abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91763966
Goed, ik heel rustig aan van de week begonnen met voedsel introduceren... Denk dat duurt wel even voordat ze e.e.a. doorheeft (ala rapley) maar sinds 2 dagen heeft mevrouw het pakken en in mond stoppen principe zó door, dat ze amper nog wat knoeit en alles naar binnen gaat :o

Was vandaag ook te merken aan haar poepluier :') wat een stank, wat een dikte :o

Wel leuk om te zien dat als ik haar in haar stoel zet, ze al enthousiast begint te gillen omdat ze eten krijgt!
pi_91765084
Leyla zit nu steeds bij me op schoot aan tafel, maar heeft echt 0 interesse in het eten. Ze vindt het al helemaal leuk om erbij te zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91765543
Maf he, die verschillen? Hier zat Leia er steeds al bij, en mega interesse. Maar ik had zoiets van je wacht maar! Toen eens een stuk gekookte wortel neergelegd, paar keer likken en klaar. Paar dagen later weer eens iets geprobeerd, en nu per dag krijgt ze al meer binnen :o ze pakt nu goed zelf, brengt dingen gelijk naar haar mond. En naast likken, sabbelen en terugploppen :P kauwt ze nu al en slikt gewoon in :o nog amper een kokhalsreflex gehad (2x even ofzo!). Het gaat gewoon meteen goed!

Had ik niet verwacht! Maar ze was er dus klaar voor!
pi_91765863
Nee leyla grijpt helemaal niet in m'n bord ofzo, dat is voor mij voldoende om te weten dat ze er echt nog niet aan toe is. Ze gaat wel kwijlen, en op m'n hand sabbelen, that's all. Maar ook speelgoed dat ze toevallig pakt gaat niet meteen naar haar mond.. Ik zat wel te denken om de kinderstoel binnenkort ér naar eens bij te zetten.
pi_91766364
Dan is ze er inderdaad nog niet aan toe! M. had ook zoiets: jij wilde toch zelfs wachten tot ze 6,5 maand was? (omdat ze 2 weken te vroeg was :P) en als ze niet zoveel interesse had gehad, had ik ook nog niets geprobeerd. Maar nu blijkt weer, dat je toch je gevoel moet volgen :) ze had het waarschijnlijk prima tot 6,5 maand zonder gered, maar nu ze het zo snel oppakt denk ik dat het wel goed is dat we langzaamaan zijn begonnen, bij 5,5 maand.

Je leert nog eens wat in het ouderschap! Vooral dat je soms je ideeën etc. moet bijstellen.
pi_91767216
Als ze gewoon optijd was geweest was de dame nu ook 5 maanden. Nou ja we hebben geen haast, we gaan toch ook rapleyen en zolang ze toch niet gericht grijpt en naar haar mond brengt dan is het in mijn ogen dus nog te vroeg.
pi_91768509
Ik zat vanmiddag vol verbazing te kijken hoe een stel een tafel verder met een kindje dat kleiner was dan Leyla het kind een winegum in z'n mondje propte. En leuk dat ze het vonden. Ik vond het best heel zielig, ik vraag me dan af of ze enig idee hebben wat ze doen.
pi_91768907
Een winegum bij een baby? Levensgevaarlijk! :o

Anne maakt wel smakgeluiden als wij aan het eten zijn en volgt alles vol interesse, maar grijpt nog naar niets ofzo. Maar dat doet ze eigenlijk sowieso nog niet, ook niet naar speelgoed ofzo.
En aangezien ik nog niet het idee heb dat ze te weinig heeft aan de flesjes, krijgt ze voorlopig nog geen bijvoeding, al ben ik wel héél benieuwd hoe ze het gaat vinden!
pi_91768917
WTF?? :?

Ik vraag me ook af voor wie dat dan leuk is.. voor de ouders? Zo zei mijn schoonmoeder laatst gekscherend tegen Leia: een lange vinger mag je nog niet hè?

}:|

Waarop ik al antwoorde: nee inderdaad! Goed gezien! :X

Ik ben echt niet panisch met dingen, maar suiker en dat soort spul komt er voorlopig gewoon nog niet in. Onnodig!
pi_91769330
Oh en Leyla is inderdaad nog 'maar' 4,5 maand.. dat vergeet ik nog wel eens.. nog 5 nachtjes, dan is mijn baby een grote baby :'( en dat vind ik leuk en niet leuk tegelijk!
pi_91769482
Een winegum :o Wat heeft zo'n kind daaraan? Behalve dat hij erin kan stikken.

Oh dat bijvoeden klinkt leuk Orea! Ik probeerde Amy in een kinderstoel te zetten maar ze hangt er echt in. Lijkt me nog niet handig dus. Wij gaan binnen nu en 2 weken beginnen. Weet nog niet wanneer, waarschijnlijk ergens in het weekend zodat ik kan filmen en J. foto's kan maken :7

Wij zijn 2 uur bezig geweest met Amy. Ze had zo slecht geslapen vandaag en we hadden best wel met haar gesleept dus ze kon maar niet in slaap vallen, wilde haar flessen niet drinken. Krijsen, krijsen. Toen ben ik met haar op bed gaan liggen, ik op mijn rug en zij met haar rug op mijn buik. Enige manier waarop ze rustiger werd. Toen ging ze blij met mijn hand spelen en na de fles die ze voor de helft liet staan, is ze lief gaan slapen.

En we waren bij vrienden die een dreumes hebben, 14 maanden. Die vond Amy heel interessant ging steeds bij haar kijken en haar handjes aanraken. Toen wilde hij high five (deed hij steeds met zijn moeder) met haar doen, pats :X :D
Amy vond het allemaal prima :+
En ze gaan later trouwen ^) :P
pi_91769793
winegum bij een baby :o
krijgen ze niet eens weg, arm kind

floris vind eten niet lekker :') zit je met je goede ideeen en een kind dat weinig lekker vind. nou ja fruit lust ie wel, groente niet :') oh en liga gaat er ook goed in
k ga van de week toch even met rapley proberen.
of overdag ofzo, want hij is s avonds vaak te moe dus schiet ook niet op

moet zeggen dat er de afgelopen week ook weinig van is gekomen door zn ziek zijn. in de tijd dat ie wakker was wilde k zn flessen er iig in hebben

vla vind ie wel lekker(paar likjes) :') zoetekauw is t (van wie die dat nou heeft)
pi_91770209
Bij Leia gaat alles erin (althans, tot nu toe geprobeerd: wortel, ging oké, maar niet van harte. Banaan, idem. Broccoli: yum yum!! Mango: MEER MEER! Broodkorst: ze eet zo een heel brood weg als het moet :o, Rijstenwafel: meer meer meer! Soepstengel stuk: lekkah! Peer: lekker maar het glibbert teveel. Meer nog niet geprobeerd)

Ze zit lekker, maar met eten doe ik toch nog een voedingskussen naast haar in de kinderstoel, links en rechts. Zit ze toch net ff lekkerder en kan ze zich richten op eten! :Y)
  zondag 23 januari 2011 @ 21:28:11 #289
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91770604
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:13 schreef Orea het volgende:
Oh en Leyla is inderdaad nog 'maar' 4,5 maand.. dat vergeet ik nog wel eens.. nog 5 nachtjes, dan is mijn baby een grote baby :'( en dat vind ik leuk en niet leuk tegelijk!
* pessie kop in het zand steekt

Een winegum bij een baby!? Knettergek.

Aardappel en Broccoli zijn toch niet zo'n succes. Peer, banaan en wortel wel! Vanavond heeft ie weer broccoli gekregen, hij vond het echt niet leuk. Ik moet binnenkort ook maar eens rijstewafels kopen. Vanaf wanneer is het verstandig om 2× per dag bijvoeding aan te bieden? Nathan krijgt nu alleen tijdens het avondeten.
En lange vinger is volgens mij gemaakt met tarwemeel dus daar moet je mee wachten tot 8 maanden, toch?
Wij zijn ook begonnen omdat Nathan er echt aan toe was. Hij was al heel lang naar ons bord aan het grijpen, ook verdween zn speelgoed al lange tijd in zn mond. Nu is hij trouwens ook zeer geïnteresseerd in wat er in ons glas zit, maar daar vind ik em nog wel een beetje jong voor.
pi_91770652
broodkorst heb k nog niet eens geprobeerd. goed idee!oh en soepstengels ga k ook kopen.

mango en peer vond ie ook lekker bij elkaar,met als mango en banaan
gaan we maar weer s halen :D
boontjes vind ie niet lekker trouwens. laatst een los boontjegegeven (wij aten die), maar geen succes.
penne daarentegen vond ie wel lekker :D maar zat denk ook wel de smaak van ons eten aan.
pi_91770756
Lange vingers zitten ook vol met ei. Leyla kan tzt iets van een soepstengel of rijstwafel krijgen.
pi_91771103
de arts op mijn cb zei dat we gelijk met 2x per dag konden beginnen (kreeg een hele lijst opgenoemd wanneer k wat moest doen, want daar houden nederlanders van :D ze is iets van thais ofzo, iig uit die hoek. ik moest wel lachen). in de praktijk probeer k s middags fruit te geven en s avonds groente.
maar goed loopt nu wat anders. hij is iig weer langer wakker, dus dat maakt t makkelijker
pi_91771155
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:28 schreef pessie het volgende:

[..]

* pessie kop in het zand steekt

Een winegum bij een baby!? Knettergek.

Aardappel en Broccoli zijn toch niet zo'n succes. Peer, banaan en wortel wel! Vanavond heeft ie weer broccoli gekregen, hij vond het echt niet leuk. Ik moet binnenkort ook maar eens rijstewafels kopen. Vanaf wanneer is het verstandig om 2× per dag bijvoeding aan te bieden? Nathan krijgt nu alleen tijdens het avondeten.
En lange vinger is volgens mij gemaakt met tarwemeel dus daar moet je mee wachten tot 8 maanden, toch?
Wij zijn ook begonnen omdat Nathan er echt aan toe was. Hij was al heel lang naar ons bord aan het grijpen, ook verdween zn speelgoed al lange tijd in zn mond. Nu is hij trouwens ook zeer geïnteresseerd in wat er in ons glas zit, maar daar vind ik em nog wel een beetje jong voor.
Voor jou nog 4!!

Ik bied Leia 2 keer per dag iets aan.. in de middag een stuk rijstewafel/soepstengel/broodkorst en fruit en bij het avondeten groente en aardappel (die vergat ik in mijn lijstje!) en ze krijgt op het moment best wat binnen!

Wel doe ik het ná de borstvoeding of er tussen (dus even voeden, vast eten en dan weer voeden) want melk blijft het belangrijkst!)
pi_91771240
Hoeveel groente en aardappel geef je dan? En hoe bepaal je wat je gaat geven?
pi_91771482
Gewoon een paar stukken. Ze hoeven nog niks binnen te krijgen. Dus dat scheelt. Spelen en proeven, daar gaat het om :) (tot 1 jaar zijn ze afhankelijk van melk en alles daarbij is prima, maar geen must)

hier vind je meer info en een advies schema. Het is puur een advies, maar handig als je bijv. allergieën verwacht of heel voorzichtig wilt beginnen met voedsel bijgeven. :) Het is een introductieschema die heel rustig is! Maar niet zo verplicht is natuurlijk...
pi_91771599
Is het bij kunstvoeding ook zo dat het niet uit maakt wat ze binnen krijgen aan bijvoeding of moeten ze dan echt wel wat binnen krijgen voor de groei?
pi_91771695
Eerlijk? Geen idee... Volgens mij is het zo als je kunstvoeding geeft dat je met bijvoeding steeds iets minder kv gaat geven. Naar gelang de behoefte. Maar het hoeft dus niet. Denk ik...
pi_91771757
Volgens mij blijft bijvoeding dan bijvoeding.. Melk (en dus ook kv) krijgen ze gewoon en alles daarbij is meegenomen maar niet noodzakelijk.
pi_91771815
ik doe ook tussen 2voedingen bijvoeding geven. hij moet sowieso zn flessen nog dus :)
pi_91772560
aha! kijk het lijkt me heel leuk en nuttig om te gaan Rapley'en alleen liever niet als ik ook heel erg op moet letten dat ze genoeg binnen krijgt aan fruit en groente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')