abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:36:38 #226
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91891811
ff het recept voor wie ook wil :P

MĆLKEBOMBEN

25 g boter
25 g durum meel
25 g ongezoute pistache nootjes of pompoenpitten
25 g sesamzaad
25 g amandelen
25 g kokosmeel

Bereiding:
Pistachenootjes en amandelen erg fijn hakken. Sesamzaad fijn maken. Boter smelten in een steelpan (mag niet bruin worden). Alles goed door elkaar roeren en daarna in de koelkast af laten koelen. Eet 1-2 eetlepels per dag. (bijvoorbeeld door de yoghurt)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91891834
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb alleen niks in huis om ze te maken :D
Ja das precies mijn probleem... Nou ja komt ook wel goed zonder. Ik vreet mn distel wel gewoon op en kijk wat er gebeurd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:38:55 #228
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91891909
Ik heb eigenlijk nog nooit van melkbommetjes gehoord. Werkt dat echt?
pi_91892048
Oeh, begrijp ik nu goed dat munt productieverlagend kan werken? Ik drink sinds een week of wat elke avond muntthee, vind het zo lekker na het eten.. Eens uitproberen of dat de oorzaak kan zijn van het elke ochtend vroeg (5 uur deze week) wakker worden van de honger..

Ik schreef in de kraamweek wel elke keer op welke kant ze gehad had, ook ivm blokvoeden. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_91892530
salie is ook productieremmend. ff linkje opzoeken

edit: gevind http://www.borstvoeding.c(...)r-de-moedermelk.html
pi_91901952

En ik moet stoppen met de nachtvoedingen, want het is niet gezond voor hem om niet van 7 tot 7 te slapen en het is slecht voor zijn tanden (de borstvoedingslobby zegt van niet maar dat hebben ze maar uit 1 onderzoek gehaald). Ze zei dat het argument dat het slecht is voor het kind ouders wel overtuigd dat ze echt moeten stoppen met voeden 's nachts.
:{
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:29:31 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91914684
Gewoon doorvoeden Twinks :Y

Wij hielden wel een schema bij, maar dat kwam vooral omdat Harry niet altijd zich meldde met honger. Dus hij kreeg op verzoek of na 3 uur. Kraamverzorgster deed nergens moeilijk over. Die heeft zelfs nu gezegd bij mij in consult te komen als ze langer dan 10 dagen voedt ;)
pi_91915287
Gaap. Jen dronk tot het laatste moment gewoon in de nacht nog.
pi_91915508
Ik moest het bij houden van de kraam, maar toen die eenmaal de deur uit was acuut mee gestopt :Y) beviel veel beter zonder die lijstjes! Op zich kwam Leia al vrij vlot om de 3 uur, dus blokvoeden was makkelijk ;)

En Twink :{ kijk, als jij er zelf genoeg van hebt en er echt aan onderdoor gaat, vind ik het een ander verhaal. Maar dat een of andere miep zomaar gaat bepalen dat het maar klaar moet zijn met de nachtvoedingen...

Hier een collega van de week met kleine op bezoek. Kleine is nog geen 2 maanden. Máár ze slaapt al wel door (krijgt ook kv) en dat werd ook heel trots verteld! Kan me voorstellen dat je het lekker vind, hele nachten slaap.. Maar ik snap niet dat het zo belangrijk is om er zo overmatig trots op te zijn.. Het blijft gewoon niet natuurlijk voor een baby om de hele nacht 'door' te slapen..
pi_91915729
Het is de maatschappij die het eist van kindjes dat ze doorslapen...
pi_91915751
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:43 schreef Orea het volgende:
Hier een collega van de week met kleine op bezoek. Kleine is nog geen 2 maanden. Máár ze slaapt al wel door (krijgt ook kv) en dat werd ook heel trots verteld! Kan me voorstellen dat je het lekker vind, hele nachten slaap.. Maar ik snap niet dat het zo belangrijk is om er zo overmatig trots op te zijn.. Het blijft gewoon niet natuurlijk voor een baby om de hele nacht 'door' te slapen..
Nee, en het is ook geen prestatie...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91915826
Oi Twink.. Vertelde ze d'r ook bij hoe je dat dan moest gaan doen? En waarom zou dat niet gezond zijn trouwens, niet 12 uur achter elkaar slapen?
pi_91915959
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Het is de maatschappij die het eist van kindjes dat ze doorslapen...
Ja en dat vind ik wel eens heel erg sneu...

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nee, en het is ook geen prestatie...
Nee! Ik kan het dan nooit laten om 'op te scheppen' over die ene (normaal dan, afgelopen nachten is het prut en niet een enkele keer wakker maar zowat de halve nacht :P en dan heb ik sowieso al mazzel met die ene keer..) nachtvoeding, dat dat zo knus en gezellig is O+ en meestal weten ze dan niks meer te zeggen :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 26-01-2011 22:04:45 ]
pi_91916387
Volgens haar zou dat zorgen voor een verhoogd adrenaline-niveau (stress) overdag waardoor hij dan rusteloos zou zijn. Nou daar merk ik dus helemaal niets van. Ik denk dat het nog steeds natuurlijk gedrag is om 's nachts wakker te worden op deze leeftijd.
We moesten hem maar flesjes afgekolfde melk met steeds wat meer water geven zodat hij 's nachts niet meer wakker wordt van de honger. Overdag moet hij dan wel meer eten, zei ze er nog bij, want hij blijft op dit groeilijntje door de nachtvoedingen.

Ik word er onzeker van, ook omdat mijn man het met haar eens is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91916528
Orea, dat is een goeie! Ik vind nachtvoedingen ook knus, als het er niet teveel zijn ;)
pi_91916663
Twinkly, vanaf welke leeftijd vind jij dan dat het normaal zou zijn om 'door te slapen'?

Misschien als je voor jezelf een soort grens bepaalt (of samen met je man), dat het dan makkelijker naast je neer te leggen is als anderen daar anders over denken.
pi_91916844
Als ze 16 zijn. Maar zolang ga ik denk ik niet voeden hoor. Jen is 3 en slaapt niet door.
pi_91916981
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:55 schreef Twinkly het volgende:

En dit lijkt me echt heel erg lastig.. :*

Want ik heb namelijk een meneer die dan ook wel eens wat leest, of dingen van mij opvangt. En die heeft zoiets van; laat haar nog maar lekker komen in de nacht hoor! (nou kan hij ook goed tegen regelmatig onderbroken slaap, ik weer niet :D ) dus het lijkt me heel lastig als je meneer niet achter je staat wat dat betreft...

En doorslapen. Wat wil men doen dan als je baby dat niet doet? Apart in de schuur zetten en maar laten bléren tot ie slaapt?

Ik prijs me gelukkig hoor, meestal komt ze gewoon maar 1 keer. tussen 2 en 3. En dan is het drinken en verder slapen tot een uur of 6 (en daarna weer..) als ze 6 keer per nacht zou komen zou ik misschien wel gaan zoeken naar een oplossing, want dan functioneer ik overdag gewoon niet meer...
pi_91917217
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:55 schreef Twinkly het volgende:
Volgens haar zou dat zorgen voor een verhoogd adrenaline-niveau (stress) overdag waardoor hij dan rusteloos zou zijn. Nou daar merk ik dus helemaal niets van. Ik denk dat het nog steeds natuurlijk gedrag is om 's nachts wakker te worden op deze leeftijd.
We moesten hem maar flesjes afgekolfde melk met steeds wat meer water geven zodat hij 's nachts niet meer wakker wordt van de honger. Overdag moet hij dan wel meer eten, zei ze er nog bij, want hij blijft op dit groeilijntje door de nachtvoedingen.

En nog even, dus zij wil dat hij van zijn 'natuurlijke' lijntje afgaat, door hem overdag voller te proppen?? Soms snap ik geen drol van die mensen!

Nogmaals, zolang JIJ je er goed bij blijft voelen en er voor jou geen noodzaak is om de nachtvoedingen af te bouwen.. gewoon doorgaan! En ik vind zijn lijn er prima uitzien! Jij bent ook geen lange stevige meid (toch? Jij bent toch niet lang? En je bent heel slank!) en nou ken ik je meneer niet, maar volgens mij volgt Niels prima zijn eigen lijn!
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:08:16 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91917273
Twinks, dat is wel lastig als R het met haar eens is.
Ik zeg: dit weekend gewoon zonder nachtvoedingen en dan moet R Niels in slaap gaan krijgen want hij associeert jou met eten, dus jij kan hem niet troosten zonder een voeding te geven })

Ow en niet onzeker worden hoor! Je doet het hartstikke goed! :*
pi_91917360
:D Asy!

Twink, ik snap het ook niet. Dus dan moet je voor het slapen gaan de voedingsstoffen minderen, waardoor Niels honger krijgt, en dan overdag moet ie dat inhalen? Dat werkt toch niet zo met kleintjes! :?
pi_91917391
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:08 schreef Asyniur het volgende:

Ow en niet onzeker worden hoor! Je doet het hartstikke goed! :*
Dit! :*
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:12:18 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91917548
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:09 schreef Morretje het volgende:
:D Asy!

Ja nou, mijn man deed ook wel eens makkelijk over iets en toen zei ik: prima, ik maak je ook wel wakker voor de nachtvoedingen. Hij: ja maar ik kan toch niks geven? Ik: nee maar dan is het wel gezellig en ben ik niet de enige die wakker is en in touw.
Toen bond meneer in ;)
hij weet dat ik het serieus doe :D
pi_91917603
Zelfs voor volwassenen is werkelijk doorslapen niet normaal. Wij hebben alleen niks meer nodig om terug in slaap te vallen en hebben ook geen herinnering aan het wakker worden. Zeker baby's slapen echt geen 12 uur achter elkaar. Kindjes die 'doorslapen' vragen alleen niet meer om troost of voeding. Sommige omdat ze zichzelf kunnen troosten en terug in slaap vallen, sommigen omdat ze zo zijn gedrilled (laten huilen)
pi_91917709
Trouwens, vraag eens aan de ouders van die doorslapertjes hoe vaak ze 's nachts spenen moeten ploppen of slokjes water brengen. Dat wordt vaak voor het gemak niet meegerekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')