DOS op m'n iPad? Nee bedankt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:40 schreef vanhal het volgende:
iDos is weer in de appstore!!
iDos was in oktober vorig jaar al te installeren op je iPad, alleen is het toen weer verwijderd omdat je via iTunes oude dos games en programma's (zoals windows 3.1) kon installeren.
De iTunes connectie zit er nu niet meer in, maar met iPhone explorer (te installeren op je PC of MAC) kun je dos games en programma's toch installeren.
Dus installeer iDos op je iPad (http://itunes.apple.com/app/idos/id377135644?mt=8)
Installeer iphone explorer op je PC of mac
download een oude freeware dosgame vanaf http://www.dosgamesarchive.com/
sleep de dosgame of programma naar de games map in de iDos directory
start iDos op je iPad
ga naar de msdos prompt
run de game/ het programma![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:This beta release contains a preview of new multitasking gestures for iPad. You can use four or five fingers to pinch to the Home Screen, swipe up to reveal the multitasking bar, and swipe left or right between apps. This feature will not be enabled in iOS 4.3 for customers, but we are providing this preview to gather input on how these gestures work with your apps.
http://macworld.nl/a/3523(...)4-3-beschikbaar.htmlquote:Multitouch gestures voor iPad niet in iOS 4.3 beschikbaar
Apple heeft de tweede beta van iOS 4.3 uitgebracht. Helaas geeft Apple in de release notes van de tweede beta aangegeven dat de multitask gestures voor de iPad die in iOS 4.3 beta 1 opdoken niet in de definitieve iOS 4.3 terug gevonden kunnen worden. Het is niet duidelijk wanneer de gestures wel voor iedereen beschikbaar zullen zijn.
Geplaatst door Wouter Hoeffnagel op 20 January 2011, bron: macworld.nl
De gestures , die overigens wel in beta 2 aanwezig zijn, zijn enkel bedoeld zodat ontwikkelaars deze kunnen testen in combinatie met hun apps. De bewegingen maken het mogelijk om tussen apps te swipen, met vier of vijf vingers te pinchen om terug te gaan naar het homescherm en omhoog te swipen om de multitaskbalk te tonen.
De gestures deden vermoeden dat Apple overwoog de homeknop van de iPad 2 te verwijderen. Het feit dat Apple nu aangeeft dat de multitouch gestures niet in iOS 4.3 te vinden zijn zet dit gerucht op losse schroeven. Wat natuurlijk wel mogelijk is is dat Apple gelijktijdig met de iPad 2 een versie van iOS introduceert waarin de gestures wel verwerkt zitten.
Verder zijn er weinig opvallende dingen te melden aan de tweede beta van iOS 4.3. Wel is de beta opnieuw niet beschikbaar voor de iPhone 3G en iPod touch 2G. Dit bevestigt dat iOS 4.3 inderdaad niet voor deze apparaten beschikbaar zal zijn.
Ik denk dat ze het willen bewaren voor iOS 5.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:42 schreef vanhal het volgende:
[..]
http://macworld.nl/a/3523(...)4-3-beschikbaar.html
Je weet maar nooit
http://litchie.net/blog/quote:iDOS is removed because the ability to run custom executable is violating the appstore policy.
http://litchie.net/blog/?p=168#commentsquote:repapermunky says:
2011/01/20 at 11:56 pm
I figured out how to get to the root/ file system.
Do the following commands:
C:\>mount d /
Mount root is harmful.
C:\>mount d /var
Drive D is mounted as local directory /var/
C:\>D:
D:\>
DONE! You heard it from me, repapermunky, first ladies and gents! DO IT BEFORE THEY FIND OUT! (i dont even know if this is already known by the majority but ill put it here anyway)
boulder dash geniaal!quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef vanhal het volgende:
lol, ik heb nu een atari 800xl emulator draaien op mn iDos. Een atari emulator op de msdos emulator op de iPad dus
Nu nog uitzoeken hoe ik .atr bestanden kan openen op de atari emulator, dan kan ik oude atari games zoals boulder dash op mn ipad spelen
De Mediamarkt heeft een 19% btw-vrij aktie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:37 schreef shhulp het volgende:
iemand die een shop weet waar ik hem kan krijgen? <499 euro? in nederland.. 450 is al goed!
In de appstore heb je toch onder hitlijsten een top 100quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:33 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet in die appstore. Weet iemand een site ofzo waar bijvoorbeeld de beste 50 staan o.i.d.
Ik red het er prima mee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb een 3G abonnement van tmobile genomen, maarik worstel nog met de hoeveelheid die ik zal betalen. Voor 10 euro krijg je 200 mb, maar is dat niet weinig? Hoe hard gaat het als je kranten leesten op facebook zit? Want 30 euro vind ik weer te veel...
De iPad is alleen uitgesloten van die actiequote:Op donderdag 27 januari 2011 21:03 schreef misterDre het volgende:
[..]
De Mediamarkt heeft een 19% btw-vrij aktie.
Hmmmm... had ik kunnen wetenquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef gamefreek het volgende:
[..]
De iPad is alleen uitgesloten van die actie
ik deel gewoon mijn 3G van mijn android phone met mijn iPad.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb een 3G abonnement van tmobile genomen, maarik worstel nog met de hoeveelheid die ik zal betalen. Voor 10 euro krijg je 200 mb, maar is dat niet weinig? Hoe hard gaat het als je kranten leesten op facebook zit? Want 30 euro vind ik weer te veel...
nee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:22 schreef shhulp het volgende:
dmv een converter kun je usb dingen aansluiten.. heeft een plug and play webcam dan ook nut?
Eerste indruk isquote:Op vrijdag 28 januari 2011 05:32 schreef n8n het volgende:
iPad gereed en bewonder: Fok! TouchMobile Beta. We horen graag feedback over de nieuwe mobiele lay-out.
Fijn dankjewelquote:
En dan hebben ze wel allemaal hun eigen email per iPad?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:39 schreef athlonkmf het volgende:
1 account maken en 5x synchen. maar 5 is max he. zij delen dan alle apps.
Die max van 5 heeft volgens mij betrekking op iTunes accounts, niet op devices. Als je gewoon 1 iTunes account gebruikt kan je dacht ik gewoon een onbeperkt aantal devices syncen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:39 schreef athlonkmf het volgende:
1 account maken en 5x synchen. maar 5 is max he. zij delen dan alle apps.
Ik weet het niet zeker he. Maar goed, je wil er toch niet meer dan 5 dus het is voor jou niet relevant.quote:
Hoe krijg je die dan weer terug?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:29 schreef athlonkmf het volgende:
mail even afsluiten? (dubbelhome knop, en dan lang op de mailicoon klikken zodat eje een kruisje krijgt)
Gewoon de mailapp weer opnieuw openen door erop te tikken misschien?quote:
zoek in diezelfde Appstore eens op Appshopperquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:34 schreef Crientj het volgende:
MediaMarkt Utrecht had als goedmakertje 10% korting op de iPad. Ehh, dus nu ligt er eentje hier naast me.![]()
Vind de appstore alleen wel verdomd onoverzichtelijk :/ Alleen een optie toevoegen met sorteren op gratis apps etc zou voor mij al veel helpen.
tip van de dagquote:Op zondag 30 januari 2011 17:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
zoek in diezelfde Appstore eens op Appshopper
Ik heb ook nog een mail vraagjequote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:41 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb een probleem met de mail. Hij draait niet meer mee met het scherm, laadt wel nieuwe mails maar opent ze niet waardoor 1 mailtje de hele tijd open blijft staan... Iemand een oplossing?
quote:Op zondag 30 januari 2011 22:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een mail vraagje
Als je je mail verwijderd op de ipad wil ik dat die overal verwijderd is maar moet je dat instellen of gaat dat gewoon niet?
je kunt niet alle op google afschuiven.quote:Dvd's op ipad
1 tip = Handbrake
Ik heb het idee dat ik het nooit vol krijgquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Het is zover: na een half jaar zit de 16GB vol. Heeft nog best lang geduurd. Maar eens begonnen met wat overbodige films en apps eraf te halen.
Ik heb het alleen op Fok, maar dan ook wel bij haast iedere klik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:24 schreef Turalyon het volgende:
Soms tijdens het browsen op t internet dan 'crasht' mijn ipad, dan sluit hij internet uit zichzelf af en komt hij naar het beginscherm. Ik heb dit ook met youtube soms, tijdens een filmpje sluit hij zichzelf opeens af. De laatste tijd gebeurt dit steeds vaker, heeft iemand dit ook? Hoe kan je dit verhelpen?
Ik had die 16 gig zo vol, vooral series nemen aardig wat ruimte in beslag. Gelukkig kan ik de iPad gewoon regelmatig aan de computer hangen om afleveringen te wisselen anders had ik echt voor een ipad met meer geheugen moeten kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik het nooit vol krijg
Dat is wel zo ja. Maar ik heb er geen series o.i.d. opquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:38 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Ik had die 16 gig zo vol, vooral series nemen aardig wat ruimte in beslag. Gelukkig kan ik de iPad gewoon regelmatig aan de computer hangen om afleveringen te wisselen anders had ik echt voor een ipad met meer geheugen moeten kijken.
Bij fok is het helemaal erg sinds die nieuwe mobiele lay-out. Nadat ik een topic open crasht hij 50% kans.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb het alleen op Fok, maar dan ook wel bij haast iedere klik.
Ik heb niet eens multitasking johquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:47 schreef Thomashorst het volgende:
Misschien te veel tabs/schermen openstaan? Daardoor heb ik het eens gehad (met icabmobile)
Precies ja, dat heb ik ook. Bij andere websites gek genoeg totaal niet. Ofja, zeeer sporadisch dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:16 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Bij fok is het helemaal erg sinds die nieuwe mobiele lay-out. Nadat ik een topic open crasht hij 50% kans.
Volgens mij alleen US.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:40 schreef Young_David het volgende:
Ik kan de Daily niet vinden in de appstore? regiolock?
Gebruik de zelfde instellingen ( zijn ook standaart volgens mij)quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:19 schreef athlonkmf het volgende:
Als jullie icab gebruiken, wat voor instellingen heb je dan voor memory management? Daar kan je ook mee spelen hè, crashen gebeurt bij mij tegenwoordig bijna nooit.
Memory settings zitten in de settings (van de iPad, dus de echte settings) en dan icab, helemaal onderaan. Ik kies er dan voor dat bij critical memory er tabs worden "gesloten" (worden niet echt gesloten, alleen het geheugen daarvoor wordt vrijgemaakt)
Tof ding.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.engadget.com/2011/02/09/the-hp-touchpad/
iPad-'killer' van HP..
http://www.palm.com/us/products/pads/touchpad/index.html
Hang er vanaf hoe makkelijk het te porten is. Aangezien iOS gebruikers eerder en meer betalen voor hun apps is dat nog het platform waarop alles ontwikkeld wordt om het vervolgens te porten naar de rest. Als het niet moeilijk te porten is, is er niets wat ze in de weg staat om het ook uit te brengen op WebOS.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:46 schreef Young_David het volgende:
Leuk al die stats naast elkaar. Maar uiteindelijk gaat het er toch om wat je er allemaal mee kan, en dat heeft dan weer te maken met de beschikbaarheid van apps. En ik denk niet dat ontwikkelaars er op zitten te wachten om naast iOS en Android nóg een OS te ondersteunen.
Niet om gelijk de concurrentie weer af te doen als zijnde niks maar ik hebquote:
Gaaf! Jij weet dus al wat de specificaties van de nieuwe iPad zijn?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:35 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Niet om gelijk de concurrentie weer af te doen als zijnde niks maar ik heb
het gevoel dat zij allemaal nog steeds achter de feiten aanlopen aangezien
al die specificaties waar zij nu mee aankomen straks weer achterhaalt zijn
met de release van de nieuwe iPad.
flauwquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Gaaf! Jij weet dus al wat de specificaties van de nieuwe iPad zijn?
Deel die eens met ons..
Omdat je naar het begin van een (nieuwe) regel 'turned'. Enter betekenden invoeren/binnengaan, waar die toets niet voor gemaakt is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:15 schreef vlam12 het volgende:
Ik heb vandaag een IPad voor mijn verjaar dag gekregen! Ik heb alleen een paar vraagjes.
Waarom heet de enter toets, return ?
Nietquote:Hoe stel ik in dat een toets van de toetsenbord trilt, als ik hem aanraak .
Kan nietquote:Als ik mijn wachtwoord ergens intypt, dan verschijnt heel even de letter die ik heb ingetypt, dat wil ik graag uitschakelen.
Terugkeert dus, to return.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:30 schreef n8n het volgende:
[..]
Omdat je naar het begin van een (nieuwe) regel 'turned'. Enter betekenden invoeren/binnengaan, waar die toets niet voor gemaakt is.
Tuurlijk wel. Gewoon op de editknop drukken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:48 schreef vlam12 het volgende:
En een post edit-en kan zeker ook niet bij de iPad ?
Dan weet ik waar ik mijn vinger leg, nu moet ik de hele tiijd naar de toetsenbord kijken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:46 schreef Young_David het volgende:
Waarom wil je dat een toets trilt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |