Knetterrechts noemt verstandig nadenken links.quote:Jij stemt links zeker? Sommige mensen zijn zo blind als de pest.
Er bestaat ook nog zoiets als achterkamertjespolitiek en daarbij de uitbesteding van bv. industriële contracten. Voort wat hoort wat. Helaas is internationale politiek geen Jip & Janneke overleg.
Het leger is al ziekelijk gekort de afgelopen jaren en daarbij levert defensie Nederland meer op dan je denkt. Even buiten het kader denken. Iedereen moet wat inleveren, dus de (helaas) studenten ook.
Ontwikkelingshulp ben ik het met je eens, dat is een bodemloze put.
Laat ze eerst de Universiteiten zelf maar een beetje korten, die kunnen naar eigen zeggen met minder budget geen kwalitatief goed onderwijs meer leveren, maar met de huidige gang van zaken hebben ze hier in Groningen wel geld om nieuw gebouw in de vorm van enorme skipiste uit de grond te stampen.
Pechthold, Zijlstra zelfs Roemer...ja je hebt gelijk !quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:17 schreef Seam het volgende:
Dat hele protest was een lachertje
Ik durf te wedden dat dit allemaal langstudeerders waren.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:21 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Pechthold, Zijlstra zelfs Roemer...ja je hebt gelijk !
Nou inderdaad zeg chili, groetjes aan ria en de kidsquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:30 schreef MangoRedChilli het volgende:
ik hoorde dat ze met bakstenen hadden gegooid en bij het torentje zo zich hebben misdragen dat d politie er aan te pas kwam. Wat een niveau. Ze zouden dit soort "mensen"idd het recht op onderwijs moeten ontzeggen.
Gelukkig ben jij wel altijd braaf en doe je zonder mokken precies wat je verteld wordt. Mensen zoals jij konden ze goed gebruiken bij de NSBquote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:30 schreef MangoRedChilli het volgende:
ik hoorde dat ze met bakstenen hadden gegooid en bij het torentje zo zich hebben misdragen dat d politie er aan te pas kwam. Wat een niveau. Ze zouden dit soort "mensen"idd het recht op onderwijs moeten ontzeggen.
Die verrekte langstudeerders; ze kosten de maatschappij verdomd veel geld!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:32 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg chili, groetjes aan ria en de kids
fix'dquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:41 schreef MangoRedChilli het volgende:
Lekker gaan huilen in Den Haag! Oh wat erg, tijdens een crisis wordt bezuinigd! Maar we geven wel geld uit aan de JSF en Afghanistan. want mensen zijn natuurlijk van zichzelf goed en vredelievend en als we Afghanistan achterlaten wordt het een groot paradijs zonder de Taliban. En zonder Afghanen die hier lekker om asiel komen vragen. Kopje thee er bij? Laten we vooral al ons geld aan langstudeerders geven, mensen die 4 jaar lang over een vak doen omdat ze niet inzin dat ze maar beter HBO hadden kunnen doen of denken dat alle andere dingen belangrijker zijn dan die tentamens maar dan wel extra geld willen.
Ik kots er op.
Morgen ga ik lekker uitslapen en dan met vriendinnen iets leuks doen lekker de hele dag raiden op world of warcraft.
Truequote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:45 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Die is nog niet helemaal fixed. Er moeten nog een hoop fixes bij.
Zoiets?quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:41 schreef MangoRedChilli het volgende:
Lekker gaan huilen demonstreren in Den Haag! Oh wat erg, tijdens een crisis wordt bezuinigd! Maar we geven wel geld uit aan de JSF en Afghanistan. want mensen zijn natuurlijk van zichzelf goed en vredelievend en als we Afghanistan achterlaten wordt het een groot paradijs zonder de Taliban. En zonder Afghanen die hier lekker om asiel komen vragen. Kopje thee er bij? Laten we vooral al ons geld aan langstudeerders geven, mensen die 4 jaar lang over een vak doen omdat ze niet inzin dat ze maar beter HBO hadden kunnen doen of denken dat alle andere dingen belangrijker zijn dan die tentamens maar dan wel extra geld willen. je van een goede opleiding een leven lang plezier hebt, en die best een jaar extra mag duren.
Ik kots er op. hou van ze.
Morgen ga ik lekker uitslapen en dan met vriendinnen iets leuks doen. demonstreren in Den Haag!!!
Of Rutte wel of niet ingeeft met wat dan ook is niet bijster relevant voor deze kwestie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:43 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nope. En Rutte heeft gemeld dat hij niet ingeeft, dus lekker voor de protesteerders.
Jij wilt niet dat jouw kinderen later betaalbaar onderwijs krijgen? Of betaal jij dalijk lekker per kind 6000e per studiejaarquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:43 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nope. En Rutte heeft gemeld dat hij niet ingeeft, dus lekker voor de protesteerders.
Hoezo niet?:')quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of Rutte wel of niet ingeeft met wat dan ook is niet bijster relevant voor deze kwestie.
Mijn kinderen worden geen langstudeerders.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:51 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Jij wilt niet dat jouw kinderen later betaalbaar onderwijs krijgen? Of betaal jij dalijk lekker per kind 6000e per studiejaar
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:18 schreef MangoRedChilli het volgende:
[..]
Mijn kinderen worden geen langstudeerders.
Geen ambitie om van mbo naar WO te gaan,quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:18 schreef MangoRedChilli het volgende:
[..]
Niet zijn verantwoordelijkheid? Daar gaat in den beginne Halbe en daarna de Staten-Generaal over.quote:
MBO'rs werden ze toch? Dat is ook een mooie toekomst.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:18 schreef MangoRedChilli het volgende:
[..]
Nou, wat de fuck levert het leger op? Hoeveel per jaar? Onderbouwen met bronnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:03 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Jij stemt links zeker? Sommige mensen zijn zo blind als de pest.
Er bestaat ook nog zoiets als achterkamertjespolitiek en daarbij de uitbesteding van bv. industriële contracten. Voort wat hoort wat. Helaas is internationale politiek geen Jip & Janneke overleg.
Het leger is al ziekelijk gekort de afgelopen jaren en daarbij levert defensie Nederland meer op dan je denkt. Even buiten het kader denken. Iedereen moet wat inleveren, dus de (helaas) studenten ook.
Ontwikkelingshulp ben ik het met je eens, dat is een bodemloze put.
Laat ze eerst de Universiteiten zelf maar een beetje korten, die kunnen naar eigen zeggen met minder budget geen kwalitatief goed onderwijs meer leveren, maar met de huidige gang van zaken hebben ze hier in Groningen wel geld om nieuw gebouw in de vorm van enorme skipiste uit de grond te stampen.
ontzettende kuttroll, kan je alsjeblieft gewoon weggaan zodat er eindelijk een slotje op dit kuttopic kan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:28 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nee, mijn kinderen gaan hun WO gewoon op tijd halen. Met twee WO ouders is de kans wel heel klein dat ze MBO gaan doen
Ik hoop dat je nooit kinderen krijgt als ze net zo kortzichtig en zelfingenomen als jij wordenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:28 schreef MangoRedChilli het volgende:
Nee, mijn kinderen gaan hun WO gewoon op tijd halen. Met twee WO ouders is de kans wel heel klein dat ze MBO gaan doen
oh, was jij dat? Ik werd bijna vertrapt manquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Buitendam het volgende:
Zeker dat ik met mijn Thundernitraten en 'OpRutten met je beleid' indruk ga maken.
Beter kan ik, noch iemand anders, het zeggen. Slotje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:49 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nooit kinderen krijgt als ze net zo kortzichtig en zelfingenomen als jij worden
Jij wordt zeker ook zo'n moeder die altijd zegt dat het aan de docent ligt en niet aan je kind, en als de leraar van je kind in groep 8 zegt dat hij beter naar het havo kan dan wil jij hem alsnog naar het vwo pushen.
Met zo'n instelling als die je nu hebt hoor je niet eens op het wo thuis en ben je een toonbeeld van hoe studenten zonder verdere ontplooiing de maatschappij zullen verneuken en verder doen individualiseren. En ik ben nog relatief rechts op dat gebied in de zin van dat ik het in het belang van het land acht dat er niet bezuinigd wordt op onderwijs.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:28 schreef MangoRedChilli het volgende:
Royal Sadnessquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:28 schreef MangoRedChilli het volgende:
Ja hij kent 2 WO mensen die hun kind al hebben toegezegdquote:
Zo goedkoop zijn ze niet (en waren ze met de vorige verdeelsleutel ook niet), want ze kosten de HO-instelling elk jaar de afschrijving (voorheen afschrijving - voorschot).quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan. De discussie die je dan krijgt is in hoeverre langstudeerders (veelal studenten die weinig studeren of in de afrondende fase zitten) extra kosten maken die hun jaarlijkse bijdrage van 1700 euro overschrijden. De 180 punten kennisoverdracht waar ze nog geen aanspraak op hebben gemaakt is dan al reeds betaald. Studenten die relatief weinig aanspraak maken op het onderwijs, zijn voor de universiteit goedkope studenten.
Die maatregel heeft alleen op korte termijn effect. De HO-instelling zal namelijk meer instellingscollegegeld per student moeten rekenen om de begroting sluitend te krijgen. Vervolgens zal het erop neer komen dat de staat meer voorschot moet geven om de instellingen bestaansrecht te geven.quote:Ook de universiteit wordt beboet (3000 euro). Dit is lekker voor de staatskas, maar zorgt ervoor dat er dubbel betaald moet worden zonder dat er kosten gemaakt worden. Dat is weer schadelijk voor het onderwijs, aangezien instellingen de komende jaren 30% (!) meer studenten moeten gaan herbergen. Daar hebben zij middelen voor nodig, waar ze niet meer in worden voorzien.
èn kost een jaar extra instellingscollegeld.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:32 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom een langstudeerder zo veel extra geld kost ten opzichte van een nominaal lopende student?
- De langstudeerder betaalt een extra jaar collegegeld
Neemt wel 2 keer plaats in de lessen, betaalt wel minder belasting dan nominale student (en maakt daarmee de financiering van het HO minder rendabel), maakt langer gebruik van toeslagen voor lage inkomens.quote:- De langstudeerder volgt geen extra vakken t.o.v. een nominale student
Bron???????quote:- De langstudeerder zet zich gedurende zijn studie waarschijnlijk in voor andere studenten, zodat er niet onterecht te lang gestudeerd wordt.
Pfff.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Zo goedkoop zijn ze niet (en waren ze met de vorige verdeelsleutel ook niet), want ze kosten de HO-instelling elk jaar de afschrijving (voorheen afschrijving - voorschot).
Daarnaast betalen ze gedurende hun werkzame periode minder belasting (vergeet de extra toeslagen waarop ze recht hebben daar niet bij op te tellen) waardoor het verschil met nominale looptijd nog verder oploopt. En dat vind ik persoonlijk méér dan genoeg reden om de nadelen van langstuderen te vergroten. Ik vind het raar dat geld wordt uitgegeven aan langstuderen terwijl er genoeg mensen zijn die het geld nodig hebben om hun kinderen überhaupt te laten studeren.
[..]
Die maatregel heeft alleen op korte termijn effect. De HO-instelling zal namelijk meer instellingscollegegeld per student moeten rekenen om de begroting sluitend te krijgen. Vervolgens zal het erop neer komen dat de staat meer voorschot moet geven om de instellingen bestaansrecht te geven.
Bovendien zal een dergelijk korting op het HO op korte termijn zorgen voor innovatie om het HO goedkoper te maken (of dat positief is weet je alleen achteraf). De HO-instellingen zullen wel moeten om ook op korte termijn de begroting sluitend te krijgen.
[..]
èn kost een jaar extra instellingscollegeld.
[..]
Neemt wel 2 keer plaats in de lessen, betaalt wel minder belasting dan nominale student (en maakt daarmee de financiering van het HO minder rendabel), maakt langer gebruik van toeslagen voor lage inkomens.
[..]
Bron???????
En dan zal ik mijn mening nog maar eens herhalen. Ik vind het belachelijk dat er geld gaat (of wordt misgelopen) omdat iemand langer over z'n studie wil doen (bestuursjaar etc.). Dat iemand dat wil doen vind ik prima, maar doe het dan op je eigen kosten. Er zijn méér dan genoeg mensen die het geld nodig hebben om überhaupt te studeren.
Raad es welke kinderen als psychische fuck-ups in de Wajong belanden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:28 schreef MangoRedChilli het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |