abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:43:11 #126
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91609760
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef MangoRedChilli het volgende:
overigens kan je autist prima een studie volgen, je moet alleen geen sociale studie gaan volgen. Dus onzin redenatie.

En als je die 3000 niet kan betalen dan leen je maar, je kan niet maar geld van de staat BLIJVEN vragen.
t.
Ik heb het ook niet over mijzelf.

Goed, dan lenen de gehandicapten dat geld. Ze betalen het toch nooit helemaal terug met hun Wajong. Misschien wat rente afdragen. dat is het dan.

Maar dan niet gaan huilen dat gehandicapten nooit terugbetalen he?
pi_91609779
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:42 schreef Ryon het volgende:
Een gehandicapte kan veel moeilijker de concurrentie aan binnen de arbeidsmarkt als hij geen (hogere) opleiding heeft omdat diegene het niet moet hebben van zijn 'praktische vaardigheden en goude handjes".

Natuurlijk willen wij ook niet dat een gehandicapte de rest van zijn leven in een kelder vastgebonden zit. Het is dan ook niet onlogisch dat gehandicapten vanwege hun afwijking wat extra ondersteuning krijgen bij het studeren om het niet onmogelijk te maken een opleiding te volgen. Daar profiteren we uiteindelijk ook weer van.
Als ik in een rolstoel zit ga ik ook niet naar de dans academie. Een leraar, accountant, etcetera in een rolstoel kan prima. het gaat hier niet om lichte handicaps als iemand die in een rolstoel zit.
pi_91609832
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over mijzelf.

Goed, dan lenen de gehandicapten dat geld. Ze betalen het toch nooit helemaal terug met hun Wajong. Misschien wat rente afdragen. dat is het dan.

Maar dan niet gaan huilen dat gehandicapten nooit terugbetalen he?
Doe ik niet.

Ik vind het alleen dom dat ze gaan janken dat ze vertraagd zijn en ervoor moeten betalen maar daarna nooit gaan werken. Als je perse die studie moet volgen, betaal dan zoals de rest. Als je dat toch niet afbetaalt met je Wajong, wat zeik je dan als gehandicapte>
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:45:31 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91609865
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:41 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Tsja, ik kan mijn studie dus prima betalen, dus je kan me wel gaan dissen hier in dit topic, maar uiteindelijk ben ik beter af dan jij.
Het feit dat ik] mijn ouders mijn studie prima kunnen betalen hoeveel ik ook zou uitlopen is geen reden om dan maar niet meer te denken aan de medemensen die daar wel problemen mee zouden kunnen hebben. We zijn uiteindelijk ook van elkaars kennis en vaardigheden afhankelijk en met zo'n instelling komen wij uiteindelijk nergens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_91609872
Studentmanifestatie vrijdag 21 januari Den Haag

Op vrijdag 21 januari vindt in Den Haag een studentmanifestatie plaats tegen de voorgenomen bezuinigingen van het kabinet.

Laat deze kans om te protesteren dus niet voorbijgaan! Er zullen vanaf ... vrijdag om 09:00 bussen vertrekken richting Den Haag om hier de actie bij te wonen. De verzameltijd hiervoor is 08:45 uur. Deze bussen zullen via ... rijden en hier om 10:00 uur de verzamelde studenten oppikken. Dit zal bij ... gebeuren.

Grappig, dat mijn school het protesteren aanmoedigt! :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:45:53 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91609880
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:42 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Als ik niet kan zingen ga ik ook niet het conservatorium voor klassieke zang doen.

Als ik niet kan werken ga ik ook niet enorme bedragen geld uitgeven om te studeren.

Dan heb ik geld nodig voor mijn ziekte. Meeste mensen die ernstig chronisch ziek zijn zijn er binnen 10 jaar waarschijnlijk zo slecht aan toe dat die studie nutteloos was.
Studeren != werken. Je kan heel slim zijn en in staat een studie te gaan doen, en dan mag dat niet omdat je lichaam niet meewerkt? Is Hawking dan ook dom?

En je laatste 10 jaar voor de geraniums hangen. Nou dan gun ik die mensen wel een studie.

Verder:Wat Ryon zegt.
pi_91609887
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:42 schreef kutkabouter het volgende:
jij kan er wel kotsen op dat we daar morgen gaan staan, maar ik ga daar lekker een feestje bouwen en rechten en psychologie chicks regelen, niks mis mee

en daarbij: je kan wel zo denken, dat het niks uithaalt, maar je kan het altijd proberen. Het kan je namelijk nogal veel geld schelen
Cool man, alle chicks staan vast al klaar om door jou versierd te worden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:46:41 #133
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91609921
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:43 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Als ik in een rolstoel zit ga ik ook niet naar de dans academie. Een leraar, accountant, etcetera in een rolstoel kan prima. het gaat hier niet om lichte handicaps als iemand die in een rolstoel zit.
In een rolstoel zitten is een lichte handicap? Of meer een klein ongemakje?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_91609925
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Studeren != werken. Je kan heel slim zijn en in staat een studie te gaan doen, en dan mag dat niet omdat je lichaam niet meewerkt? Is Hawking dan ook dom?

En je laatste 10 jaar voor de geraniums hangen. Nou dan gun ik die mensen wel een studie.

Je mag prima een studie doen maar dan moet je gewoon betalen.

En Hawking werkte al en had al iets bereikt voor hij ziek werd.
pi_91609952
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

In een rolstoel zitten is een lichte handicap? Of meer een klein ongemakje?
Beiden denk ik. Je kan niet overal binnen komen,(en ik vind ook dat gebouwen aangepast moeten worden) maar je kan prima leven in een rolstoel.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:47:46 #136
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91609966
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Studentmanifestatie vrijdag 21 januari Den Haag

Op vrijdag 21 januari vindt in Den Haag een studentmanifestatie plaats tegen de voorgenomen bezuinigingen van het kabinet.

Laat deze kans om te protesteren dus niet voorbijgaan! Er zullen vanaf ... vrijdag om 09:00 bussen vertrekken richting Den Haag om hier de actie bij te wonen. De verzameltijd hiervoor is 08:45 uur. Deze bussen zullen via ... rijden en hier om 10:00 uur de verzamelde studenten oppikken. Dit zal bij ... gebeuren.

Grappig, dat mijn school het protesteren aanmoedigt! :D
Dat doen de meeste scholen en universiteiten. Alleen zetten ze niet allemaal bussen in aangezien het met de trein reizen ook prima gaat.
--
pi_91609970
Je stelt het allemaal zo kort door de bocht dat het gewoon treurig is. Wat dan met een vriendin van mij die tijdens haar studie een hersentumor gehad heeft en daardoor een jaar vertraging heeft opgelopen, ook nog een jaar bestuur gedaan heeft van een studentenvereniging en die nu een dubbele master doet? Die moet ook maar een boete betalen, en de universiteit ook(!), omdat studenten allemaal lui en ranzig zijn?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_91609990
Pff, heb eigenlijk les maar de leraar kwam na een half uur nog niet opdagen. Ik heb een blaadje neergelegd met I was here en mijn handtekening en ben naar het Open Leer Centrum gegaan.

School :r

Volgens mij had ik beter de boeken kunnen kopen en zelfstudie kunnen doen dan mijn geld verbrassen aan dit soort zooi
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_91609996
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je kan in je laatst tien jaar ook cursussen doen, leuke dingen doen, genieten van het leven.. dingen die minder geld, tijd en moeite kosten dan een studie.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:48:26 #140
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91610004
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:44 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Doe ik niet.

Ik vind het alleen dom dat ze gaan janken dat ze vertraagd zijn en ervoor moeten betalen maar daarna nooit gaan werken. Als je perse die studie moet volgen, betaal dan zoals de rest. Als je dat toch niet afbetaalt met je Wajong, wat zeik je dan als gehandicapte>
Moeten er wel onbeperkte leenrecht komen.

Of je moet je flexibel in en uit kunnen schrijven. Dat je even niet ingeschreven staat als student als je een week in het ziekenhuis ligt, en het dus ook niet telt als vertraging.

