abonnement Unibet Coolblue
pi_92343109
@bascross
vallen hoort er wel een beetje bij, maar dat zijn echt niet allemaal spectaculaire schuivers. De meesten leggen hem hooguit neer tijdens de AVB-lessen, tijdens een langzame oefening. Dat is echt niet spectaculair en heeft geen gevolgen, in de zin van bezeren, blauwe plekken ofzo. Is mijzelf nu 2 x gebeurd; 1 x bijna stilstaand en 1 glijertje bij een snelheid van 15 km/u.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw kunstheup wel of niet kan hebben. maar de impact van zo'n standaardvalletje is minimaal.

Er zijn wel meer motorrijders met een kunstheup.
Het is natuurlijk verstandig om even na te gaan hoe kwetsbaar je nieuwe heup is. Verder zijn er genoeg broeken met protectoren op de heupen, maar het is de vraag of jouw 'lesbroek' dat heeft. In jouw geval zou ik gewoon zelf een broek aanschaffen met (wellicht extra) heupprotectie. Dat scheelt, zeker voor de 'huis, tuin en keukenvalletjes' .

Overigens zal je (als je dat nog niet gedaan hebt) je prothese wel moeten melden bij het CBR wat zal leiden tot een medische keuring. Dit kan een redelijk langdurig verhaal zijn, 2 maand is heel normaal. Als je dus een beetje vlot wilt, zal je daar meteen werk van moeten maken. Zodra je een medische registratie hebt bij het CBR (en dat gebeurt sowieso wanneer je dat bekende roze formuliertje van het gemeentehuis hebt ingevuld), kan je rijschool nl. geen examen meer voor je aanvragen, dat kan pas als je goedgekeurd bent. Je geschiktheidsverklaring blijft een jaar geldig, dus daarna heb je alle tijd nog om je examen te halen.

Ja, en verder? Natuurlijk is motorrijden riskanter dan autorijden.
Ik kies er echter niet voor om zo risicoloos mogelijk te leven, ik kies voor kwaliteit van leven en dat betekent de dingen doen die ik graag wil. En daarbinnen zal ik zeker alles doen om de risico's te beperken maar ik wil niet in mijn manier van leven beperkt worden. Dat er dingen mis kunnen gaan, is inherent aan het leven en dat accepteer ik. Risicoloos leven kan niet. Zelfs thuis in de douchecel glijden mensen soms vreselijk uit...

[ Bericht 1% gewijzigd door beantsje op 05-02-2011 11:37:06 ]
pi_92344067
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:21 schreef Anne het volgende:
Ik zet je er straks, als ik niet meer op mijn telefoon zit, even in ^O^.
^O^

Valt me trouwens op als ik in dat lijstje kijk, dat toch wel de helft het AVB een maand na de eerste les heeft gehaald. Ben ik dan zo'n uitzondering die het dan zoveel later doet?

Mijn instructeur zei dat veel leerlingen toch wel 12 tot 15 lessen hebben voor dat ze het AVB examen gaan doen. Ik doe het sowieso later omdat ik het op een zware motor wil, maar als ik mijn instructeur moet geloven dan is dat heel normaal om het na zo'n 2-3 maanden pas te gaan doen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 01:26:19 #178
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_92357899
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Tankiej het volgende:
Mijn instructeur zei dat veel leerlingen toch wel 12 tot 15 lessen hebben voor dat ze het AVB examen gaan doen. Ik doe het sowieso later omdat ik het op een zware motor wil, maar als ik mijn instructeur moet geloven dan is dat heel normaal om het na zo'n 2-3 maanden pas te gaan doen.
Klopt wel ongeveer, als ik naar mezelf kijk. Ik ben begonnen als totaal groentje (geen brommer of auto) en heb er nu 16 lessen opzitten, waarvan 3 AVD lessen. Ik kan de meeste oefeningen nu zonder al teveel moeite. Nog een paar lesjes AVB en dan kan het examen aangevraagd worden wat mij betreft :)
pi_92364134
En hebben we het dan over lessen van een uur, anderhalf uur of twee uur?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:43:55 #180
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_92366087
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:34 schreef beantsje het volgende:
En hebben we het dan over lessen van een uur, anderhalf uur of twee uur?
Een ruim uur, bij mij.
pi_92368262
Ik heb lessen van anderhalfuur :)
pi_92372926
Ik ook. Deze week trouwens in Rome geweest met school. Daar is het het hele jaar door motorweer, 15 graden met zon hadden we. Ongelofelijk veel motorscooters rijden daar ook, zo asociaal als het maar kan.

Zaterdag mag ik weer brommeren :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:09:22 #183
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92373047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef beantsje het volgende:
@bascross
vallen hoort er wel een beetje bij, maar dat zijn echt niet allemaal spectaculaire schuivers. De meesten leggen hem hooguit neer tijdens de AVB-lessen, tijdens een langzame oefening. Dat is echt niet spectaculair en heeft geen gevolgen, in de zin van bezeren, blauwe plekken ofzo. Is mijzelf nu 2 x gebeurd; 1 x bijna stilstaand en 1 glijertje bij een snelheid van 15 km/u.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw kunstheup wel of niet kan hebben. maar de impact van zo'n standaardvalletje is minimaal.

Er zijn wel meer motorrijders met een kunstheup.
Het is natuurlijk verstandig om even na te gaan hoe kwetsbaar je nieuwe heup is. Verder zijn er genoeg broeken met protectoren op de heupen, maar het is de vraag of jouw 'lesbroek' dat heeft. In jouw geval zou ik gewoon zelf een broek aanschaffen met (wellicht extra) heupprotectie. Dat scheelt, zeker voor de 'huis, tuin en keukenvalletjes' .

Overigens zal je (als je dat nog niet gedaan hebt) je prothese wel moeten melden bij het CBR wat zal leiden tot een medische keuring. Dit kan een redelijk langdurig verhaal zijn, 2 maand is heel normaal. Als je dus een beetje vlot wilt, zal je daar meteen werk van moeten maken. Zodra je een medische registratie hebt bij het CBR (en dat gebeurt sowieso wanneer je dat bekende roze formuliertje van het gemeentehuis hebt ingevuld), kan je rijschool nl. geen examen meer voor je aanvragen, dat kan pas als je goedgekeurd bent. Je geschiktheidsverklaring blijft een jaar geldig, dus daarna heb je alle tijd nog om je examen te halen.

Ja, en verder? Natuurlijk is motorrijden riskanter dan autorijden.
Ik kies er echter niet voor om zo risicoloos mogelijk te leven, ik kies voor kwaliteit van leven en dat betekent de dingen doen die ik graag wil. En daarbinnen zal ik zeker alles doen om de risico's te beperken maar ik wil niet in mijn manier van leven beperkt worden. Dat er dingen mis kunnen gaan, is inherent aan het leven en dat accepteer ik. Risicoloos leven kan niet. Zelfs thuis in de douchecel glijden mensen soms vreselijk uit...
Goede info, bedankt!

Ik wist trouwens niet dat je dit bij het CBR moest melden, binnenkort dus eens doen.
Bedankt Hans.
pi_92375041
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:09 schreef bascross het volgende:

[..]

Goede info, bedankt!

Ik wist trouwens niet dat je dit bij het CBR moest melden, binnenkort dus eens doen.
Tsja, dat kan, en dan haal je je een heel hoop "gezeik" op je hals.
Wat je naar eer en geweten moet invullen is dit formulier: http://www.rotterdam.nl/O(...)gen%20Verklaring.pdf
Waarbij mogelijk vraag 9, en zeker vraag 10 voor jou van belang zijn...
Zolang jij normaal kan auto/motor kan rijden zou ik het niet melden. je komt dan in de medische molen van het CBR terecht... en dat blijkt een heel tijdrovende aangelegenheid te zijn...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_92375408
vanmorgen weer les gehad en het ging eigenlijk toch wel heel goed
maandag krijg ik te horen wanneer ik avd moet.
maar we hebben eerst op 27 februari nog een dagrit in de limburgse heuvels, een soort training voor het examen.
De rit is trouwens voor een groot gedeelte de mergellandroute
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_92387231
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:01 schreef Spro het volgende:

[..]

Tsja, dat kan, en dan haal je je een heel hoop "gezeik" op je hals.
Wat je naar eer en geweten moet invullen is dit formulier: http://www.rotterdam.nl/O(...)gen%20Verklaring.pdf
Waarbij mogelijk vraag 9, en zeker vraag 10 voor jou van belang zijn...
Zolang jij normaal kan auto/motor kan rijden zou ik het niet melden. je komt dan in de medische molen van het CBR terecht... en dat blijkt een heel tijdrovende aangelegenheid te zijn...
Overigens hangt het er helemaal van af of je überhaupt beperkingen hebt.
De vraag waar het voor jou om gaat is;

Kunt u een been of voet niet of slechts beperkt gebruiken?

Als je geen beperkingen hebt, heb je ook geen probleem, hoef je niets te melden en gaat het hele keuringsverhaal niet op.

Maar heb je wél een (beetje een) beperking, wordt het een ander verhaal. Het klopt dat je je dan gezeik op de hals haalt ; je wordt er niet blij van. Het is goed om je te realiseren, dat het géén vrijblijvend verhaal is. Als je eenmaal die verklaring hebt ingestuurd, zal je sowieso gekeurd moeten worden, zelfs al zou je helemaal niet doorgaan met het motorrijden. In theorie zou dat kunnen leiden tot beperkingen voor je autorijbewijs (bijv. alleen automaat), als men bijv. tot de conclusie zou komen dat je niet meer voldoende de pedalen kunt bedienen.
Toch is het verstandig dit wel te doen, hoe onaangenaam ook, want stel dat je ooit een ongeval krijgt, en de verzekeraar komt erachter dat je een prothese hebt die je niet gemeld hebt, dan ben je echt zuur. Je was nl. wettelijk verplicht om dit aan het CBR te melden. Hoewel je niet strafbaar bent als je het niet doet, kan het als consequentie hebben dat de verzekeraar niet uitkeert.

En vaak valt het gezeik reuze mee. Is het hooguit wat lastig.
Ikzelf heb met 1 oog maar een visus van 0,1 (zeg maar 10% gezichtsvermogen) en heb dat braaf gemeld. De consequentie voor mij is dat ik 1 x per 10 jaar weer een nieuwe verklaring moet invullen, daarmee naar een vreemde huisarts ga die ook nog een keer kijkt, het formulier opstuurt en dan heb ik binnen een paar week een goedkeuring binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door beantsje op 05-02-2011 22:13:59 ]
pi_92388429
Zit ook te popelen om te beginnen, alleen moeders ligt dwars. En niet zo'n beetje ook niet!

Niet heel gek trouwens, want ze is toen ze 16 was een oudere broer verloren die een motor ongeluk had gehad :{

Binnenkort maar een proefles aanvragen, ik heb mijn keuze gemaakt. Ben over een kleine 4 maanden 21 dus :)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_92388731
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:21 schreef Anne het volgende:
Ik zet je er straks, als ik niet meer op mijn telefoon zit, even in ^O^.
Zet jezelf er dan ook even bij ^O^

Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is de afgelopen weken *O*

Ik voel de zomer namelijk al weer komen 8-)
pi_92401220
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef Tankiej het volgende:

[..]

^O^

Valt me trouwens op als ik in dat lijstje kijk, dat toch wel de helft het AVB een maand na de eerste les heeft gehaald. Ben ik dan zo'n uitzondering die het dan zoveel later doet?

Mijn instructeur zei dat veel leerlingen toch wel 12 tot 15 lessen hebben voor dat ze het AVB examen gaan doen. Ik doe het sowieso later omdat ik het op een zware motor wil, maar als ik mijn instructeur moet geloven dan is dat heel normaal om het na zo'n 2-3 maanden pas te gaan doen.
Jouw instructeur is wel heel voorzichtig dan. Ik ben op een maandag begonnen, woensdagmiddag van dezelfde week had ik 12 uur geoefend met de motor in bijzondere verrichtingen .In de namiddag op woensdag mijn AVB gehaald. Nou hoeft het natuurlijk niet in een week, maar als je 4 uur per week lest dan moet je binnen een maand toch wel aan je AVB toe zijn..
Zware of lichte motor maakte volgens mijn instructeur geen drol uit en ik kan dat ook wel bevestigen aangezien ik één dag perongeluk op een zware heb gereden terwijl ik voor mijn lichte rijbewijs ging :P
pi_92401228
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zit ook te popelen om te beginnen, alleen moeders ligt dwars. En niet zo'n beetje ook niet!

Niet heel gek trouwens, want ze is toen ze 16 was een oudere broer verloren die een motor ongeluk had gehad :{

Binnenkort maar een proefles aanvragen, ik heb mijn keuze gemaakt. Ben over een kleine 4 maanden 21 dus :)
Doe jullie mam een lol en probeer te laten zien dat je in elk geval goed en veilig leert rijden en ook gaat rijden.
pi_92402129
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zit ook te popelen om te beginnen, alleen moeders ligt dwars. En niet zo'n beetje ook niet!

Niet heel gek trouwens, want ze is toen ze 16 was een oudere broer verloren die een motor ongeluk had gehad :{

Binnenkort maar een proefles aanvragen, ik heb mijn keuze gemaakt. Ben over een kleine 4 maanden 21 dus :)
Mijn moeder is er ook erg op tegen. Haar broertjes hebben vroeger ook veel motor gereden en zijn verschillende keren onderuit gegaan, nooit dodelijk maar toch.
Ik ben er toch aan begonnen omdat ik het zelf heel graag wil. Zoals iemand tegen mij zei:
quote:
Leef je om je ouders tevreden te houden, of leef je om jezelf tevreden te houden?
En daar ben ik het dus wel mee eens :)

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 08:54 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Jouw instructeur is wel heel voorzichtig dan. Ik ben op een maandag begonnen, woensdagmiddag van dezelfde week had ik 12 uur geoefend met de motor in bijzondere verrichtingen .In de namiddag op woensdag mijn AVB gehaald. Nou hoeft het natuurlijk niet in een week, maar als je 4 uur per week lest dan moet je binnen een maand toch wel aan je AVB toe zijn..
Zware of lichte motor maakte volgens mijn instructeur geen drol uit en ik kan dat ook wel bevestigen aangezien ik één dag perongeluk op een zware heb gereden terwijl ik voor mijn lichte rijbewijs ging :P
Als je de tijd daarvoor hebt en de instructeur heeft dat, dan is dat is dat natuurlijk perfect! Maar ik loop fulltime stage (8.00 - 16.30) dus ik kan niet een hele week vrij nemen hiervoor. En aangezien ik graag op een zware motor examen wil doen, moet ik sowieso wachten tot april. Elke week een lesje en dan zit ik op 12 lessen tegen de tijd dat ik 21 ben! :)
pi_92408918
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 08:57 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Doe jullie mam een lol en probeer te laten zien dat je in elk geval goed en veilig leert rijden en ook gaat rijden.
Ja maargoed, hoe laat je dat zien? :)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_92409097
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:22 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Zet jezelf er dan ook even bij ^O^

Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is de afgelopen weken *O*

Ik voel de zomer namelijk al weer komen 8-)
Ik sta er allang in joh :P.
pi_92410016
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik sta er allang in joh :P.
Oh, ik dacht dat je AVD ook al bekend was?
pi_92410292
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:19 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je AVD ook al bekend was?
Ja, klopt, maar ik ga niet zeggen wanneer :@ :P.
pi_92459618
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ja maargoed, hoe laat je dat zien? :)
Vindingrijk zijn. Vertel over kijktechnieken die je leert. Doe een geel hesje aan als je bij je ouders langsgaat. Rijd niet vol gas weg bij je ouders :P. Zorg dat je altijd goed beschermd bent, dus doe je pak aan. Laat ook zien dat je investeert in een goed pak en een goede helm etc..~~
pi_92460269
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:46 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Vindingrijk zijn. Vertel over kijktechnieken die je leert. Doe een geel hesje aan als je bij je ouders langsgaat. Rijd niet vol gas weg bij je ouders :P. Zorg dat je altijd goed beschermd bent, dus doe je pak aan. Laat ook zien dat je investeert in een goed pak en een goede helm etc..~~
Die investering dat zit wel goed. Wil circa 7 tot 9 duizend euro uitgeven aan het hele pakket. Dus rijbewijs, motor, kleding, helm etcetera. Een geel hesje heb ik sowieso al wel, goeie tip :)!

Ik woon trouwens nog thuis ;)!
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_92462287
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik ga niet zeggen wanneer :@ :P.
Bang dat je dan te zenuwachtig word omdat iedereen weet wanneer je examen hebt :P?
Blaze with the fire that is never extinguished
  maandag 7 februari 2011 @ 16:21:33 #199
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_92463607
theorie gehad, 8 fout..

Bij vraag 33 kwam ik erachter dat ik vaak te vroeg had gedrukt.. had daardoor zelfs welke is de veiligste helm vraag fout :')
pi_92463844
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:54 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Bang dat je dan te zenuwachtig word omdat iedereen weet wanneer je examen hebt :P?
Dat. En ik hoef niet aan iedereen te vertellen dat ik gezakt ben, mocht dat gebeuren O-).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')