Hier hetzelfde verhaal, heb mijn baan moeten ruimen omdat de kids ook slaapkamers moesten hebben, sinds een jaartje of 4 staat alles in dozen stof te happen..quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:28 schreef drumstickNL het volgende:
tvp in de hoop dat ik ooit weer ruimte voor een spoor krijg.
Je krijgt er tegenwoordig niks meer voor, dus bewaar maar voor de kindersquote:Het enige nadeel is nu dat mijn vrouw van mening is dat de Lima Hema baan in de verkoop moet en mijn idee om twee treinbanen te maken vielen in minder goede aard
precies, en ik vind het wel mooi spul, maar dat kan ook omdat ik er vroeger mee gespeeld heb. Ik wil mijn oude huisjes van vroeger ook niet wegdoen en die zien er niet echt uit, maar als 12 jarige huisjes plakken viel ook niet meequote:Op woensdag 19 januari 2011 12:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nog even reageren op snoekiesnoek in het vorige topic:
Je krijgt er tegenwoordig niks meer voor, dus bewaar maar voor de kinders
Mijn vrouw wil nog wel een 3e, maar ik laat er mooi een knoop inleggen. Anders ben ik mijn zolder kwijtquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:30 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier hetzelfde verhaal, heb mijn baan moeten ruimen omdat de kids ook slaapkamers moesten hebben, sinds een jaartje of 4 staat alles in dozen stof te happen..
Zolang je vrouw er geen knoop in laat trekken bied die knoop van je weinig garantie's!quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Mijn vrouw wil nog wel een 3e, maar ik laat er mooi een knoop inleggen. Anders ben ik mijn zolder kwijtEn nu de kids nog klein zijn maak ik er snel mijn hobbyzolder van, anders zal je zien dat ze in de puberteit opeens op zolder willen gaan wonen.
Intermodellbau is zo groot dat je echt na de beurs niet meer gaat wandelen, ik ben gebroken als ik daar een dag ben geweest! Wel kun je daar net als in Houten.. kopen..kopen en nog eens kopen!quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Wat zouden jullie kiezen als uitje samen met je niet treinliefhebbende partner. Dus naar de treinen kijken (niets kopen) en nog ergens uit eten of wandelen enzo.
1) Naar Miniatur Wunderland in Hamburg (745 km reizen in totaal) met een hotelovernachting
2) Naar Intermodellbau in Dortmund (604 km reizen in totaal) met een hotelovernachting
http://www.westfalenhalle(...)ndeplan_Jan_2009.pdfquote:Op woensdag 19 januari 2011 15:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ik wil kaarten kopen voor dordmunt, maar nu heb ik de keuze uit een normale kaart en een combikaart. Is die combikaart aan te raden als je met de auto komt? Volgens mij niet? Of kan je niet echt in de buurt parkeren?
Of komt er hier een gezamenlijke inkoop van kaarten om als bijv. groep met korting naar binnen te gaan?
Een oude trafo doet niets meer dan een nieuwe(re), ik zou zelf eerder een digitaal kastje kopen ipv een nieuwe trafo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:25 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Nog een andere vraag: is het aanschaffen van een nieuwe marklin trafo met afstandsbediening aan te raden of gebruik blijven maken van een oude marklin trafo (die werkt) met zo'n draaischrijfje? Een nieuwe kost ongeveer 15 a 20 euro meen ik.
Inderdaad. Op een dag kun je daar niet alles gezien hebben.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:49 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
waarom is Dortmund dan niet handig om je vrouw mee naar toe te nemen? Te groot?
quote:Modelspoor-fabrikant Märklin heeft zijn assortiment uitgebreid met een interessant pakket aan ‘vertragings-accessoires’. De problemen van NS en Prorail kunnen hiermee uitstekend worden nagespeeld, aldus Märklin. In het pakket zijn ondermeer opgenomen: minisneeuw en bladeren voor op de rails, koperdiefjes, kapotte bovenleidingen en lege informatiebordjes.
Idee ís natuurlijk een beetje gejat. In Madurodam hangt een ingelijste brief van Youp van 't Hek, met globaal de zelfde strekking.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Modelspoorfabrikant komt met themaset "vertraging op het spoor"
[..]
quote:Op zondag 23 januari 2011 15:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een vraagje:
als occasion heb ik een locomotief gekocht, die ik al lang wilde hebben maar regulier niet meer verkrijgbaar is. Jaja, plaatje volgt.
Maar deze locomotief heeft nogal vuile wielen, en neemt dus niet heel geweldig stroom op.
Wat is de beste manier om die wielen (loopvlak) weer goed schoon te maken?
Fraai, dank aan de spotter. LS Models heeft trouwens een heel mooie set SBB-rijtugen geleverd onlangs, heb je dat meegekregen?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:12 schreef DaMart het volgende:
Gisteren is er wat nieuw materieel geleverd aan de SteinbockBahn, vandaag werd het door loc 11128 opgehaald. Een fanatiek treinspotter legde de trein vast op camera toen deze station Waldbrunn naderde.
Nee, dat was mij nog niet bekendquote:Op zondag 23 januari 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fraai, dank aan de spotter. LS Models heeft trouwens een heel mooie set SBB-rijtugen geleverd onlangs, heb je dat meegekregen?
Verlichten is een leuke klus lijkt me. Dit zijn de LS Models rijtuigen:quote:Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, dat was mij nog niet bekend.
Mijn volgende investering die ik wil gaan doen is echter vooral gericht op verbetering van het bestaande materieel. Er zijn wat klachten binnengekomen van reizigers, dat het wat donker is tijdens de avondritten, dus ik wil de wagons eens gaan verlichten dit jaar.
Geen idee, wat houdt dat in? Jij bent toch de Zwiterland-expert?quote:
Die oranje rijtuigen... maar die zijn al uitverkocht, zie ikquote:Op zondag 23 januari 2011 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen idee, wat houdt dat in? Jij bent toch de Zwiterland-expert?
Bij modeltreinexpress nog te krijgen...quote:Op zondag 23 januari 2011 21:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die oranje rijtuigen... maar die zijn al uitverkocht, zie ik.
Plaats eens wat foto's of merk en nummertjes..quote:Op maandag 24 januari 2011 13:30 schreef HMaster-II het volgende:
Ik heb nog tig dozen H0 gebouwtjes en dergelijke van "de Hobby Academie" liggen.
Het meeste nog in plastic. Iets met een vergeten / hobby. Zijn er nog mensen die belang hebben bij een set H0 spul?
Had ooit het idee om een spoorbaan op te zetten, maar tijd/geld/ruimte zullen er in de toekomst niet meer bij zitten. Ik heb nauwelijks rollend materiaal.
De kinderen gebruiken onze studeerkamer als logeerkamer, en flikkerden echt van alles op de baan. Soms doet een lullig brieffie wonderen.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:17 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik moest wel lachen om de waarschwing op je baan: hier niets op leggen, echt nooit
Waarom missen stommige stukken rails een aantal bielzen?
Is ook leuk ja. Maar hier ook erg aardige en behulpzame mede-modelbouwers. En ik vind het leuk mijn ervaringen/de vorderingen met de forumgenoten te delen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:38 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ja, kinderen en een modelbaan... Mijn Hema Lima 1220 treintje had ik laten repareren, reed 30 minunten prima, zoon pakt hem op en doet er wat mee en nu is hij weer defect
Ik heb mijn idee af, ga het traject Harlingen - Harlingen Haven nabouwen. Maar zit meer op beneluxspoor nu in plaats van hier. Wat een leuke site is dat.
Ja dat lijkt me ookquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:17 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik wil gewon niet meer dan 400 a 500 betalen. Dat is toch wel de max.
Overigens moet ik je in dat geval ook dit model aanradenquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb mijn vrouw op het station Harlingen voor het eerst gekust en de trouwfoto's hebben we daar gemaakt (zelfs voor een Wadloper, de machinist liet de trein wat vertraging oplopen zodat wij mooie foto's met de Wadloper erop konden maken).
Ik heb al een bruidspaartje uitgezocht voor het nog te bouwen station Harlingen
Piko is tegenwoordig prima!quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens Piko was toch altijd een ontzettend paupermerk?Tenminste in mijn tijd
Die hobby troep kan niks wezen als je naar het prijsniveau kijkt. En dat tenderlokje van 3 tientjes is vgs mij dezelfde die ik in 1982 bij een startsetje voor Sinterklaas kreegquote:
Toch wordt ook de Hondekop door Piko als hobbymodel uitgebracht. Je ziet dan wel dat bijvoorbeeld de draaistelzijkanten wat minder gedetailleerd zijn en zo, maar de overall look is zeker niet slecht.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hobby troep kan niks wezen als je naar het prijsniveau kijkt. En dat tenderlokje van 3 tientjes is vgs mij dezelfde die ik in 1982 bij een startsetje voor Sinterklaas kreeg![]()
Ja, best wel.quote:Maar die Classic en Expert series zien er goed uit op zich ja
Nee okee, maar bij dat soort dingen is het meestal zo dat je al blij moet zijn DAT iemand het in model uitbrengt. Wat dat betreft is de markt in Duitsland bijvoorbeeld veel groter.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:02 schreef Duvel het volgende:
Toch wordt ook de Hondekop door Piko als hobbymodel uitgebracht. Je ziet dan wel dat bijvoorbeeld de draaistelzijkanten wat minder gedetailleerd zijn en zo, maar de overall look is zeker niet slecht.
Yep. Alhoewel er inmiddels toch aardig wat Nederlands materieel is uitgebracht. Sowieso door de grootseriefabrikanten bijna alle naoorlogse elektrische locomotieven (alleen de 1500 moet je zelf bouwen op basis van een kit van Kleinspoor).quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee okee, maar bij dat soort dingen is het meestal zo dat je al blij moet zijn DAT iemand het in model uitbrengt. Wat dat betreft is de markt in Duitsland bijvoorbeeld veel groter.
Voor zover ik weet was het inderdaad expert.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:15 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Is die Arriva nu wel of niet een van de hobby groep? Ik zie dat nergens staan. Meen gelezen te hebben dat het in de expert groep valt?
Gezien de prijs zal het geen hobby model zijn toch?
En vergeet dat wippende stelletje van Viessmann niet. Maar die is nu even niet leverbaarquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:23 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Perfect!
Nu deze nog kopen:
http://shop.conrad.nl/hob(...)motieven/249713.html
Fantastisch, ben ik in 1 keer klaar!
Fraai!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:44 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb nog wat ketelwagentjes van een shell, zie je vaak staan, vallen goed op door de kleur.
Ik heb afgelopen week deze gekocht ter vervanging van mijn kapotte 1220:
De plan E's zijn altijd blauw gebleven, ook toen de 1200'en al geel/grijs waren. Geen probleem dusquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:57 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Horen die E rijtuigen die ik aan mijn 1220 heb dan niet bij de blauwe 1200? Die E rijtuigen zijn namelijk blauw.
Ik heb juist geen blauwe, wel twee geel grijze (oude en nieuwe Märklin uitvoering) en een paarse ACTS... Schitterende machines, helemaal in het echt natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moet ik ook nog een keer scoren, zo'n 1200, maar dan in het blauw zonder logo... Maar ook daar loop ik wel een keer tegenaan. (Nou ja, figuurlijk dan.)
Dank voor de tip. Maar ik ben een gelijkstroomrijder.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:10 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]
Zo een? Dit Maerklin model heb ik nog thuis. Helaas niet meer in tip-top conditie.
Alleen de voorkant is toch aangepast? Of waren er nog meer wijzigingen ten opzichte van het oude model?quote:
Dat lijkt meer een Fleischmann...?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:10 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]
Zo een? Dit Maerklin model heb ik nog thuis. Helaas niet meer in tip-top conditie.
Märklin heeft een paar jaar geleden een volledig nieuw ontwikkelde 1200 uitgebracht: goed op schaal dit keer en met nog tig wijzigingen (helaas ook niet zulke fraaie handrails).quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:24 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Alleen de voorkant is toch aangepast? Of waren er nog meer wijzigingen ten opzichte van het oude model?
Oh ja, die! Goed kijken, en is een aantal zeldzame blauwe locs bij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:28 schreef Yaku het volgende:
Nee, is wel degelijk een Märklin model. Heb hem van mijn vader gekregen. Is een model uit eind jaren 60/begin 70 als ik mij niet vergis.
Heb er nu helaas geen foto van omdat het in een doos zit. Hier nog een vergelijkbaar modeL
[ afbeelding ]
Weinig mee gereden zeker? Tiptop conditie?quote:Op maandag 14 februari 2011 22:36 schreef kinkyboy het volgende:
Haar man is al 10 jaar om een pakje sigaretten weg,en zij wou die (troep) kwijt.
Voor iemand met jouw username is dat natuurlijk een wat aparte vraag.quote:Kun je nu 2 of meer travo's op 1 baan plaatsen en zo ja hoe doe je dat ?
Je bedoelt automatisch? Er zijn seinen die het spoordeel voor het sein spanningsloos maken als het sein op rood staat. Dan staat de trein wat abrupt stil. Ik weet eigenlijk niet of er ook mogelijkheden zijn om dat op een andere manier te realiseren bij analoog bedrijf,quote:En kun je een trein op een bepaalde plaats laten stoppen ?
Misschien wel een leuk idee, om daar met wat mensen van dit forum naartoe te gaan...quote:Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Verder heb ik op de planning om naar Purmerend te gaan (26 en 27 maart), komen 4 clubs samen om banen te showen. Lijkt me erg de moeite waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |