen ze (gemiddeld) nog ¤31.100.
Je weet dat het bekostigingssysteem sinds 1 januari 2011 in zijn geheel veranderd is? Op deze manier wordt de rijksbijdrage inmiddels niet meer verdeeld.
--
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:12:19 #193
247161 ikke043
pi_91616597
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je weet dat het bekostigingssysteem sinds 1 januari 2011 in zijn geheel veranderd is? Op deze manier wordt de rijksbijdrage inmiddels niet meer verdeeld.
Ja, maar dit argument hoor ik al bijna een jaar lang. En een jaar geleden wisten de Hogescholen/Universiteiten nog niet wat de verandering zouden zijn.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:15:52 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91616756
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ja, maar dit argument hoor ik al bijna een jaar lang. En een jaar geleden wisten de Hogescholen/Universiteiten nog niet wat de verandering zouden zijn.
Dat weten ze nu wel, en wat Gebraden_wombat zegt klopt sinds 1 januari. De overheid betaalt alleen voor de jaren die een student nominaal studeert en de bonus voor het afstuderen is ook flink omlaag gegaan. Dit is een bizarre ontwikkeling met het oog op de langstudeerders. Deze kosten namelijk de overheid niet extra, terwijl de boete wel direct naar het ministerie toegaat.
--
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:01 #195
247161 ikke043
pi_91617084
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat weten ze nu wel, en wat Gebraden_wombat zegt klopt sinds 1 januari. De overheid betaalt alleen voor de jaren die een student nominaal studeert en de bonus voor het afstuderen is ook flink omlaag gegaan. Dit is een bizarre ontwikkeling met het oog op de langstudeerders. Deze kosten namelijk de overheid niet extra, terwijl de boete wel direct naar het ministerie toegaat.
Tuurlijk wel, de Hogeschool/Universiteit moet de langstudeerders betalen en voor financiering zijn ze afhankelijk van de overheid. Dus de kosten komen misschien niet direct bij de staat, maar achteraf wel (door een hoger gemiddelde voorschot). Door de boete in te voeren zullen studenten een groter deel van de inkomsten voor de Hogeschool/Universiteit verzorgen en kan de staat dus minder betalen.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:31:18 #196
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91617517
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef Ryon het volgende:
Ah. Ik voel een bétastudenten zijn allemaal kneuzen die te dom zijn om een studie - zonder er iets naast te doen - niet nominaal te kunnen halen discussie aankomen. Prima, ook dat kan niet vaak genoeg benadrukt worden.
trololo
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:32:34 #197
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91617584
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Nee een onderzoek naar het voortplantingsgedrag van een of andere exotische kikker of naar hoe een molecuul reageert onder een bepaalde zuurtegraad is meteen nuttig voor de maatschappij..

Uit jouw reactie blijkt maar weer dat er helaas ook betastudenten zijn die niet verder kijken dan hun eigen polymeer waar ze zich op aftrekken.

Het feit dat je ergens meer voor doet, en iets dus wellicht moeilijker is, wil nog niet zeggen dat het nuttiger is.
ik heb het toch ook over de jankerds die niks doen, niet per definitie over elke student met een alphastudie
pi_91617593
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:23 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, de Hogeschool/Universiteit moet de langstudeerders betalen en voor financiering zijn ze afhankelijk van de overheid. Dus de kosten komen misschien niet direct bij de staat, maar achteraf wel (door een hoger gemiddelde voorschot). Door de boete in te voeren zullen studenten een groter deel van de inkomsten voor de Hogeschool/Universiteit verzorgen en kan de staat dus minder betalen.
Leg mij eens uit waarom een langstudeerder zo veel extra geld kost ten opzichte van een nominaal lopende student?

- De langstudeerder betaalt een extra jaar collegegeld
- De langstudeerder volgt geen extra vakken t.o.v. een nominale student
- De langstudeerder zet zich gedurende zijn studie waarschijnlijk in voor andere studenten, zodat er niet onterecht te lang gestudeerd wordt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:33:30 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91617635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:23 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan. De discussie die je dan krijgt is in hoeverre langstudeerders (veelal studenten die weinig studeren of in de afrondende fase zitten) extra kosten maken die hun jaarlijkse bijdrage van 1700 euro overschrijden. De 180 punten kennisoverdracht waar ze nog geen aanspraak op hebben gemaakt is dan al reeds betaald. Studenten die relatief weinig aanspraak maken op het onderwijs, zijn voor de universiteit goedkope studenten.

Ook de universiteit wordt beboet (3000 euro). Dit is lekker voor de staatskas, maar zorgt ervoor dat er dubbel betaald moet worden zonder dat er kosten gemaakt worden. Dat is weer schadelijk voor het onderwijs, aangezien instellingen de komende jaren 30% (!) meer studenten moeten gaan herbergen. Daar hebben zij middelen voor nodig, waar ze niet meer in worden voorzien.
--
pi_91617672
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Betastudies zijn zeer zeker nuttiger.
- Een betabaan levert meer poen op
- Daar betaal je belasting over
- ?????
- Profit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')