Daar ligt ook een rol voor universiteiten.
pi_91610067
quote:
13s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je stelt het allemaal zo kort door de bocht dat het gewoon treurig is. Wat dan met een vriendin van mij die tijdens haar studie een hersentumor gehad heeft en daardoor een jaar vertraging heeft opgelopen, ook nog een jaar bestuur gedaan heeft van een studentenvereniging en die nu een dubbele master doet? Die moet ook maar een boete betalen, en de universiteit ook(!), omdat studenten allemaal lui en ranzig zijn?
Dan heeft ze 2 jaar vertraging en dan gaat ze gewoon op schema nu.

Cool man, een studentenvereniging.
pi_91610110
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Moeten er wel onbeperkte leenrecht komen.

Of je moet je flexibel in en uit kunnen schrijven. Dat je even niet ingeschreven staat als student als je een week in het ziekenhuis ligt, en het dus ook niet telt als vertraging.

Daar ligt ook een rol voor universiteiten.
Nou nou een week in het ziekenhuis. Kan je nog prima je semester mee halen. Valt altijd wel iets te regelen. Je kan je prima voor een semester in en uitschrijven.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:51:38 #143
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_91610190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:46 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Cool man, alle chicks staan vast al klaar om door jou versierd te worden.
dat zou wel mooi zijn ja :7

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het feit dat ik] mijn ouders mijn studie prima kunnen betalen hoeveel ik ook zou uitlopen is geen reden om dan maar niet meer te denken aan de medemensen die daar wel problemen mee zouden kunnen hebben. We zijn uiteindelijk ook van elkaars kennis en vaardigheden afhankelijk en met zo'n instelling komen wij uiteindelijk nergens.
dit inderdaad. Mijn studie wordt ook grotendeels door mijn ouders betaald, maar ik ga daar ook gewoon heen, ook al heb ik de maandag erna tentamen. Stukje compassie met je medestudenten.
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:51:45 #144
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91610196
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:50 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Nou nou een week in het ziekenhuis. Kan je nog prima je semester mee halen. Valt altijd wel iets te regelen. Je kan je prima voor een semester in en uitschrijven.
Ja, maar al die weekjes tellen op. Daarom lopen mensen vertraging op.

Het kost de uni niks als jij niet staat ingeschreven op het moment dat jij toch geen onderwijs volgt.
pi_91610197
Als die chick geen vertraging had willen oplopen had ze na haar tumor beter die vertraging die ze had kunnen inhalen en daarnaast gewoon leuke dingen doen (geen bestuur) Dat bestuur is haar eigen keuze. Dat ze daardoor vertraging heeft is wederom EIGEN KEUZE.

Ik doe straks ook een dubbele master dus huilie.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:52:00 #146
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_91610212
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:44 schreef MangoRedChilli het volgende:
Ik ben bijna klaar met studeren en het kan me gen fuck schelen wat er met de mensen na mij gebeurt.
pi_91610235
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:49 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

Zie je nou hoe ongeïnformeerd je bent. Dat jaar van haar ziekte en dat jaar van het bestuur was beiden tijdens de Bachelor, er daarin mag je maar 1 jaar uitlopen. Zij had dus gewoon de boete moeten betalen.

Ik heb nergens gezegd dat een studentenvereniging cool is of dat jij dat zou moeten vinden. Maar je zet je dan wel vrijwillig een jaar ergens voor in, zonder dat je de overheid geld kost omdat je onderwijscapaciteiten benut. Waarom zou je dan een boete moeten betalen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:52:43 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91610246
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:49 schreef MangoRedChilli het volgende:

[..]

2 jaar vertraging tijdens je bachelor is al een boete. Dit terwijl de meeste studenten met een dergelijke vertraging relatief weinig kosten maken per jaar.

En ik kan het iedereen aanraden om naast je studie wat leuks te doen binnen studentending. Steek je nog wat van op.
--
pi_91610250
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja, maar al die weekjes tellen op. Daarom lopen mensen vertraging op.

Het kost de uni niks als jij niet staat ingeschreven op het moment dat jij toch geen onderwijs volgt.
Hoeveel mensen liggen ern 5 weken per semester in het ziekenhuis?
pi_91610259
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:52 schreef solyaris het volgende:

[..]

Ik wel want daarna is je nageslacht aan de beurt of bijvoorbeeld een nichtje/ neefje van je.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')