abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91575162
Hallo,

De situatie is als volgt.
Ik en een vrouw zijn 3 weken geleden begonnen bij een nieuwe werkgever. Wij werken beiden op de zelfde afdeling.
Het werk is erg leuk en de collega's zijn over het algemeen ook erg aardig.

Deze middag was ik met een aantal collega's gaan lunchen. Tot mijn verbazing hoorde ik dat zij die nieuwe collega behoorlijk aan het afkraken waren. Nou kan ik het op dit moment erg goed met al mijn collega's vinden dus heb ik mij een beetje afzijdig gehouden in hun gesprek, maar zij weten dat ik het gekraak gehoord heb. Nou weet ik niet of ik het wel of niet tegen de dame in kwestie moet vertellen. Ik heb het namelijk erg naar mijn zin op mijn nieuwe baan. Ben bang dat als ik dit tegen die vrouw doorvertel en het uitlekt dat er een vijandige sfeer tussen mij en mijn collega's zal heersen (kan goed met ze opschieten).

Aan de andere kant kan ik ook het ook erg goed vinden met die vrouw. Wij gaan regelmatig samen buiten pauzeren. Vind het dan ook erg lullig dat er zo achter haar rug om wordt geroddeld.
Heb het daarom ook behoorlijk moeilijk mee om niets te zeggen, als ik het wel vertel is de relatie tussen mij en mijn collega's waarschijnlijk verwoest. Zij zullen mij dan zien als een verrader en zullen mij niet meer vertrouwen.

Graag ontvang ik jullie advies, wat zouden jullie in mijn situatie doen? Aan de vrouw vertellen, afzijdig blijven en mijn mond houden of wellicht een andere optie.
pi_91575797
waarom je ermee bemoeien?
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 19:38:25 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_91576105
Betreffende collega's vertellen dat je dergelijk geroddel niet meer wilt horen en je niet meer mee zult gaan als ze er niet mee stoppen.
pi_91576110
Boeiend, misschien lullen ze over jou als je collega's met die vrouw zijn. Laat dat lekker gaan.
pi_91576197
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:34 schreef Salatrel het volgende:
waarom je ermee bemoeien?
Omdat ik het ook wel graag zou willen weten als er achter mijn rug om over mij geroddeld werd. Zou het mijn directe collega ook behoorlijk kwalijk nemen als zij het zou weten en dan niet aan mij zou vertellen.
pi_91576364
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef Dennis101 het volgende:
Boeiend, misschien lullen ze over jou als je collega's met die vrouw zijn. Laat dat lekker gaan.
Er zal ongetwijfeld ook over mij geroddeld worden. Maar ik verwacht wel dat mensen met wie ik sterk optrek dan gewoon eerlijk zijn en het mij vertellen, vice versa natuurlijk ook.
pi_91576545
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef plesner het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld ook over mij geroddeld worden. Maar ik verwacht wel dat mensen met wie ik sterk optrek dan gewoon eerlijk zijn en het mij vertellen, vice versa natuurlijk ook.
Maar waarom, wat schiet je er mee op? Roddelen gebeurt altijd en overal. Het ligt er natuurlijk wel aan wat ze zeggen, als ze onwaarheden lopen te verkondigen zou je er misschien wat van kunnen zeggen, anders zou ik het lekker laten doen. Meestal maak je jezelf er niet echt geliefd mee als je je ermee gaat bemoeien (maar misschien maakt dat je niets uit).
pi_91576863
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar waarom, wat schiet je er mee op? Roddelen gebeurt altijd en overal. Het ligt er natuurlijk wel aan wat ze zeggen, als ze onwaarheden lopen te verkondigen zou je er misschien wat van kunnen zeggen, anders zou ik het lekker laten doen. Meestal maak je jezelf er niet echt geliefd mee als je je ermee gaat bemoeien (maar misschien maakt dat je niets uit).
Waarom? Omdat ik niet van 'fake' mensen hou. Als de persoon in kwestie er bij is zijn ze wel altijd aardig. Maar ondertussen roddelen en kraken ze die persoon achter zijn of haar rug om. Zeg het dan gewoon in iemand zijn gezicht ipv dat achterbakse geroddeld. Verder ben ik opgegroeid met normen en waarde en behandel ik mensen met respect. Wat deze personen doen druist daar helemaal tegen in.

Aan de reactie's te zien zouden de meeste dus niks doen of zeggen?
pi_91577223
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef plesner het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik niet van 'fake' mensen hou. Als de persoon in kwestie er bij is zijn ze wel altijd aardig. Maar ondertussen roddelen en kraken ze die persoon achter zijn of haar rug om. Zeg het dan gewoon in iemand zijn gezicht ipv dat achterbakse geroddeld. Verder ben ik opgegroeid met normen en waarde en behandel ik mensen met respect. Wat deze personen doen druist daar helemaal tegen in.

Aan de reactie's te zien zouden de meeste dus niks doen of zeggen?
Dan zou ik juist wat tegen die collega's zeggen die aan het roddelen zijn, dat zou ik niet zo vreemd vinden en waarschijnlijk zelf ook wel doen (afhankelijk van de situatie).
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:21:11 #11
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_91595412
Je kunt vaag blijven en toch signalen geven aan d'r zonder precies te zeggen wat je nu hebt gehoord. Verder gewoon lekker doen wat je normaal ook zou doen. Wellicht komt het vanzelf wel keer ter sprake?
Ook hoi !
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:33:55 #12
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_91602944
gewoon niet op reageren naar beide kanten toen en je als neutrale toeschouwer opstellen dan houd je beide kanten te vriend
Wat doe ik hier?
pi_91605399
Welkom in de 'volwassen' wereld...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:43:54 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_91607297
Er word altijd geroddeld over mensen die er niet bij zijn. Ik stoor me er niet aan, zolang ik er geen last van heb gaan ze hun gang maar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 12:46:26 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_91607410
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef plesner het volgende:

[..]

Forget it
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91608138
Misschien moet iedereen nog wennen aan de nieuwkomers.
Gewoon leuk met die vrouw om blijven gaan. Doordat jullie goed met elkaar op trekken, krijgen ze een beter beeld van haar.

Geroddel voornamelijk negeren en eventueel wat er over haar gezegd wordt op ontspannen toon relativeren.

Maar er zijn helaas ook veel werkplekken met enge groepscultuurtjes waar men het vreselijk 'gezellig' heeft (vooral op kantoren wordt vreselijk geintrigeerd). Heel benauwend.
Voor hetzelfde geld roddelen ze ook achter jouw rug, of keren ze zich in de toekomst tegen jou.
pi_91608321
Waarschijnlijk is het onderdeel van de bedrijfscultuur. Reken er maar op dat er ook over jou gekletst wordt en houd er ook rekening mee dat het niet uitmaakt wat je er over zegt, maar dat het toch wel doorgaat.
pi_91610939
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef plesner het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik niet van 'fake' mensen hou. Als de persoon in kwestie er bij is zijn ze wel altijd aardig.
Tja, dat is nou eenmaal een kenmerk van 'roddelen', dat doe je alleen maar achter iemands rug om, niet als die persoon er zelf ook bij aanwezig is (dan is het geen roddelen meer).
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:22:56 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91611671
Niet teveel mee bemoeien, anders ben jij de sjaak. Het is gewoon een proces van nieuwkomers in een groep. Plaats veroveren enzo.

Wat je wel kan doen is juist af en toe een praatje met haar maken enzo. Niet op jouw beurt weer over anderen gaan beginnen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91617751
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:50 schreef De_Rikster het volgende:
Welkom in de 'volwassen' wereld...
Dit dus, iedereen is een rat! nouja bijna iedereen dan.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:08:01 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_91619265
hangt ook nogal van de roddels af... is het een groep vrouwen die zeurt over een andere vrouw? (uiterlijk, kleding, haar) Niet belangrijk, negeren, dat doen ze nou eenmaal.
Is het geroddel over werkhouding? (traag, lui whatever): subtiele hint aan collega geven

verder vooral niet mee bemoeien. Sommige groepen hebben dat nu eenmaal. Bij de volgende nieuweling waait het vanzelf wel weer over
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:04:18 #22
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_91621591
Ach vriend trek het je niet aan, je moet niet de wereld op je nek willen nemen.
Als je de ballen had had je de kans ze erop aan te spreken toen ze aan het roddelen waren, nu ben je zeker weten te laat G.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')