SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey
[ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 19-01-2011 20:49:10 ]
Of een van de collega's heeft de auto met open raam door de wasstraat gedaan. Ja, dat is een keer gebeurdquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het wil soms nog wel eens van de meest rare plekken komen, dan zit er aan de ene kant van het dak een gaatje maar lekt het aan de andere kant door.....zuur.
De eerste de beste bouwmarkt. Staan bij de rest van de bison toestand zoals de kit en de lijmquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waar haal je die dingen eigenlijk? Wie weet dat het ook een beetje helpt in de mijne.
Wij zitten gewoon enorm op één lijn. How's that a bad thing?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:43 schreef von_Preussen het volgende:
Ergens bij de bouwmarkt, mischien even online in het assortiment kijken?
Edit: het is wel goed Bart, 0.00:02 voor mij posten.![]()
Ga ik morgenochtend meteen even heen. Bedanktquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De eerste de beste bouwmarkt. Staan bij de rest van de bison toestand zoals de kit en de lijm
Just kidding, je hebt helemaal gelijk, great minds think alike.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij zitten gewoon enorm op één lijn. How's that a bad thing?
Als je er 1 koopt en in je auto zet: Zorg dat ie niet om kan vallen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ga ik morgenochtend meteen even heen. Bedankt
Ja, op het dak zetten heeft niet veel nut.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Maakt het nog uit waar je zo'n ding precies plaatst?
Joh, daar wou ik 'm net op vasttapen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, op het dak zetten heeft niet veel nut.
Ik zou gewoon gaan voor de kofferbak of onder een voorstoel of op de achterbank...quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Joh, daar wou ik 'm net op vasttapen.
Blokker, Neem wel zo'n ding voor je mee als ik ze ziequote:Op woensdag 19 januari 2011 20:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waar haal je die dingen eigenlijk? Wie weet dat het ook een beetje helpt in de mijne.
Eventjes wennen he?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:20 schreef Purdey het volgende:
Oh my Gieeee, wat is er gebeurd met Fok op mijn BB
Wat is dit voor Lay out
Inderdaad! Ik gebruikte de gewone layout die ik op mn mac ook heb op mobiel omdat de oude zo vreselijk was maar dit is nu wel een stuk gebruikersvriendelijker!quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:35 schreef Marco001 het volgende:
de nieuwe mobi layout is op android stukken beter als de oude
voor iphone, bb en android is er een nieuwe layout online gezetquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik weet niet waar iedereen over klaagt, ik heb nog gewoon de oude gele mobi layout
Mijn vochtvreter staat op de achterbank, in de gordel
Het is niet zozeer lelijk, maar ik vond de oude veel prettigerquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Eventjes wennen he?. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik er nu van vind... Die vorige was erg lelijk, maar functioneel genoeg!
Je kan het forceren door de normale layout in je settings ook voor mobiel te forceren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het is niet zozeer lelijk, maar ik vond de oude veel prettigerWaarom krijg je geen keuze dan?! Kan ik om 10:00 's morgens ein-de-lijk op internet, nadat ik al drie uur heb gewerkt (!!!) krijg ik dat te zien. Ben er helemaal ondersteboven van
Kijk je uit dat je niet moe wordt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het is niet zozeer lelijk, maar ik vond de oude veel prettigerWaarom krijg je geen keuze dan?! Kan ik om 10:00 's morgens ein-de-lijk op internet, nadat ik al drie uur heb gewerkt (!!!) krijg ik dat te zien. Ben er helemaal ondersteboven van
Ben de afgelopen 2 ochtenden ook om half 7 mijn bed uitgevallen om te werken, dat valt tegen hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk je uit dat je niet moe wordt?
ah gossiequote:Op donderdag 20 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben de afgelopen 2 ochtenden ook om half 7 mijn bed uitgevallen om te werken, dat valt tegen hoor.
Dank je.quote:
Dit dus. Het is niet zo dat ik persé geen ochtendmens ben, maar vaak hang ik tot een uurtje of 1 's nachts op msn, twitter en fok rond. Als dan om 05:45 je wekker gaat, na een uurtje of 4,5-5 slaap, is dat gewoon een bitch. Gelukkig de komende twee weken niet voor 8'en opquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank je.![]()
Even zonder gein, ik ben echt een nachtmens, voor een uurtje of 1 kan ik echt niet slapen (ik vind het heerlijk om 's avonds te werken, dan is het zo rustig). Als ik er vroeg uit moet gaat het nog wel, maar dan om een uurtje of 5 / 6 's middags en ik zo moe dat ik bijna compleet vertrokken ben.
Dus nee, vroeg opstaan is echt niet mijn ding.
Aha. Nou, voor windows mobile krijg je dus nog gewoon de oude layoutquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
voor iphone, bb en android is er een nieuwe layout online gezetVooral gericht op smartphones
ik was de afgelopen 3 weken om half 7 al op het werk.... (5:30 opstaan dus)quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben de afgelopen 2 ochtenden ook om half 7 mijn bed uitgevallen om te werken, dat valt tegen hoor.
Ik had nog zo'n grote gezien.. Maar die zal wel weer te groot zijn..quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vochtvanger gekocht, ben benieuwd. Die pinguin zit nu gewoon in mijn kauwgom/rennie/camera/bonnetjeszooi vakje midden in de auto, denk dat dat wel goed zit.
goed dat je het zegt.. mijn ibi moet in febr. APK plus kleine of grote beurt..quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik had nog zo'n grote gezien.. Maar die zal wel weer te groot zijn..
De beurt voor de auto wordt waarschijnlijk uitgesteld tot bij de APK in mei..
Not bad...:oquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Kom me toch wat tegen... 1000 euro voor een in goede staat verkerende 850 T5.. Ok het is een 2 liter (Italiaanse import) maar toch mooie aanbieding.. Jammer dat ik het maandelijks niet kan opbrengen
ook heel erg praktischquote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Not bad...:o
Heb nu een fiat busje mee, kloteding,
; wil je knipperlichten aanzetten, zet je het grootlicht aan...
Ik heb het een keer met rijles gehad. Stond een auto op de vluchtstrook, en er rende ineens een man de snelweg over. Hij werd door 4 auto's, including me bijna doodgereden, en waarom?! Omdat er aan de andere kant van de weg een autoongeluk was geweest, en hij even wilde gaan kijkenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:54 schreef L0we het volgende:
Gister had ik trouwens wel een aardig WTF momentje... Ik reed op de a15, zie ik opeens iemand een eindje voor me de weg over steken. Hij pakt snel zijn wieldop (dat je daar je leven voor waagt...!), en rent nog voor mij terug ook. Ik moest nog aardig remmen om hem niet te raken
Maandag de 130k denk ik. Bij 132.500 mag'ie voor controle even langs de garage, zal me benieuwen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef Goddelijker het volgende:
Zo, ik zit alweer op de 107.000 km
Vroegah ben ik ook wel eens te voet de A67 overgestoken. Leek toen beter dan omlopenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:58 schreef Purdey het volgende:
Ik heb het een keer met rijles gehad. Stond een auto op de vluchtstrook, en er rende ineens een man de snelweg over. Hij werd door 4 auto's, including me bijna doodgereden, en waarom?! Omdat er aan de andere kant van de weg een autoongeluk was geweest, en hij even wilde gaan kijken
Voor mij is het ook alweer 7 duizend kilometer geleden dat hij een beurt kreeg. Dus over 8 duizend mag hij voor een klein beurtjequote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Maandag de 130k denk ik. Bij 132.500 mag'ie voor controle even langs de garage, zal me benieuwen!
atm 1266** km.. eind jan. afspraak gaan maken voor rond 15 febr.. het sleuteltje en de melding oil knipperen nu al zo'n 1000 km (sinds begin vorige week dus..)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Maandag de 130k denk ik. Bij 132.500 mag'ie voor controle even langs de garage, zal me benieuwen!
Die melding kun je zelf resetten als je wilt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
atm 1266** km.. eind jan. afspraak gaan maken voor rond 15 febr.. het sleuteltje en de melding oil knipperen nu al zo'n 1000 km (sinds begin vorige week dus..)
ja, moet je eerst een kabeltje kopen wat in NL ruim 100 euro kost + de software...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die melding kun je zelf resetten als je wilt.
Seat Ibiza, jaar en motor?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ja, moet je eerst een kabeltje kopen wat in NL ruim 100 euro kost + de software...
Nee dank je.. het sleuteltje en de melding storen mij niet; dus die 100 euro hou ik mooi in eigen zak.
Nice, moet je dr nog veel voor hebben?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef Hyman het volgende:
meh, ik wil loon. Dan kan ik meuk kopen voor de amazon
http://rapidshare.com/files/443749392/Ibiza.pdfquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4
uit de startpost
"Ibiza (99-02) 1,4 16V". Ik denk niet dat dat de goede isquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://rapidshare.com/files/443749392/Ibiza.pdf
Alsjeblieft.
Volgens mij moet het alsnog werken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
"Ibiza (99-02) 1,4 16V". Ik denk niet dat dat de goede is
[ afbeelding ]
Das een modelletje ouder.
We wachten de reactie van Marco af...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Volgens mij moet het alsnog werken.
2003, 1.4 74 kwquote:
Ik ga even opnieuw kijken voor je.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
2003, 1.4 74 kw
bovenstaande is idd ouder model..
http://rapidshare.com/files/443760048/Ibiza2003.pdfquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:33 schreef Marco001 het volgende:
doe dat, want de bovenstaande gaat niet werken waarschijnlijk.. Ik heb namelijk 2 displays als BC..
(nou hoef ik hem ook niet perse te resetten trouwens, en er zit een resetknop aan de ruitenwisserpook)
Vertel eens wat meer over je amazon als je wil? Mét foto's als het kan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef Hyman het volgende:
meh, ik wil loon. Dan kan ik meuk kopen voor de amazon
Heb je eens gekeken hoeveel olie er nog aan de peilstok zit? Want ik vraag me serieus af of dat ding bij de behoefte aan de beurt ook de melding 'oil' geeft. Het sleuteltje kan kloppen, maar die olie melding vertrouw ik voor geen cent. Controleren dus!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
atm 1266** km.. eind jan. afspraak gaan maken voor rond 15 febr.. het sleuteltje en de melding oil knipperen nu al zo'n 1000 km (sinds begin vorige week dus..)
Vorige week gedaan, 2ltr bijgevuld en hij zit helemaal op max... das dus wel goed..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Heb je eens gekeken hoeveel olie er nog aan de peilstok zit? Want ik vraag me serieus af of dat ding bij de behoefte aan de beurt ook de melding 'oil' geeft. Het sleuteltje kan kloppen, maar die olie melding vertrouw ik voor geen cent. Controleren dus!
Dat is dus niet goed. In de pijlstok zit een knikje, als je hem plat legt een beetje zo: O----------\_/-quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vorige week gedaan, 2ltr bijgevuld en hij zit helemaal op max... das dus wel goed..
Dan heeft er evengoed véél te weinig op gezeten als je er inderdaad 2 liter bijgekiept hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:27 schreef Marco001 het volgende:
Ja, die dieselfilmpjes ken ik..
Oh, en wees.gerust, op de stok zit de olie TOT maar een klein stukje boven de ribbels..
Zeker weten!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan heeft er evengoed véél te weinig op gezeten als je er inderdaad 2 liter bijgekiept hebt
Bij mij is dat zeker 1.5 tot 2 literquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zeker weten!
Als je je bedenkt dat bij een gemiddelde auto het verschil tussen maximum- en minimumniveau zo'n 3/4 (driekwart) liter is.....
Niveau van de peilstok hebben we het toch over?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij mij is dat zeker 1.5 tot 2 liter.
Gemiddeld 10.000 km per jaarquote:
Jep, tussen min en max zit bijzonder veel bij mijquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niveau van de peilstok hebben we het toch over?
En over personenwagens toch?
Wat is dan je totale olievoorraad?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, tussen min en max zit bijzonder veel bij mij.
Het is een renault express 1.6 diesel, niet heel veel bijzonders.
5,5 liter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat is dan je totale olievoorraad?
1,5 tot 2 liter tussen min en max is echt achterlijk veel.
Dan hebben we het over kilometerstanden; restecpquote:
Idd, ik ben wel benieuwd hoeveel liter er dan in het blok zit, want bij een normale auto is dat 4 - 4,5 liter, en dat zou dus 30 - 35% minder olie zijn als hij op minimum staat, da's best veelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat is dan je totale olievoorraad?
1,5 tot 2 liter tussen min en max is echt achterlijk veel.
inderdaad..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Idd, ik ben wel benieuwd hoeveel liter er dan in het blok zit, want bij een normale auto is dat 4 - 4,5 liter, en dat zou dus 30 - 35% minder olie zijn als hij op minimum staat, da's best veel
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Idd, ik ben wel benieuwd hoeveel liter er dan in het blok zit, want bij een normale auto is dat 4 - 4,5 liter, en dat zou dus 30 - 35% minder olie zijn als hij op minimum staat, da's best veel
quote:
Pas maar op, op mijn opleiding waren de toetsen waar je het boek bij mocht houden juist de vervelendste...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:47 schreef Marco001 het volgende:
OH, lekker makkelijke toets maandag; spiekbrief staat gewoon op blackboard.(en mogen we gebruiken zonder consequenties..
)
Hmm, fietsen. Jeetje, hoe ging dat ook alweer?!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:59 schreef Marco001 het volgende:
hmm, zoudsen die voorstoelen ook in een seat ibiza passen? gave stoelen
en GRMBL @ mijn fiets.. Nieuwe ketting op, trapt ie door, dus ik alles afstellen, en nu wil hij voor niet meer schakelen..strontzooi...
Ik moet nogsteeds eens een proefritje maken in een 850 T-5 of een S/V70 T-5.. Kijken of ik ook zo verliefd blijfquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik móet hier gewoon even komen vertellen hoe zalig dit ding rijdtNet proefgereden, een trekkracht waar je duizelig van wordt en een bak herrie die m'n oma nog zou horen
[ afbeelding ]
Ik heb heel de terugweg met een enorme grijs en een ontzettende drang om veel te hard te rijden, gezeten
en tóch komt zo'n auto er nog een keer.
Gewoon doen!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik moet nogsteeds eens een proefritje maken in een 850 T-5 of een S/V70 T-5.. Kijken of ik ook zo verliefd blijf
Zou ik misschien eens bij de 850 club moeten vragenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:36 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Gewoon doen!Ik vond het stikspannend om erheen te gaan, maar ik ben nu nog steeds in de beste stemming van dit jaar
Of je plukt er een van marktplaatsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou ik misschien eens bij de 850 club moeten vragen.. Wel zonde dat ik m nog niet kan rijden
Succesquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:53 schreef L0we het volgende:
Vanavond ga ik weer aan de klus! Flink lastige lasklus aanpakken, wish me luck
quote:
Best wel ja, maar kost wel een hoop tijdquote:Op zondag 23 januari 2011 00:29 schreef Goddelijker het volgende:
Zo handig als je dat zelf allemaal kan
Maar tijd kost nog altijd minder dan het door een garage laten doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Best wel ja, maar kost wel een hoop tijd
Dat sowieso jaquote:Op zondag 23 januari 2011 00:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar tijd kost nog altijd minder dan het door een garage laten doen.
En zeker als ik kijk dat ze voor een uitlaat(pijp) lassen al 20-30 euro vragen...quote:Op zondag 23 januari 2011 00:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat sowieso ja. Anders was het een stuk minder rendabel om deze autootjes rijdbaar te houden
.
Ik ben vanavond alleen al bijna 3 uur bezig geweest met het slijpen en snijden, als je dat omrekent naar euro's ben je al een heel eindje verderquote:Op zondag 23 januari 2011 00:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En zeker als ik kijk dat ze voor een uitlaat(pijp) lassen al 20-30 euro vragen...
Ik heb een eendagscursusje lassen gevolgd, en daarna ben ik aardig wat bezig geweest met allerlei lasklusjes, dus ik vogel het langzamerhand steeds meer uitquote:Op zondag 23 januari 2011 00:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Heb je daar een opleiding of cursus voor gevolgd L0we of gewoon zelf uitgevogeld?
Voor mij is de lol er al een tijdje afquote:Op zondag 23 januari 2011 00:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Uitgaan is ook echt niks meer de laatste tijd.. Keren dat ik me echt vermaak zijn zeldzaam.. Maar weer vroegtijdig naar huis gegaan
Het gezeik voorafgaand is al gewoon irriterend.. En dan zit je daar maar een beetje te ouwehoeren waar je de helft niet van verstaat. Had gewoon thuis moeten blijvenquote:Op zondag 23 januari 2011 00:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor mij is de lol er al een tijdje af
quote:Op zondag 23 januari 2011 00:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het gezeik voorafgaand is al gewoon irriterend.. En dan zit je daar maar een beetje te ouwehoeren waar je de helft niet van verstaat. Had gewoon thuis moeten blijven
Via stage kilometertellerkabel gekocht. In plaats van 38 euro ex btw was het nu 28 inclquote:
Dat valt alles meequote:Op zondag 23 januari 2011 00:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Via stage kilometertellerkabel gekocht. In plaats van 38 euro ex btw was het nu 28 incl.. Alleen komt aankomende week pas binnen. Ben ook stiekem steeds meer aan het rondkijken voor iets met wat meer luxe en snelheid
Ik weet niet of het via de club te krijgen is.. Gewoon bij de dealerquote:Op zondag 23 januari 2011 00:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat valt alles mee. Was het niet via de club te krijgen?
Je gaat van je geloof afvallen?. Er zit nu een 1100 in toch? Heb je al wat op het oog?
Dat zijn leuke autootjes ja!quote:Op zondag 23 januari 2011 00:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet niet of het via de club te krijgen is.. Gewoon bij de dealer
Zit nu een 1100 in ja.. Had wel wat leuke 106jes met 1400 gezien. XSi uitvoering.
Leuk vlot jaquote:Op zondag 23 januari 2011 00:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zijn leuke autootjes ja!
Hmm, fok gaat zo down
Heb het gezien, net werkquote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef L0we het volgende:
Ja, en is dus nog een stukkie goedkoper. Maar je bent dan aardig snel uitgekeken op je AX
.
Had je het laswerk gezien btw?
Ach, vooralsnog is het veel slijpwerkquote:Op zondag 23 januari 2011 01:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb het gezien, net werk
Tja ben vaak gauw op dingen uitgekeken om eerlijk te zijn
Er zijn zoveel dure hobby'squote:Op zondag 23 januari 2011 01:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, vooralsnog is het veel slijpwerk. Hoop het snel weer op te bouwen
.
Hehe, kijk maar uit, dan kan het nog wel en dure hobby worden!.
Daarom, geld moet rollen he?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dure hobby's
Het word nog duurder als ik er ook nog mee aan het werk ga
Oh mijn film is bijna binnen
The Social Network.. Ben benieuwdquote:Op zondag 23 januari 2011 01:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom, geld moet rollen he?.
Wat voor film ben je aan het hengelen?
Anders bel je ze ff? 020-6948632quote:Op zondag 23 januari 2011 11:41 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand enig idee of de lucht bij bp gratis is?
En dan dit station:
http://maps.google.nl/map(...)-8&sa=N&hl=nl&tab=wl
Bij de BP in Graft-De Rijp is de lucht in ieder geval gratis. Jammer dat de benzine daar zo duur isquote:Op zondag 23 januari 2011 11:41 schreef Kadooosh het volgende:
En dan dit station:
http://maps.google.nl/map(...)-8&sa=N&hl=nl&tab=wl
Bij de BP in Breda zojuist iig wel. Was wel nodig ook, voor en achter 0,6 bar er bijquote:Op zondag 23 januari 2011 11:41 schreef Kadooosh het volgende:
Hier in de buurt staan zat automaten die je gewoon gratis kan gebruiken hoor!quote:Op zondag 23 januari 2011 11:49 schreef gateway het volgende:
[..]
Anders bel je ze ff? 020-6948632
trouwens, echt stom, dat je voor een beetje lucht al moet betalen.... Waar is de tijd gebleven dat dat tot de standaardservice behoorde?
Met een lege benzinetank kom je niet verquote:Op zondag 23 januari 2011 11:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Morgen.Eens zien hoe ver ik kom met mijn lege tank naar het werk straks
Bel de gemeente, wanneer ze weer komen controlerenquote:Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef vannelle het volgende:
Aangezien ik daar al meer dan een jaar parkeer keek ik daar best wel van op.
Hoe lang zou het duren voordat ik zélf zo'n klotebriefje onder m'n ruitenwisser heb? Ik blijf daar namelijk gewoon parkeren, zo ben ik dan ook wel weer.
Volgens mij was die regel juist vervallen?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:39 schreef L0we het volgende:
@Piles, Officieel gezien moet je 12 meter vanaf de hoek parkeren.
o? dan ben ik niet echt met mn tijd mee gegaanquote:Op zondag 23 januari 2011 16:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Volgens mij was die regel juist vervallen?
Ik weet het niet zeker, daarom vroeg ik hetquote:Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef L0we het volgende:
[..]
o? dan ben ik niet echt met mn tijd mee gegaan
Dit is van een tijdje geleden, weet niet of het nog steeds relevant is.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:00 schreef vannelle het volgende:
Bij mijn weten was (is?) dat 5 meter en dat is hier nogal twijfelachtig.
Ze hebben de stoep gewoon te kort gemaakt!
Sssssttt.... iets met slapende honden en wakker maken.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Bel de gemeente, wanneer ze weer komen controleren.
@Piles, Officieel gezien moet je 12 meter vanaf de hoek parkeren.
Mijn theorie is blijkbaar inmiddels aardig weggezaktquote:Op zondag 23 januari 2011 17:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sssssttt.... iets met slapende honden en wakker maken.
Die 12 meter waar jij het over hebt is bij een bushalte, ik vermoed dat je dat in gedachten had.
5 meter dus, die MofKap geloof ik wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Dit is van een tijdje geleden, weet niet of het nog steeds relevant is.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/post1389949.html#p1389949
Bij mij ook hoor sinds ik er niks meer mee doe.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Mijn theorie is blijkbaar inmiddels aardig weggezakt
Wel tof dat je de moeite neemt het op te zoeken!quote:Op zondag 23 januari 2011 17:15 schreef Piles het volgende:
Hmm. ik zat er naast blijkbaar:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Hoofdstuk II
Paragraaf 10
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren :
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
Dan was het iets anders, ik denk parkeren in een bocht, want die kom ik niet meer tegen.
Meer eigenwijs en er niet tegen kunnen dat ik niet meer weet wat het nou wasquote:Op zondag 23 januari 2011 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wel tof dat je de moeite neemt het op te zoeken!
Eigenwijs zijn én je mening onderbouwen door feiten op te zoeken is niks mis mee.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Meer eigenwijs en er niet tegen kunnen dat ik niet meer weet wat het nou was
Het is gelukt om de tanken op de terugwegquote:Op zondag 23 januari 2011 16:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Met een lege benzinetank kom je niet ver(tenzij je een gasinstallatie er naast hebt natuurlijk
)
Als ik het expres zou doen, zou ik het ook wel leuk vinden... maar wanneer de auto het doet zonder dat ik het wil, is het iets vervelender natuurlijkquote:Op zondag 23 januari 2011 17:55 schreef Grielen het volgende:
Ik deed het juist expres, driften op de lege grote rotondes in Lelystad. Rustig aan komen rijden en dan volgas in z'n 2 met 80 over de 2-baans rotonde. Kreeg wel een paar rare blikken van de mensen op de loopbrug/viaduct
Hoe is je schokdemping er aan toe? Als die versleten is heb je ook een beroerder wegligging.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:47 schreef Yi-Long het volgende:
Zojuist even naar de supermarkt geweest, maar bij 1 bocht maakte ik een flink slippertje...
Geen idee of het kwam door plaatselijke gladheid, of omdat mijn koppeling wellicht nog niet goed genoeg omhoog was, of omdat ik er gewoon iets te hard inging (niet harder dan normaal volgens mij...), maar goed, achterkant brak flink uit en moest 2x corrigeren om toch gewoon fatsoenlijk op de weg te blijven...
... maar goed, was verder vrij rustig gebleven, maar de rest van de rit leek het wel alsof de auto sowieso gewoon wat 'glijerig' was... en dus niet meer zo vast op de weg lag.
Is dat gewoon gevoelsmatig omdat je even de controle over je voertuig op zo'n manier weg was, of is het vanavond idd gewoon een beetje 'glad' hier in NH door het regenachtige rotweer, of kan er wellicht iets mis zijn met de auto of de banden na zo'n slippartijtje!?
Ik heb wel even de banden bekeken (en achterbanden zijn sinds mei 2010 nieuw), maar die staan gewoon nog recht en ook het profiel ziet er gewoon nog OK uit...
Mooizo, hoeveel liter zat er uiteindelijk nog in?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gelukt om de tanken op de terugweg
Oei, prioriteiten he...quote:Op zondag 23 januari 2011 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Verslaafd aan het sudokuspelletje op mijn nieuwe telefoon.. Was zelfs zo druk ermee dat ik niet veel sprak met dat leuke meiske op msn
Vrouwen moeten soms ook wachten op een berichtje terug, flikken ze andersom ook wel eens.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Verslaafd aan het sudokuspelletje op mijn nieuwe telefoon.. Was zelfs zo druk ermee dat ik niet veel sprak met dat leuke meiske op msn
Tja heb het idee dat ik een beetje vastloop met t deerntje.. Zoals gewoonlijkquote:
Das minderquote:Op zondag 23 januari 2011 22:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja heb het idee dat ik een beetje vastloop met t deerntje.. Zoals gewoonlijk
Gewoon jezelf zijn, dan lukt het wel een keer.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja heb het idee dat ik een beetje vastloop met t deerntje.. Zoals gewoonlijk
T is al eens gelukt, dus moet wel weer eens goedkomen neem ik aanquote:Op zondag 23 januari 2011 22:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gewoon jezelf zijn, dan lukt het wel een keer.
Wil t zelf ook nog eens leren maar hebben thuis alleen een elektrisch bakapparaat.quote:
Ik heb het geluk dat ik een lasapparaat kan lenen van klus-maatjes. Normaal ben je tegen de 1000 euro kwijt, das best veel geldquote:Op zondag 23 januari 2011 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Wil t zelf ook nog eens leren maar hebben thuis alleen een elektrisch bakapparaat.
Voor t laswerk aan mijn auto had mijn pa van een oom wel een CO2 apparaat geleend.. Maarja dat bijvullen is ook niet goedkoopquote:Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het geluk dat ik een lasapparaat kan lenen van klus-maatjes. Normaal ben je tegen de 1000 euro kwijt, das best veel geld
Bijvullen is 35 euro voor 200 liter gas, dat valt heel erg mee vind ik! Zeker omdat je 5-8 liter/ min gebruikt.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor t laswerk aan mijn auto had mijn pa van een oom wel een CO2 apparaat geleend.. Maarja dat bijvullen is ook niet goedkoop.. Maar eens zelf met t elektrische apparaat beginnen ofzo.
Moet toch ergens mee beginnenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Bijvullen is 35 euro voor 200 liter gas, dat valt heel erg mee vind ik! Zeker omdat je 5-8 liter/ min gebruikt.
Electrisch zou ik niet zo snel aan beginnen als je aan plaatwerk gaat lassen. Het is maar 0.8 mm dik, daar brand je zo gaten in als je electronisch gaat lassen...
In 2013 gaat de wet waarschijnlijk weer veranderen he? Ik ga daar nu geen geld aan uitgeven, als de regelgeving toch weer gaat veranderenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet toch ergens mee beginnen.. Van de week ga ik ook maar informeren over rijbewijs E. Mijn ma kwam vanavond mee dat ze misschien wel deel wilt betalen
In welk opzichte gaat het veranderen? Dat ik met B gewoon alles kan slepen?quote:Op zondag 23 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
In 2013 gaat de wet waarschijnlijk weer veranderen he? Ik ga daar nu geen geld aan uitgeven, als de regelgeving toch weer gaat veranderen.
http://auto-en-vervoer.in(...)caravan-in-2013.htmlquote:Op zondag 23 januari 2011 23:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In welk opzichte gaat het veranderen? Dat ik met B gewoon alles kan slepen?
Ik moet m sowieso hebben. Want weet zeker dat ik voor werk/stage best wel met een flink zware combinatie op pad moet/mag. Slepende auto van een 2000 kg, aanhanger die ook wel wat weegt+auto er op van een 1100-1200 kg. Je zit zo boven de 3500 kg.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:10 schreef L0we het volgende:
[..]
http://auto-en-vervoer.in(...)caravan-in-2013.html
Dan heb je hem wel nodig inderdaad. Voor mij zou het goed genoeg zijn. Zovaak heb ik hem ook weer niet nodigquote:Op zondag 23 januari 2011 23:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik moet m sowieso hebben. Want weet zeker dat ik voor werk/stage best wel met een flink zware combinatie op pad moet/mag. Slepende auto van een 2000 kg, aanhanger die ook wel wat weegt+auto er op van een 1100-1200 kg. Je zit zo boven de 3500 kg.
Zie mezelf er nog wel voor aan om regelmatig met leuke combinaties te gaan rijdenquote:Op zondag 23 januari 2011 23:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan heb je hem wel nodig inderdaad. Voor mij zou het goed genoeg zijn. Zovaak heb ik hem ook weer niet nodig
Ik weet niet of het voor mij rendabel is om het te halen. Denk in de loop van de jaren welquote:Op zondag 23 januari 2011 23:41 schreef L0we het volgende:
Dat zou ik ook wel heel gaaf vinden, een circuitbakje. Al zie ik me voor 2013 daar niet aan beginnen. Het is wel makkelijk om e te hebben, maar ik heb het te weinig nodig om de kosten eruit te halen.
Circuitbakje zou tof zijn.. liefste dan een S14 of R32quote:Op zondag 23 januari 2011 23:41 schreef L0we het volgende:
Dat zou ik ook wel heel gaaf vinden, een circuitbakje. Al zie ik me voor 2013 daar niet aan beginnen. Het is wel makkelijk om e te hebben, maar ik heb het te weinig nodig om de kosten eruit te halen.
Leuke achterwielaangedreven Volvoquote:Op zondag 23 januari 2011 23:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Circuitbakje zou tof zijn.. liefste dan een S14 of R32
zijn al best veel van opt circuit, (ga regelmatig naar trackdays..)quote:
Maakt niet uit dat er best veel zijnquote:Op zondag 23 januari 2011 23:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zijn al best veel van opt circuit, (ga regelmatig naar trackdays..)
S14's daarentegen...helemaal niet in Spec Aero
![]()
Ja die is wel nice, stuk mooier als een Volvo ookquote:Op maandag 24 januari 2011 00:11 schreef Marco001 het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets wil ik eigenlijk best wel, al is dit een S15, maar ook mooi, want wat jonger.
Mooi is persoonlijkquote:Op maandag 24 januari 2011 00:37 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja die is wel nice, stuk mooier als een Volvo ook
Tssssk ga fietsen ofzoquote:Op maandag 24 januari 2011 00:37 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja die is wel nice, stuk mooier als een Volvo ook
Ga niet haten...quote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 08:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ga niet haten...
Jij komt ook alleen maar tevoorschijn als je het woord Volvo hoort he
Pas vanaf september zit ik weer in Rotterdam, dus vanaf dan moet ik weer een permanente oplossing zien te vinden.quote:Op maandag 24 januari 2011 08:25 schreef L0we het volgende:
@preus, das zuur! Hoe lang gaat die beproeving duren?
Subaru kopen?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pas vanaf september zit ik weer in Rotterdam, dus vanaf dan moet ik weer een permanente oplossing zien te vinden.
Omdat ik nu redelijk dicht bij de grens zit kan ik, mocht ik een enkele keer een auto nodig hebben, gelukkig altijd eventjes te grens over gaan om via de leasemij iets voor korte termijn (bijv. een week) te regelen, maar als ik in R'dam zit gaat dat was moeilijker.
Ik had een achterruitenwisser voor een tientje bij Primaparts.. Heb je gewoon een Valeo wisserquote:Op maandag 24 januari 2011 15:58 schreef Elkouw het volgende:
Heb afgelopen week de ruitenwissers bij de Lidl gehaald, spoiler aan de bestuurderskantheeft me 6 euro voor 2 stuks gekost en zien er robuuster uit dan de goedkoopste van Halfords!
Ik heb van Bosch.. voor alleen al was 25 euro..quote:Op maandag 24 januari 2011 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik had een achterruitenwisser voor een tientje bij Primaparts.. Heb je gewoon een Valeo wisser
Dat is 1 ruitenwisser, ik heb er dus 2 voor 6 euroquote:Op maandag 24 januari 2011 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik had een achterruitenwisser voor een tientje bij Primaparts.. Heb je gewoon een Valeo wisser
Als je met een flinke groep gaat is het ideaal jaquote:Op maandag 24 januari 2011 15:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Iemand die Renault Trafic in V&A gezien.. Zou wel gaaf zijn voor vakanties enzo
die bus met die gekke paintjobquote:Op maandag 24 januari 2011 15:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Iemand die Renault Trafic in V&A gezien.. Zou wel gaaf zijn voor vakanties enzo
Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden. Mn pa had er na 2 maanden wel genoeg van, die dingen begonnen te piepen en wisten bijna niet meer...quote:Op maandag 24 januari 2011 15:58 schreef Elkouw het volgende:
Heb afgelopen week de ruitenwissers bij de Lidl gehaald, spoiler aan de bestuurderskantheeft me 6 euro voor 2 stuks gekost en zien er robuuster uit dan de goedkoopste van Halfords!
Maar ik heb geen Lidl spulquote:Op maandag 24 januari 2011 16:12 schreef Elkouw het volgende:
[..]
Dat is 1 ruitenwisser, ik heb er dus 2 voor 6 euroEn ik heb geen toegang tot groothandels
Het is wel erg slecht gesteld met de NLse brandstofprijzen als we nu 1,52 per liter al als 'goedkoop' gaan zienquote:Op maandag 24 januari 2011 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Waar tanken jullie op dit moment het goedkoopst?
Ik dacht dat 1.56 goedkoop was(euro 95) maar kwam net langs een shell bemand station met 1.519.
Gelijk vol gegooid
Hebben jullie een site die dagelijks wordt geupdate met prijzen?
Heb er al veel gezien maar geen met juiste prijzen.
quote:Op maandag 24 januari 2011 17:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is wel erg slecht gesteld met de NLse brandstofprijzen als we nu 1,52 per liter al als 'goedkoop' gaan zien
Geen idee, hoe zou ik dat moeten checken?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoe is je schokdemping er aan toe? Als die versleten is heb je ook een beroerder wegligging.
Als je hem indrukt moet hij omhoogveren zonder al te veel te gaan stuiteren. Zie ook dit joetjoepjequote:Op maandag 24 januari 2011 17:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee, hoe zou ik dat moeten checken?
1.509 gezien vandaag tussen Raalte en Zwollequote:Op maandag 24 januari 2011 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Ik dacht dat 1.56 goedkoop was(euro 95) maar kwam net langs een shell bemand station met 1.519.
Gelijk vol gegooid
Thanks, zal het morgen als het weer licht is, even bekijken...quote:Op maandag 24 januari 2011 17:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je hem indrukt moet hij omhoogveren zonder al te veel te gaan stuiteren. Zie ook dit joetjoepje
Ik heb daar een app voor, die aan de hand van m'n locatie de goedkoopste pomp opzoekt. Die gegevens zijn ook op te zoeken op de website van leasefirma Athlon. Je hoeft geen klant daar te zijn, ben ik ook niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Gelijk vol gegooid
FuelNode voor Android hier, doet hetzelfde inderdaad.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb daar een app voor, die aan de hand van m'n locatie de goedkoopste pomp opzoekt. Die gegevens zijn ook op te zoeken op de website van leasefirma Athlon. Je hoeft geen klant daar te zijn, ben ik ook niet.
google eens op goedkoop tankenquote:Op maandag 24 januari 2011 17:35 schreef Kadooosh het volgende:
Gelijk vol gegooid
Weet je hoe handig zo een app isquote:Op maandag 24 januari 2011 18:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb daar een app voor, die aan de hand van m'n locatie de goedkoopste pomp opzoekt. Die gegevens zijn ook op te zoeken op de website van leasefirma Athlon. Je hoeft geen klant daar te zijn, ben ik ook niet.
en als je geen iphone hebt, heb je er dus geen drol aanquote:Op maandag 24 januari 2011 18:59 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Weet je hoe handig zo een app iswel voor iPhone
En de auto eens heerlijk gewassen en stof gezogen voor slechts 3 euroZo goedkoop en hij is schoon ook
![]()
welke app gebruik je? ik heb hier een gratis app, maar die laat meer dan de helft niet zien.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:59 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Weet je hoe handig zo een app iswel voor iPhone
En de auto eens heerlijk gewassen en stof gezogen voor slechts 3 euroZo goedkoop en hij is schoon ook
![]()
Wat is precies het probleem? Ik snap het niet helemaal..quote:Op maandag 24 januari 2011 19:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Ze kunnen ook overal om zeiken he daar![]()
[ afbeelding ]
Tss, moeite doen voor wassen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:25 schreef Sjoegerd het volgende:
Wassen en stofzuigen is hier nog gratis.. Ouders betalen het water en elektriciteit
Ik wil mijn auto wel door de wasstraat heen halen, ik ben alleen debiel genoeg dat ik niet weet hoe het precies werktquote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tss, moeite doen voor wassen.Een paar euro in de wasstraat en de auto ruikt naar frambozenshampoo.
![]()
Niet dat ik hem nu door de wasstraat KAN halen. Momenteel geen tijd om het dak te fixen.
Dus van de week ben je hier, regelen we dat even.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik wil mijn auto wel door de wasstraat heen halen, ik ben alleen debiel genoeg dat ik niet weet hoe het precies werkt
Niet eens af en toe een uurtje de auto kunnen wassenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tss, moeite doen voor wassen.Een paar euro in de wasstraat en de auto ruikt naar frambozenshampoo.
![]()
Niet dat ik hem nu door de wasstraat KAN halen. Momenteel geen tijd om het dak te fixen.
Ik doe betere dingen in dat uurtje.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet eens af en toe een uurtje de auto kunnen wassen
Fokken?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik doe betere dingen in dat uurtje.
Dat zou wel wat jong zijn he? Eerst maar eens gewoon oefenen zekerquote:
meneer de Sherrif vind m te laag op de weg liggenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem? Ik snap het niet helemaal..
Ik wist niet dat daar regeltjes over zijn?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
meneer de Sherrif vind m te laag op de weg liggen
Vind jij jezelf onderhand niet te oud voor dit kinderachtige grapje?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat zou wel wat jong zijn he? Eerst maar eens gewoon oefenen zeker
Overal zijn regeltjes overquote:Op maandag 24 januari 2011 20:32 schreef monsterd. het volgende:
Ik wist niet dat daar regeltjes over zijn?
Eigenlijk wel. Maarja, ik speel ook nog met Lego, dus what the hellquote:Op maandag 24 januari 2011 20:32 schreef monsterd. het volgende:
Vind jij jezelf onderhand niet te oud voor dit kinderachtige grapje?
Maar heb je dan bijvoorbeeld een regel in Nederland die de minimale hoogte van een voertuig bepaald?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Overal zijn regeltjes overZeker voertuigeisen volgens mij
Nee, wel een minimale bodemvrijheid voor zover ik weetquote:Op maandag 24 januari 2011 20:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maar heb je dan bijvoorbeeld een regel in Nederland die de minimale hoogte van een voertuig bepaald?
Ik heb geen idee, maar ik vind het wel een belachelijk idee, meeste auto's worden er alleen maar mooier opquote:Op maandag 24 januari 2011 20:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maar heb je dan bijvoorbeeld een regel in Nederland die de minimale hoogte van een voertuig bepaald?
Mooier is niet altijd handigerquote:Op maandag 24 januari 2011 20:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik vind het wel een belachelijk idee, meeste auto's worden er alleen maar mooier op
Daar heb je helemaal gelijk in, maar wie mooi wilt zijn.... moet omrijdenquote:
neuh, gewoon lekker laag, maar wel makkelijk over de drempels kunnen...quote:Op maandag 24 januari 2011 20:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon hoppa de lucht in.. Sperdiffs erbij, goede terreinbanden
Hoef je nergens voor om te rijden.. Gewoon dwars over de akkers en door het bos
Subaru kopen?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pas vanaf september zit ik weer in Rotterdam, dus vanaf dan moet ik weer een permanente oplossing zien te vinden.
Omdat ik nu redelijk dicht bij de grens zit kan ik, mocht ik een enkele keer een auto nodig hebben, gelukkig altijd eventjes te grens over gaan om via de leasemij iets voor korte termijn (bijv. een week) te regelen, maar als ik in R'dam zit gaat dat was moeilijker.
Denk niet dat de Subaru precies is dat wat ik zoek en hij staat helaas ook op Nederlands kenteken, maar toch bedankt voor het aanbod!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:04 schreef Grielen het volgende:
[..]
Subaru kopen?
164.*** km op de teller, bouwjaar oktober 1994, bordeauxrood, lichtmetalen velgen APK tot December 2011, loopt als een zonnetje, 2liter benzine, 4x4, elektrische ramen voor en achter, arko, grote laadruimte, ideaal voor vervoer en off-road. SuperzuinigZeldzaam
![]()
¤2000,-
Want van een Subaru op Nederlands kenteken kijkt niemand op natuurlijk. Het moet een oversized Duitse patserbak zijn hequote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Denk niet dat de Subaru precies is dat wat ik zoek en hij staat helaas ook op Nederlands kenteken, maar toch bedankt voor het aanbod!
Poeh, wat een verschil. Wat denk je tussen 1:9 en 1:14. Dat zijn momenten waar je van schrikt!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:08 schreef Marco001 het volgende:
Pfff, 1:11 gereden op deze tank.:'( normaal 1:12.5 ongeveer....
Zo zo ben je op insult modus gezet?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Want van een Subaru op Nederlands kenteken kijkt niemand op natuurlijk. Het moet een oversized Duitse patserbak zijn he
[..]
Poeh, wat een verschil. Wat denk je tussen 1:9 en 1:14. Dat zijn momenten waar je van schrikt!
Nja, dat valt wel mee. Heb een kleine afkeer gekregen tegen Duitse patserbakken en Poolse vrachtwagens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo zo ben je op insult modus gezet?![]()
Denk dat preusen bedoeld dat een duits gekentekende auto voordeliger is voor hem?
maar goed dat van dat tank verbruik ben ik het wel met je eens
owja, je roadtripquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nja, dat valt wel mee. Heb een kleine afkeer gekregen tegen Duitse patserbakken en Poolse vrachtwagens.
Chop Shop en uitvoeren naar Duitsland?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Denk niet dat de Subaru precies is dat wat ik zoek en hij staat helaas ook op Nederlands kenteken, maar toch bedankt voor het aanbod!
Ik ben absoluut geen attention whore (oké, buiten het forum dan), dus daarvoor zou ik het niet doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Want van een Subaru op Nederlands kenteken kijkt niemand op natuurlijk. Het moet een oversized Duitse patserbak zijn he
Laat dat geheel wederzijds zijn, want ik heb wederom een kleine afkeer van kleine boodschappenwagentjes-bestuurders die in de weg gaan rijden en niet snappen dat ik door moedige manoeuvres van mijn kant hun leven heb gered.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nja, dat valt wel mee. Heb een kleine afkeer gekregen tegen Duitse patserbakken en Poolse vrachtwagens.
Ik reed zondag op de A6, lekker tuffen met 140-150, duiken er ineens van die koekblikken voor me op de linkerbaan die met 0,5km/u verschil gaan inhalen. Ik afremmen, wachten tot ie er voorbij is, en dan even terugschakelen naar z'n 4 en vol gas er langs. Dan krijg je van die rare blikken zegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat dat geheel wederzijds zijn, want ik heb wederom een kleine afkeer van kleine boodschappenwagentjes-bestuurders die in de weg gaan rijden en niet snappen dat ik door moedige manoeuvres van mijn kant hun leven heb gered.
Wat natuurlijk niet nodig is als je op asociale snelheden aan komt rijden terwijl het koekblik een inhalende vrachtwagen inhaalt. Je redt geen levens, je brengt ze in dat geval in gevaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat dat geheel wederzijds zijn, want ik heb wederom een kleine afkeer van kleine boodschappenwagentjes-bestuurders die in de weg gaan rijden en niet snappen dat ik door moedige manoeuvres van mijn kant hun leven heb gered.
Laat ik vooropstellen dat ik niet bij jullie in de auto zat en derhalve ook niet exact kan zeggen waar de fout ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet nodig is als je op asociale snelheden aan komt rijden terwijl het koekblik een inhalende vrachtwagen inhaalt. Je redt geen levens, je brengt ze in dat geval in gevaar.
Mentaliteit van mensen met een auto die de waarde van een klein huis heeft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik niet bij jullie in de auto zat en derhalve ook niet exact kan zeggen waar de fout ligt.![]()
Er zit niets anders op dan op tijd in de spiegel kijken om idioten die met 200km/h aan komen zagen niet in je kofferbak te krijgen.quote:In de eerste jaren dat ik mijn rijbewijs had was ik regelmatig met mijn moeders polo (65pk) in Duitsland op de Autobahn onderweg en ben met die auto ook met "slechts" 120 / 140km/h onderweg geweest. Alleen is het mij desondanks gelukt om zonder ooit iemand in de weg te moeten rijden gewoon in te halen. Gewoon op tijd al in je spiegel kijken, komt er iemand (hard) aan dan even het gas loslaten en wachten totdat hij voorbij is, en dan vervolgens erachter gaan.
De enige die in dit geval blij is is de middenbaanrijder die een ongeluk voorkomen heeft. Want er wordt in dit geval alleen gekeken naar het belang van de alles wegdrukkende linkerbaanrijder. Het kleinere, minder snelle maar toch technisch in staat om gemakkelijk 130 te rijden, heeft zeker geen recht om anderen in te halen? 85km/h op de middenbaan is zeker wel veilig?quote:Is iedereen blij, de hardrijder hoeft niet in de remmen en jij ook niet, iedereen heeft z'n zin. Autorijden is niet een kwestie van de "regels" exact op te volgen en op je "rechten" te staan, maar ook altijd elkaars belang afwegen.
De 200km/h rijder heeft natuurlijk wel het recht om iedereen naar rechts af te dwingen. Laat goedkopere, minder snelle auto's maar gewoon achter de vrachtwagens aan rijden ofniet?quote:Waar ik een broertje dood aan heb zijn juist de mensen die van mening zijn "recht" te hebben om in te halen en je daarbij in de remmen dwingen.
zelfde hier een keer gebeurd, op mijn vaders werk, alleen dan met zijn (toen splinternieuwe) Chevrolet.... Ook geen briefje achtergelaten, maar moet wel een vrachtwagen zijn geweest, want de buitenmuur was ook behoorlijk beschadigd(zaten een paar flinke scheuren...) Ik geloof dat de autoschade iets van 2500 euro kostte om te repareren...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:14 schreef Purdey het volgende:
Er heeft vannacht/vanmorgen een vrachtwagen de auto van mn pa helemaal opengescheurd aan de zijkanthet gedeelte boven het linkerwiel zit helemaal in elkaar, en er lopen over de lengte van de hele auto gele en witte lakstrepen
En geen briefje onder de ruitenwisser.. Wel overal stukken rood glas van zo'n driehoek die op een vrachtwagen zit. Gelukkig wil de verzekering de hele boel vergoeden, en krijgt hij een leenauto.
Arme man is helemaal van slag. Ookal is het een oudje, die Astra, hij is er zó zuinig op
Bij jou ook al. Ongelofelijke huftersquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zelfde hier een keer gebeurd, op mijn vaders werk, alleen dan met zijn (toen splinternieuwe) Chevrolet.... Ook geen briefje achtergelaten, maar moet wel een vrachtwagen zijn geweest, want de buitenmuur was ook behoorlijk beschadigd(zaten een paar flinke scheuren...) Ik geloof dat de autoschade iets van 2500 euro kostte om te repareren...
tja, alleen een nieuw voorscherm + spuiten zit je al snel op 500+ euro...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Bij jou ook al. Ongelofelijke hufters![]()
Er is nu ook een kans dat die auto Total Loss wordt verklaard, omdat de schade weleens niet op kan wegen tegen de dagwaarde
Ah vandaar, t zijn geen zuinigheidswonders idd, maar wel veilig en betrouwbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Chop Shop en uitvoeren naar Duitsland?![]()
@ InFrA-WiZ: Ik doe hem niet weg, maar mocht er een mooi bod komen dan doe ik er een strik omheen. Vooral met de huidige benzineprijzen is een verbruik van 1:9 - 1:10 niet leuk.
Aaaah jeetje wat klote zeg... Geen lawaai gehoord vanachter dan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:14 schreef Purdey het volgende:
Er heeft vannacht/vanmorgen een vrachtwagen de auto van mn pa helemaal opengescheurd aan de zijkanthet gedeelte boven het linkerwiel zit helemaal in elkaar, en er lopen over de lengte van de hele auto gele en witte lakstrepen
En geen briefje onder de ruitenwisser.. Wel overal stukken rood glas van zo'n driehoek die op een vrachtwagen zit. Gelukkig wil de verzekering de hele boel vergoeden, en krijgt hij een leenauto.
Arme man is helemaal van slag. Ookal is het een oudje, die Astra, hij is er zó zuinig op
nee, autowassen EN stofzuigen voor 3 euroquote:Op maandag 24 januari 2011 19:09 schreef lipje het volgende:
[..]
en als je geen iphone hebt, heb je er dus geen drol aan
en 3 euro voor stofzuigen
je bent afgezet
Ghehe, zijn nogal bekent die auto-correctquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:27 schreef monsterd. het volgende:
Vanacht bedoel ik.. Stomme woordaanvulling op de iPad
Had m'n zus een tijdje terug met de corsa van haar schoonmoeder. Geparkeerd vlak om de hoek in Oss, en 's avonds een hoop lawaai, komt de buurman van: Ja er is een auto tegen je corsa aangereden. Gelukkig maar dat haar buurman het zag, want anders wil de verzekering wel eens moeilijk doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:14 schreef Purdey het volgende:
Balen.. Nou hopen dat ie nog gemaakt kan worden. Bij totalloss wordt de dagwaarde vergoed toch? Dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens minder ervoor terug..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:33 schreef Purdey het volgende:
@Monsterd Nee, niks. Maar we slapen allemaal aan de achterkant van het huis..
Buren ook niks gezien of gehoord. Hij wordt morgen getaxeerd, ben benieuwd
Diesel of Belgie?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:14 schreef Purdey het volgende:
Reed vanmorgen trouwens langs de Esso: 1,269!!
Of is in Oostenrijk ofzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan, heeft Purdey soms een tijdreis gemaakt?
Mooie wagens die volvo's... Maar zó duur! Ik denk dat ik eerder zou neigen naar een Megane Coupe. Voor dat bedrag kan je een RS kopen voor de fun, en een dieseltje voor de kilometers...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:12 schreef Sjoegerd het volgende:
Even een leuke V70 samengesteld... 78.000 euro
Je hebt het er toch niet ingegooid he?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:14 schreef Purdey het volgende:
Reed vanmorgen trouwens langs de Esso: 1,269!!
Dat zei ik ook al, dan een wat goedkopere auto en een leuk klein nieuw autootje erbij voor het vrouwtje.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Mooie wagens die volvo's... Maar zó duur! Ik denk dat ik eerder zou neigen naar een Megane Coupe. Voor dat bedrag kan je een RS kopen voor de fun, en een dieseltje voor de kilometers....
Heb je wel de nieuwe D5 motor in R-Design uitvoering met allerlei fijne opties voor dat geldquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Mooie wagens die volvo's... Maar zó duur! Ik denk dat ik eerder zou neigen naar een Megane Coupe. Voor dat bedrag kan je een RS kopen voor de fun, en een dieseltje voor de kilometers....
Een nieuwe auto moet je ook alleen doen als je hem kan leasen (via de zaak), voor je privé financiën is het een doodzonde. Jammer dat de markt in Nederland zo vast zit (tis of nieuw, of behoorlijk oud). In Duitsland heb je een levendige handel in jonge occasions die maximaal 1 jaar oud zijn en tussen de 5.000 en 20.000km op de teller hebben, terwijl het toch eventjes 25 tot 35% van de nieuwprijs scheelt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef L0we het volgende:
[..]
850 T-5R voor mij en een 850 T-5R voor de vrouwquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, dan een wat goedkopere auto en een leuk klein nieuw autootje erbij voor het vrouwtje.
Ja, maar een autootje van iets meer dan 1300 kilo met 250 pk / 340 nm voor de helft van het geld klinkt ook wel erg aantrekkelijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel de nieuwe D5 motor in R-Design uitvoering met allerlei fijne opties voor dat geld
Tot je er weer mee rijd of het regentquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:30 schreef Goddelijker het volgende:
Ik wil dat het weer een keer lekker weer is in het weekend.
Dat ik mijn auto kan wassen, waxen en van binnen ook uitmesten.
Dan is ie weer in showroom-staat
Ja, maar dan is het een kwestie van even voor 1 of 2 euro afspuiten bij een wasbox en hij kan er weer tegen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tot je er weer mee rijd of het regent
Dat sowieso ja! Je schrijft er zo ongelofelijk veel op af...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een nieuwe auto moet je ook alleen doen als je hem kan leasen (via de zaak), voor je privé financiën is het een doodzonde. Jammer dat de markt in Nederland zo vast zit (tis of nieuw, of behoorlijk oud). In Duitsland heb je een levendige handel in jonge occasions die maximaal 1 jaar oud zijn en tussen de 5.000 en 20.000km op de teller hebben, terwijl het toch eventjes 25 tot 35% van de nieuwprijs scheelt.
Precies, en bij een jonge occasion heb je die afschrijving al voor een behoorlijk deel ondervangen. En bij auto's die meer dan ¤35.000 nieuw kosten zou ik echt geen nieuwe meer kopen, dat zou ik veel te zonde van mijn geld vinden. Dan liever voor ¤35.000 een jonge occasion kopen die veel luxer / sneller / een klasse hoger is dan een nieuwe auto.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat sowieso ja! Je schrijft er zo ongelofelijk veel op af...
Nederland is wat dat aan gaat gewoon een compleet andere markt, de importeurs zorgen er wel voor dat er geen jonge occasions op de markt komen (want aan nieuwe auto's verdienen ze immers veel meer). En omdat men niet bekend is met het feit koopt men alsnog nieuwe auto's.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Toch kopen nog veel mensen nieuw.. Zat aanloop in de showroom iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel je voor je onderhandelt nog iets dan betaal je ¤40.000 voor die V70, daar komt ¤12.322 aan BPM bij en dan heb je een eindbedrag van ¤52.322, terwijl jij iets van ¤78.000 had?
Dat is een verschil van 33% oftewel ¤25.768, en als je kijkt wat je in Nederland nieuw voor ¤52.322 zou kunnen kopen dan is dat een stuk minder.
Daarom, en zelfs al heb je een auto van 4-5-6 jaar oud kan je nog steeds een prima auto hebben! Oke, je hebt wellicht wat meer onderhoud, maar dat weegt vaak niet op tegen de meerprijs die een jonger auto met zich meebrengt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en bij een jonge occasion heb je die afschrijving al voor een behoorlijk deel ondervangen. En bij auto's die meer dan ¤35.000 nieuw kosten zou ik echt geen nieuwe meer kopen, dat zou ik veel te zonde van mijn geld vinden. Dan liever voor ¤35.000 een jonge occasion kopen die veel luxer / sneller / een klasse hoger is dan een nieuwe auto.
Toevallig ga ik morgen een website maken voor een kennis van me, die begint met een eigen importservicequote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef von_Preussen het volgende:
Stel je voor je onderhandelt nog iets dan betaal je ¤40.000 voor die V70, daar komt ¤12.322 aan BPM bij en dan heb je een eindbedrag van ¤52.322, terwijl jij iets van ¤78.000 had?
Dat is een verschil van 33% oftewel ¤25.768, en als je kijkt wat je in Nederland nieuw voor ¤52.322 zou kunnen kopen dan is dat een stuk minder.
Leuk hoor, vanuit Duitsland?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Toevallig ga ik morgen een website maken voor een kennis van me, die begint met een eigen importservice.
Als je in het volgende deel even je wensen post (welke motor, opties, kilometerstand) dan zal ik het even globaal voor je doorrekenen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef FalleNk810i het volgende:
je hebt helemaal gelijk Preus, dat zowieso.
Maar het lijkt me ook heerlijk om een splinternieuwe auto uit de showroom te kopen![]()
Zou het natuurlijk niet doen als het 25k scheeld, maar toch het idee![]()
Maar nieuwe auto's uit duitsland importeren is dus best wel kostenbesparend?
En zeg ehm 10 jaar oude auto's? is dat ook voordelig om te importeren, een Audi A4 uit 2001 (nieuwe) model bijvoorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |