abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91543571
vervolg deel 1

quote:
Het 40-jarige Amerikaanse Congreslid Gabrielle Giffords heeft een aanslag op haar leven overleefd. Ze raakte ernstig gewond toen ze door een 22-jarige man door haar hoofd werd geschoten van 1 meter afstand. Zes andere aanwezigen konden niet meer gered worden. Dertien mensen raakten gewond.

Gabrielle Giffords was in Tucson voor een openlucht-bijeenkomst. Korte tijd voor de aanslag twitterde ze: "My 1st Congress on Your Corner starts now. Please stop by to let me know what is on your mind or tweet me later." Bij de aanslag verloren onder anderen een federale rechter, John Roll, en een 9-jarig meisje het leven.

President Barack Obama sprak van een 'zinloze daad' en een 'verschrikkelijke tragedie'. Hij gaf op een persconferentie aan Giffords goed te kennen en met haar bevriend te zijn. Hij beloofde dat de zaak tot op de bodem zal worden uitgezocht.

De chirurg die Giffords opereerde heeft na de operatie verklaard goede hoop te hebben dat Giffords het zal overleven. Ze zou bij kennis geweest zijn en goed hebben gereageerd op aanwijzingen.

De 22-jarige Jared Lee Loughner is geïdentificeerd als de schutter. Na het lossen van vijftien tot twintig schoten wilde hij ervandoor gaan, maar oplettende omstanders grepen in en legden hem met een tackle op de grond.

De Amerikaanse politie gaat er nu van uit dat Loughner niet alleen heeft gehandeld, er zouden foto's zijn waarop twee andere verdachten staan. De politie verklaart nog naar een tweede verdachte op zoek te zijn. Loughner wordt in Amerikaanse media een gestoord persoon genoemd, die eerder zou zijn afgewezen voor militaire dienst. Het motief voor de aanslag is nog niet bekend. Giffords en Roll zouden beide bedreigd zijn met de dood in het afgelopen jaar.

De FBI onderzoekt momenteel een manifest waarvan ze vermoeden dat het op internet is geplaatst door Loughner. Het 'manifest' is een 'verwarde verzameling' van YouTube-video's waarin Loughner spreekt over 'mind-control en hersenspoeling' door de overheid.
Voorbeeld van uitspraken van de schutter:
quote:
"In conclusion, reading the second United States constitution, I can't trust the current government because of the ratifications: the government is implying mind control and brainwash on the people by controlling grammar. No! I won't pay debt with a currency that's not backed by gold and silver! No! I won't trust in God!"
Hier het youtube kanaal van de schutter:
http://www.youtube.com/user/Classitup10
De man heeft het ook daar weer over zaken als mindcontrol.
Check ook zijn favoriete boeken.

Alweer een complotter die aan het moorden slaat.
De vraag is nu:
Complotters, slechts vermakelijk of ook levensgevaarlijk?

En als ze gevaarlijk zijn, wat kunnen we er aan doen?
Moet de overheid nu alle complotters chippen zodat we ze constant in de gaten kunnen houden?
Moet de overheid "medicijnen" in hun drinkwater stoppen zodat ze rustig worden?
Door vliegtuigen gebieden waar complotters wonen met chemicaliën laten besproeien om ze onder controle te krijgen?
HAARP of andere geheime mindcontrol technologie inzetten om frequenties door hun hersenen te sturen om verboden gedachten te verbannen?

Wat lijkt jullie de beste oplossing?
Ik wil in ieder geval dat de overheid meer controle over ons gaat uitoefenen om problemen te voorkomen.

gevolg:

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 19-01-2011 00:19:21 ]
pi_91543670
Ja bizar dit
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:06:55 #3
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91545477
quote:
Alweer een complotter die aan het moorden slaat.
De vraag is nu:
Complotters, slechts vermakelijk of ook levensgevaarlijk?
je gaat uit van de verkeerde conclusie en stelt de verkeerde vragen. het was gewoon een nutcase. punt.

Tenzij je de o.p. sarcastisch bedoelde :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91546041
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

je gaat uit van de verkeerde conclusie en stelt de verkeerde vragen. het was gewoon een nutcase. punt.

Tenzij je de o.p. sarcastisch bedoelde :)
De op is vanuit deel 1, ben nogal slecht in op's, wilde die clip van moore plaatsen,maar deel 1 was al dicht.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:29:04 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91564119
1 nutcase in de lucht maakt nog geen zomer.
The truth was in here.
pi_91604317
Eens met ts.
Complotdenkers zijn openlijk wankel van geest en uiten vaak een sterke weerzin van autoriteit.
Dat in combinatie met veel gehoorde waanideeën over het einde van de wereld wat roekeloosheid in de hand kan werken maakt complotdenkers statistisch gezien tot een sterke risicogroep.
Het lijkt mij verstandig om de ergste gevallen middels datamining uit te selecteren en stuk voor stuk van bed te lichten en enkele dagen zorgvuldig te screenen.
Chippen heeft bij deze doelgroep wel zin maar de kans is te groot dat een subdermaal implantaat door de verdachte met een keukenmes verwijderd zal worden.
De chip middels een trepanatie onder de schedel plaatsen zal dit probleem wegnemen.
Radicale middelen ik weet het maar stinkende heelmeesters maken zachte wonden.
pi_91604749
Strange coincidence that my avatar arrived first at the scene ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_91604764
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:21 schreef Vengerr het volgende:
Eens met ts.
Complotdenkers zijn openlijk wankel van geest en uiten vaak een sterke weerzin van autoriteit.
Dat in combinatie met veel gehoorde waanideeën over het einde van de wereld wat roekeloosheid in de hand kan werken maakt complotdenkers statistisch gezien tot een sterke risicogroep.
Het lijkt mij verstandig om de ergste gevallen middels datamining uit te selecteren en stuk voor stuk van bed te lichten en enkele dagen zorgvuldig te screenen.
Chippen heeft bij deze doelgroep wel zin maar de kans is te groot dat een subdermaal implantaat door de verdachte met een keukenmes verwijderd zal worden.
De chip middels een trepanatie onder de schedel plaatsen zal dit probleem wegnemen.
Radicale middelen ik weet het maar stinkende heelmeesters maken zachte wonden.
Gelukkig ben ik niet de enige met extreme denkbeelden en een onvermogen om dit op subtiele wijze te verwoorden. Zonder hiermee polarisatie in de hand te werken.

Ik ben het eens met het begin van je conclusie, maar ben geen voorstander van je (waarschijnlijk uit cynische hoek) voorgestelde maatregelen. Het is normaal in menselijke interactie dat er altijd extremen zijn in een groep. Die zorgen voor de groepsdynamica.

Daarbij de waarheid ligt nooit aan de extreme kanten van het spectrum, maar ergens tussen de extremen (waarbij ik heel bewust niet zeg: het midden). Je hebt die extreme denkbeelden echter wel nodig (hoe gek dat ook klinkt) om de waarheid te achterhalen. Persoonlijk ben ik er in de meeste complottheorieën van overtuigd dat de feitelijk vindplaats van de waarheid dichter bij het officiële verhaal ligt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:19:56 #10
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91614165
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

je gaat uit van de verkeerde conclusie en stelt de verkeerde vragen. het was gewoon een nutcase.
De vraag is dus of er een correlatie is - of nutcases meer geneigd zijn om in complotten te denken.
zzz
pi_91614330
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

De vraag is dus of er een correlatie is - of nutcases meer geneigd zijn om in complotten te denken.
Kip of ei, dus?
pi_91614397
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je bedoelt of complotters eerder aan het moorden slaan?
Want als nutcases in complotten denken heeft daar verder niemand last van toch? Gedanken sind frei.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:33:05 #13
31101 _Led_
pi_91614688
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je bedoelt of complotters eerder aan het moorden slaan?
Want als nutcases in complotten denken heeft daar verder niemand last van toch? Gedanken sind frei.
Bastard refereerde aan de moordenaar als nutcase.
zzz
pi_91615157
volgens mij was het een manchurian candidate, gewoon om freedom of speech in te perken en complotters in een kwaad daglicht te stellen!
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:53:20 #15
31101 _Led_
pi_91615622
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:42 schreef THEFXR het volgende:
volgens mij was het een manchurian candidate, gewoon om freedom of speech in te perken en complotters in een kwaad daglicht te stellen!
Maar jij werkt voor de CIA.
zzz
pi_91615966
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Maar jij werkt voor de CIA.
Hey, leuk, een collega. Maar zonder gekheid, ik denk dat per definitie een nutcase eerder aan het moorden slaat. De vraag is of alle complotters nutcases zijn. Ik ben er van overtuigd dat er hier een aantal nutcases zijn die maar wat roepen, maar ik sta wel achter mijn vorige post. Er is hier een enkeling die zijn complottheorieën goed onderbouwt met bronnen en logisch denken. Daarvoor geldt wat ik hierboven schreef, namelijk dat je die invalshoeken nodig hebt om de waarheid te vinden, wanneer deze waarheid niet gelijk is aan het officiële verhaal.

Voor wat betreft de nutcases onder de complotdenkers: ik denk dat er daar wel tussen zitten die in potentie gevaarlijk kunnen zijn. Vanwege ongenuanceerdheid, vanwege nodeloos kwetsen, maar (gelet op de aard van dit topic) vooral vanwege het feit dat zij waanbeelden hebben die om kunnen slaan in irrationele acties. Die stap is minder groot dan sommige denken, dat heb ik geleerd van mijn periode waarin ik met uitbehandelde psychiatrische patiënten heb gewerkt. Daarmee zeg ik HEEL nadrukkelijk niet dat alle complotdenkers psychiatrische aandoeningen hebben, maar ik ben er van overtuigd dat ze er (ook hier) tussen zitten.
pi_91616217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hey, leuk, een collega. Maar zonder gekheid, ik denk dat per definitie een nutcase eerder aan het moorden slaat. De vraag is of alle complotters nutcases zijn. Ik ben er van overtuigd dat er hier een aantal nutcases zijn die maar wat roepen, maar ik sta wel achter mijn vorige post. Er is hier een enkeling die zijn complottheorieën goed onderbouwt met bronnen en logisch denken. Daarvoor geldt wat ik hierboven schreef, namelijk dat je die invalshoeken nodig hebt om de waarheid te vinden, wanneer deze waarheid niet gelijk is aan het officiële verhaal.

Voor wat betreft de nutcases onder de complotdenkers: ik denk dat er daar wel tussen zitten die in potentie gevaarlijk kunnen zijn. Vanwege ongenuanceerdheid, vanwege nodeloos kwetsen, maar (gelet op de aard van dit topic) vooral vanwege het feit dat zij waanbeelden hebben die om kunnen slaan in irrationele acties. Die stap is minder groot dan sommige denken, dat heb ik geleerd van mijn periode waarin ik met uitbehandelde psychiatrische patiënten heb gewerkt. Daarmee zeg ik HEEL nadrukkelijk niet dat alle complotdenkers psychiatrische aandoeningen hebben, maar ik ben er van overtuigd dat ze er (ook hier) tussen zitten.
kunnen die patiënten, dan ook heel goed schieten? aangezien dit een echte scherpschutter was!
pi_91616372
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kunnen die patiënten, dan ook heel goed schieten? aangezien dit een echte scherpschutter was!
Waarom niet. Psychiatrische problematiek kan ook ontstaan of zich voor het eerst tonen onder extreme druk, zoals oorlogssituaties. Er zijn genoeg voormalig beroepsmilitairen doorgedraaid. Ik heb zelfs ooit een voormalig commando begeleid in die tijd.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:07:52 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91616375
Er zitten ook nutcases tussen obesitas patienten, of nutcases tussen mensen die last hebben van zweetvoeten. Deze nutcase hield van complottheorieen.

NIET alles obesitas patienten zullen gaan moorden, alleen diegene die echt van het pad zijn.
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:07:53 #20
31101 _Led_
pi_91616376
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hey, leuk, een collega. Maar zonder gekheid, ik denk dat per definitie een nutcase eerder aan het moorden slaat. De vraag is of alle complotters nutcases zijn.
Neu, wat dat is niet zo.
Ik denk wel dat sommige mensen er makkelijk in door slaan en zichzelf zo gek maken.
zzz
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:09:12 #21
31101 _Led_
pi_91616437
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
Er zitten ook nutcases tussen obesitas patienten, of nutcases tussen mensen die last hebben van zweetvoeten. Deze nutcase hield van complottheorieen.

NIET alles obesitas patienten zullen gaan moorden, alleen diegene die echt van het pad zijn.
Het verschil is dat gedachten over obesitas iemand niet het idee geven dat er geen andere uitweg is dan een politicus vermoorden.

Kijk, iemand die zoiets doet is gek. Maar iemand kan zichzelf zo gek maken door zich te diep in al die complot-sites te steken imho, en dat zie ik met obesitas niet gebeuren - die worden hoogstens een gevaar voor zichzelf.
Die complotsites geven mensen het idee dat allerlei mensen tegen jou zijn - dat mensen tegen jou samenzweren. Dat zet mensen tegen elkaar op.
zzz
pi_91616499
quote:

U heeft gelijk Bastard, U heeft gelijk. Maar er zijn ook psychiatrisch gestoorde Obesitas patiënten die aan het moorden slaan. De vraag is: is het percentage psychiatrisch gestoorden onder complotdenkers procentueel groter dan in de rest van de maatschappij.

Ik durf daar wel iets over te zeggen, maar de meerderheid hier is het daar niet met me eens.
pi_91616544
quote:

dus het ineens feitelijk een nutcase? waar komt dat vandaan?
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:05 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91617088
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

U heeft gelijk Bastard, U heeft gelijk. Maar er zijn ook psychiatrisch gestoorde Obesitas patiënten die aan het moorden slaan. De vraag is: is het percentage psychiatrisch gestoorden onder complotdenkers procentueel groter dan in de rest van de maatschappij.

Ik durf daar wel iets over te zeggen, maar de meerderheid hier is het daar niet met me eens.
Er zullen zat mensen zijn die last hebben van waanideeen, en hun in eigen complotten zijn gaan geloven ook. Dan nog, wil het niet zeggen dat het dus potentiele moordenaars zijn, niet meer dan een obesitas patient. Die kan ook wel denken dat de hele wereld tegen hem is en dat hij in actie moet gaan komen.
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:52 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91617130
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus het ineens feitelijk een nutcase? waar komt dat vandaan?
Ken je iemand die bij vol verstand 6 mensen kan doden?
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')