abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91569029
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.

EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
noiconn.png CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
luciano3.png joppie_saus, hiker regio Groningen
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
nr1.jpg Lekiamh, hiker regio Den Haag
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
noiconn.png mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
noiconn.png Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
pi_91569298
Laatste 5 posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:40 schreef Kasper1991 het volgende:
Hallo,

Ik ben zojuist gestopt met mijn studie Economie&Bedrijfseconomie op de Erasmus Universiteit in Rotterdam, en ik begin in september met de studie Verkeerskunde aan de NHTV in Breda. Misschien dat ik tussen nu en september deficiënties moet wegwerken.

In de tussentijd wil ik werken. Een baan als hiker lijkt me supervet. Is dit aan te raden?
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nee, want je moet een OV hebben en die heb jij nu niet..
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:56 schreef Thrasyllus het volgende:

[..]

Die dingen zijn zo erg. Ik zat er in een, ook redelijk nieuw, dat geluid joh. Net een tractor. Ik kon de radio er net boven uit horen.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:23 schreef Fireblast het volgende:
Ik heb gewoon een geschreven verjaardagskaart gehad van EW _O_
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:11 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Ik ook! _O_

En een Skoda Fabia rijdt prima, we hebben er zelf ook een :D
pi_91571137
zo gesolliciteerd in breda, sta voorlopig nog een paar weken op de wachtlijst :(
pi_91572078
Ik werd na 3 dagen op wachtlijst gebeld... Deeltje 21 alweer jongens, gaat hard :P
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:54:19 #5
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_91573513
Ik heb geen kaart gehad :( Maar morgen wel weer ritjes :D
pi_91573713
Ik heb wel een kaart gehad. In juli, terwijl ik in oktober jarig ben :P
pi_91574113
Bij mij waren ze echt snel met bellen, de volgende ochtend werd ik wakker gebeld:P
pi_91575020
Vandaag weer een drama dag! Het begon zo:

Om 9 uur had ik mijn eerste ritje, met deze Avensis uit 2008. Maar dat werd geen ritje want na 1 km stond ik alweer stil. Wederom een geblokkeerde rem (ja, dat had ik maandag ook al met een Swift). Er zat geen beweging meer in! Ik heb bijna 2 uur moeten wachten voor de hulpdiensten omdat de leasemaatschappijen zaten te kloten over wie nou voor hulp moest zorgen, met mij als leidend voorwerp. Verder was het echt een afgeragde Avensis, koppeling gaar, motorolie waarschuwing op de BC en ook nog eens deze gare linker achterrem dus. Uiteindelijk heb ik met de berger de auto afgeleverd bij de Toyota dealer, ze zoeken het verder maar uit!
Gelukkig maakte de C30 met leer en stoelverwarming het een beetje goed...
pi_91575256
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel een kaart gehad. In juli, terwijl ik in oktober jarig ben :P
Hehe, zo kreeg ik een keer een brief van EW met als aanhef 'beste Jeroen', terwijl ik niet Jeroen heet. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 19:25:43 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:31:54 #10
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_91575618
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:21 schreef RTS91 het volgende:
[ afbeelding ]

Om 9 uur had ik mijn eerste ritje, met deze Avensis uit 2008. Maar dat werd geen ritje want na 1 km stond ik alweer stil. Wederom een geblokkeerde rem (ja, dat had ik maandag ook al met een Swift). Er zat geen beweging meer in! Ik heb bijna 2 uur moeten wachten voor de hulpdiensten omdat de leasemaatschappijen zaten te kloten over wie nou voor hulp moest zorgen, met mij als leidend voorwerp. Verder was het echt een afgeragde Avensis, koppeling gaar, motorolie waarschuwing op de BC en ook nog eens deze gare linker achterrem dus. Uiteindelijk heb ik met de berger de auto afgeleverd bij de Toyota dealer, ze zoeken het verder maar uit!
Moest je die Avensis in Heerhugowaard ophalen toevallig?
pi_91576203
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:31 schreef About2Break1 het volgende:

[..]

Moest je die Avensis in Heerhugowaard ophalen toevallig?
Nee Groningen!
pi_91576729
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:21 schreef RTS91 het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk is dat inderdaad :') Zo ben ik ook een keer geëindigd, met als verschil dat ik al bijna op m'n eindbestemming was. Wieuwerd, dus stond in de middle of nowhere, ruim 200 kilometer van huis _O-
Gelukkig had ik het nummer van Morien en had Morien een trailer :P
pi_91577578
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Leuk is dat inderdaad :') Zo ben ik ook een keer geëindigd, met als verschil dat ik al bijna op m'n eindbestemming was. Wieuwerd, dus stond in de middle of nowhere, ruim 200 kilometer van huis _O-
Gelukkig had ik het nummer van Morien en had Morien een trailer :P
Ik heb nu wat tegen Avensi... >:)
pi_91577767
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:02 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Ik heb nu wat tegen Avensi... >:)
Dat van mij was ook met een Avensis :P

Maar áls ze rijden zijn het lekkere auto's hoor :Y Heb er al best veel gehad en allemaal voor lange ritjes, dus ik kan het weten :P
pi_91578054
Wij hebben hier thuis een Avensis staan, en ik kan beamen dat het een heerlijke auto is. Zelf nog nooit gehad bij Easyway, evenals een Audi. Afgelopen tijd niet zo veel gewerkt, vrijdag weer beschikbaar. Ben benieuwd of ze wat leuks voor me hebben liggen.
pi_91578294
Als ie rijd is het een heerlijke auto, maar de diesels kennen erg veel problemen!
pi_91579840
Heb 1x een avensis gehad, vond het echt een prima bak. Was de zwaarste diesel die er is, en dan alles erop en eraan :) dus ik mocht niet klagen. Was van Den Bosch naar Almere, dus ook nog redelijk lang. Maar ik hoor wel van meer mensen dat toyota echt garant staat voor brokken... vroeger was dat Peugeot, maar nu heeft Toyota deze twijfelachtige eer :P
pi_91580036
Heeft iemand enig idee wat voor transportformulier er moet worden ingevuld als de auto naar Schadenet in Houten moet? Voor het eerst dat ik hier heen moet.
pi_91580176
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:34 schreef MageTwan het volgende:
Heb 1x een avensis gehad, vond het echt een prima bak. Was de zwaarste diesel die er is, en dan alles erop en eraan :) dus ik mocht niet klagen. Was van Den Bosch naar Almere, dus ook nog redelijk lang. Maar ik hoor wel van meer mensen dat toyota echt garant staat voor brokken... vroeger was dat Peugeot, maar nu heeft Toyota deze twijfelachtige eer :P
Niet te vergeten dat gedoe met die vastzittende gaspedalen van Toyota..
Ik vind een Avensis ook een prima auto, ik vind alleen de sedan spuuglelijk. Ligt ook een beetje aan de uitvoering, maar het is echt een opa model.
pi_91580332
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:37 schreef Weetikveel2 het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor transportformulier er moet worden ingevuld als de auto naar Schadenet in Houten moet? Voor het eerst dat ik hier heen moet.
Arval_huurauto, dus het Arvalformulier mét schade
pi_91580358
quote:
Durf ik zo niet te zeggen.. Staat er bij klantinfo dat je ook echt moet rijden voor Schadenet zelf? Er staan namelijk wel wat formulieren daarvan onder het tabblad. Anders print je die 2 uit en neem je voor ze zekerheid een Easy Way Transportformulier mee, kan je ze morgen bellen.
pi_91581736
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:34 schreef MageTwan het volgende:
Toyota staat nog steeds garant voor een goede auto, alleen is de Avensis wel een tijdje een dieptepuntje geweest!
pi_91583371
Zo vandaag me eerste rit gehad. Het was wel een lange dag, half 8 op het station en 17:00 weer terug, waarvan 2 uurtjes in de auto en 1 uurtje op locatie (1 uur rijden en 30min voorbereiding bij beide).

Golf ging allemaal prima, lekker makkelijk die autobedrijven. sleutel mee en gaan (wel alles netjes ingevuld natuurlijk). Die golf was een bluemotion maar wel één met 3 rode TSI lettertjes dus flink snel ook nog. Rijdt fijn maar dat stuur is echt keihard plastic.
Vervolgens naar Dusseldorp (grote BMW garage die alle Mmetjes heeft staan) en dan een Seat Ibiza ophalen, wat een afknapper :(
Accu leeg, startbooster erop en ook dat was eigenlijk snel gedaan. Dit was een diesel, wel een TDI met rode lettertjes dus het wilde aardig.

Geen moeite om de locaties te vinden, met de auto dan, en aardige lui overal. Eerste dag valt me niks tegen, qua auto's maar over het openbaar vervoer is langdradig.. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de route die EW mij stuurde vandaag.

Zutphen - Ede was 50min
Bus wachten in Ede, 30min
busreis zelf van een minuutje of 20

deventer apeldoorn was wel te doen, uur in totaal met wachten op bus erbij. In apeldoorn zelf 2x lijn 9 moeten pakken omdat ik de eerste keer gewoon langs de halte heen vloog zonder het in de gaten te hebben. 2e keer wel goed uitgestapt maar alsnog 20minuutjes lopen.

Nieuwegein zo gevonden (tommetje mee). Reis terug was ook wel te doen maar alsnog bijna 2.5 uur van NIeuwegein naar Zutphen. Ik snap niet waarom ze geen treinstation hebben gebouwd in nieuwegein.

Hopelijk vrijdag weer!
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:21:59 #24
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_91583673
quote:
Al de keren dat ik daar een auto naar toe moest brengen was het een arval huurauto :)
pi_91583703
Dat met die rode lettertjes is iets wat nog uit het pompverstuiver dieseltijdperk komt van VW, tegenwoordig zegt dat niet zoveel meer! Je kan via de website van RDW wel checken wat je onder de kap had liggen (Bluemotion en snel is nogal relatief namelijk ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')