Jij wil dus dat een harde glazen plaat op een bepaald punt gaat trillen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 08:27 schreef vlam12 het volgende:
[..]
Dan weet ik waar ik mijn vinger leg, nu moet ik de hele tiijd naar de toetsenbord kijken.
Veel HTC-telefoons (Hero en Desire in ieder geval) hebben ook een resistief scherm en een korte trilling bij het registreren van een toetsaanraking tijdens het typen. Ik vind het zelf wel handig nu ik eraan gewend ben.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:15 schreef Dutchguy het volgende:
Haptic feedback.
Vraag me af of het kan met een capacitive screen. Met een resistief scherm wel in ieder geval.
Het zit ook op mijn Nokia. Persoonlijk vind ik het niet zoveel toevoegen en ik heb het altijd uit staan. Het is wel zo dat je als je het aan hebt staan je min of meer het gevoel hebt dat je een fysieke button indrukt als je bijvoorbeeld aan het typen bent door die feedback van het scherm. In die zin kan het idd. wat toevoegen voor sommigen.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:42 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Veel HTC-telefoons (Hero en Desire in ieder geval) hebben ook een resistief scherm en een korte trilling bij het registreren van een toetsaanraking tijdens het typen. Ik vind het zelf wel handig nu ik eraan gewend ben.
Maar goed, een telefoon is natuurlijk geen iPad, qua omvang/gewicht enzo.
Resistief is nu zo goed dat het bijna capacitive is bij sommige toestellen.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:55 schreef n8n het volgende:
Kneiterirritant juist, vooral dat het hoe dan ook betekend dat je een falend (resistief) touchscreen hebt
Ook met een touchscreen zonder feedback is blind typen goed mogelijkquote:Op zondag 13 februari 2011 00:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Resistief is nu zo goed dat het bijna capacitive is bij sommige toestellen.
Maar haptic feedback kan volgens mij ook bij capacitive schermen.
blijft leuk die "live" editquote:Op zondag 13 februari 2011 01:02 schreef n8n het volgende:
[..]
Ook met een touchscreen zonder feedback is blind typen goed mogelijk
Ben 'm alweer vergetenquote:
Hero en Desire hebben gewoon een capacitief scherm hoor.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:55 schreef n8n het volgende:
Kneiterirritant juist, vooral dat het hoe dan ook betekend dat je een falend (resistief) touchscreen hebt
iTunes --> Bestand --> Bestand aan bibliotheek toevoegen. Even syncen en klaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:03 schreef Young_David het volgende:
Ik kan niet echt een goede manier vinden om video's van m'n pc naar de ipad te sturen. Iemand tips?
Ik heb nog nooit problemen gehad met Handbrake.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:05 schreef miek221 het volgende:
Ik heb geprobeerd via handbrake een film te converteren, maar daarna is mn laptop gecrasht. Of het daaraan lag is niet helemaal duidelijk, wel moest hij opnieuw geinstalleerd worden. Van Vista naar 7 gegaan. Nu durf ik niet zo goed weer te converteren via handbrake. Of ligt het crashen niet zozeer aan handbrake, alswel aan de laptop zelf?
Met bovengenoemde player, cinexplayer (te vinden in de appstore?) zou ik dus wel avi moeten kunnen afspelen?
Cinexplayer speelt inderdaad avi filmpjes af.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:05 schreef miek221 het volgende:
Ik heb geprobeerd via handbrake een film te converteren, maar daarna is mn laptop gecrasht. Of het daaraan lag is niet helemaal duidelijk, wel moest hij opnieuw geinstalleerd worden. Van Vista naar 7 gegaan. Nu durf ik niet zo goed weer te converteren via handbrake. Of ligt het crashen niet zozeer aan handbrake, alswel aan de laptop zelf?
Met bovengenoemde player, cinexplayer (te vinden in de appstore?) zou ik dus wel avi moeten kunnen afspelen?
De schermresolutie van de iPad is toereikend genoeg om prettig te lezen dus?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:15 schreef stoeltafel het volgende:
Ik heb er rond de 250 tijfschriften op dus dat zegt genoeg. Lees ze in de trein of op mijn werk.
Absoluut. Voor kranten, tijdschriften en boeken. En 's avonds in bed zonder nachtlampje.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:18 schreef wolfrolf het volgende:
De schermresolutie van de iPad is toereikend genoeg om prettig te lezen dus?
Ik vraag nog ff door... 3G is niet echt hoog noodzakelijk toch? Ik zal 't ding toch alleen maar thuis gebruiken ws... 16GB is ruim genoeg? Ik ga er geen muziek en films op knallen bijv.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Absoluut. Voor kranten, tijdschriften en boeken. En 's avonds in bed zonder nachtlampje.
Ok, thanksquote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Copycat het volgende:
Ik heb zelf ook geen 3G en mis het niet. In hotels etc. is er altijd wel wifi en ik zorg gewoon dat ik thuis voldoende heb gedownload voor onderweg. Of bij vrienden, voordat ik weer naar huis ga.
Vriend van me heeft wel 3G en gebruikt het volgens eigen zeggen nauwelijks.
Ik heb zelf 64 GB, heb er ook een aantal films op staan, en heb nu nog - even checken - bijna 33 GB vrij. Dus denk idd dat 16 meer dan genoeg is.
Ik gebruik mijn smartphone als WiFi accesspoint, ideaal! Heb wel 3G erop zitten maar geen simkaartje erin, dus gebruik het nooit.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Copycat het volgende:
Ik heb zelf ook geen 3G en mis het niet. In hotels etc. is er altijd wel wifi en ik zorg gewoon dat ik thuis voldoende heb gedownload voor onderweg. Of bij vrienden, voordat ik weer naar huis ga.
Vriend van me heeft wel 3G en gebruikt het volgens eigen zeggen nauwelijks.
Ik heb zelf 64 GB, heb er ook een aantal films op staan, en heb nu nog - even checken - bijna 33 GB vrij. Dus denk idd dat 16 meer dan genoeg is.
Heb je vast een jailbreak voor nodig @ de iPhonequote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn smartphone als WiFi accesspoint, ideaal! Heb wel 3G erop zitten maar geen simkaartje erin, dus gebruik het nooit.
Komen uit dezelfde iTunes-library dus jaquote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben een beetje de n00b aan het uithangen, maar ik kan de boeken die ik op m'n iPhone heb staan makkelijk syncen met mijn (potentiele) iPad toch?
Itunes en makkelijk in een zin bestaat niet. Maar weet je de manieren om aan tijschriften te komen? Via nieuwsgroepen haal ik veel binnen en echt leuke tijdschriften zoals de playboy, kijk, autoweek, donald duck, quest, computeridee, tips en trucs, chip, enzquote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben een beetje de n00b aan het uithangen, maar ik kan de boeken die ik op m'n iPhone heb staan makkelijk syncen met mijn (potentiele) iPad toch?
[..]
Heb je vast een jailbreak voor nodig @ de iPhone
Ik heb hier thuis een puikend wifi netwerk dus dat zit wel snor
Ik heb 3000 Nederlandstalige boeken in epub formaatquote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Itunes en makkelijk in een zin bestaat niet. Maar weet je de manieren om aan tijschriften te komen? Via nieuwsgroepen haal ik veel binnen en echt leuke tijdschriften zoals de playboy, kijk, autoweek, donald duck, quest, computeridee, tips en trucs, chip, enz
Wifi via mobiel is ook voor onderweg in de treinquote:Op maandag 21 februari 2011 20:37 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Heb je vast een jailbreak voor nodig @ de iPhone
Ik heb hier thuis een puikend wifi netwerk dus dat zit wel snor
Waar op usenet vind je die tijdschriften dan? PCM en Computeridee kan ik nog wel vinden, maar de 'weekbladen' zoals DD, Quest, etc niet. Mag ook in PMquote:Op maandag 21 februari 2011 21:05 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Itunes en makkelijk in een zin bestaat niet. Maar weet je de manieren om aan tijschriften te komen? Via nieuwsgroepen haal ik veel binnen en echt leuke tijdschriften zoals de playboy, kijk, autoweek, donald duck, quest, computeridee, tips en trucs, chip, enz
Nee, daarom heb ik er geen. Browsen vind ik irritant op de iPad, je hebt snel een checkerboard. En daarnaast gaat hij altijd webpagina's reloaden als je even uit Safari bent, een teken van te weinig RAM.quote:
veel waziger? Hoeveel ppi heeft de iPad?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik er geen. Browsen vind ik irritant op de iPad, je hebt snel een checkerboard. En daarnaast gaat hij altijd webpagina's reloaden als je even uit Safari bent, een teken van te weinig RAM.
Ik vind een iPad erg cool, maar:
- Het scherm is veel waziger dan mijn iPhone
- Hij is trager dan mijn iPhone
- Hij heeft minder RAM dan mijn iPhone
En dat is toch best vervelend voor een apparaat wat in feite een grote iPhone/iPod is.
sqrt(1024²+768²)/9,7 = 132ppi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
veel waziger? Hoeveel ppi heeft de iPad?
Heb echt helemaal geen last van de lagere ppi, kan me wel voorstellen als je de iPad enkel met je neus bediend dat het wat scherper mag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:38 schreef wolfrolf het volgende:
dat is nogal een verschil met met de ruim 300 ppi van de iPhone 4.
