Wij willen om die reden ook een stacaravan. Bovendien zie ik mezelf met mijn stuitje niet op een luchtbed liggen momenteel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:22 schreef mefke79 het volgende:
wij overwegen nu ook om toch maar te gaan over een paar weken. Even het rotweer ontvluchten. Het liefste naar een camping, maar dan wel een staancaravan, tienus is nog zo klein, die wil ik niet in een tent.
Is dat een hotel met suites bestaande uit één kamer of hebben ze ook suites met meerdere kamers?quote:Op maandag 25 juli 2011 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben voor de heenweg nu ook maar even een hotel geboekt. Net na Parijs, ,uurtje of 6 van de 10 uur rijden. Volgende dag dus lekker op ons gemakje het laatste stuk. Hotel met tuin en parkje, zodat we even kunnen rennen en wandelen. In mijn voopret-beleving is het er dan namelijk prachtig weer en kunnen we op een terras nog wat eten en dan erna nog wat wandelen, zonder regenjas en met zomerjurkjes
Wij hebben dit jaar via OAD een kant en klare tent gehuurd, dus eentje die al staat en waar gewone bedden in zitten, mogelijkheid om te koken,stromend water en een koelkastje en tuinmeubilair. Lijkt me ideaalquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij willen om die reden ook een stacaravan. Bovendien zie ik mezelf met mijn stuitje niet op een luchtbed liggen momenteel.
Ik wil niet het risico lopen dit jaar met Puck die 7 maanden is dat het met bedden op de grond wellicht toch te koud voor hem is in september.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wij hebben dit jaar via OAD een kant en klare tent gehuurd, dus eentje die al staat en waar gewone bedden in zitten, mogelijkheid om te koken,stromend water en een koelkastje en tuinmeubilair. Lijkt me ideaal
Maar ik zit stiekem al met mn hoofd bij de zomervakantie volgend jaar, dan gaan we een dikke 2 weken naar Florida!
2 kamers met tussendeur ("connecting door") vinden wij vaak geschikter dan een suite. Een suite heeft meestal maar 1 badkamer, soms een apart toilet erbij, maar bij twee kamers heb je dus alles dubbel. Maar een suite heeft dan wel weer hetvoordeel dat er vaak een eettafel staat, bij twee kamers moet je meestal aan een bureau of kleine tafel eten (maar soms hebben de grotere kamers ook een eettafel).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat een hotel met suites bestaande uit één kamer of hebben ze ook suites met meerdere kamers?
Ik ga niet nog een keer een tussenstop in een hotel maken als we niet minstens 2 slaapkamers hebben. Op zich beviel zo'n tussenstop vorig jaar wel goed, want je hoeft niet onmenselijk lang achtereen te rijden. Al zou ik een volgende keer wel voor een hotel kiezen met roomservice of een inpandig restaurant, want de vorige keer was het best veel gedoe om eten te scoren.
We hebben er dit jaar voor gekozen om wat minder zuidelijk in Frankrijk te gaan zitten en in één dag te rijden. Als Lena één jaar is geweest gaan we denk ik op de vliegvakanties over.
In mijn beleving ben jij trouwens net terug van vakantie.
Nee, t zijn echt gewoon (simpele) bedden die op poten staan! In een aparte slaapcabine.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik wil niet het risico lopen dit jaar met Puck die 7 maanden is dat het met bedden op de grond wellicht toch te koud voor hem is in september.
FloridaHeerlijk zeg
Hebben ze dat vrij standaard in hotels, kamers met een 'connecting door'? Wij bedachten pas voor het eerst dat we best twee kamers zouden kunnen boeken. Klinkt behoorlijk ideaal! Een eettafel vind ik niet zo belangrijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
2 kamers met tussendeur ("connecting door") vinden wij vaak geschikter dan een suite. Een suite heeft meestal maar 1 badkamer, soms een apart toilet erbij, maar bij twee kamers heb je dus alles dubbel. Maar een suite heeft dan wel weer hetvoordeel dat er vaak een eettafel staat, bij twee kamers moet je meestal aan een bureau of kleine tafel eten (maar soms hebben de grotere kamers ook een eettafel).
Het is deze: http://www.mercure-rambouillet.com/quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat een hotel met suites bestaande uit één kamer of hebben ze ook suites met meerdere kamers?
Ik ga niet nog een keer een tussenstop in een hotel maken als we niet minstens 2 slaapkamers hebben. Op zich beviel zo'n tussenstop vorig jaar wel goed, want je hoeft niet onmenselijk lang achtereen te rijden. Al zou ik een volgende keer wel voor een hotel kiezen met roomservice of een inpandig restaurant, want de vorige keer was het best veel gedoe om eten te scoren.
We hebben er dit jaar voor gekozen om wat minder zuidelijk in Frankrijk te gaan zitten en in één dag te rijden. Als Lena één jaar is geweest gaan we denk ik op de vliegvakanties over.
In mijn beleving ben jij trouwens net terug van vakantie.
Ja, precies!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn niet net terug, Claudia! We waren begin juni al terug, dus dat is al bijna 2 maanden geleden
Ik vind 2 keer wel fijn, maar we gaan wel twee keer kort, he. 1 week all inclusive in Turkije en 1 week kamperenin Frankrijk. Maar ik ben gek op vakantie, hoe of waar of wat dan ook. Gewoon weg uit het dagelijkse en uit Nederland.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies!Ik vind het al heel wat om één keer per jaar op vakantie te gaan, geloof ik.
Nee, is zelfs nietstandaard voor ketens en is vaak ook moeilijk te vinden. Ik stuur gewoon een mail aan het hoofdkantoor van een paar ketens en dan sturen die het naar de betreffende vestigingen door en dan krijg je een rits antwoorden. Beetje lastiger dan gewoon online boeken, maar ach. Krijg trouwens meestal wel flinke korting op de tweede kamerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben ze dat vrij standaard in hotels, kamers met een 'connecting door'? Wij bedachten pas voor het eerst dat we best twee kamers zouden kunnen boeken. Klinkt behoorlijk ideaal! Een eettafel vind ik niet zo belangrijk.
Wat ik het vervelendst vind aan een hotel is dat ik me te bezwaard voel om m'n kind (even) te laten huilen/mopperen.
Ik weet niet waar je woont, maar als je wilt vliegen is boeken in Duitsland ook een optie. In Duitsland kennen ze over het algemeen langere en hogere kinderkortingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben ook gedacht aan vliegen, dan zouden we gaan in november, als Tienus een half jaartje is. Maar helaasch pindakaas, dan is Driekus twee jaar geweest en dan moet je ineens ook voor hem behoorlijk gaan betalen. Ik snap dat ie een vliegtuigstoel nodig heeft, maar je betaald ook voor zijn all inclusive, terwijl het kind eigenlijk niets drinkt/eet. Dat is het me nu even niet waard, dus dan maar naar de camping en met de auto. Vliegen terwijl Tienus pas een week of 10 is durf ik niet zo goed (al heb ik geen idee waarom).
Aangezien je ook weg wilt vanwege het weer, is een vliegreis toch wel het overwegen waard. Het weer in Europa is algeheel minder goed dan anders. Vliegen met Tienus zou toch best moeten kunnen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben ook gedacht aan vliegen, dan zouden we gaan in november, als Tienus een half jaartje is. Maar helaasch pindakaas, dan is Driekus twee jaar geweest en dan moet je ineens ook voor hem behoorlijk gaan betalen. Ik snap dat ie een vliegtuigstoel nodig heeft, maar je betaald ook voor zijn all inclusive, terwijl het kind eigenlijk niets drinkt/eet. Dat is het me nu even niet waard, dus dan maar naar de camping en met de auto. Vliegen terwijl Tienus pas een week of 10 is durf ik niet zo goed (al heb ik geen idee waarom).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |