abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93266000
quote:
15s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagjeL Heeft iemand Unbuntu op een oude powerbook werkend zien te krijgen en zoja,doe eens wat links en voorbeelden aub. Dank. :s)
Volgens mij moet je dan een oude versie hebben... ze hebben tegenwoordig geen PPC-release meer.
pi_93287821
Ik draai nu een uurtje ubuntu, maar ik word me er toch een partij agressief van......

-krijg de resolutie niet hoger dan 1024x786
-ik wil mozbackup installeren, maar dat gaat niet omdat het windows software is... oke dat kan ik dan wel begrijpen, maar als ik dan gewoon mn mozilla/firefox map wil openen is dat nergens te bekennen. ook niet met een search....

HELPPPP ik zal het morgen nog misschien even rustig proberen, anders gaat toch echt windows er weer op.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:20:49 #153
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_93288897
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:02 schreef ohjajohh het volgende:
Ik draai nu een uurtje ubuntu, maar ik word me er toch een partij agressief van......

Waarschijnlijk moet je eerst hier eens kijken: Systeem > beheer > Hardware Drivers
quote:
-ik wil mozbackup installeren, maar dat gaat niet omdat het windows software is... oke dat kan ik dan wel begrijpen, maar als ik dan gewoon mn mozilla/firefox map wil openen is dat nergens te bekennen. ook niet met een search....
Mozbackup maakt slechts een zipfile van profiel directory. Heb je heel niet nodig dus. En je mozilla/firefox map staat in je /home directory ~/.mozilla/firefox.
quote:
HELPPPP ik zal het morgen nog misschien even rustig proberen, anders gaat toch echt windows er weer op.
Tip: als je een nieuw (voor jou) besturingssysteem wilt gebruiken/testen dan zal je toch in het begin regelmatig moeten googlen. Windows heb jij ook niet in 1 dag geleerd.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_93290728
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:02 schreef ohjajohh het volgende:

Je kan ook eerst windows weer installeren en dan met een programmatje met de naam wubi http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/windows-installer ubuntu testen. Wat ook nog kan is dat je wat aparte dingen moet doen voor jouw specifieke laptop/desktop. Als ik voor mijn netbook bezig met google ik gewoon de naam en serie: asus eee pc 1005p ubuntu. Misschien dat je een uitleg krijgt waarin staat dat je commando's moet uitvoeren in de terminal maar dat is gewoon copy-pasten. Vaak kan het ook grafisch zoals bij windows maar dat vinden de echte hardcore linux gebruikers niet cool....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:30:09 #155
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_93295722
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan ook eerst windows weer installeren en dan met een programmatje met de naam wubi http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/windows-installer ubuntu testen. Wat ook nog kan is dat je wat aparte dingen moet doen voor jouw specifieke laptop/desktop. Als ik voor mijn netbook bezig met google ik gewoon de naam en serie: asus eee pc 1005p ubuntu. Misschien dat je een uitleg krijgt waarin staat dat je commando's moet uitvoeren in de terminal maar dat is gewoon copy-pasten. Vaak kan het ook grafisch zoals bij windows maar dat vinden de echte hardcore linux gebruikers niet cool....
whut?

Van een echte ubuntu installatie zou ik niet terug gaan naar een wubi installatie.

En waarom is grafisch in ubuntu niet cool?? Commandline is vaak sneller en ook handiger, maar cool? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 25-02-2011 08:41:58 ]
heitieh
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:18:46 #156
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_93324318
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:30 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

whut?

Van een echte ubuntu installatie zou ik niet terug gaan naar een wubi installatie.

En waarom is grafisch in ubuntu niet cool?? Commandline is vaak sneller en ook handiger, maar cool? :{
Een overstap vergt enig doorzettingsvermogen, toch jammer dat veel mensen het wel proberen maar vervolgens snel weer afhaken. Bij versie 9.04 toch maar eens de stap gewaagd en echt fysiek geïnstalleerd, ipv in een virtuele omgeving. De ondersteuning van Ubuntu is werkelijk geweldig, dit mede door de gebruikers, die altijd bereid zijn hun kennis te delen met anderen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 28 februari 2011 @ 16:54:59 #157
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_93446123
De Ubuntu Developer Week begint weer (over 5 minuten). Download nu snel 'lernid' uit de repositories om mee te doen (of log in op het IRC kanaal).
pi_93447036
Laatst werd ik gevraagd XP te installeren op een paar jaar oude pc. Geen normaal beeld (lage resolutie) en geen geluid. Driver-problemen :'), ik wist niet meer dat ze bestonden :'(.

Zelfde verhaal bij vader maar hij wou Ubuntu wel proberen. 20 minuten later was alles klaar. O+
pi_93449573
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:18 schreef ouderejongere het volgende:
De ondersteuning van Ubuntu Linux is werkelijk geweldig, dit mede door de gebruikers, die altijd bereid zijn hun kennis te delen met anderen.
pi_93450422
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:15 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.spot-net.nl/spotlite/

Even proberen :Y
Geinstalleerd, maar ik snap er geen zak van.
Ik zoek naar een film, klik hem aan, krijg ik informatie, en dan?
Hoe haal ik nou het NZBtje binnen om in SABnzbd te laden ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Markster op 28-02-2011 18:27:32 ]
pi_93451064
hmm verder dan dat kom ik ook niet echt... Als je alsnog moet copy/pasten naar nzbindex, dan typ ik mijn zoekopdracht wel gelijk daar in...
pi_93547008
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:35 schreef KomtTijd... het volgende:
hmm verder dan dat kom ik ook niet echt... Als je alsnog moet copy/pasten naar nzbindex, dan typ ik mijn zoekopdracht wel gelijk daar in...
Ben je al verder? Ik niet namelijk :{
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:49:09 #164
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_93548008
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:15 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.spot-net.nl/spotlite/

Even proberen :Y
Interresant :) Kga het straks even uittesten.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:26:15 #165
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_93552974
quote:
4s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:27 schreef Markster het volgende:

[..]

Kopieer de bestandsnaam en plak deze in de zoekbalk van bv nzbindex. Kruis aan wat je wilt hebben en druk op create nzb.
pi_93553832
quote:
4s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:27 schreef Markster het volgende:

[..]

Volgens mij is het programma gewoon (nog) niet uitgebreider dan dat.

Er wordt ook gewerkt aan "Spot-web" trouwens, een webbased spot-net client voor (voornamelijk) unix-like systemen.
pi_93567886
Morgen komt de 3e Alpha van Natty uit trouwens. Mooi moment om weer eens met de computer te gaan kloten :9
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:21:48 #168
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_93580259
Ik wacht in ieder geval tot de beta, of misschien nog wel later in verband met unity.
heitieh
pi_93615747
Nou tot nu toe gaat het allemaal nog niet helemaal soepel... Deels is het gewoon wennen aan unity denk ik maar er zitten ook nog wel gewoon bugs in. Ik moest natuurlijk eerst de 3D drivers installeren voor unity, maar de "classic" interface deed het ook niet dus ik had geen panels ofzo. Beetje op de tast proberen nvidia-current te installeren, wou niet werken omdat hij de pakketbronnen niet kon vinden... Uiteindelijk via synaptic wou dat wel lukken, dus nu heb iig unity en ben ik mijn standaard programma's en instellingen aant installeren...
pi_93616937
Firefox 4.0b12 scheelt iig al een hoop in de gebruikservaring t.o.v. b7...

Wat trouwens wel vervelend is van Unity is dat met die dock mijn scherm niet meer breed genoeg is om een browser en instant messenger naast elkaar te zetten... ;(
pi_93621288

"Huh is dat apple?" Nee da's Ubuntu Natty. .
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:21:40 #172
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_93635243
Het is wel heel mooi O+

Ik had em een tijdje geleden al geprobeerd met live-usb. Ook toen nog wat bugs. Ik had binnen no-time de linkerbalk weg en kon em niet meer terugkrijgen :')
heitieh
pi_93636526
Het duurde even voordat ik het door had maar nu snap ik die linkerbalk. Hij verdwijnt automatisch als je er een venster overheen schuift, en als je je muis hélemaal naar de linkerbovenhoek beweegt (dus echt de uiterste pixel), dan komt'ie weer tevoorschijn.

Maarreuh, weet iemand misschien hoe laat het is :?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:11:26 #174
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_93637275
date :P
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_93637458
Dat File/Edit/View/Places/Help staat er wel een beetje vreemd op de bovenste balk. Hoort dat bij een actief venster?

Verder zit het er wel mooi uit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')