Hmmmz
Ik denk dat je achterover valt als je het verschil in iPhone 4-kwaliteit op iPad en huidige iPad ziet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:48 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Heb echt helemaal geen last van de lagere ppi, kan me wel voorstellen als je de iPad enkel met je neus bediend dat het wat scherper mag.
Hoi Roeliequote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik denk dat je achterover valt als je het verschil in iPhone 4-kwaliteit op iPad en huidige iPad ziet.
wolfie!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hoi Roelie![]()
Het display van de iPhone4 is echt idioot strak. Ik moet echt met 1 oog dicht en heel dichtbij gaan kijken wil ik er in slagen pixels te ontwaren.
Dus het is misschien de moeite om mijn adem in te houden en wellicht nog maandenlang op de iPad2 te gaan wachten?
Resolutie van de iPad is voor mij gewoon goed, heb dat ding toch meestal minimaal 30 cm van mijn ogen af en dan is het nog steeds scherp genoeg. iPhone 4 is wel een stuk scherper maar dat is alleen nuttig omdat ik die altijd een stuk korter voor mijn ogen houd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik denk dat je achterover valt als je het verschil in iPhone 4-kwaliteit op iPad en huidige iPad ziet.
De iPad 2 gaat geen retinadisplay krijgen. Blijft dezelfde resolutie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hoi Roelie![]()
Het display van de iPhone4 is echt idioot strak. Ik moet echt met 1 oog dicht en heel dichtbij gaan kijken wil ik er in slagen pixels te ontwaren.
Dus het is misschien de moeite om mijn adem in te houden en wellicht nog maandenlang op de iPad2 te gaan wachten?
Totdat je Angry Birds of Cut the Rope installeertquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:16 schreef wolfrolf het volgende:
Zometeen gelijk effe lekker in bed een boek gaan lezen met iBooks
Niet aan je pc laden, dat kan namelijk niet. (of zo langzaam dat je er bijna niets van merkt)quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:13 schreef Fogel het volgende:
Mijn ipad wil niet meer laden....
Heb geprobeerd om een iphone aan dezelfde lader te hangen: geen probleem, heb de ipad via usb aan de pc gehangen... wil niet laden. iphone aan dezelfde kabel, wederom geen probleem.
Iemand tips?
o jawel hoor. als ik 'm een tijdje aan m'n usb heb hangen (met iTunes open) dan is de accu een stuk voller.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:12 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Niet aan je pc laden, dat kan namelijk niet. (of zo langzaam dat je er bijna niets van merkt)
Lees dan ook eens goed wat ik zeg. Hij laadt wel, maar zo langzaam dat het de moeite gewoon niet waard is. En daarbij verschilt dat ook nog eens per computer. Mijn oude computer laadde de IPad ook zo langzaam terwijl mijn Mac nu wel de iPad relatief snel weet te laden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
o jawel hoor. als ik 'm een tijdje aan m'n usb heb hangen (met iTunes open) dan is de accu een stuk voller.
ja ik heb het gelezen, en ik lees daar dat het bij jou tergend traag gaat. En dat valt bij mij dus reuze mee.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:24 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Lees dan ook eens goed wat ik zeg. Hij laadt wel, maar zo langzaam dat het de moeite gewoon niet waard is.
Hij hing dus eerst aan het stopcontact, daar wil ie niet laden, vandaar dat ik ook via de PC probeerde.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:12 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Niet aan je pc laden, dat kan namelijk niet. (of zo langzaam dat je er bijna niets van merkt)
Gewoon aan het stopcontact laden dus.
En je iPhone laadt wel als je hem op die lader aansluit op het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd?quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij hing dus eerst aan het stopcontact, daar wil ie niet laden, vandaar dat ik ook via de PC probeerde.
De iphone laad inderdaad wel, zowel op het stopcontact als aan de pc. Heb ook een ander stopcontact geprobeerd en zelfs een andere lader, maar de ipad reageert nergens meer op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:58 schreef gamefreek het volgende:
[..]
En je iPhone laadt wel als je hem op die lader aansluit op het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd?
Nope.quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:37 schreef AQuila360 het volgende:
Zijn er al specs van de iPad 2 bekend?
Misschien je iPad een keer opnieuw opstarten anders zou je zeggen dat je Dock connector stuk is. Je computer kan de iPad wel zien?quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
De iphone laad inderdaad wel, zowel op het stopcontact als aan de pc. Heb ook een ander stopcontact geprobeerd en zelfs een andere lader, maar de ipad reageert nergens meer op.
De ipad reageert helemaal nergens meer op. Zwart scherm blijft zwart, ding wil niet aan, niet laden, niks. En de PC ziet em ook niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:21 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Misschien je iPad een keer opnieuw opstarten anders zou je zeggen dat je Dock connector stuk is. Je computer kan de iPad wel zien?
Ja. Geen retina displayquote:Op woensdag 23 februari 2011 08:37 schreef AQuila360 het volgende:
Zijn er al specs van de iPad 2 bekend?
dan zul je hem even via iTunes moeten restoren want het ziet er naar uit dat je iPad is vastgelopen. ( neem aan dat je accu niet leeg is) weet alleen niet meer precies hoe je de iPad i recovery mode zet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
De ipad reageert helemaal nergens meer op. Zwart scherm blijft zwart, ding wil niet aan, niet laden, niks. En de PC ziet em ook niet.
De remedie was de aan/uit knop en de andere knop ca 20 seconden tegelijk inhouden en nu werkt ie weer zoals vanouds.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef gamefreek het volgende:
[..]
dan zul je hem even via iTunes moeten restoren want het ziet er naar uit dat je iPad is vastgelopen. ( neem aan dat je accu niet leeg is) weet alleen niet meer precies hoe je de iPad i recovery mode zet.
Mis alleen het werkgeheugen. Dit merk je goed als je veel foto's tegelijk wilt laden.Heb echt nog geen moment een camera gemist op de ipad. Verder vind ik alles super alleen Flash is en blijft een gemis.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:46 schreef WSquater het volgende:
Kan ik lekker jaloers worden. Het enige wat ik mis is een hoger RAM geheugen. 256 MB is soms echt te weinig, zeker voor browsen en multitasking.
Waar we wel vanuit kunnen gaan bij iPad 2 is op z'n minst 512 MB RAM als bij de iPhone 4, en als Apple wijs is hopelijk meer. Verder FaceTime, en dus front facing camera is vanzelfsprekend alhoewel ik dat zelden gebruik op mijn iPhone. En zoals ook bij de iPhone en iPod het geval is: bijna zeker dunner en lichter.
Verder verwacht ik dat het scherm dichter op het glas zit, zoals ook bij de iPhone 4 het geval is.
Ik soms wel, gewone pagina's gaan wel, maar een vrij lang topic op FOK! (999 per pag) geeft toch erg veel blokjesquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:51 schreef wolfrolf het volgende:
Hmm. Ik heb geen last van RAM tekort tijdens het browsen eerlijk gezegd. En multitasken doe ik nauwelijks.
Alleen aangekondigd denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:09 schreef Ballsofsteel het volgende:
Denken jullie dat de ipad 2 op 2 maart gelanceerd of alleen aangekondigd word?
Want mijn oom gaat eind maart naar Amerika en zou dan een ipad 2 voor mij mee kunnen nemen
Ja dat denk ik ook, maar ik hoop wel dat ie een beetje snel in de verkoop gaat.quote:
Volgens de geruchten zal hij kort na de launch te koop zijn, maar dat zijn slechts geruchten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:09 schreef Ballsofsteel het volgende:
Denken jullie dat de ipad 2 op 2 maart gelanceerd of alleen aangekondigd word?
Want mijn oom gaat eind maart naar Amerika en zou dan een ipad 2 voor mij mee kunnen nemen
Naja ik ga zowiezo voor de 2 ookal is die nog niet te koop als mijn oom naar de US gaat, dan spaar ik wel even door en haal ik m in Nederland. Maar ik ga niet voor een laatste generatie apparaat als er een nieuwe voor de deur staatquote:Op zondag 27 februari 2011 13:24 schreef WSquater het volgende:
[..]
Volgens de geruchten zal hij kort na de launch te koop zijn, maar dat zijn slechts geruchten.
Als je het je maar 370 euro kost, zou ik zeggen doen. Mocht je later denken "wow, ik wil toch de iPad 2!" dan kan je de iPad 1 nog altijd verkopen met een paar tientjes verlies of winst. Win-win.
Zou ook prima kunnen, maar Apple heeft een redelijk vaste release-cycle van 1 jaar.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:27 schreef stoeltafel het volgende:
Je moet dan misschien nog 4/5 maanden wachten he.
wat voor revolutionaire innovaties verwacht jij dan, op een frontcamera na?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:30 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Naja ik ga zowiezo voor de 2
ookal is die nog niet te koop als mijn oom naar de US gaat, dan spaar ik wel even door en haal ik m in Nederland. Maar ik ga niet voor een laatste generatie apparaat als er een nieuwe voor de deur staat
Wat sneller, wat mooier scherm, the usual. Maar het is gewoon zonde om nu een 1e gen te kopen als de 2e om de hoek staat.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
wat voor revolutionaire innovaties verwacht jij dan, op een frontcamera na?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |