Maar als je hem dat artikel hierboven laat lezen waaruit duidelijk blijkt dat het 'gevaarlijker' is apart te slapen dan samen, zou hij dan niet van gedachten veranderen?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft tot hij ongeveer 6,5 mnd was bij ons geslapen in de co-sleeper. Als hij niet kon slapen liet ik hem ook wel eens op mijn borst liggen. Eigenlijk stiekem, want mijn man vind het doodeng door alle negatieve berichten die je hoort over samen slapen. Maarja, ik wilde ook wel graag wat slaap pakken. Echt samen slapen zal hier dus ook nooit gebeuren.
Ik droeg vaak een shirt met lange mouwen, omdat ik ook het voeden koud vond.quote:Hoe doen jullie dat met de deken als het kindje op borsthoogte ligt? Krijg je het dan zelf niet koud? (ik ben een enorme koudkleum).
Ik ga het hem zeker laten lezen, misschien overtuigt literatuur hem beter dan mijn argumenten ;-)quote:Op zondag 23 januari 2011 19:59 schreef oeke het volgende:
[..]
Maar als je hem dat artikel hierboven laat lezen waaruit duidelijk blijkt dat het 'gevaarlijker' is apart te slapen dan samen, zou hij dan niet van gedachten veranderen?
Het is volgens mij echt cultuur- en tijd gebonden.
Ik vond ook het stukje over doorslapen erg boeiend. Het is grappig hoeveel kunstvoeding stiekem toch heeft veranderd in de manier waarop we naar baby's kijken. Ik was me daar helemaal niet van bewust.
Ah oké. Nou hoor ik wel elk zuchtje door onze dunne wandjes heen, dus dat scheelt misschien wel iets? Ik krijg het er gewoon met terugwerkende kracht benauwd van. Eng idee.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:12 schreef Twinkly het volgende:
Bij kinderen die in de wieg of de co-sleeper liggen is het risico op wiegedood wel verkleind ten opzichte van in de eigen kamer slapen. Daarom wordt ook aangeraden om je kindje tot 6 maanden bij je op de kamer te leggen. Dat had te maken met wat ook in dat vorige stuk genoemd werd: dat kinderen, wanneer ze alleen liggen, te diep gaan slapen, stoppen met ademen en geen ademprikkel krijgen.
quote:Op zondag 23 januari 2011 20:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ah oké. Nou hoor ik wel elk zuchtje door onze dunne wandjes heen, dus dat scheelt misschien wel iets? Ik krijg het er gewoon met terugwerkende kracht benauwd van. Eng idee.
Hier werkt het ook nietquote:Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik geloof ook dat het heel natuurlijk is om samen te slapen met de kleintjes. Omdat mijn kinderen het niet gewend zijn, bouwen ze altijd een feestje als ze dan wel bij mij in bed 'mogen'. De laatste tijd slaap ik wel eens een uurtje 's middags samen met S in mijn bed en dat vind ik echt heel gezellig en toch ook vertrouwd.![]()
Maar ik knuffel ze wel helemaal plat overdag, want daar las ik ook iets over, maar dat maken we gelukkig ruimschoots goed overdag (hoop ik).
Herkenbaar! Ik weet wel waarom mijn moeder dat niet (meer?) deed, omdat ze dat zelf nooit gekend heeft, dus moeite had haar gevoel te tonen. Heb ik altijd heel erg gemist en erg gevonden, dus is iets wat ik bij Leia zeker wél doe en ga blijven doenquote:Op zondag 23 januari 2011 20:34 schreef Twinkly het volgende:
En ik heb me voorgenomen om ook na de kleutertijd nog veel te knuffelen (als Niels dat wil), dat deed mijn moeder namelijk niet meer (geen idee waarom niet).
Dat deed Harry ook en toen had ik een melkkanaal gekneusdquote:Op zondag 23 januari 2011 20:40 schreef Orea het volgende:
En nog eens ontopic
Iets nieuws! Mevrouwtje pakt een heel stuk borst en houdt dat vast, als een handvatgelukkig voel ik er niks van, maar M. kijkt steeds heel moeilijk als ie het ziet en heeft zoiets van auw?
En als je steeds je eigen vinger of duim er voorzichtig tussen doet en dan haar handje zachtjes aait/mee frummelt? Niet forceren maar steeds weer opnieuw zachtjes je eigen vinger ertussen. Dat hielp bij Harry ook.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:46 schreef Ticootje het volgende:
Jen slaapt nog steeds de 2e helft van de nacht bij ons. Leyla heeft nooit ergens anders gelegen in de nacht.
Leyla heeft een vervelend trekje, als ze de linkerborst krijgt dan gaat ze heel hard aan haar oor trekken. Dan is die helemaal rood, maar ik mag niet haar handje ervan af houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |